Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No tuskin kun ei se varmasti oo kokonaan irti kun ei oo ku se yks palanen tullu. Oon käsittäny et sitä pitäis tulla aika paljon enempi jos ois kokonaan irti :p Eikä mitään muuta synnytykseen oireilevaa ole kun toi yks köntti limaa ja niitä kohdunkaulan menkkatuntemuksia. Nii ja ripuli. Mut harjoitussupparitkin on muuttunut kivuttomiksi. Tää o tällaista vähittäistä, mut ei oo itellä kyllä yhtään sellainen olo että tää olis edes tän kuun puolella tuolta vielä tulossa. Katotaan huhtikuun alkupuolella aikaisintaan.

Sellainen olo on että tää vois tulla muutaman päivän ennen laskettua, mut oloja ja oloja, ihan yhtä hyvin voi mennä ens kuun loppuunkin. Kuitenki ku asiat ees etenee ni jaksaahan tässä odottaa. Olo on paljon parempi nyt ku toi maha on alkanu vähän laskeutua. :)
 
Siellä on vähän terkka yleistänyt. Tunnen montakin ensisynnyttäjää joilla limatulppa on alkanut irtoilemaan useampi viikko ennen synnytystä. Mutta pidä nyt Elmiina meidät ajan tasalla jos siellä alkaa tapahtua enemmänki :wink
 
Tää nyt ei vielä mun kohdalla oikeesti viittaa synnytykseen, mutta heräsin just ensimmäiseen oikeesti kipeeseen supistukseen. On ne ennenkin tuntunu epämiellyttäviltä, mutta tää oli jo ihan eri juttu. Ekaa kertaa tuntu siltä kun joku ois yrittäny pusertaa mun mahan haaroista pihalle. Teki jo vähän vaikeeta olla ja yrittää rentoutua...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toi on muuten inhottava tunne kun siihen ekaa kertaa herää!

Mie tajusin vasta eilen illalla että ne kauheat mahakivut ja krampit mitä miulla on iltaisin ja öisin mitä oon kuvitellu olevan vain suolistoon liittyviä onkin supistuksia :confused: Ne vaan tuntuu suoliston puolella ihan niinku olis kamalat ilmavaivat tai kunnollinen räjähtävä ripuli tulossa. Harkkareita ovat tosin silti kun ne kestää noin pitkään, on sellainen kunnon kestokramppi päällä kun yrittää nukahtaa tai sit herää niihin välillä.

Aamukampa sanoo että 14-49 päivää :) Tickeri sanoo, että 35 viikkoa takana ja 35 päivää jäljellä. Kuulostaa ihan sopivalta.
 
Vaikka yöllinen supistelu olikin tosi epämiellyttävää niin aamulla kun mietin asiaa niin oon ihan tyytyväinen että ne alkaa vahvistua. Jos vaikka tuolla kohdunsuulla alkais vähitellen tapahtua jotain :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Se liman määrä, mitä sieltä alkaa sit irrota, kun synnytyksen aika koittaa voi olla jotain ihan käsittämätöntä. Ja toiset ei huomaa mitään limoja.

Hyvähän se vaan on, et paikat alkaa kypsyä pikkuhiljaa, niin ei oo niin iso homma sillä kohdunsuulla sitten, kun tositoimet alkaa.

Mulla on viikkoja vasta 32+ ja noita sormenpään kokoisia ja vähän isompiakin könttejä on tullut jo pitkän aikaa, myös supistuksia, kiristelyitä ja alamahajomotuksia, sukkapuikkoja kohdunsuulla, mahan napsumista yms yms. En edes halua tietää kuinka lörpällään siellä paikat jo on, kun ei se kuitenkaan merkitse vielä _omalla kohdallani_ mitään.
 
On miulla kohdunsuulla kypsyteltävääkin kun sillon 29+4 tai mitä olikaan kun ultrattiin oli 5cm vielä pituutta, kiinteä ja kiinni. :) Silläkään en usko että ois niin paljon voinu kypsyä että tää ainakaan yhtään ennenaikaisena tulis. Ja tosiaan kun toisethan on kuukausikaupalla sormelle auki ja voi olla monta päivää tai viikoissakin vaikka 4cm auki ennen kuin se synnytys toden teolla lähtee käyntiin.
 
Elmiina mulla on sama tilanne edelleen kun sulla on ollu tolloin kun on ultrattu. Siks mä tässä toivonkin että pikkuhiljaa edes jotain rupeis tapahtumaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Miulla ei oo sen jälkeen tutkittu eikä varmaan tutkitakaan ennen kuin synnytyksessä seuraavaks jos ei jotain ihmeellistä tapahdu. Kun lääkärineuvolaa tai synnytystapa-arviota tms. ei oo tulossa. Vielä oon miettiny et pitäiskö seuraavassa neuvolassa olla huuli pyöreenä itekin kun terkkari ei ainakaa viimeks osannu sanoo miten päin se siellä on (ite tiedän oikein hyvin et on raivotarjonnassa oikealla puolella mahaa) ni jos sais keploteltua ultran :grin
 
Ainahan sitä voi vähän näytellä tietämättömämpää mitä onkaan jos sillä vaikka sais sen yhen ylimääräsen ultran :) En mä ainakaan epäröis hetkeekään!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hmm, nyt on kyl vaikee valita, laittaako raskausoireita vai synnytysoireita ketjuun viestinsä. Tänään ollut taas muutama supistus, peräti kolme. Jännityksellä ootan, mitä huominen viimenen (!) neuvolalääkäri sitten sanoo. Ei varmaan oo mitään tapahtunut...Ultrassa kiva nähä taas tyttönen. Viimeks niin tapitti "kameraan". Muisti tuntuu olevan niin heikko, et pitää varmaan kirjottaa muistilappu, et muistaa kysyä kaiken tarvittavan.
 
Jaahas, tänään tuli taas melkein tunnin verran kipeitä supistuksia 4-5 minuutin välein, menin jo hätääntyneenä kuumaan suihkuun ja olin varma et nut se lähtö taas tuli, mutta sitten ne rauhottu. Alapää on nyt semmonen, noh, ei mun oman tuntonen ja vauva rupes jumppaamaan ja sai vielä hikankin. Eli jospa se nyt vielä hetken kuitenkin olisi, tai sitten nyt on pieni tauko ja sit lähtee homma käyntiin. Tiedäppä tuota.
 
Huh kyllä jännittää Kviinin puolesta! Tuntuu että oot ihan valmiina lähtökuopissa jo!
 
Auttoko se suihku siihen? Meil olis pihalla tollanen palju, et pitäskö jo täyttää...sen nimittäin aika äkkiä lämmittäiski...hmmm...
 
Mulla ainakin lämmin suihku helpottaa oloa jos rupee oikeen kovasti supistelemaan. Selkäkin voi paremmin kun kuuma vesi virtaa!
 
kviini, kääk! H-hetki lähenee! Veikkaan että sinä se jokatappauksessa tässä seuraavaksi posahat :).
 
No en tiiä, yö meni ilman mitään ja nyt taas ihan normi olo. Mulla ei ollut puoleentoista viikkon tullut supistuksia säännöllisesti. Huomenna aika äitipolilla, saa nähdä mikä on kohdunsuun tilanne ja vauvan paino ym. Mä oon kyllä niin ihmeissäni näistä kaikista synnytysoireista! :D
 
Mulla on ollu tosi kovia menkkakipujen tapasia tuntemuksia nyt koko yön ja aamun. En ees pysty kylkeä kääntämään ilman että tuntuis siltä että alavatsa repee. Panadolitkin on just sopivasti loppu ja mun normaali reseptikone eli iskä on ulkomailla niin ei voi soittaa uutta reseptiä apteekkiin. Täytyy kokeilla jos se lämmin suihku tai lämpöpussi auttais tähänkin kipuun.
 
Takaisin
Top