Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Angii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisiko joku lähettää tännekin päin niitä ennakoivia oireita?? Ja saada vauvan laskeutumaan?? Terveisin rv.38+3 eikä mitään viitteitä laskeutumisesta saatikka synnytyksen lähenemiseen viittaavia oireita...

Taikkuli, eipä hätää - samassa veneessä ollaan (joskin olet reilun viikon pidemmällä). Ainoa oire (jota en edes sellaiseksi kutsuisi) on tuo hyvin satunnainen peräsuolen pistely. Ja muistaakseni moista pistelyä olen tuntenut aiemmin ennen raskautta ihan ummetuksenkin yhteydessä :laughing002

Ehkäpä Angiin tilanteessa paine ja pistely olisi kuitenkin lohduttava merkki pian sylissä olevasta nyytistä :) eikös siellä ala täysiaikaisuudet Angii paukkua ihan parin päivän päästä?

Joo, mä melkeen mielummin ottaisin Taikkuli sun oireettomuuden ja sit vaan äkkilähdön yks kaks kun näitä supisteluja ja kaikenmaailman oireita on ollut rv 33+ lähtien ja edelleen täällä kärvistellään!
Ens lauantaina on 37+0.
Ei siinä mitään jos tietäsin et vaavi tulee parin viikon sisällä mutta ajatus siitä et voi mennä yli viiskin viikkoa näissä olotiloissa on aika musertava o_O

Mulla tulee nyt perjantaina rv37 täyteen ja kamalat jomotukset on ja ruoka ei maistu mitenkään päin mutta tuskin tää syntyy ikinä. Kolmasraskaus ja edellisissä kivut alkanu vasta sillon kun synnytyskin. Tää raskaus oli yhtä...

Anye, mulla 37 torstaina ja samat fiilikset. Kolotusta ja kipuja on, mut epäilen etteivät ole vielä mitään... Heh, luin, että kolmosraskaus ja vedin jo syvään henkeä. :)

Huh heijjaa jos oiskin KOLMOSraskaus Mulla menny edelliset raskaudet yli niin tuskin tääkään tästä rupee "ajoissa" syntymään. Helpottas oloa kummasti...

Tänään on ihan varmasti tapahtunut jotain, kun puolet päivästä tuntunut siltä, että poitsu todella alhaalla. Masu on viime aikoina alentunut jo, mutta nyt tää on humahtanut vielä alemmas! Ylävatsa ihan tyhjillään :D
Pissahätä tulee takaisin viiden minuutin välein ja liitoskivut pahemmat, supistusherkkänä ollut koko päivän. Saisko nää kohta kivuliaina ja poitsun ulos :D

Mulla tuli eka osa limatulppaa viime pe illalla, kuukautiskiputuntemuksia ja muita kipuja ja supistuksia on ollut jo ennen sitä, mutta lisääntyneet. Sais jo tää lapsi tulla. Ei oo kivaa "turhaan" kärsiä jos kuitenkin tämä perätilalapsi tulee loppujen lopuksi sektiolla. En tiiä kyl yhtään et miten tässä tulee käymään.. Tsemppiä Bubs, jännää :)

Mä niin toivon, että pysyisi sisällä vielä pari päivää. Meillä poika onneksi vihdoin raivotarjonnassa... Olen ollut todella sairas tämän flunssan takia ja unet jäi viime yönäkin pariin kolmeen tuntiin. Nyt iltapäivästä yritin nukkua niin tuli samat tukehtumisolot kuin öisin. Ihan perseestä sairastaa tässä vaiheessa :'(

Tsemppiä Madmasel oloihin! Panadolia ja lämpötyynyä..

Hui Bubs, sehän saattaa olla jo lähtö lähellä kohta!

Mulla on tänään ollu tosi etova olo ja suolisto on ollu vilkkaalla toiminnalla. Tosin on muutamana muunakin päivänä tässä viikon sisään todella vilkkaasti toiminu. Painon tunne lonkassa ja liitoskipuja normaalia enemmän. Nyt illan päälle sohvalla maatessa maha on vähän väliä kovettunu kulmikkaan malliseksi ja samalla alavattalla tuntunu pientä jomotusta,ei ollenkaan kipeäksi voi kuitenkaan sanoa. Mulla kun ei juurikaan harjotussupistuksia oo raskauden aikana ollu niin oon ihan innoissani ku edes jotain tuntemuksia alkaa tulemaan ;D tänään 38+2, eihän tuolla vielä niin kiire olis tulla ku anoppilaanki oltais kohta lähössä ja sieltä sairaalaan n.2h matka. Toisaalta huomenna mun synttärit joten oishan se vauva aika ihana synttärilahja!!

Mulla on tullut kahdeksan viikkoa isojakin määriä kirkkaita klönttejä. Mulla onkin paikat lähteneet kypsymään ennen aikojaan. Tänään sitten sellainen verestävä, johon liittyen ollut koviakin kipuja. Mahassa oli inha olo vessaan mennessä ja sieltähän se tuli. Selkeästi erilaista kuin aiemmin.

Ja jos sitä limatulppaa miettii, niin ainakin Google kertoo, että se ns rakentuu sinne uusiksi, koska valkkaria on runsaammin ja toi tulppa on siis sitä.

Ei itsellä nyt tuntunut missään erikseen, mut antaa se toki vihiä siitä et paikat vähän löystyy.

Täällä supisti toissayönä 10 tuntia kivuliaasti alle 10 min. Välein. Oli kipeetä muttei sietämätöntä. Maha tyhjeni kerran ja aamuyöstä alkoi laatta lentää. Kellertävää limaa tuli klöntteinä ( sitä toki tullut päivittäin jo viikkoja). No, olin aika varma että lähtö tulee. Ei pystynyt olla makuulla koko yönä. 10 tunnin kohalla supistukset alko harvenee ja loppui sit kokonaan.
Enää en usko että ois tosi kyseessä ennenkun pää pilkottaa tai huudan ääneen kivusta. Pikkasenko turhauttaa.
Nyt joka ilta ja yö kipuiluita alavatsalla ja alaselässä panadolista huolimatta mutta ei vaan lähe kunnolla käyntiin :shifty:

Minä olen tuota limatulppaa miettinyt, huomaako sen muka varmasti kun se tulee? Mitä jos se vaan menee suoraan pönttöön vessakäynnin yhteydessä, eihän sitä silloin huomaa ollenkaan... :D Vai jääkö se aina paperiin? Täällä ei siis mitään viitteitä mistään limatulpasta vielä, rv.39+2.

Aiemmissa raskauksissa en huomannut limatulppaa. Ensimmäinen synnytys käynnistettiin ja toinen käynnistyi vesien rajulla menolla ja siitä heti säännöllisillä supistuksilla.

Mua kans vähä ihmetyttää tuo limatulppa, että noinkohan sitä välttis huomaa...

Viime yönä oli täälä sukkapuikkoilua tosi kipeästi sekä kohdunsuulle, että peräaukon tienoille ja alaselkää pakotti samalla. Niin ja unia siitä, että vauva ois kääntynyt perätilaan...

Ei sitä limatulppaa välttämättä huomaa. Ja tosiaan, kuten yllä monet kertoneetkin, niin se ei myöskään välttämättä kerro mitään siitä, että synnytys olisi käynnistymässä pian. Turhauttavia nämä oireet, kun niin moni oire tarkoittaa vain että synnytys käynnistyy ehkä seuraavien viikkojen aikana. :rolleyes:

Mä en liiemmin kiinnittänyt huomiota isoihinkaan määriin kirkasta tai kellertävää limaa, mutta tämä verevämpi ei kyllä jää huomaamatta. Saa sidettä käyttää ettei vaatteet sotkeudu.

Takaisin