Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Angii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä eilen illalla kivuttomia supistuksia 5-10min välein noin 3 tuntia. Mitään ei kuitenkaan tapahtunu. Kaks edellistä synnytystä mulla käynnistyny kerrasta nopeesti napakoituvilla supistuksilla. Inhottavaa nyt, kun tuollain kiusaa ja valvottaa ja luulee jo et josko nyt. Kuitenki menee viel 2 viikkoa ennen ku mitään tapahtuu... Rv 38+6

Tiutiutia: Mulla sama. Esim viime viikon aikana tullu kolmena yönä säännöllisiä napakoita supistuksia pari tuntia, ja sit ei mitn. Niiiiiiiiin turhauttavaa! Vaikka tosin onkin mulle valitettavan tuttua edellisistäkin. Mulla nyt rv 40+4 joten sen puolesta sais kyllä jo tulla. Puhhuijaa!

Anna Hanski - Jos et sä soita sävelellä

Jos et sä synny
Mä sinuun turhaan rakastuin
Jos et sä synny
Miks synnärivaatteet päälle puin
Jos et sä synny
Miksi sua vielä odotan
Ei supparit ylly
Miks et sä synny

Miks et sä synny
Sut tahdon pois jo kohdustain
Ei kivut ylly, mutten tahdo jäädä yksin vain
Se mikä alkoi, tuntui niin oikealta
Mut supparilaskureita pyyhin jo pois
Jos et sä synny....

No joo, kyllähän se vauva sieltä joskus syntyy, mut alkaa jokaisen päivän ja yön jälkeen oma pinna vain lyhetä ja lyhetä. Eilenillalla tuntui jälleen astetta kovempia supistuksia, mutta yön sai nukuttua. Mulla on alkanu kehittyä jo perverttinen suhde noihin supistuksiin. En tokikaan niiden kivusta nauti, mut aina kun niitä tulee, oikein yllytän niitä yltymään ja jatkumaan. Että josko ne NYT tällä kertaa veisi homman loppuun asti. Toissapäivänö kaupassa supistaessa sanoin ihan puoliääneenkin supistaessa että "bring it on!" :D

Mulla on tasan viikon päästä (41+5) yliaikaiskontrolli, jolloin viimeistään toivottavasti lääkäri päättää aloittaa käynnistyksen. Toivon kyllä silti, että tää lähtis sitä ennen luonnostaan käyntiin!

Kävin eilen lääkärissä ja käynnistetään nyt pe (42 + 1), jos ei sitä ennen ole alkanut. Ei edelleenkään mitään merkkejä! Eli siis jo ylihuomenna. Hui!

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä kaikille, joilla se vielä edessä!

Muokattu viimeksi:
Aamulla ukon kanssa vauvanhäätöhommia.. nyt jomottelee selkää 5-7 min välein.. en oo kyl kovin toiveikas viel et lähtö tulis..

No todella, apua! Tosin tämä nyt melko varmasti menee sinne perjantain käynnistykseen ja silloin on aika varattuna. Silloin kait ainakin pääsee?

Se nyt tästä puuttuisi, että joutuisi jonnekin Lohjalle ajamaan! Toivottavasti Hyvinkää pysyy avoinna, kun rynnin sinne synnyttämään sitten joskus, kun vauveli vihdoin päättää tulla ulos.

Jos kaikissa Helsingin sairaaloissa sulut niin tietääkseni sit täytyy mennä Hyvinkäälle.. Mä pidän jalat ristissä loppu päivän!

Oli näköjään täällä kivuttomat säännölliset supparit tehny jotain, kun tänään kokoarvio ultrassa tekivät sisätutkimuksen ja selvis että on kohdunsuu 2,5 cm auki. Jee! Jospa jotain alkais tapahtuu!
Paljon onnea jo synnyttäneille ja tsemppiä vielä kanssaodottaville!

Yöllä yhden aikoihin valahti sänkyyn ehkä desin verran jotain kirkasta nestettä. Se ei haissut millekään eikä jättänyt tahraa valkoiselle lakanalle. Kuivailin paikat ja kävin uudelleen nukkumaan. Neljän aikaan sama kävi, mutta aiemmasta valumasta viisastuneena jalassa oli pikkuhousunsuoja ja sen päällä vielä pala valkoista wc-paperia. Paperi, todella ohut pikkuhousunsuoja ja osa pikkuhousuista kastui, mutta sänky säästyi. Onkohan tuo nyt jotain tosi nestemäistä limatulppaa tai valkovuotoa?

Eihän sit tihkuta lapsivettä? Siihen sen seurantaan on jotain ohjeita netissä, kun mulla piti yks päivä seurata et mitä tihkuttaa. Mut tänään aamulla mulla vähän sama homma, pienemmässä mittakaavassa vaan. Jotain lorahti alkkareihin, ehkä ruokalusikallisen verran, et aika vähän suhun verrattuna. Pyyhkimällä tuli vähän jotain, jonka voisin kuvitella olevan limatulppaa, en tiedä kehtaanko sen kummemmin kuvailla. :D

Eilen oli ilmeisesti tilaa Espoon jorvissa ja Hyvinkäällä.. Mutta tilanteet onneksi muuttuu, et nehän sieltä sitten ohjaa seuraavaan paikkaan. Elokuuhan taitaa olla lähes aina heinäkuun lisäksi ruuhkaisin. Itse kärvistelen 39+4 sokeri rasituksessa, oksennusta pidätellen:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:

Jemna, mietin myös tota lapsivesiasiaa. Mulla on tänään neuvola, joten taidan kysyä sieltä, josko ne voisi tehdä sen pikatestin samalla käynnillä (jos niillä nyt in vermeet siihen). Vauva liikkuu tosi reippaasti, mutta ainahan tollanen epämääräinen, runsaahko kirkas vuoto ihmetyttää, kun ei tiedä, mitä se on o_O

Ilmeisesti lima tulppaa bongattu!! :D oli sellainen läpinäkyvä hyytelö klöntti ja omasta mielestä aika iso :) jospa alkais jotain tapahtua :D tai sitten tuo ei merkkaa mitään :D

Mahtavaa Zeinika! Nyt vaan jännityksellä odottamaan, josko myös supistukset alkaisivat piakkoin :)

Me käytiin tänään Hyvinkäällä katsomassa, oliko nuo yölliset ja aamuiset lurahtelut lapsivettä. Testi oli todella hailakan positiivinen. Lääkärin mielestä saimme mennä takaisin kotiin, joten nyt taas kotosalla odottelemassa uusia merkkejä alkavasta synnytyksestä. Sainpa kyllä todella positiivisen uutisen, sillä kätilö kokeili paikkojen olevan sormelle auki. Näköjään nuo kivuttomatkin supistukset jotain siis tekevät tuolla :)

Takaisin