Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Onnea mismi!

Kylläpä on ollut kaikilla kova nälkä. Tänään ei ollut niinkään kova.... Touhunnu oon rutosti ja nyt tuntuu väsyttävän kun pääsin omaan sänkyyn nukkumaan sohvan sijasta kun mies väki päätti siirtyä pojan huoneeseen nukkumaan. tuntuu että Vajoan tästä sängystä läpi. Niin on raskas olo. Saunoinkin vielä kovat löylyt illalla. Ja juonut olen paljon tänään.

Mitenkähän montapäivää noita verestäviä Lima rökäleitä voi tulla... nyt tullut siitä keskiviikosta asti....

Onnea mismille! :)

tsemppiä kovasti kaikille jotka vielä odottaa h-hetkeä!! Oli se niin kypsää viime metreillä. Mutta nyt toivoo vaan että aika menisi niiiiiiiin hitaasti kun pieni tuhisija on täällä vihdoin <3 me päästiin 1vrk iässä kotiin, mennään vielä maanantaina poliklinikkakäynnille jolloin uusi lastenlääkäritarkastus varhaisen kotiutumisen vuoksi ja labroja.

Nopeasti pääsitte kotiin. Onko lapsi esikoisesi?

on. Yöllä kaksi kipeää kramppia alavatsalla niinku tossa häpyluun alla. Mutta ei ne supistukselta tuntunut enemmänkin sellasella kun pohje menee kramppiin. Kipeitä olivat.

Mä oon niiiiiin kypsänä jo tähän olotilaan! Hoitokuviot menee nyt uusiksi, kun tyttö tuotiin kotiin ja vanhempani lähtivät takaisin kotikonnuille, joten täytyy katsoa sitten miten ne järjestyy mutta en jaksa enää stressata sitä. Haluan vaan jo siirtyä tästä seuraavaan vaiheeseen. Mitään merkkejä ei ole, että vauva olisi tulossa ihan lähiaikoina, nyt on menossa 40+5. Oon jotenkin tosi pettynyt jos menee käynnistykseen. Vähän typerästi ajattelin, että koska esikoinen tuli ennen laskettua, ei tämäkään menisi paljon yli.

Tänään ollaan menossa miehen puolen sukujuhliin (rippijuhlat) ja oon jo valmiiksi sarvet pystyssä, en jaksa kuunnella mitään viisastelua tai vitsailua tästä tilasta. En jaksa kuunnella myöskään "ootko kokeillut, saunaa, seksiä, siivousta, tulista ruokaa, akupunktiota tai what ever?" Oon kokeillut IHAN KAIKKEA, mikään ei toimi!!
Ja ihan kuin meidän seksielämästä olisi tullut nyt kaikkien yleinen keskustelunaihe, voi jestas. Tosi moni sanoo että sekstatkaa, heti kun mies tulee kotiin niin peitto heilumaan, ootteko jo seksiä kokeilleet. Voi v...u...
Anteeksi avautuminen mutta nyt alkaa jo olla niin kypsä olo... :angry

Suffeli: minäkin luulin et tää kakkonen tulis jo aikaisemmin, niinkuin esikoinenkin. Ymmärrän hyvin et ärsyttää noi muiden, vaikkakin hyvää tarkoittavat, neuvot. Minua alkoi eilen ärsyttää kun oma äitini soitti taas ja kyseli vointia. Ärähdin sillekin et kyllä mä sit ilmoitan kun hetki koittaa. Myös kavereiden utelut ärsyttää, vaikka hyväähän hekin tarkoittavat.

Eilen illalla olin kotona itsekseni kun esikoinen meni mummolaan yökylään ja leffaa katsoessani hieroin nännejä 10min. Eihän se mitään supistuksia aiheuttanut vaan lähinnä nesteen tihkumista. Mietin kuitenkin et oisko sillä voinut olla vaikutusta tämän aamuiseen limatulpan erittymiseen.

Muakin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää ku kokoajan kaikki sukulaiset ja kaverit kyselee, et "onko vielä mitään merkkejä/oireita?" Kyllä mä ilmoitan sitten kun tää syntyy.. Laskettu aika on ens tiistaina, joten ei tässä oo ees vielä mitään hätää sen syntymisen suhteen. Jotenkin tää odottaminen vaan tuntuu vielä pidemmältä, kun noi kyselyt n alkaneet jo lähes pari viikkoa sitten. Sori avautuminen..

Täällä menossa jo 41+4, joten voitte vaan arvella kuinka paljon on ehtinyt kyselyitä tulemaan... :rolleyes: Yleensä en jaksa niistä ärsyyntyä, kun tiedän että ystävät ja perheenjäsenet jännittää tulevaa itekin, mut huonoina ja väsyneinä päivinä meinaa kyllä jo vähän ärsyttää. Ja kaikista eniten ärsyttää sellasten puolituttujen kyselyt! Ihan kun se niille edes kuuluis. :mad:

Mä sanoin suoraan mm. äidille ja anopille ettei kannata jokotella yhtään. Ilmoitetaan kyllä kun sen aika on!

Täällä tänään 41+0. Mulla ei ole tullut edes limatulppaa! Esikoisesta se lähti muistaakseni viikkoa ennen syntymää.

Keskiviikona pitää sitten soitella yliaikakontrolliaikaa loppuviikolle.

Mä en oo ihan vielä siinä pisteessä että alkais kyselyt ärsyttää. Veikkaan kyl ettei se oo kaukana :rolleyes: Nyt on 39+3. Meinasin ett jos ens vkolla kävis vielä Helsingissä hengailee siskon luona. Ei jaksais vaan kotona istuskella ja odottaa. Okei se ehkä muuten ärsyttää ku ihan jokanen on sanonu että miten sä uskallat vielä pyöräillä :shifty: Perkele meillä ei oo autoa ja kävely sattuu pitemmän päälle. Millä mä sit liikkuisin? Pyöräily ei satu ollenkaan ja oon sitä tehny koko raskauden ajan päivittäin. Ja emmä nyt mitää rallia lähe ajaa maastoreiteille :woot:

Tänään vatsan asukas on ollut todella paljon hereillä ja liikkeet ovat tuntuneet voimakkailta, liki aggressiivisilta. Ne ihan sattuvat. Ei ole ennen näin ollutkaan. Yrittääköhän pikkuinen tulla nahan läpi vaiko puhkaista kalvoja? Lisäksi on muutenkin huono olo. Ruoka ei maistu. Väsyttää ja tekee pahaa. Tänään on vasta rv 39, mutta oon ollut merkkien vuoksi jo todella toiveikas. Viime yönä ei sitten kuitenkaan enää tullut kivuliaita supistuksia. Tänään on ollut harjoitussupistuksia tiiviisti koko päivän. Kipua on lähinnä alaselässä. Ota näistä nyt sit selkoa...

Tänään vatsan asukas on ollut todella paljon hereillä ja liikkeet ovat tuntuneet voimakkailta, liki aggressiivisilta. Ne ihan sattuvat. Ei ole ennen näin ollutkaan. Yrittääköhän pikkuinen tulla nahan läpi vaiko puhkaista kalvoja? Lisäksi on muutenkin huono olo. Ruoka ei maistu. Väsyttää ja tekee pahaa. Tänään on vasta rv 39, mutta oon ollut merkkien vuoksi jo todella toiveikas. Viime yönä ei sitten kuitenkaan enää tullut kivuliaita supistuksia. Tänään on ollut harjoitussupistuksia tiiviisti koko päivän. Kipua on lähinnä alaselässä. Ota näistä nyt sit selkoa...

Mulla on tänään ollu vähän samanlaista meininkiä, rv40+0. Liikkuu kovasti ja ruoka ei tosiaan niin maita, ja kun syö (niinkuin äsken ravintolassa viimeistä kertaa kolmihenkisenä perheenä) niin tulee huono olo :S supistuksia on kans ollu taas vähän enemmän ja alaselkää särkee.

Tänään on alkanut enemmän taas jännittämään tuleva. Koottiin pinnasänky ja autokaukalo taas esille ja muutenkin siivoiltiin vauvaa varten. Itku on herkässä ja olo muutenkin jotenkin voimaton. Enää yksi ns.normaali päivä sitten tiistaina käynnistykseen! Just viikon helteisempänä päivänä tietty...

Suffeli: minäkin luulin et tää kakkonen tulis jo aikaisemmin, niinkuin esikoinenkin. Ymmärrän hyvin et ärsyttää noi muiden, vaikkakin hyvää tarkoittavat, neuvot. Minua alkoi eilen ärsyttää kun oma äitini soitti taas ja kyseli vointia. Ärähdin sillekin et kyllä mä sit ilmoitan kun hetki koittaa. Myös kavereiden utelut ärsyttää, vaikka hyväähän hekin tarkoittavat.

Eilen illalla olin kotona itsekseni kun esikoinen meni mummolaan yökylään ja leffaa katsoessani hieroin nännejä 10min. Eihän se mitään supistuksia aiheuttanut vaan lähinnä nesteen tihkumista. Mietin kuitenkin et oisko sillä voinut olla vaikutusta tämän aamuiseen limatulpan erittymiseen.

Mulla tuo nännien hierominen alkaa tehoamaan vasta just 10-15 minuutin jälkeen. Saa hetken nypläillä :D

Mesiangervo: toivottavasti jotain tapahtuisi. Mulla jo pidemmän aikaa noita silleen jaksoittain että sattuu pojan liikkuminen. Mutta ei kuitenkaan ole kalvoja saanut puhki. :D

Hampula: mullakin itkusta ei meinannu tulla loppua. Sitten menin kaverin luo kun pojan sain omalle kaverilleen leikkimään. Se käytti mua kaupassa ja teki mulle ruokaa. Ihana ystävä!

Täällä verinen vuoto on loppunut. Limaista kellertävää valkkaria tulee kyllä... väsyttää vaikka viimeyön nukuin hyvin pitkästä aikaa. Janottaa. Sisko taas ohjattu kuulostelemaan puhelinta yöllä jos lähtö tulee. Vielä pitää ukki laittaa miettii kauanko kestää mökiltä lähtö ja ajaminen mun luo yöllä. Mies tulee töistä vasta tiistain vastaisena yönä. Jotenki sellanen olo että yöllä saan lähteä. Menkka tuntemuksia ollut tänään enemmän kuin muinapäivinä ja alavatsa kireä vähän väliä. Mutta ei sillai kipeä enkä oo laskeskellut kun ei oo sillai säännöllisesti tuntunut. Maitoa sain taas tänään aamulla käsin lypsettyä muutamia tippoja. Kuitenki enemmän kuin muulloin. :D jotenki tuntuu vaan niin valmiilta tää olo.

Mä kävin tänään kitkemässä kasvimaalla ja poimimassa herneitä. Kasvimaalla ollessa tuli pari supparia, muttei mitenkään säännöllisesti. Lisäksi tuli olo että lapsen pää on kaivautumassa alaspäin, kun nivusista nappaili ihan eri tavalla kuin ennen. Limatulppaa ei ole tullut enempää, joten edelleen odotellaan. Alaselkä on kanssa kipeämpi kuin aikaisemmin.

Huomenna ois neuvola, jonne jotenkin turhauttaa mennä. Oma neuvolantäti on lomalla niin siellä on kesäsijainen. Ihan pätevän oloinen, mutta turhauttaa jutella sen kaa samoista asioista mitkä on jo aiemmin keskustellut oman terkkarin kanssa. No ehkä ihan kiva tietää hb ja tehdä se stiksaus.

Huh, on kyllä ollut hikisen kostea ja kuuma päivä. Oon ollut todella ärtynyt ja on tullut tiuskittua ihan tyhmistä asioista. Alkaa olemaan hermot aika pinnassa ja muut saa kärsiä sit siitä. :facepalm:

Täällä Perun puheeni verestävästä limaista. .. tulloo tulloo. Mihinkäpä se loppuisi... kyllä oon niin kypsä tuohon vuotoon ei tee yhtään mieli näillä ilmoilla kulkea mikää rätti housuissa... eikä oo helpotusta tulossa vuotoon kun synnyttämässä käy.... mutta kunhan eka pääsis synnyttämään. Mitenkä mun alitajunta manailee synnytystä ens yöksi...

Dalila: täällä kanssa neuvola huomenna rv 39+3

Mulla oli myös viime neuvolakäynnillä kesäsijainen. On ollut vaikea raskaus muutenkin, niin mua vaan otti niin lujaa päähän hänen ammattitaidottomuutensa. Hän ei saanut sydänääniä kuulumaan kunnolla, lisäksi hän ei ollut varma onko vauva edelleen raivotarjonnassa vai kenties muuttanut taas asentoaan. Viikot on sen verran pitkällä, että tässä vaiheessa on PAKKO olla faktat selvillä. Ei todellakaan voi jättää arvailujen varaan. Onneksi sijainen ymmärsi hakea toisen hoitajan paikalle, joka osasi tunnustella vauvan asennon. Hän auttoi myös löytämään sydänäänet. Normaalisti olen kyllä kärsivällinen, mutta meinasin vallan hiiltyä... Että ei tuollaisia henkilöitä vaan voi palkata näihin hommiin jos osaaminen ei riitä! :cussing Ja muutenkin ottaa päähän, ettei täällä käpykylässä ole edes ultraa millä voisi asioista varmistua, ja muutenkin tuntuu nyt kesällä varsinkin palvelut tökkivän pahasti. Onneksi toinen hoitaja ymmärsi turhautumiseni ja sain seuraavan ajan hänelle...

Isommat lapset lähtivät yllättäen mummulaan muutamaksi päiväksi. Nyt saisi jo synnytys käynnistyä!! :cool:

No ne mun oireethan oli sit synnytysoireita. Meille syntyi täydellinen tyttönen 20.7.2016 illalla. Painoa löytyi 3606g ja pituutta 50cm. Oli kyllä todella nopea, mutta tuskallinen kokemus, kun ei kukaan uskonut että on tosi kyseessä ja mentiin synnytyssaliin asti ilman kipulääkkeitä. Esikoinen siis kyseessä. Saman päivän aikana alkoi supistukset tiuhaan tahtiin voimistuen iltaa kohti ja sain ihanan nyytin syliini.

Onnea emry!

Omaa napaa: itku tuli taas herätessä. Ei vieläkään. En uskaltanut ruveta ees nukkumaan kun jos lähtö tulee ja olen yksin kotona. Puoli 3 valvoin. Voi mikä pettymys. Osittain varmaan väsymys ja turhautuneisuus itketti. Ni ei auta kuin neuvolaan lompsia...

Mä oon valvoskellut aamuyöstä. Supistuksia tulee 10-12 min välein. Ei niinkään kipeitä, mutta napakoita. Saas nähdä onko näistä mihinkään vai laantuuko. Ei vaan jaksa uskoa että jotain tapahtuisi. Mä oon niin varma että käynnistyksen tässä kuitenkin lopulta mennään...

Takaisin