Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Semmoset kohdun iltatreenit :) Niin se vaan alkaa synnytys olemaan ajankohtanen asia....
 
Tsemppiä Kaisa! Sullahan on jo "aika paljon viikkoja" (36+4) eli no problem, vaikka vauva haluiski jo alkaa tehä tuloaan :) Varmaan aika jännä tilanne!
 
Kaisa: mulla tuli esikoisesta aluksi 7min välein, sitten tuli hetken aikaa taukoa ja sitten alkoi tulemaan reippaampaan tahtiin. Mä oon lukenut noita sun tekstejä sillä silmällä, että sä taidat olla seuraava synnyttäjä, vaikka minä se ensin meinasin olla ;D ilmottele miten menee!!

Ps. Jos haluat vielä varmistella, onko synnytys lähtenyt käyntiin, käy kuumassa suihkussa ja juo paljon vettä, jos ne rauhottaa supistuksia, ei ole tosi kysessä :)
 
Elkää nyt pistäkö rahojanne ainakaan pantiksi :grin Supistukset kesti kolmisen tuntia, loppuun päin harventui välit mutta ei kyllä kivut hävinneet mihinkään. Kuuden aikaan heräsin uudestaan supistukseen, niitä tuli kaksi lyhyellä välillä, en jaksanut kellottaa, kun olin vielä puoliks unessa. Sen jälkeen ei ole tuntunut missään, paitsi suolistossa :) Parin supistuksen aikana hätäännyin jo ihan tosissaan, ne kouraisi ihan tuolta kohdunpohjasta asti ja sitten alko pelottamaan synnärille lähtö ja tuli itku... Toivoin vaan, että saisin vielä pari päivää aikaa hoitaa loput asiat kuntoon ja olla miehen kanssa. Koko tuon supistelun aikana oli ihan karmea olo, oksetti tosi kovasti. Pakko oli myös tsekata tuo (kukahan sen linkin laitto aiemmin johonkin ketjuun...) purppuraviiva, siellähän oli ihan koko peräviivan mittainen punainen viiva ja sekös se vielä säikäytti enemmän! Tänä aamuna ei mitään tietoa mistään purppurasta joten en taida sen varaan laskea synnytystä :bootyshake :grin

Olishan se toisaalta ollut ihan mukava saada naistenpäivänä vauva syliin jo, mutta ehkä parempi näin :love2
 
Jännityksellä odottelen että koska saadaan vauvauutisia! Saa nähä oisko se Kviini vai Kaisa joka niitä pääsis kertomaan :)

Toivotaan nyt sit kuitenkin että Kaisa saat vielä sen pari päivää aikaa niin saat kaiken järjestykseen ja jos vaikka menis se 37 viikkoakin rikki niin vauva ois jo täysiaikanen!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Limatulppaa tuli just järkyttävä möntti vessassa käydessä... :rolleyes: Eihän se mitään merkkaa toki mut jollain lailla edes asiat etenee.
 
Hui, näitä viestejä lukiessa h-hetki alkaa tuntua yhä todentuntuisemmalta... Jotenkin sen on vaistomaisesti asettanut koko ajan taka-alalle ajatuksissaan.

Itse valvoin menkkakipujen takia viime yönä muutaman tunnin, vatsa ei kylläkään kipujen aikana kovettunut. Eihän se silloin ole supistus, jos on vain kipu, mutta vatsa ei kovetu..?
 
Miten se nyt oli, et limatulpasta menee viikko? Tai päivä? Tai jotain siltä väliltä? :D Ja todellakin tää tarkottaa siis sitä, et lähellä alkaa olla, kun jutut muuttuu tällasiks yhä enemmän...Just ku alkaa ehtiä tottua raskaana olemiseen. :) (paitsi et pyyhin tänään taas pöydältä leivänmurut ja tomaatin siemenet mahalla...)
 
MammaMaria kyllä siitä limatulpasta voi mennä kai vielä pari viikkoa tai enemmänkin! Sekin on niin yksilöllistä, mutta eikös esim uiminen oo kiellettyä limatulpan irtoomisen jälkeen? Kyllä se on selvästi kuitenkin merkki siitä että jotain tapahtuu! Uskomatonta että nää hetket on nyt jo käsillä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Limatulppa voi irrota monta viikkoa ennen synnytystä tai sitten Elmiina lähtee vuorokauden sisään synnärille :D Tuosta ei oikeen voi samalla lailla päätellä kuin esim. lapsivesien menosta et millon on lähtö, mutta ompa jännittävää, kun hetki voi tulla milloin hyvänsä :) Tietääpähän ainakin et jotain tapahtuu. Mulla irtos tulppa pikkuhiljaa ja siitä meni n. 1,5 vrk niin oli vauva sylissä.
 
Joo niinpä. Vaikka limatulppaa tulee nyt 34+6 ni se synnytys miun tuurilla käynnistyy 41+6 :rolleyes: Pari kolme viikkoa voi ainakin helposti mennä vielä. Eikä miullakaan tullu koko tulppa ku sellaista pientä palasta ja yks sormenpään kokoinen kunnollisempi köntsä.
 
Toi ei vissiin ees kaikilla irtoo, niinku ei vedetkää mee. No tilannetta toi ei ilmeisesti muutakaan; vaik toi menis, ni menis silti se...5-40 päivää ainakin mulla :)
 
No siis irtoo ja meneehän ne jossain vaiheessa mutta se voi olla vasta pitkällä synnytyksessä molempien osalta... :) Vedet voi mennä vasta senkin jälkeen kun on jo lapsi ulkona, joskus harvoinhan voi lapsi syntyä sikiökalvot ehjänä jos ei niitä puhkaista.
 
Mua niiiiiin jännittää kaikkien puolesta! Mulla ollut tänään hassu olo. En osaa sitä hassua selittää. Purppura iiva löytyy täältäkin, mutta en jotenkin nyt enää uskokaan siihen (minä sen linkin laitoin). Aamupäivän supisteli, mutta nyt ei enää. Hmm, mitähän tästä tulee, synnytetään kaikki varmaan vasta toukokuussa? :D
 
Mä en haluis olla viimenen joka synnyttää mutta onneks oon jutellu tuolla toukokuisissa alusta asti niin siellä en varmasti jää viimeseks. Jotenkin musta tuntuu että mun alkuperänen la 5.5. vois olla oikeesti lähempänä totuutta kun nykynen virallinen la 29.4. Toivottavasti olisin kuitenkin väärässä. Haluisin kovasti synnyttää huhtikuun puolella!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
apuva aletaanko täällä synnyttämään kohta :D. Mulle tuli tänään yhtäkkiä semmonen ihme tunne,että vauva syntyy aiemmin. Sanoin miehellekki että nyt joku vaisto,sanoo että tää syntyy pikemmin ku arvataankaa. Vaikka aiemmin oon ollu ihan varma että yli mennään.
 
Meidän erittäin kokenut terkkari sanoi neuvolassa et ekassa raskaudessa kun limatulppa irtoo, niin siitä parin vuorokauden sisällä alkais synnytys. Seuraavissa raskauksissa voi mennä viikko tolkullakin. Toivotaan nyt ettei Elmiinan kohdalla ainakaan pidä paikkansa ihan tuo kaks vuorokautta... :)
 
Hui, onpa hurja ajatus :o No eipä sitä ikinä tiiä mitä ja millon tapahtuu!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top