Synnytyskertomukset

Olipahan Arethalla hurja reissu!!! Onneks kaikki päättyi hyvin. Nyt hirmuisesti voimia toipumiseen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Aretha: Hienoa että lääkärit ja hoitajat tekivät nopeita päätöksiä! Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja sait terveen pojan ja itsekin voit jo hyvin. Onneksi olemme Suomessa!:Heartblue:Heartblue
 
Onneksi ollaan Suomessa, onneksi oltiin hyvässä sairaalassa, onneksi oltiin leikkaussalissa. Kaikki muu menikin sitten aivan päinvastoin kuin olisin toivonut. Jouduin kokemaan alatiesynnytyksen kivut ponnistusta lukuunottamatta ja sen päälle pelottavan sektion. Mutta koska ollaan Suomessa, saan tarvitsemani keskusteluavun.
 
Kauhea tarina Aretha, herkäksi vetää... mutta lohduttavaa on että tuollaisestakin möröstä voi selviytyä ja kaikki päättyä hyvin!!! toivottavasti saat tarvittavaa apua myös jälkikäteen :Heartred
 
Ihmettelen aretha että olit vaan kolme(oliko se nyt kolme?) päivää sairaalassa tuollasen jälkeen. Mulle sanottiin että sektion jälkeen menee 3-5pvää sairaalassa ja sulla oli kuitenki aika hurja toi kokemus.

Toivon myös että saat riittävää apua jälkikäteen, ettei jää mitään traumoja :)

Kaikenlaisesta sitä näköjää ihminen selviytyy ja arki jatkuu! Onneksi ootte kunnossa ja nyt on kaikki hyvin :)
 
Halusin itse kotiin. Sain veren menetykseen punasoluja, millä hemoglobiinia saatiin hilattua vähän paremmaksi. Pojan sokereita seurattiin kolmessa vuorossa: arvot paranivat heti, kun oma maitoni nousi ja lisämaitoa ei enää tarvittu. Nousin jaloilleni heti kun sain luvan ja menin suihkuun, vaikka kiellettiin. Hinku kotiin omaan sänkyyn, omaan suihkuun ja omiin vaatteisiin oli niin kova!
 
Voi Aretha, oon täällä kyynelsilmin! Luojan kiitos sulla on nyt terve poika sylissä! :Heartbigred
 
Mä oon kans kokenu ton saman Aretha. Vieläpä käynnistetty synnytys. Avauduin täysin 10 senttiin ja sit lopulta sektio. Tosin mun vauvalla ei ollu hätää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No vauva ei päässy laskeutumaan synnytyskanavaan liian lyhyen napanuoran vuoksi. Tehtiin sitten kiireellinen sektio.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kohta pääset vauvaa tapaamaan! Ihanaa :) Kovin koitos on edessä, voimia siihen! Toivotaan pikaista ja mukavaa synnytystä!
 
Lälly, kutoskerros lähettää valtavasti tsemppiä! Toivottavasti oot jo synnytyshommissa!

Kirjoitan omasta synnytyksestä tarkemmin kun on paperit ja läppäri. Sen verran kannustuksena vielä jakautumattomille toukomammoille, että mun kokemus vahvisti, että ensikertalaisen synnytys voi kuin voikin olla helppo. Ei se nopea tai kivuton ollut, mutta tosi hieno kokemus jossa tunsin olevani tilanteen päällä koko ajan, ja henkilökunta oli mahtavaa. Tietenkin meillä kävi hyvä tuuri monessa asiassa, mutta halusin vaan sanoa tämän, kun aiemmin täällä puhuttiin että palstan ensikertalaisilla on tosi raskaita kokemuksia...

Niin, ja etukäteen olin miettinyt, etten ehkä halua miehen näkevän kun mun alapää ratkeaa. Ponnistustilanteessa ei lopulta tullut mieleenkään kieltää sitä katsomasta itse actionia. Jälkikäteen oon kysellyt uteliaana, että miltä se itse syntymä oikein näytti. Mies saa muutenkin kymmenen pistettä ja papukaijamerkin synnytyksestä, oli niin suureksi tueksi ettei mitään rajaa!
 
HKI, hienoa että synnytys oli onnistunut ja jäi hyvä mieli. Ja pointsit miehelle! :) On se kyllä niin,että vaikka itekin koin synnytyksen ajoittain tosi tuskallisena,niin jälkeenpäin sitä ajattelee,ettei se sittenkään ollut niin kamalaa vaan kokonaisuudessaan todella hieno ja voimistava kokemus jota ei koskaan unohda!
 
Lälly, tsemppiä koitokseen! Mäki niiiiin haluun vauvan. Ihanaa, että joillain noi tulee pihallekin! :)
 
tsemppiä Lälly!!!!!!!! :Heartred toivottavasti kohta alkaa tapahtua, ei se kivaa siellä maata ole :sad001 mulla sillon käynnistys alotettiin perjantaina ja maanantai iltana synty poika, mut se loppu avautuminen 4centistä 10neen tapahtu vajaassa tunnissa, niin ettei kätilökään meinannu keritä mukaan, joten tilanne voi onneksi muuttua nopeastikin.... :happy093.
 
Takaisin
Top