Synnytysoireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä sama meininki, tuntuu että oireet alkaa kiihtyä ja sitten stoppaa kun seinään. Mulla tuli kans paineentunnetta lantioon ja peräsuoleen mutta sitten yöllä supparit loppuivatkin. Turhauttavaa! Vanhat ystäväni yöhikoilu ja hermopinne tulivat takaisin.. Voiko tätä edistää jotenkin? Liikkumalla paljon? Entä se vadelmanlehtitee? Alan olla epätoivoinen

Miulla on enää oireina paineentunne lantiossa ja peräsuolessa, selkäkivut ja välillä inhottavat sukkapuikkokivut tms. Kunnon supistukset on hävinneet lähestulkoon kokonaan jonnekin, eilenkin tuli vain yksi hentoinen..

Jnk, vadelmanlehtiteetä olen juonut jo kolmisen viikkoa aika säännöllisesti, ei mitään apua..
Lenkkeilyllä sain aiemmin hyvin supistuksia aikaan, tosin näköjään turhia sellaisia joten nyt olen enimmäkseen lepäillyt. En kehtaa enää turhaan väsyttää itseäni, kyllä tuo vauva ulos tulee viimeistään käynnistyksellä. Niin paljon kaikenmaailman kikkoja jo kokeiltu turhaan, että mie luovutan! :D

Niin ja sitähän mie mietin, että eikai ole huono juttu, kun maitoa valuu rinnoista melkein säilöttäväksi asti?

Viime yö meni kipeiden suppareiden kanssa, jotka tulee ärsyttävän epäsäännöllisesti. Ylös kun nousin, loppui kuin seinään. Perkele sanon minä!

Yritän tässä pitää kiinni päätöksestäni levätä koko päivä. Olen rönöttänyt sohvalla lukemassa tähän asti ja nyt aion ottaa päiväunet. Eilen kuoroharjoituksissa tuli jo todella tukala ja kivulias olo mutta se katosi kun pääsin kotiin. Pötsi on laskeutunu niin paljon että mitkään housut ei pysy enää päällä. Tästä lähtien kuljetaan siis pelkästään mekoissa. Onneksi ostin aiemmin pari aivan ihanaa kietaisumekkoa. Ei tarvii olla erikseen mitään mammamallia :)

Minä uskon ettei synnytystä voi millään lailla jouduttaa. Korkeintaan raplaamalla suoraan kohdunsuuta mekaanisesti tai lääkkeillä, ja se on sitten lääketiedettä ja toinen juttu. Moni tuttu monisynnyttäjä sanoo samaa, että kipeäksi itsensä vain riehumalla saa. Toki kait sperma voi kohdunkaulaa pehmittää muttei se itse synnytystä käynnistä. Esikkoa kun yritin jouduttaa parempi kuntoisena, kävin juoksemassa ja kiipesin rinteitä ja harrastettiin seksiä, niin ei millään mitään vaikutusta. En omalla kohdalla luota edes harjoitussupistusten mitenkään olevan avaavia, sillä määrään nähden pitäisi mun olla jo nyrkille auki. Vauvan omat hormoonit kertoo äidin elimistölle kun hän on valmis syntymään. Syntyy siis sitten kun hällä on synttärit :gen014. Uhkaava ennenaikainen synnytyshän on aina häiriötila ja silloin on vältettävä näitä kikkoja joita me synnytyshimossamme nyt käytetään. Tuo että liikunnalla saa vauvaa laskeutumaan alaspäin on varmaan totta - mutta eihän se vielä käynnistä luonnollista syntymäprosessia. Tulee ehkä vaan helpompi synnytys.

Mulle on alkanut sadella tutuilta käynnistysvinkkejä huoh. Viimeisin on, että miehen pitäisi hieroa etureidet. No saapi tuo hieroa.

Samaa mieltä, tiettyjä asioita voi ehkä jouduttaa, mutta kyllä se synnytys käynnistyy varmasti vasta juuri silloin kun on oikea aika. Jos puhutaan siis täysiaikaisista vauvoista ja normaalista raskaudesta. :)

Niin, mä oon ymmärtänyt että synnytyksen ollessa jo käynnissä sitä voi jouduttaa esim portaissa ravaamalla. Tai siis, portaisiin ja hölkkäämään mut patistettiin esikoisen synnytyksen ollessa laiskasti käynnissä

Nyt oon tehnyt muutamia päiviä spinning babies -sivuston liikkeitä (kätilön ja lääkärin kehoituksesta) ja huomannut saavani selkää rentoutumaan! Ehkäpä ne myös ovat pitäneet vauvan pää alaspäin. Who knows!

ÄLLÖVAROITUS! Mistä voisi johtua, wc käynneillä haisee ns menkkaveri? Mutta ei siis verta näkyvissä..?
Ihmetyttää..

Lisamarie saman havainnon tehnyt pari kertaa! Ajatellut vaan hajuaistin sekoilevan...

Täällä myös sama havainto kuin Lisamariella, tänään myös sellainen olo kuin menkat alkaisi..

Mulla taitaa lorahdella lapsivettä. Ei supistuksista tietoakaan. Voi että jos nyt tääkin on väärä häly. Ei tuo pissalle haise, mutta on väritöntä. Jotenkin väsyttää lähtä synnärille tarkastamaan tilanne. Olisi edes kunnon tuntemukset. Mahaa vaan vähän sivuilta pakottaa ja paine on tosiaan mutta missä mun ahkerat supistukset?

Kia toivottavasti olis nyt sitä ihteään! Sormet ristiin! :)
Mulla juilii aaltomaisesti alaselkään ja säteilee kipua lonkkaan asti. Onkohan nämäkin supistuksia?

Aina kun on sairaalalla käynyt... Siis koko ikäni aikana olen ihmetellyt portaikossa ylösalas könyäviä ja ilmeisen tuskaisia pallomahaisia äitejä. Vasta tänä vuonna olen lakannut ihmettelemästä että miksei ne mene hissillä :smiley-bounce022

Mun liikuntani ja riehumiseni ei mitenkään liity syntymän jouduttamiseen vaan siihen että mulla on helvetin tylsää ja mä haluan tehdä kaikkea sitä mitä tekisin muutenkin. Varsinkin kun lähisuvun mukaan synnytyksen luonnollinen käynnistyminen on hyvin epätodennäköistä. Meet ollaan kaikki eukot vähän tai vähän enemmänkin ylipanoisia ja taipumusta on kohonneeseen verenpaineeseen ja sokerien heittelyyn joten käynnistys tehdään kuulemma noin viikko lasketun ajan jälkeen. Mä olen henk.koht. sitä mieltä että lihavuus ei ole perinnöllistä mutta liiallinen rakkaus hyvään ruokaan ja karkkiriippuvuus ovat...

Täällä ollu parina päivänä samat mietinnät kuin Lisamariella. Side ei oo kastunu normaalia enempää, eikä siinä oo mitään kummallisen väristä, eikä pytyssäkään oo mitään kummallisuuksia, mut toi haju wc reissuillao_O

Oon kanssa todennut että nuo synnytyksen alkamisen jouduttamiset ovat melkoista legendaa. Miksi siis rääkätä jo muutoinkin väsynyttä kroppaa ylimääräisillä operoinneilla. Itse käynyt lenkeillä edelleen voinnin ja päivän mukaan, juurikin siksi että pää hajoilee neljän seinän sisällä jos mitään ei pääse tekemään. Kovat (liian kovat ja pitkät) saunasessiot tuottaa kipua ja supistuksia alakertaan joten lopetin ne,ja keskityn enemmänkin kropan rentoutukseen tällä hetkellä. Kyllä sielTä tullaan kun kaikki on valmista ja jos el niin käynnistetään sitten. Mikä ei ole mieluisa vaihtoehto, mutta se viimeinen kumminkin..

Alkaiskohan täälläki vihdoinkin lähestyä synnytys. Aamulla vessakäynnillä plumpsahti limainen klöntti pönttöön ja sitä hyytelömäistä limaa tuli sit pyyhkimälläkin enemmän kuin yhden pyyhkäisyn verran. Oiskohan ollut se odoteltu limatulppa tai ainakin osa siitä? :confused004

Nännit todella kipeenä ja arkana, sekä pierettää julmetusti! :D Näähän tais olla niitä perinteisiä raskausoireita, mutta kun mulla alkaneet vasta eilen, niin could this be it?? :D

Muoks. Epätoivoisesti haluisin vaan synnyttämään ennen käynnistystä...

Toivottavasti. Alkaa tää odottelu pitkästyttämään. Mut kuitenkin olen viel varautunu siihen että mitään isompaa ei tapahdu ennen huomista yliaikakontrolli käyntiä.

Takaisin