Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi jee, alkanut olla nuo vihlovat supistukset täällä ihan jokapäiväsiä ja/tai öisiä. Ei niit tuu ku yks tai kaks sellasta "hetkeä" ja sit se laukee. Mut ihan erilaista, ei noita harjoitus-vatsan-kovettumia ees huomaa enää. Luulenpa, et retket tulee mulla olemaan nyt ihan täs oman maakunnan sisällä. Johan se on huomenna 36+0, et sen puolesta ei oo kyl hätää. (vau-kirjan mukaankin vauva on jo sen 2500g...tai toiv. on...)
 
Ilon ja onnen päivä!!! :) olen saanut luvan lähteä kotiin, JEEEEEEEEEE!!! Ensi viikon perjantaina, kun viikkoja on 36+0 on vielä tarkistuskäynti äitipolilla. Jos siis sinne saakka selviän yhtenä kappaleena. Sairaalaan pitää lähteä, jos supistuksia tulee alle 10min välein säännöllisesti, muutoin saan lepäillä ihan rauhassa kotosalla :)
 
Ihanaa kuulla hyviä uutisia Kviini! Toivotaan että pysyt vielä jonkun aikaa yhtenä kappaleena :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiva juttu Kviini! :) On se koti vaan aina paras paikka. Jospa vauvaki malttas hetken vielä pysytellä masussa :)
 
Olen mittaillut reilu kolme viikkoa Combur-tikuilla proteiinia. Ph on aina ollut 6, mutta tänä aamuna se oli 8! Luin jostain, että myös ruoalla voi olla merkitystä tähän, mutta olen syönyt suhteellisen samalla tavalla koko 3,5 viikon mittauksen ajan, ja aina aikaisemmin tulos on ollut tuo 6. Onko kenelläkään tietoa, mitä tämä sitten voisi tarkoittaa, ja liittyykö ylipäätään mihinkään raskaus- tai synnytysasiaan?
 
Virtsan pH (U-pH). Kirjainyhdistelmä pH tarkoittaa happamuutta. pH:n arvo 7 on neutraali, sitä pienemmät arvot ovat happaman ja suuremmat emäksisen puolella. Virtsa on usein lievästi hapanta, mutta pH-arvo riippuu ravinnon laadusta. Normaalisti pH-arvo on alle 8. Happamuuden vaihteluilla ei yleensä ole merkitystä sairauksien toteamisessa. Virtsan happamuus vaikuttaa tiettyjen lääkkeiden ja myrkkyjen poistumiseen elimistöstä. Www.terveyskirjasto.fi
 
Tämän olin itsekin lukenut, mutta sitä jäin ihmettelemään, ettei ruokatottumukseni ole muuttunut testauksen aikana, joten en näkisi ruokavalion olevan syynä tuohon ph:n muuttumiseen. Onkohan olemassa muita selityksiä muuttuneelle ph:lle?
 
Mä jatkoin tota pH-arvosta lueskelua ja siellä tuli hauskojakin juttuja vastaan. Ilmeisesti pH-arvon muuttuminen 4,5-8 välillä on täysin normaalia ja se saattaa muuttua päivittäinkin. Sitten siellä puhuttiin, että, jos on pH on lähempänä 8 on tulossa poika ja lähempänä 4,5 on tulossa tyttö. :D tuskin mitään vakavaa, mutta jos jää mieltä kalvaamaan, silloin kannattaa soittaa esim.neuvolaan ja kysyä :)

Muokkaan tätä tekstiä sen vraan vielä, että pelkästään tunnin kauemmin rakossa ollut virtsa on happamampaa, eli jo se vaikuttaa siihen testitulokseen.
 
Miltä ne supistukset tuntuvat? Mulla ei oo mitään käsitystä ja vatsakipuja on jos jonkinmoisia :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
jännä, vaikka 2 lasta oon jo normaalisti alakautta synnyttänyt, ei sillaa muista miltä ne kunnon supistukset tuntuu... muuta kuin että kipeiltä, sitten kun on tosi kyseessä! :grin aluksi tuntuu, että eihän tässä ole mitään hätää, mitä sitä mitään puudutuksia ottamaan, luomuna mennään koko synnytys. alamahaa vain vihloo.
mutta sitten kun paikat rupeaa kunnolla aukeamaan, niin sitten muistaa, että ai niin, näin kamaliahan ne oikeasti ovat ja tuntuu ettei tiedä miten päin olisi... koko mahaan sattuu. ja vähän koko kroppaan.

se on pahinta synnärillä, kun makaa sängyssä ja katsoo kelloa: "voi ei, nyt seuraavan kerran kun kellon viisari värähtää, niin tulee seuraava supistus". ja sitten kun se viisari heilahtaa ja edellisestä supistuksesta alkaa olemaan se 2 minuuttia, niin kohta seuraava supistus tuleekin aaltona. ja tuntuu, että se vain pahenee ja pahenee ja koko ajan odottaa, että milloin se loppuu.

kyllä sitä sitten tietää, kun oikeasti kunnolla supistelee... :wink
 
En oo vielä kertaakaan synnyttämässä ollut, mut nytten on sellanen hyvin lähellä "kuukautiskipua", sillee vihloo just alavatsaa ja -selkääkin. Mulla tuli ihan ku nousin ylös ja parin askeleen jälkeen, ni ei kyl pystynyt taapertaa, ennen ku "meni ohi" ja just et se kestää hetken ja sit vaan sillee loppuu. Mut erilainen ku noi koko vatsan kovettumat.
 
Mulla osa supistuksista tuntuu vaan mahassa epämukavana kovettumisena ja osa tuntuu siltä että vauva oikein pusertuu vasten lonkkia ja koko selkää särkee samaan aikaan. Monesti tuntuu myös sellasta menkkakipujen tyylistä kipua mahassa. Supistukset on kyllä muuttunu parin viikon sisällä paljon entistä epämiellyttävimmiks :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on nyt muutamien päivien ajan alavatsa ollu ihan hitsin kipeä! En siis menaa supistelua (vaikka niitäki on ollu 17viikolta lähtien,kivuttomia) vaan ihan semmosta jomotuskipua. Ja liitoskivut häpyluussa..argh, pahenee vaan kokoajan. En silti usko että synnytys ois mitenkää lähellä vielä, toivottavasti. Ylihän tämä luultavasti menee. Alkaa jo olla ihan hitoksee täyteläinen olo, ihan ku ois kokoajan kamala ähky..eikä keuhkoja saa vedettyä täyteen ilmaa. Tod. epämiellyttävvää :sad001
 
Saa nähdä, kuinka käy... Puolitoista tuntia on supistanut n. viiden-kymmenen minuutin välein. Kipulääkkeen otin, sen jälkeen tullut yhtä kivuliaita supistuksia. Kohta on lähdettävä jos nää ei rauhotu, pelottaa ihan hemmetisti.
 
Takaisin
Top