Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Sanokaa, että se että joutuu ravaamaan pissalla entistä enemmän kertoo synnytyksen lähestymisestä :banghead: Viime yönä oon käynyt pissalla about 1h välein. Aina heräsin innokkaana, koska kuvittelin herääväni supistuksiin. Vitut. Yhden supistuksen tunsin koko yönä. Nestehukkahan tässä tulee kun en mä yöllä voi mitenkään juoda tota tahtia kun kroppa haluaa nestettä poistaa... Toisaalta pitää olla positiivinen, koska eikös taas vähentynyt virtsaaminen voi olla merkki myrkytyksestä? Ei oo vaan kovin levollista tuo uni kun kokoajan saa repiä ittensä ylös sängystä..

Mullekin sopisi, jos pissalla ramppaaminen tarkoittaisi lähestyvää synnytystä. Oon nyt parina yönä käynyt kolme kertaa vessassa ja muutenkin heräillyt monta kertaa... 38+4, jaksaa jaksaa. :)

Mä eilen jo elättelin toiveita että nytkö se pian alkaisi kun kaupassa iski ihan kauhea paha olo. No, taisikin olla vaan sokerit matalalla kun yhden jogurtin jälkeen oli olo ihan normaali. Supistuksia en oo tuntenut yhden yhtä. Todennäköisesti alkaa sitten vasta kun synnytys käynnistyy. Ei jaksa odottaa, 39+4 tänään. :)

Mä kans hyppään öisin vessassa parhaimmillaan tunnin välein. Ja aamulla herään kuitenkin aikaisin vaikka oikeasti väsyttää ja tekis mieli vielä jatkaa unia. Pitäis opetella ottamaan päikkärit jos se vähän auttaisi tähän univelkaan. Vai viekö se sitten yöunet lopullisesti o_O

Täällä kanssa on alkanut yön pissaravaamiset tihentyä! Mä olen myös joutunut nyt useampana yönä käymään ton 1h välein!! Aiemmin nukuin päin vastoin tosi hyvin 0-2 heräämisellä. Nyt tuli viime yönäkin ainakin se 5 kertaa käytyä

mä vannon päiväunien nimeen aina kun se vaan on mahdollista :) viime viikolla useampana päivänä tulikin nukuttua 2-3h , ehkä normaalisti hieman liikaa mutta kun tiedän millainen yökukkuja esikoinen oli niin otan kaiken levon ja unen vielä tässä vaiheessa kiitollisena vastaan.. Tosin, iho venyy ja paukkuu jo siihen tahtiin että pian saisi alkaa tulla :(

Sama täällä, yöt rampataan vessassa. Ja vaikka kuinka väsyttää niin herään aamulla kuuden aikaan enkä saa enää unta. Alkaa tuleva synnytys pyöriä mielessä ja sitten on mahdotonta enää saada unen päästä kiinni.. :/

Mie heräsin yöllä kamalaan vessahätään ja sit viel uudestaa aamulla tunti ennen kellon soittoo piti käyä. Alkaako tää vessassa ravaaminen miulaki ny?? Tähän asti korkeintaan kerran jos sitäkään oon tarvinnu käyä, eli samalla lailla ku ihan iät ajat on yöt menny. Tai sit vaan join eilen saunan jälkeen niin paljon vettä ja mansikat teki nesteenpoistotehtävänsä. Tänään ei oo kyl turvottanu enää jalkoja ja sormetkin alkaa olla turvotuksettomat.

Mä taas herään joka päivä aikaisintaan klo 12, tänään puol kahdelta :D Eikä auta vaikka meen aikaisin nukkumaan. Mulla on kyllä nyt laskenut hemoglobiini et se varmasti vaikuttaa. Viimeksi ollu tällanen unentarve joskus teini-iässä.

Mie nukkusin aina maailman tappiin saakka ilman herätyskelloo. Viikonloppunaki kello oli soimassa puolilta päivin "varuilta", miehen kaa koisattii iha onnessamme sinne asti ku unta vaa riitti :D

Voi mä kyllä kans nukkuisin mieluusti varmaan puolille päivin asti, jos ei tuo 2,5v. nahkavekkari tassuttelisi herättämään aina 8-9 välillä. Toisaalta onneksi ei aikasemmin herää! :D

Pikkunöösä oo onnellinen! :D täällä toi vajaa 3v nahkavekkari tulee tökkimään jo klo 6 jälkeen hereille! Ei oo koskaan nukkunut aamuisin edes kasiin :| sekös välillä tätä iltavirkkua ja aamuntorkkua äitiä väsyttää

Voi Salmiakki mä niin symppaan sua!! Mä varmaan laittasin muksulle videot päälle ainaki tunniksi ja ite torkkuisin sohvalla sen aikaa. Mä olisin aiva kuollu jos joutuisin nousta ennen seittemää!

Mä heräilen parin tunnin välein vessaan. Iltaisin uni tulee vasta 24 aikoihin. Yöllä saatan valvoa tunnin kaksi putkeen. Ja sitten tietää että esikoinen (2v) herää aika kellon tarkasti 7:10. Päivällä en saa nukutuksi vaikka esikoisen saisikin päiväunille. Yllättävän vähän kuitenkin väsyttää vaikka tätä on nyt jatkunut 6 viikkoa.

Onneksi pikku kakkonen :cat: mä ainakin isken sen aamulla ekana päälle ja koomailen tunnin sen tahdissa. Meillä herätty yleensä 6-7 ja pahimpina aikoina 4-6 välillä. Siihen ei sitten enää ole piirretytkään auttaneet :grin

Äsken pystyyn noustessa hulahti reilu ruokalusikallinen limatulppaa pöksyyn. Esikoisesta sitä tiputteli pieniä sieviä "paloja" pari päivää ennen synnytystä. Nyt sitten saa varmaan suihkuun taapertaa.. Saas nähdä ennakoiko tää mitään. Juuri kun luin jostain, että höpö höpö se mitään ennakoi. Mutta jos sen tarkoitus on suojata kohtua bakteereilta ja mikrobeilta, niin eikö sen pois lähtö tarkoita että sen käyttöaika on lopussa ja uudet tuulet puhaltaa? :wideyed:

Mulla meni viimeksi n. viikko limatulpasta synnytykseen. Nyt en ole vielä huomannut tulppaa, vaan eilen ja tänään *ällövaroitus* venyvää kirkasta limaa. Mulla ainakin limatulppa olI viimeksi sellainen iso klöntti, oudon värinen ja vähän sammakonkutua muistuttava :grin Ei voinut erehtyä! Joten en usko että nämä limat mitään kummempaa merkitsisi.

Limatulppa voi vissiin uusiutua jos se lähtee kovin aikaisessa vaiheessa.

Niin mää just luin tuolta jostain artikkelista mööö :shifty:

Mutta tänään on supistellut pitkin päivää, ei kovin kivuliaasti tosin ja otin jo aamupäivällä päiväunet kun kroppaa kihelmöi ja on vähän kummallinen olo. Nyt tilasin mieheltä kaupasta suklaakakun. Sen nautittuani menen taas unille kun väsyttää.

Jokohan täälläkin olot alkaa enteillä tulevasta :) on alkanut taas se "ei nukuta" kausi mikä oli ennen esikoistakin.. Keho käy jotenkin ylikierroksilla ja pesänrakennusvietti on huipussaan :D
Täällä se olen minä joka esikoista herättelee aamulla kasilta ylös :) <3

Eilen tuli jopa muutama supistus illalla. Ihan ties että Nonni.. tais olla kaks tai kolme ja siihenpä se jäi. Tänään mentiin naapuriin niin piti ihan miettii että pysähdynkö ku supisti. Siihen se jäi. Sit oon ollu ihan hirmu väsyny koko päivän. Nyt ei nii Ku kiinnosta ei sitten yhtään mikään. Torstaina on neuvola ja en oo vielä ikinä tarvinnu käydä näillä viikoilla enää neuvolassa Ku oon soittanu synnäriltä että vauva synty jo et en oo tulossa. Tosin onhan tää trendi ollu nouseva Ku esikoinen 37+5 ja toinen 38+6 niin eikös samalla kaavalla niin nyt olis sit se tasan 40. Ei vaan jaksas ei yhtään olla sinne asti.

Takaisin