Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varsinkin jos ei oo viel täydet viikot, ni sit pitää sinne ainakin soittaa! Eilen siel valmennuksessa sanottiin, et sit vasta lähet tänne, kun et kotona pärjää kipujen kanssa (ja oot just kokeillut suihkun, kaurapussin yms.) Ni mietin, et mun kohalla tarkottaa, et "milloin kehtaan mennä". Ei ehkä oo mikään maailman paras tää kipukynnys...
 
Musta toi "sit saa lähteä kun ei kipujen kanssa pärjää" ohjeistus on surkuhupaisa. Itsellä ois toiveena synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä joka tapauksessa. Siis sitten siinä vaiheessa pitää lähteä istumaan kolmen vartin matka autossa kun ei kykene enää kotona olemaan ja siellä sairaalassa ei oo ainakaan sen parempaa helpotusta tulossa, hirvee stressi ja vieras ympäristö vaan sen lisäks et tartteis autossa olla niiden kipujen kanssa? Mie epäilen et joko käy niin että lähden ihan liian aikaisin (just ettei automatkasta tuu täyttä helvettiä) tai sit liian myöhään (lapsi tulee eteisessä tai tien poskeen).
 
No tuolla sanottiin, et joku 1-2% ensisynnyttäjistä tulee sairaalaan sillee, et on 10cm auki, et sit vois jo onnitella itseään :) mut tosiaan tohon avautumisvaiheeseen ne tarjoaa ihan samoja liennytyksiä kuin mitä kotonakin on (ne suihkut ja sellaset)
 
Saa nähdä, ehtiikö kokemaan ja näkemään oikeita synnytysoireita ollenkaan - sektio, ja vauvan syntymäpäivä on neljän viikon kuluttua :Heartred Vaikka onkin enää vain vähän jäljellä, malttamattomuus kasvaa samaan tahtiin :smiley-bounce013
 
MammaMaria mä taas saattaisin olla just niitä jotka ei tajuu lähtee ennen kun pää näkyy jo. Kipukynnys on korkee vaikka vaivojani usein valittelenkin. Mua vaivaa usein enemmän se epämukavuus kun kipu. Synnytyksen kohdalla kuitenkin tietää että kipu kuuluu asiaan niin en tiiä missä vaiheessa se raja tulis vastaan. Toi on yks niistä syistä miks mielellään haluisin synnyttää ihan normaalisti ilman sektioo, ilman käynnistystö...haluisin kokee miltä se synnyttäminen musta oikeesti tuntuu. Pelkään vaan sit oikeestaan kaikkea muuta paitsi tota kipua :s
 
Mä päätin et ku synnytys alkaa ni meen vaiks sinne synnärin aulaan istuu siihen asti et ne ottaa mut sisään sinne. Ei ne voi estää mua olemasta siel ja sit ei ainakaan lähetä sinne liian myöhään. :)
 
Nyt ei oo enää mulla kiirettä saada vauvaa, kun isi lähtee huomenna reissuun. Nyt jos synnytys käynnistyis niin se ei luultavasti kerkeis enää nähdä lapsenlastaan ennen lähtöä joten mun puolesta saa nyt olla mahassa sen pari viikkoa vielä :) Kunhan ei oo liian hankala olo mulla! :)
 
Mä en sitä kipua pelkää oikeestaan ollenkaan, mut pelkään sitä huonovointisuutta, minkä se saattaa tuoda mukanaan. Mulle kun tulee hirveen herkästi kaikesta huono olo, niin voin kuvitella et oksennan niiden kipujen takia koko synnytyksen. Ja mikään ei oo kamalampaa kun pahoinvointi! Samasta syystä en tiiä uskallanko kokeilla ilokaasuakaan, kun siitäkin voi kerran huono olo tulla.
 
Toi onkin Tuhinamuhveli oikein hyvä idea! Kauankohan ne jaksas kattoo sitä ähinää ja voivottelua siinä :D Johan siinä muut asiakkaat hermostuis ;) Ja jos ne ajais aulasta pois ja ulkona olis tällanen tänpäivänen hyvä keli, ni sit istuis siin pihalla :)
 
Siis avautumisvaiheessahan nimenomaan esim. epiduraali tai kohdunkaulan puudutus laitetaan. Sit kun on kokonaan avautunu on jo liian myöhäistä melkein kaikelle... :) Oliko muistaakseni niin että kun on 7-8cm auki laitettais epi, liian aikaisin ja hidastaa synnytystä, sit liian myöhään on jo turha kun ei ehdi vaikuttaa.
 
Sipuli mä en kans haluu sitä ilokaasua. Miehelle voi antaa jos se auttais sen jännitykseen :D
 
tuosta oksentamisesta.
esikoista synnyttäessä oksensin kun olin 7cm auki. kuulemma se oli se "seittemän sentin oksennus", näin kätilö mulle sanoi, että monet oksentaa just siinä 7cm kohdalla. en ollut koskaan kuullutkaan...
toista lasta synnyttäessä mua kans rupesi oksettamaan just jossain 6-7cm kohdalla ja kätilö antoikin mulle kupin. mutta vissiin avauduin niin vauhdilla, että se "seittemän sentin oksennus" -kohta meni niin äkkiä ohi, tai niin kätilö mulle sanoi, ettei oksennusta sitten tullutkaan.

niin että se sitten kuuluu oksentaa ainakin kerran siellä synnytyssalissa! :grin
 
Hah, enpä oo minäkään tommosesta kuullutkaan! Täytyy siis toivoa että itellä hyppäis suoraan kuudesta sinne kahdeksaan! :D
 
Oksentamisesta tuli ihan mieleen, että on nyt eilen ja tänä aamuna/aamupäivänä kuvottanut ihan älyttömästi "kuin ennen vanhaan"...voiks jotkut alkuraskauden oireet palata? Joku täs nyt tökkii ja söin tänään erilaisen aamupalan ku eilen...
 
Mua on kuvotellu välillä jo pari viikkoa. Finnitkin on tullu takaisin :) Estrogeeni ja keltarauhashormoni nousee voimakkaasti kohti raskauden loppua et ne voi aiheuttaa oireita. Istukkahormonin määrä on aika matala. Sekin voi nousta vähän.
 
Mulle kans tuli tuo paha olo takasin, pakko saada syötyä tihein väliajoin, muuten alkaa tulemaan yököttävä olo... Samoten mehuja ja limpparia tekee taas mieli paljon enemmän kun keskiraskaudessa.
 
Mulla heti aamusta alkaen vatsa sekaisin ja oksettaa kamalasti... Myös tuskanhiki virtaa siinä sivussa :/
 
Täällä myös vatsa sekaisin ja oksetus olo, ollut eilis illasta asti... Muutenkin heikko olo. Illalla tosin supisteli noin pari tuntia 7min välein, mutta meni sitten itsestään ohi.
 
Joo mä siitä luin kans et monesti se pahoinvointi palaa loppuraskaudessa. Onpas teillä monella tota kuvotusta! Luojan kiitos tänne ei oo oksetus saapunu uudestaan... Kyllä siinä ympärivuorokautisessa oksentelussa oli jo alkuraskaudessa ihan riittävästi tekemistä. Hyi yäk.
 
Takaisin
Top