Synnytystä ennakoivia oireita

satuvee

Näppärä viestien naputtelija
Toiveikas uus ketju, missä voi pohtia, että onko oma synnytys lähellä, kaikkee siihen liittyvää oireilua ja toiveajattelua limatulpista ja lapsivesistä supistuksien alkuun :) Ei tässä niin kauaa enää mee..
 
On muuten aika yllättävää, että ilmeisesti kenenkään vauva ei ole vielä syntynyt kuitenkaan, vaikka aikaa ensimmäisiin laskettuihin aikoihin ei tosiaan kauaa enää ole!
 
Itse mietin ihan samaa, kaikki sikiöt pysyneet kiltisti massuissa! :)
Mulla ei sukkapuikko-/jääkairatuntemusten ja tukalalta tuntuvien kovottelujen lisäksi ole ollut mitään, eikä toisaalta tarviikaan vielä olla (rv 36+3). Vaikea uskoa, että kuukauden päästä on jo vauva kainalossa. :love017
 
Joku joskus kauan sitten sanoi, ett ku vauva laskeutuu, niin menee 2 vkoa, kun se syntyy... :)
 
Mulla ei ollut juuri mitään tuntemuksia aiemmassa raskaudessa ja olin satavarma, että menee se kaksi viikkoa yli ja silloinkin tietty käynnistellään pitkään tms. No, sitten kun laskettu päivä oli ohi, alkoi supistukset seuraavana päivänä ja siinä sitten mentiin. Et hyvinkin voi olla niin, ettei missään tunnu vielä mitään ja kaikki muuttuukin muutamassa päivässä synnytykseksi :)
 
On kai toukokuulaisia jo pari vauvaa syntynyt, mutta aika hyvin on pysynyt vielä muut mukana :)
 
Viikonloppuna lähti osa limatulpasta irti ja tänään neuvolantäti sanoi et pää on tosi allhaalla... Supistuksiakin on riittänyt.. Kahen viikonpäästä ois lääkäri et sitten ainakin kuulee mikäs tilanne tuo alhaalla on.. :)
 
JMT, ai on syntynyt toukokuulaisia? :eek: Multa ne on kyllä menneet ihan totaalisesti ohi, eikä edes syntyneiden viestiketjua ole vielä perustettu!
 
Mulla on kaikki lapset laskeutuneet vasta, kun synnytys on käynnistynyt. Toisaalta ihan kiva, kun ei oo ollut sitä inhottavaa paineentunnetta ja ankkamaista vaappumista, joita monella näkyy loppuvaiheessa olevan :)
 
Mulla vauveli ollut laskeutunut jo kuukauden päivät. Vihloo ja paineen tunnetta ollut kans. Kipeitä supistuksia ollut kans. Nyt uutena nenä ja huulet turvoksissa :D kuulemma enteilee synnytystä.
Flunssakin nyt loppusuoralla, eikö joillain sekin oo merkki. Edellisissä raskauksissa ei oo kummempia ennakko merkkejä ollut kuin oma vahva aavistus että kohta lähdetään ja kun supparit on alkanut ja käy vessassa niin aina tullut verta siitä sit tiennyt et nyt alko synnytys.
Huomenna kokoarvio, keskimmäisen kanssa olin jo 2cm auki ja synnytys käynnisty seuraavana yönä kokoarviosta. Toivottavasti nyt kävis samoin :)
 
Mua vaivaa tyhmät kysymykset nyt.... Mistä sen voi tietää/tunnistaa kun vauva on laskeutunut? Ja onko se ihan selkeästi erilaista ettei tarvitse arvuutella laskeutui vai ei?
 
Itellä iski eilen oikeen paniikki kun oon ilosesti jättänyt vielä muutaman kouluhomman tähän äitiyslomalle ja tuudittautunut ajatukseen että ainakaan ennen laskettua aikaa ei mitään tapahdu ja pari viikkoa ylikin oon varautunut odottelemaan. Nyt vasta jotenkin tajusin että ei se vauva siellä kalenteria vilkuile ja voihan olla että päättääkin tulla etuajassa niin että olis varmaan syytä hoitaa se oma valmistuminen nyt kuntoon tässä asap eikä odotella sinne toukokuulle.. :D mies puolestaan olis jo ihan kyllästynyt odotteluun ja sais kaveri hänen puolesta jo tulla..
 
Äääh... mua alkoi masentamaan tämä ennakoivat oireet juttu jo esikoista odotellessa :D kun tuntui että kaikilla muilla tapahtui, mutta minä se vaan paisuin ja en kyllä edes huomannut esikoisen laskeutuneen missään kohtaa :D kovasti toivon että vauva tulisi etuajassa koska mua on kokoajan peloteltu isolla vauvalla ja siks onki pieni pelko synnytykseen, vaikka esellinen sujui hyvin ja sain vain muutaman nirhauman ja niihin kaikkiaan 3 tikkiä. Nyt pelkään että värkki tuhoutuu täysin ja ommellaan lopullisesti kiinni :D jättävät vaan reiän mistä jatkossa yämä kana pissii :D
 
Jos jotakuta lohduttaa voin kertoa että esikoinen oli lähes 1/2 kiloa isompi kuin seuraava mutta ponnistusvaihe oli kamalampi kakkosella. Eli ei se vauvan koko ole niin hirveän iso juttu jos nyt ei ihan suurista luvuista puhuta. Eikä siis omani ole olleet mitään alle kolme kiloisia kukaan..:happy: Ei kannata kauheasti murehtia vauvan kokoa etukäteen..
 
Vkot 35+5 ja huomenna ois piiiiiitkä seminaaripäivä koulussa... Hirvittää jo valmiiksi 7,5 h:n istuminen kovilla epämukavilla tuoleilla. Taattu supistelupäivä siis tiedossa... :/
 
Mä hiukan väkisin murehdin kyllä tuota kokoa. Jos tämä tuleva on samassa suhteessa suurempi kuin aiemmin olleet (aina ollut noin 700g suurempi kuin edellinen), luvassa ois aika tarkkaan 5 000g syntymäpainoa. Toki enemmän se pään koko kuin mikään muu ratkaisee, miten tulee ulos. Mut ei toi viiskiloinen oikein houkuttais ja nyt sf-mitta jo melkoisen komeissa lukemissa. Mut seuraava mittaus näyttää, vaadinko lähetettä painoarvioon.
 
Takaisin
Top