Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Angii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla irtosi limatulppa n. 2 viikkoa sitten ja vielä ei ainakaan mitään merkkiä synnytyksestä. :) Nyt siis 36 + 4. Eli ei välttämättä meinaa mitään ja monihan ei tosiaan edes huomaa sitä!

Juuri kyselin neuvolassa tuosta limatulppa-asiasta, kun itseänikin vaivasi se, että tunnistanko sitä. Neuvolantäti sanoi, ettei sen irtoamisella ole välttämättä mitään tekemistä synnytyksen käynnistymisen kanssa ja osa naisista ei huomaa tulpan irtoamista ollenkaan (kaikilla ei esimerkiksi tulpassa ole sitä vereslimaista osiota ollenkaan). Myönnän toki silti aina vessassa käydessä, josko tulppa olisi tällä kertaa irronnut - malttamaton kun olen :rolleyes:

Osalla tilanne alkaa vaikuttaa jo todella hyvältä, kun on ollut pitempään kivuliaita ja säännöllisiä supistuksia! Toivottavasti lähtö synnärille tulisi piakkoin kipuilijoille, ettei tarvitse joka ilta kärvistellä lyhyillä yöunilla ja jatkuvilla supistuksilla. Ehkäpä nuo säännölliset ja kipeät supistukset sentään avaisi/lyhentäisi/pehmentäisi paikkoja :) Tsemppiä kaikille!

Ja se tulppa voi tosiaan olla ihan erilainen, ei kaikilla ole vain yhtä klönttiä, vaan voi olla vetisempää ja siten tiputella pidemmän aikaa.

Itselläni jäi vain pyyhkiessä paperiin sellainen ruokalusikallinen kirkasta kiinteämpää geeliä, jonka tunnistin (oletin) tulpaksi.

Ja hyvin voi olla, koska sen 2 viikon aikana mitä oli mittausten välillä, oli myös tapahtunut hieman muutoksia pehmenemisen ja lyhentymisen osalta.

Angii, toivottavasti nuo turhat supistukset loppuu, etkä joudu kärvistelemään pitkää aikaa etukäteen! Mikään ei ole inhottavampaa kuin "synnyttää" monta yötä putkeen ennen varsinaista aloitusta :/ voimat vain menee ja sitten on jo ihan väsynyt varsinaisessa koitoksessa.

Mulla tosiaan ed raskaudesta 40+2 limaklöntti läsähti pissalla ollessa pönttöön ja samantien alko supistukset. Ja mulla ei ollut mitään supistuksia koko raskauden aikana. Joskus näinkin..
Nyt ei vielä mainittavia tuntemuksia synnytystä ajatellen, mutta viikot tänään 36+6 et ei vielä ehkä sen aikanaan, toivon et parin viikon päästä alkaisi tapahtumaan. Paikat oli visusti kiinni tossa 36+1 ku lääkäri katsoi, mutta tilanteet hän muuttuu varsin nopeastikin. Joudunn menemään ensi viikolla ä-pkl:lle käyrille kun vauvalla löytyi lisälyöntejä viimeksi.

Itse kans tarkistelen aina malttamattomana vessassa käydessä josko limatulppa pulpsahtaisi pois :D
Aiemminkin ollut puhetta vauvan rytmistä täällä ja tää poitsu onkin ollut aina aamu-uninen. Nyt on vedellyt kaks aamua rallia kun alan heräilemään. Kumma tapaus :D

Mulla vatsa laskeutui pari viikkoa sitten yhtäkkiä ihan reilusti ja samalla alkoi tulemaan säännöllisesti verestävää limaa. Limatulppa voi siis tulla pikku hiljaa ja sitä limaahan muodostuu koko ajan uutta. Samalla alkoi ennakoivat supistukset, mitkä aiheuttivat jo innostusta, kun aikaisemmassa raskaudessa ei niitä ollut. Ensimmäinen käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Nyt on menossa kuitenkin jo 40+1 ja mitään sen kummempaa ei tässä välissä ole tapahtunut. Onneksi uskalsin lähteä lomalle perheen kanssa, oli kiva reissu ja turhaan olis jäänyt se väliin.
Eilen sitten alkoi ennakoivat supistukset vähän kovenemaan + sännöllisemmiksi ja niitä tulee päivisinkin, tosin välillä ne lopahtaa. Vatsa on myös kova melkein koko ajan. Olisikohan nyt jo kunnon merkkejä! Niin toivoisin että käynnistyisi luonnollisesti. Ensimmäinen päätyi kiireelliseen sektioon ja yhtenä syynä todennäköisesti käynnistys.

Ääh, ei mitään oireita. Huomenna 40+0. Mut kyllä tää täältä parin viikon sisään on ulkona tavalla tai toisella :rolleyes: Eilenki meni 5 kilsan kävelylenkki ilman sen kummempia kipuja yhtään missään..

Tääl on rv39 kasassa tänään eikä mitään merkkejä ilmassa. Pitää tiistaina kysyä lääkäriltä et näkeeks se jotain vihiä siitä koska tää syntyis. Mä en enää aina tiedä mikä on ennakoiva supistus, venyttelevä vauva tai mahdoton ilmavaiva...ja tänään on menossa väsymyspäivä. Nukuin yöni mielestäni hyvin muutaman vessareissun kanssa, mutta äsken vedin sit vielä tunnin päiväunet päälle kun piti kirjaa lukee. Ihan pysäkillä koko pää sen jäljiltä.

Mutta nyt aletaan kaikki oleen jännän äärellä kun on kerta jo elokuukin :)

Täällä rv 36+4 ja muutama päivä sit tuntu et olis laskeutunu, kun alko ihan julmetusti painaa alakertaan ja kävelystä ei tahdo tulla enää oikein mitään. Tukivyötäkään en voi enää pitää, kun painaa vielä enemmän mikä sit toi alaselkäkivutkin. Ennakoivat supistukset alko taas oikein urakalla eilen, mutta kivuttomana.
Kyllä ne raskaudet on vaan erilaisia... Kolmas siis jo tulossa ja aikaisemmat ei oo esim laskeutuneet kuin vasta tyyliin synnytyspäivänä, eli on voinu suht kivuttomasti kävellä loppuun asti.
Toisaalta nyt on helpompi hengittää, mikä on parempi :)

Onko mitään erityisiä merkkejä ilmassa kellään? Yksi ilta jo odottelin innolla, josko meillä alkaisi jotain tapahtua, kun tuli kivasti säännöllisiä kivuttomia supistuksia tiheästi, mutta edelleen olen yhtenä kappaleena. Ja kuten jo olen kaikille sanonut, niin meidän vauva ei kyllä tule ennen aikojaan, vaikka oma äitini on saanut kolme lasta etuajassa. Alkaako teitä jo ärsyttää muuten jatkuvat soittelijat, että joko joko? Alan olla pikku hiljaa täynnä kaikkia niitä, jotka kyselee, onko mitään viitteitä alkavasta synnytyksestä.

Mulla TAAS kahden tunnin yöunet pikku pätkissä, koska yskittää. Sitten kun nukahdin, heräsin alle tunnissa todella kipeään supistukseen. Supistukset kuitenkin tosi epäsäännöllisiä, niin en usko tai odota vielä mitään niiden perusteella. Paitsi että mielenterveys menee, kun unet olleet jo tovin näin kovin vähissä :/

Epäsäännöllisiä supistuksia tulee aina välillä, muttei mitään maata mullistavaa.

Imme, juuri äsken vastasin yhteen "no,mitäs kuuluu..." -puheluun..
Mulla viikkoja nyt 37+4, että voi olla että kauankin vielä menee. Toisaalta nyt viitenä iltana supistellut säännöllisesti,väliin kipeestikin. Jännäää....

Hahhah, mä oon niin tempperamenttinen muutoinkin (puhumattakaan raskaana), ettei kukaan uskalla soitella joko joko puheluita. :hilarious: Paasasin jo esikoisen odotusaikana, että mun mahaa ei sit lääpitä ilman lupaa ja ettei noita puheluita saa soitella, tai tulistun. Hyvin on tehonnut, kun kolmannenkaan kohdalla ei kukaan kehtaa noita koittaa, vaikken tässä raskaudessa oo kummastakaan puhunutkaan. :grin

Mun siskot on taas tollaisia, että mahaa ei saa lääppiä eikä puhua joko joko.. itse taas olisin innoissani jos joku kyselisi.. ei oikeastaan kukaan ole kysellyt vointiani eikä lääppinyt mahaa..näin me ollaan erilaisia :)

Nyt on tehty eka soitto synnärille tyyliin "onko nämä nyt niitä supistuksia?". Tuntuu selässä ihan sellasena kipuna kun on joskus ollut liian pitkälle edennyt virtsatientulehdus. Tulee todella paljon, aaltoina, mutta lyhyitä. Perusohjeet tuli "seuraile vielä". Taidanpa pakata sairaalalaukkuun hammasharjat yms. Jos ei lähtö tulekaan niin purkaan sitten :D
Maha myös sekaisin. Ei välillä tiedä kummasta päästä olisi tulossa, mutta toistaiseksi ainakaan en oksentele täällä ympäriinsä, onneksi :D
Kävin huikkaamassa miehelle, että jos tämä ei ole alkavaa synnytystä niin en hankkiudu koskaan enää raskaaksi. On niin epämukava olo ja pää räjähtää jos pitää tätä kestää kauankin ennen kun synnytys oikeesti alkaa.

Eiköhän ole alkavaa synnytystä.. Mutta vaihe tietty voi kestää kauankin, ja välillä olo/kivut voi helpottuu.. Tai sit pahenee olo vaan koko ajan. Tsemppii.

Mulla on ens viikolla laskettu aika, ja tänään olen ekan kerran tuntenut välillä pientä, menkkamaista kipua alamahassa ja selässä. Mahan toiminta on vähän myös vilkastunut. Toivoisin niin, että tämä tulis parin viikon sisään, saas nähdä. :)
Minäkin olen sen tyyppinen, että ei haittaa vaikka mahaa huomioidaan tai kosketaan. Tai no, vähän riippuu sit jos ihan joku tuntematon tulis lääppimään niin saattas jo raja kulkea. Eikä kukaan ole vielä soittanut että jokojoko. Eilen pari kaveria kyseli et onko vielä merkkejä et syntyis pian, mut ei mua vielä ole haitannut kyselyt. Mun lähipiiri taitaa olla enemmän semmosta, että ei ala asioikseen soittelemaan. Äiti ehkä ainoana saattas malttamattomana soitella lasketun ajan tienoilla.:D
Judielle tsemppiä, jos vaikka ois lähtö jo pian edessä!:)

Eilen kaupassa joku tuntematon keski-ikäinen ukko laukoi, että siinä on tädillä jäänyt menkat väliin. Tuijotin aika tyhjällä katseella takas ja hän jatkoi, että kai sitä nyt huumorilla voi ymmärtää. Ja naapuri sanoi taas aamulla, että hui! Onpa se valtavan iso. Joo, mulla ei kiinnosta tuntemattomien tai puolituttujen jorinat...

Mut se, että kaverit/sukulaiset kyselee joko joko ja onko tuntemuksia ei haittaa yhtä isosti (vielä) kun la ei ole mennyt ohi. Mut viikonlopun jälkeen voi olla aika nihkeitä vastaukset heillekin.

...kun mitään kunnollista ei ole tapahtunut...

Takaisin