Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Eipä tuonu mies suklaakakkua. Pienen vadelmaleivoksen mulle ja lapselle jaettavaksi ja itelleen kristallipullan. Voitte vaan kuvitella sitä itkun määrää. En syöny edes sitä puolikasta kun vitutti niin paljon ja painelin päiväunille. Mikä noita miehiä välillä vaivaa? Ihan kun en jo valmiiksi jaa kaikkia ravintola-annoksia yms lapsen kanssa ja mies saa syödä omat ruokansa rauhassa. Tää ei jää tähän! Leivon kohta mutakakkua tms ja sanon, että se on mulle yksin. :smiley-angry016

Ai vähän hermot kireällä ja herkillä. Pienesti tietenkin hävettää, että pitää jonkun kakun perään itkeä mutta tuli sitten se jäävuoren huippu vastaan :angel4 pitkin päivää supistellu kevyesti ja pari kertaa vähän napakammin, mutta edelleen ei mitään kipeää. Mutta sen huomasin eilen illalla, että lapsen asento muuttui, siirtyi alemmas tuolla kohdussa ja liikkeet tuntui taas suoliluissa.

Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen että joku suklaakakku itkettää. Olen ollut koko raskauden ajan tyynempi kuin koko elämäni aikana (mies ollut tähän enemmän kuin tyytyväinen :D), mutta nyt pitää jatkuvasti tirautella mitä kummallisemmista syistä. Ja tuntuu kuin miehen jokainen sana ois henkilökohtainen loukkaus mua kohtaan. Järjellä kun ajattelen, niin tiedän ettei niin ole. Mutta tämä odottamisesta johtuva turhautumisen määrä alkaa olla jo liikaa ja tahtoisin niin mieheltä sympatiaa, ymmärrystä ja huolenpitoa. Ehdotin äsken, että kokeiltaisiin etsiä niitä akupisteitä, joita voi painella kivunlievitykseksi sitten synnytyksessä, niin ei hän kuulemma millään jaksa. Sama kun kysyn iltaisin, että hieroisiko kipeitä jalkoja tai hartioita, niin hän on aina niin väsynyt ettei muka millään voi, makaa vain sohvalla. Tekisi mieli huutaa, että kukakohan tässä on väsyneempi. :( Kuulostan varmaan kauhean vaativalta, mutta nyt jos koskaan kaipaisin pientä hemmottelua ja huomiota, kun olo on täysin vetämätön, iso ja uupunut.

Kuupo, isot tsempit sinne! Mun mies ei myöskään ole mikään innokas hieroja. Pari iltaa sitten paineli kyllä alaselkää nukkumaanmennessä pyynnöstä, mutta taisi nukahtaa kesken kaiken :D Ratkaisin asian käymällä viikottain hierojalla. Tosin nyt sekin lysti loppui kun hieroja jäi lomille. Ajattelin jatkaa käyntejä synnytyksen jälkeen kun hartiat on täysin jumissa ja ettei vaikuttaisi maidon tuloon tms.

No nyt täällä varmaan ilakoidaan liian aikasin mut nyt supistaa aikaajoin. Ei ees mitenkään kovaa mut napakasti ja siihen heräs ihan. Vessassa käydessä tuli myös hieman verta. Mietin vaan että kuuluukohan se asiaan vai pitääkö siitä huolestua?:D

Mulla supistellu koko yön, 1-2 aikoihin tuli kipeitäkin ja sitten ne laantui. Nyt sellaista menkkamaista jomotusta ja vähän jyrän alle jäänyt olo. Neuvola ysiltä ni pääsee sinne valittamaan oloja :D

Ihanaa kun teillä alkaa tapahtumaan :-) pieni määrä verta on normaalia, kertoo että kohdunsulla tapahtuu. Mä odotan huomista että saisin sektio ajan :-)

Mulla oli eilen viis tuntia säännöllisiä harkkareita mutta eivät kovin kipeitä ja loppuivat sitten nekin :( turhauttaa! Nyt "jo" rv 39+1 ja esikoinen tuli 38+4, tää ei tuu koskaan! Vauvan liikkeetkin jo paljon vaisumpia niin niistäkin herää välillä huoli mutta kun alkaa sitten kuulostella niin kyllähän se jonkun verran liikkuu

Neuvolassa käyty :) Paino tippunut viikossa 700g, mutta oletettavasti turvotus vain laskenut. Sf mitta myös pienentynyt 1-2 cm kun vauva painunut alaspäin. Oireet antavat ymmärtää, että tällä viikolla syntyisi mutta varmuuden vuoksi varattiin uutta aikaa ensi viikolle.

Mulla on ihan levollinen mieli nyt. Eilinen kiukku on aika hyvin poissaan ja perhe pitää ajatukset kasassa ja pois synnytyksen alkamisen vahtimisesta :)

Eilen tuli itku mansikoista. Laitettiin pakkaseen ja mies sai päähänsä etten mä saa syödä niitä niin paljon ku haluan. Sit jostain muusta se valitti ja sit tuli itku ja aina se ihmettelee et miks. Musta se narina ln ihan naisten tasoa kun se jatkuu ja jatkuu. Ja enhän mä jaksa sellasta kuunnella...

Sano miehelle, että nyt niitä mansikoita varsinkin kannattaa syödä varastoon koska imettäessä ei enää sellaisia määriä suositella :) tsemppiä!

Sano miehelle, että nyt niitä mansikoita varsinkin kannattaa syödä varastoon koska imettäessä ei enää sellaisia määriä suositella :) tsemppiä!

Apua, miks ei suositella? :eek: Mä voisin syödä litratolkulla mansikoita päivittäin ja pakastimenkin aion varustaa tänä kesänä reilulla määrällä, että pärjäisin niillä edes jouluun asti. Etenkin, kun muita marjoja ei varmaan kauheasti pääse poimimaan.

Voisiko syynä olla mahdollinen herkistyminen, esim ihottuma äidinmaidon kautta. Sitä ei suositella vauvallekaan ensimmäisen vuoden aikana kuin pieniä määriä, koska mansikka allergisoi helposti.

*Tuikku*, kaveri synnytti 5vk sitten pojan ja tällä viikolla oli mennyt syömään ison läjän mansikoita. Seuraavana päivänä lapsi oli huutanut aamusta iltaan ja googlettamalla selvisi, että runsas mansikoiden syönti voi aiheuttaa vauvalle koliikkia ja ripulia. Minullekin oli ennen tätä ihan uusi juttu.

Pitääpä sit syödä mansikoita varastoon, koska on kyllä ihan mun ehdoton herkku.

Laitoin eilen just laatikollisen mansikoita pakkaseen ja ajattelin vielä toisen laatikonkin hakea. Jospa niillä jonku aikaa pärjäis vaikkakin esikoinen on myös aikamoinen mansikkafani :)
Pitää kyllä hakea vadelmia myös pakkaseen ja toivottavasti mun äiti kävis keräämässä mustikoita ja puolukoita tai muuten ne jää kyllä kokonaan keräämättä.

Mä laitoin eilen 3 x 5kg laatikollista pakkaseen, vähän ehkä innostuin.. Mut viime talvena kaksi loppui kesken :happy: selkää kyllä juili kun yhdeltä istumalta hoidin sen satsin..

Mä ostin sunnuntaina 5kg mansikkaa ja maanantaina 10kg lisää. Vielä olis huomenna tarkoitus ostaa 5kg, niin sit ehkä riittää ens kesään asti. Oon kunnon mansikkahiiri. :D Ja eihän noista aiemmistakaan oo läheskään kaikki päätynyt pakastimeen asti, kun iso osa päätyi suoraan mun suuhun. :P En tiennytkään tosta mansikkajutusta imettäessä, joten sitä suuremmalla syyllä pitää nyt vielä tankata niitä oikein urakalla. :) Ja onhan ne toki parhaitakin tuoreina.

Sitten itse ketjun aiheeseen. Mulla ei oo ollut vielä juuri mitään tuntemuksia. Toivottavasti tää ei ennakoi sitä, että joudun vielä lopulta käynnistykseen. Tänään jo 39+0 ja 3 kertaa on ollut menkkamaista juilimista, mutta ei mitään muuta. Vauva ei oo ees laskeutunut vielä.

Tänään on poika ollu levoton ja suppareitakin enemmän. Ei kuitenkaan vielä hirveen tiheesti. Toivottavasti tihentyis vähitellen... Lisäksi outo näläntunne. Oon syöny normaalisti mut vähäm syömisen jälkeen iha ku olis nälkä, mut ei voi olla kyl...

Mulla ei taida olla mitään merkkejä vielä, satunnaisesti jotain vihlaisuja alas, harkkasuppareita (oletettavasti) myös satunnaisesti. Tiedä sitten onko niillä merkitystä. Vauva tuntuu olevan aika ylhäällä vielä. Ei kyllä vielä tarttekaan, mies on viikonlopun hakemassa lapsia joten sen yli menisin mielellään ihan rauhassa, viikkoja taitaa olla 37+5.

Täällä on tänää tullut pahoinvointi takaisin, vasta nyt illalla ruoka pysyy sisällä. säännöllisiä kivuliaita suppareita ei oo kuitenkaan enää ollut hetkeen:/ tänään ollut tosi kova väsy koko päivän, johtuu varmaan siitä kun ei uni tuu öisin. Syntyispä pian! Nyt rv 39+4

Takaisin