Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Angii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähän mennessä ei ole häiritsevästi tullut liikoja kyselyjä. Enemmänkin saisi osa olla kiinnostuineita. Nyt kun jotain selkeesti uutta tapahtu ja soittelin äitille niin se on jo kerran soitellut uudestaan ja sanoi soittavansa illalla vielä ennen nukkumaanmenoa :D Jos tässä meneekin vielä kauan niin voi olla, että hermot vielä menee :D
Kaikki oireet muutes meni ohi. Supistelut lakkas ja kivut myös. Muutaman tunnin ollut nyt ilman. Vähän harmittaa, ettei päässyt heti tositoimiin :D Mutta eipä tässä varmasti kauaa enää mene.

Mun tekis niin mieli kirjotella tähän ketjuun, mutta oireet on niin vähissä, että ei oo juuri kirjoteltavaa :rolleyes: Viime yönä heräsin ekaa kertaa muutamaan kipeämpään supistukseen, mutta ne hävis noin tunnissa. Edelliset supistukset olikin kivuttomia ja niistäkin on jo lähes kolme viikkoa. :meh: Onhan tässä laskettuunkin vielä se reilu kaksi viikkoa, mutta olo ei kyllä oo yhtään sellanen, että tää muksu joskus viitsisi ulos tulla. Huomenna meen vyöhyketerapiaan josko sillä sais vähän kroppaa valmisteltua synnytykseen.

Mua ei oo vielä haitannut joko-joko kyselijät. Juttelen mielelläni kaikista tuntemuksista tai lähinnä niiden puutteesta. Tilanne voi olla eri jos raskaus jatkuu vielä 40+ viikoilla. Sit voi mammalla olla pinna kireemmällä :shifty:

Minulla on 40+0 tänään. Ottaa kyllä välillä pattiin nuo kyselijät. Mistä minä tiiän millon tää syntyy :rolleyes: Ja ei, ei oo oikein oireita päivitettävksi tänne. Aika iisisti ollaan elokuu aloitettu ;) Mutta jokainen vuorollaan :p

Mulla meni tänään lapsivedet. Käytiin synnärillä kääntymässä, jossa otettiin supistuskäyrä ja sydänkäyrä, sekä streptokokki. Päästiin kotiin ja huomenna klo. 18 kontrolli ja jos ei mitään ihmeellistä niin päästään vielä seuraavaksikin yöksi kotiin, koska yötä vastaan ei käynnistellä synnytystä. Aika epätodellinen olo. Teki mieli sanoa kätilölle et tee nyt ihmeessä jokin testi menikö multa oikeesti lapsivedet. Olo on hyvä ja itse en tunne minkäänlaista supistelua. Käyrillä kyllä supistelua näky. Huomenna rv. 38+0.

Täällä myös yksi jo oireileville kateellinen! Ainoat asiat, mitä voin oireeksi sanoa on huomattavasti parantunut suolen toiminta (Kaikesta sitä tuleekin puhuttua! :D ) sekä paineen tunne alakerrassa, mikä nyt sekin tuntuu lieventyneen.... Eilen vauva oli poikkeuksellisen rauhallinen, enkä saanut edes liikelaskentaa kunnolla täyteen, niin kävin sitten synnärillä käyrässä ja tarkastuksessa. Kaikki onneksi aivan mainiosti, ja pikku mukulakin sitten "virkosi" omaksi itsekseen onneksi. :) Mutta oli karua kuultavaa kun lääkäri teki sisätutkimuksen; kohdun suu vielä visusti kiinni ja vaikka olikin lyhentynyt, niin kaulaa vielä jäljellä. Ei taida meidän neidillä siis olla mikään kiire pois yksiöstään... Ja tänään siis 38+0.

No se voi yllättää lapsivesien menolla koska vaan. ;) Ei oo kenelläkään varmasti enää kauhean pitkä odotus. Tsemppiä kaikille loppuun asti. :D

40+2 ja kyllä nuo ennakoivat supistukset on vähän napakampia taas tänään olleet. :)
Neuvolassa tänään todettiin, että tosi alhaalla on jo valmiina vauva. Vatsa on pienentynyt ja mun painokin lähtenyt laskuun. Viikko sitten ultrassa painoarvio ollut 3900g, joten toivottavasti ei vauvakaan enää kovin paljon kasvaisi.

siis onko mahan toiminnan nopeutuminen joku merkki synnytyksen lähenemisestä? :O enpä oo tommosta tiennykkää... mulla oli kaks päivää tuossa ihan yli käynnillä maha... mutta ei se kyllä toiminu oikeen vieläkään.. vaan eipä ollu ummella :DD

Mulla ollu nyt pari tuntia aina välillä jomotusta alaselässä ja jokunen suppari tullut niin että yöunet on jääneet aika lyhyiksi. Onneks meen nyt aamusta lääkäriin ja käyrille niin se voi sit varmaan kertoa missä mennään.

Niin siis, en minäkään varmaksi tiedä että onko se mahan toimiminen merkki mistään, mutta joskus jostain olin lukevinani että joillakin voi synnytyksen lähestyessä kun tiettyä hormonia alkaa erittymään enemmän, niin ruveta ns. Itsekseen tyhjentymään.. Mutta voi olla kyllä taas niitä juttuja mitä haluaa uskoa, vaikkei se ihan varmaa olisikaan! :D Kun Edes jotakin merkkiä tai oiretta kaipailisin :D
Paino arviokin oli kohtuullinen, eli nyt noin 3,2 kg. Laskettuun aikaan tasan kaksi viikkoa, joten hyvin ehtii vielä kasvaa, ehkäpä jopa 3,8 kg, jos vielä menee sen 3 viikkoa yli... Esikoinen kun syntyi 39+3 ja painoi silloin melkein 3,2 kg. Että jaiks!! Toki, ns. Pieniä vauvoja verrattuna monen muun, mutta ihan tarpeeksi isoja alakautta synnytellä... :P

Ja tsemppiä nyt Kyfii, Mamatson ja Mustikankukka!! :) Toivottavasti nyt saatte pienet nyytit saaliiksi synnäriltä :) Kyfii varmasti ainakin :) Kateellisena täällä toivon että itselläkin tapahtuisi kans vaikka pika kypsyminen ja pääsisin tositoimiin.. :D

Muokattu viimeksi:
Voi että, täällä alkaakin jo Kyfillä, Mamatsonilla ja Mustikkakukalla olla jännät paikat!! Jasminan sanoja kompatakseni todella toivon, että pian teillä on jo nyytit sylissä. Tai itseasiassa toivon, että kohta meillä kaikilla alkaa olla pikkuiset vatsanahan ulkopuolella hellittävinä :)

Joo, mahan vilkastunut toiminta VOI olla merkki lähestyvästä synnytyksestä :)

Eilisen illan jälkeen ei ole kipeitä suppareita tullut, mutta kylläpäs mieli pomppasi ihan ylikierroksille innostuksesta. Koko yön näin vauvaunia vaikka tähän mennessä niitä on tullut nähtyä todella vähän :D

Tsemppiä kaikille oireilijoille ;) Mä lähden koirapuistoon etsimään lisää supistuksia.. :D

Limatulppa havaittu! Jännää, vaikka se ei sitten kovin tarkkaan mitään kerrokaan :) Toissayönä oli melkosia menkkakipuja 2-3 kertaa ehkä aina tunnin kerrallaan ja tänä aamuna sitten tuli tuo tulppa (tai pieni osa sitä) paperiin. Piti ihan ihmetellä, kun ed kerralla en tällaista ihmettä ehtinyt nähdä ;) Se tosin käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi, ettei varmaan spontaanisiti tullutkaan etukäteen.

Nyt 37+2 menossa, eli sinällään voi vielä kestääkin, mutta jokusen muunkin tavoin toivon, että tätä oireilua ei kestäisi pitkään vaan pääsisi hommiin sitten!
Eli ollut n. viikon verran oloja jos muitakin, huonovointisuutta ja jomotusta selässä. Ja tosi paljon väsyttää. Tänä aamuna lievää menkkakipuilua ja vatsaoireita, nälkä on muttei tee mitään mieli... joten toivottavasti ei jatku viikkokausia :P
Onneksi vauva on vihdoin kääntynyt raivotarjontaan, joten ei tarvitse sen puolesta jännittää jos vaikka synnytys alkaisikin. Viikko sitten lääkäri tarkasti kohdunsuun, kiinni oli ja kaulaa 1 cm, eli toivottavasti tuo toissayön kipuilu tarkoittaa sitä, että tilanne olisi nyt jotain muuta!

Mies kyseli, että mitä jos hänelle tulee vielä työmatka Eurooppaan, eikö se laskettu ollut 3 vkon päästä ja eihän se ennen sitä synny... arvaatte varmaan mun tunnereaktion... totesin vaan että päätä ite! Mut nyt kun olen vähän rauhoittunut, taidan suomentaa että ei tod voi nyt lähteä mihinkään -taisi se tajuta sen tosin äänensävystäkin ;). Kiva olisi huolehtia vielä tuo esikoinen johonkin hoitoon itse siinä sitten, kun pitää ensin miettiä et joko pitää lähteä vai ei!!! miehet...

Taidan tänään kuitenkin pakata sairaalakassin ja esikoisen hoitokassin valmiiksi, vaikka tää kestäis vielä. Viimeksi en ehtinyt valmistautua, kun tuli määräys sairaalaan makaamaan.

Ihana tuo Leenulin miehen kysymys :D Meillä ei olisi mies päässyt kyllä noin helpolla, jos olisi alkanut kysellä Eurooppaan suuntautuvien työmatkojen osallistumisia! Mutta kuten olen jo tässä huomannut, niin miehet eivät kyllä aina ihan tajua miten rankkaa voi raskaana olla esimerkiksi kykkiä marjametsässä tai pyyhkiä ja imuroida pölyt sohvan alta, kun kumpu on aina edessä :grin

Täällä yksi ״synnyttänyt" jo, mutta min ennakoivat oireet olivat viikkoa ennen limatulppaa, joka tuli kolmena päivänä, lisääntyvät menkkakivut selässä, satunnaiset kipeät supistukset varsinkin alavatsalla. Mies oli reissussa sen viikon, niin nautin kun sain tuskailujeni kanssa olla yksin, vaikka jännittikin että synnytys alkaa ennen kuin ehtii kotiin. Olin tosi väsynyt koko viikon ja pääasiassa makasin sängyssä, söin ja katsoin sarjoja. Pe kaikki oireet kaikkosivat, nukahdin ajoissa, nukuin levollisesti pitkään aikaan ja eikä ahdistanut enkä herännyt vessaan koko ajan. Aamulla 6:30 meni vedet, 7:30 supistukset pahenivat, tultiin just sillon sairaalaan. 8:30 olin jo 5 cm auki ja supistukset tulivat minuutin, kahden välein.jouduin siitä sitten aika nopsaan sektioon lapsen perätilan takia. Eka synnytys oli, joten yllätti tapahtumien nopeus.

Ai niin, pe ennen nukkumaan menoa tuli "just nyt" kakkahätä ja menneellä viikolla mulla oli pahoinvointia iltaisin. Yhtenä iltana oksentelin.

Juu ei meitin vaavilla ole mikään kiire ulos ja nää meikäläisen supparit on vaan alkuhuumaa. Vauvan pää on kiinnittynyt, mutta kohdunkaulaa on jäljellä vielä vaikka muille jakaa. Lääkäri kyllä kovasti toivoi, että se syntyisi nyt tämän viikon puolella, mutta mä en valitettavasti ole yhtä optimistinen. Noh, jospa ihmeitä tapahtuisi ja nää supparit tästä voimistuis.

Mulla esikon kaa alko supistukset klo 6 aamulla ja 8 asti ravasin vessassa ku suoli tyhjeni.. ei tarvinu pelätä et vatsa toimii kesken synnytyksen,oli kätilön mukaa aivan tyhjä..

Takaisin