Synnytysoireita

ei täälläkään ole mitään synnytykseen liittyviä oireita. hyvä että edes koko raskautta huomaa. :wink mitään vaivoja tai kipuja ei ole edelleenkään, vointi on mahtava. :) maha vain on tiellä ja välillä vauva liikkuu niin että kipeää ottaa. mutta muuten raskaudesta ei sillaa tiedä mitään. :grin

eilenkin käytiin poikien kanssa pyöräkärryilemässä, onhan se kieltämättä vähän raskasta vetää 2,5v ja 4,5v poikia pyörän perällä olevalla kärryllä tällä mahalla... :grin heistä tulee varmaan 35kg + se kärry päälle. ja kotimatkalla oli vastatuuli, että ykkösvaihteella sain kinnata tuon tuulisemman 2km pätkän. tosi raskaalta tuo kärry tuntuu vaikka ei nyt niin hirveästi tuulisikaan.
ja edellisenä päivänä käytiin sisarusrattailla kärryttelemässä.

että täälläkin on sellainen olo, että ei tässä mihinkään synnyttämään olla lähdössä vielä moneen viikkoon. mutta eihän sitä koskaan tiedä, se lähtö voi tosiaan tulla ihan yllättäenkin! :)
 
Yön aikana tullut lisää limatulpan palasia. Nyt oon aamul nukkunut kahdet "päikkärit" ku oon ollut niin väsynyt, yölki oon vaan kerran herännyt vessaan.. Sit on semmonen jollain taval huono olo vaiks oon syönytkin. Tosi outo olo, mutta silti on "pakko" mennä pikkusiskon synttäreille..
 
Oikeesti. Ei mitään järkevää oiretta vieläkään. 40+2. Ihan kiva. :) Nyt on alkanut tulla niitä "joko"-kyselyjä/ "millon sul olikaan laskettu aika"...meni jo. Eipä tuo haittaa kovasti -vielä. Katellaan viikon päästä.

Kaisa ei oo taaskaan kommentoinut, NYT se on siellä synnyttämässä! :) (ihan ku ei ois muutakaan tekemistä, ku tänne päivittää...)

Pitää vissii ens viikolle sopia jos jonkinmoista menoa, jos vauva siitä sit villiintys syntymään. Ainoo vaan, ettei oikein jaksais kyl tehä mitään.
 
Haha minäki mietin et nyt on varmaan Kaisa päässy tositoimiin, kun ei ole näkynyt täällä :)

Itellä vähän sama et pitäis kait ajankuluksi keksiä jotain tekemistä, mutku ei jaksa eikä oikeen kiinnosta lähteä lähikauppaa pidemmällekään.
 
Toi lasketun ajan "ylittäminen" jotenki masensi mielen. Et ei tää täältä tuu. Sit taas yrittää valaa positiivisuutta, et "joka päivä isompi todennäkösyys". Just eilen mietin, et oltiin joskus elokuussa häissä, ja olin jo siellä raskaana. Ja niistä häistä on ikuisuus!
 
Minäkin oon alkanu jo tuskastua noihin "voidaan paksusti" ja "milloinkas se oli laskettu aika" kyselyihin. Alkaa olla vähän penseitä vastaukset. Onneks oon lähinnä lukittautunut kotiin ni ei tartte paljon vastailla mut silti on kahdesti tälläkin viikolla joutunut.
 
kamala ku meikäläinen tuskastelee synnytysoireiden puuttumista vaikka toiset täällä lasketun ajan hujakoilla samassa tilanteessa :grin
 
dulu, kyllä mäkin niitä oireita samaisella viikolla jo oottelin...:wink täälhän ne on tallessa.

Oon mäkin kotona, mut sitten facebookissa tulee jonkin verran kyselyjä. Onneks aina kuulee piristävän "ei sinne kukaan oo jäänyt"-läpän. Sekin on ihan hauska toistaiseksi.

Kesärenkaat meinasin vaihtaa autoon tai vaihetaan molempiin autoihin. Salettiin tulee siis tänään vielä lunta + lähtö synnyttämään.
 
Ei tee kyllä odotuksesta yhtään helpompaa, kun sukulaiset soittelee päivittäin ja just toi ei kukaan sinne ole vielä jäänyt on maailman rasittavin lause tällä hetkellä :mad: Ensin oma äiti soitteli joka päivä ja nyt ihme kyllä ei ole kuulunut hetkeen(vissii viimeks vähän äkäisesti tiuskasin sille) mut nyt miehen isä alkanut soittelee joka päivä.
 
KIROSANA!! Käytiin aamulla synnärillä ja mulla ei oo tapahtunut MITÄÄN alapäässä, siis ei yhtään mitään! Koko yön tuskailin supistusten kanssa, enkä saanut nukuttua kun tiheimmillään niitä tuli kymmenen minuutin välein. Nyt lakkaan odottamasta ja synnytän vasta sitten kun käynnistävät... Itkettää ja vituttaa ihan hemmetisti...
 
Voi ei Kaisa :sad001 Varmasti turhauttaa, mut eihän sitä ikinä tiedä josko sitten kertaryminällä lähtis syntymään. Ois kyllä luullut sun oireilla, että synnytys on käsillä.
 
Kaisa: Mulla oli esikoisesta sama juttu, tosi kipeitä supistuksia tuli monta päivää ja sitten sanotaan että kohdunsuu on kiinni. Jaa mitäettä? Mutta koska mä en ollut nukkunut kahteen päivään, ne otti mut sairaalaan sisälle ja antoi kunnon kipulääkkeitä niin sain yön nukuttua. Olivat sitä mieltä että jos 48h valvonut ensisynnyttäjä alkaa synnyttää se ei välttämättä jaksa loppuun asti. Kipulääkkeiden (ja lihasrelaksantin, en ihan tajunnut miksi sellaisen sain) myötä sain nukuttua ja supistuksetkin laantuivat sen verran että pääsin seuraavana päivänä kotiin. Olin kotona vartin ja nehän alkoivat uudestaan!
 
Voi Kaisa, kaikki sympatiani sinulle! Voin vaan kuvitella, miltä mahtoi tuntua kuulla, että homma ei ole edennyt toivotulla tavalla. Itsellä tänään 40+2 ja MammaMarian tapaan tuli jotenkin lamaannus lasketun päivän ylityksen jälkeen, että ei tässä enää jaksa edes odottaa. Synnytysoireita ei ole oikeen mitään ja tunne kun voisi Himalajalle kiivetä. :/
 
Voi ei Kaisa :sad001 Sinälläänhän se kohdunsuun tilanne ei sano kuin sen hetken tilanteen eikä se kuinka auki ennen synnytystä on kerro synnytyksen etenemisestä sitten mitään. Mutta ei varmasti paljon lohduta kun on ajatellu että asiat edistyy ja onkin "turhaan" kärsinyt.

Mie yhä odotan innolla. Mut ei haittais jos nyt ei viikonloppuna tulis kun mies on poissa. Tai ei se oo ku vajaa tunnin päässä, itse asiassa siellä sairaalan lähellä. Mut jos lähtis synnytys käyntiin ni tuntuis tyhmältä hälyttää se sieltä kotiin ajoissa ja kun kuitenkin haluaisin mielellään miehen kanssa olla kotona niin pitkään kuin mahdollista. Sit taas ei oikein hotsittais odottaa viime tippaan et on varmasti käynnissä ja sit alkaa täältä korvesta soittelemaan taksia tai ambulanssia.
 
Mä pelkään just tota tilannetta mikä MamaDoodlesilla on ollu että jos jäädään odottelemaan että synnytys käynnistyy itellään niin mä oon niin valvonu ja yliväsyny etten pysty synnyttämään ja sit tehään kuitenkin se sektio.

Mietin koko viimeyön näitä synnytysasioita ja vaikka mulla on vielä yli 3 viikkoa laskettuun aikaan niin kyllä mua ärsyttää ettei mitään synnytykseen viittaavia oireita oo. Mä niin haluaisin synnyttää huhtikuun puolella!

Mietin sitäkin että kun mun oma syntymä on aikoinaan menny 10pv yli niin pitäiskö vaan suosiolla ajatella että syntyy sit äitienpäiväks... Mua myös vähän mietityttää se että vauva ei oo yhtään laskeutunu. Maha on edelleen pystyssä ja korkeella. Niin korkeella että viimeks äitipolilla lääkäri ihan ihmetteli sitä. Voiko se olla merkki siitä että lantio olis kuitenkin ahdas tuolta ylempää vaikka lääkärin mukaan vauva mahtuu tulemaan? Omalla äidillä on kuulemma ollu ihan sama tilanne joka on sit päätyny hätäsektioon koska lääkärin arviosta huolimatta lantio on ollu liian ahdas pienellekin vauvalle...

Mulla alkaa pikkuhiljaa paniikki nousta taas pintaan koko synnyttämisen suhteen :sad001
 
Miun kaveri just jutteli että hänellä ei kumpikaan vauva ollu laskeutunut ollenkaan. Ei siis edes avautumisvaiheessa kun synnytys oli jo käynnissä. Siis esikoistakin sai alkaa jostain tuolta mahan yläosasta ponnistamaan ekana alas. Ei kuulemma vaikuttanut muuten ollenkaan ja ponnistamalla ihan nätisti tuli mut olihan siinä tavallaan "ylimääräinen työvaihe" ensin että sai sen lapsen alas.
 
Mä vaan haluisin et se nyt suosiolla humpsahtais tuolta alaspäin niin vois taas välillä istuakin mukavasti. Tällä hetkellä jo 5 minuuttia autossa on niin tukala kokemus että mieluummin makaan kotona. Innolla odotan taas parin tunnin junamatkaa täältä vanhempien luota kotiin. Ja sit kun oon taas kotona niin sais mielellään pian humpsahtaa ihan ulos asti toi vauva...
 
Muokattu viimeksi:
No sit se tosiaan painaa häpyluuta ja pääsee kävelemään kuin ankka eikä siitä istumisesta tuu sen mukavampaa kun kohtu on joka tapauksessa jo niin iso että painaa kylkiluihin vaikka vauva onkin alhaalla. Kävellessä, seistessä jne. henki kulkee paremmin mut istuessa vaan aiemman ahdistuksen lisäksi nyt tuntuu että häpyluuhun ja suolistoonkin sattuu kylkiluiden alaosan lisäksi. :p

(Toivotaan että siulla se helpottaa, mutta näin täällä. Istuminen tässä sohvalla on kauhean epämukavaa, pitäis olla jumppapallon päällä koko ajan, siinä on tilaa nojailla eteenpäin niin helpottaa tuo paine vähän. Autoilu on ihan kamalaa, yhtään taakse nojalla istuminen on hirveää.)
 
Ei oo totta! Siis toi et Kaisalla ei oo mitään tapahtunut, ni ei kyl nää omatkaan pienet ilon (eli supistuksen) hetket kyl nyt enää lämmitä. Toivotaan siis et siellä jotain tapahtuu sit rytinällä, nythän keho on vähä treenannut. Jos vaik ens yönä ottas spurtin?

Itelle on ollut kyl vaikeeta päättää, kumpi on kivempaa: ummetus vai ripuli tai sit vauva ylhäällä vai vauva alhaalla. Molemmissa on niin ihania puolia. Mut toi kävely on kyl ihan vaappumista, ollut jo pitkään.Se ei ole kyl mukavaa...
 
Takaisin
Top