Synnytys

En muutenkaan ymmärrä mitä porukka panikoi jostain kassista, voihan miehet sit tuoda kaiken mitä jää. Eikä se synnytys välttämättä ala kotona edes. Kaikki on tietty erilaisia, itse pakkasin ekan kohdalla sit ku alko supparit, ei siin mee 10min kauempaa ku ottaa vauvan vaatteet ja pesukamat itelle. Tai sit mä oon vaan nopea minimalisti:grin

Ei voi mies tuoda, sillä matkaa kotoa synnärille on yli 200 km. Ei kehtaa laittaa sitä ostamaan aivan kaikkea toiselta paikkakunnaltakaan, kun itse on voinut ennakoida ja pakata kaiken tärkeän valmiiksi.
 
Mulla on tuon Milloin lähteä sairaalaan -lapun taakse kirjoitettuna tärkeimmät, jotka heitän kassiin h-hetkellä. Tai no tärkeimmät ja tärkeimmät, listahan on pitkä :grin En viitsi ostaa erikseen dödöjä yms kamoja, joita kuitenkin tarviin aina sairaalaan lähtöön saakka. Ja hätätapauksessa lyön listan miehelle käteen jos en itse oo pakkauskunnossa tai mennäänkin sairaalaan muualta kun kotoa.
 
Laittaaks porukka sit sen kassin autoon vai miten? Me ei saatu ekasta perhehuonetta niin mies joutu olemaan yöt kotona muutenkin.
 
Meillä kassi oli kotona pakattuna - toivottavasti myös tällä kertaa :D toisaalta en usko, että tässä mikään hirveä kiire tulee lähdön kanssa, joten loput romppeet voinen pakata ennen sairaalaan lähtöä tai mahdollista käynnistystä :) meilläkin mies on yöt kotona tällä kertaa, joten voi hyvin raijata niitä tavaroita sairaalaan tarvittaessa. Ymmärrän kyllä, jos kotiin on matkaa 200 kilometriä (jaiks mikä matka!!!!) niin silloin on parempi olla tavarat visusti kasassa, jos tuleekin äkkilähtö
 
Ehkä se kassin pakkaus voi olla myös tietynlaista henkistä valmistautumista. Mulla ainakin esikoisen ja vielä tokankin kohdalla oli tarve pakata ja miettiä, nyt ei vielä kyllä oo jaksanut miettiä sisältöä eikä kassia.
 
En oo edes vielä miettinyt koko kassi asiaa:eek: tai edes pistänyt tikkua ristiin vauvan vaateiden osalta:D vielä ehtii:wink
 
Pakkasin eilen valmiiksi kassin itselle, esikoiselle hoitoon ja vauvalle :D Itselle lähinnä valikoitui perushygienia tuotteet, suojia rintaliiveihin ja omat imetysvaatteet, joudutaan olemaan vähintään 2vrk sairaalassa ja sairaalavaatteet ei houkuttele(paitsi ne verkkoalkkarit), sukkia laitoin myös koska sairaalansukat ei vaan pysyny jalassa hyvin..Elektroniikasta mukaan tulee kamera ja laturi sihen ja kännykkään ja nappikuulokkeet. Evääksi siemennäkkäreitä ja omena kaneli kaurakeksejä. Niinja juomapullo, viimeksi tarjosivat synnytyksen ajan vain lasista juotavaa ja oli vähän haastavaa hörppiä siitä ties missä asennoissa.
 
Ne verkkoalkkarit on kyllä ainoat sairaalan vaatteet mitä haluaa käyttää :grin
200km on kyllä hurja matka, siinä varmaan lähtee aika nopeesti kyllä matkaa taittamaan. Toivottavasti noissa tapauksissa saa aina perhehuoneen. Meillä oli ekassa matkaa ehkä 15km ja nyt tokassa kyllä reippaammin, riippuu mihin meen.
 
Mä oon saanu sen kassin, jonka aion pakata,roikkuun makkarin naulakkoon :grin ja siellä on tällä hetkellä mun crocsit ja matkakokoinen suihkusaippua. Mä en aatellu pakata kauheeta määrää tavaraa. Vaatteista otan vaa sukkia mukaan, luulisin et meen sairaalan vaatteilla (ne oli viimeks mukavat eikä tarvi huolehtia pyykkauksesta)ja pyydän miestä sit tuomaan, jos mieli muuttuu.. lakut täytyy pakata, känny, laturi, kuulokkeet ja vesipullo. Ja tietty pesuaineet. Niin ja ihan ehdottomasti huulirasva!
 
Kaikella rakkaudella miestä kohtaan niin varmemmin on oikeat tavarat, kun itse pakkasin laukun :) Voin kuvitella ettei hän löytäisi esim mun vaatteista sellaisia, jotka olis mukavat päällä siinä kohtaan ja samoin mun hygieniajutut on enemmänkin mun tiedossa :) Mies ahdistuisi jo ajatuksesta etsiä tavaroita, joiden olin paikan minä tiedän paremmin ja on ollut iloinen, kun kassi on valmiina odottamassa. Mun mielestä kassin pakkaaminen on ollut yksi mukava lisä valmisteluissa eikä niinkään mikään ahdistuksen tuoja. Mun mielestä kaikki valmistelu on ollut ihanaa, jopa pyykin pesu on ollut mukavaa, kun pyykin seassa on ollut pieniä vaatteita :)
 
Meilläkin matkaa se 180km, joten ei todellakaan ajella hakemaan mitään jos unohtuu[emoji16]. Laukku odottelee
makkarin nurkassa jos lähtö tulee, esikoisen tavarat täytyy sitten yrittää pakata vielä lähtiessä.
 
Mäkin viimeks viihdyin sairaalavaatteissa. Pelkkä kaapu päällä, niin imetys oli helpompaa, kun tissit heti siinä esillä :D Verkkoalkkarit kans jees :D Sektio oli silloin, niin ei hirveästi jaksanut kiinnostaa, mitä päällä oli.

Meiltä on kilsa sairaalaan. Mietin jopa, että milloin sitä sit lähtis, kuinka pitkään kärvistellä kotona ja voisko jopa mennä oloa helpottamaan sisäporealtaaseen :D
 
Oon molempia lapsia synnyttämään lähtiessä vasta pakannut. Tai mulla on kyllä ollut tosi vähä tavaraa, eipä siellä paljoa tarvi kun oon käyttänyt sairaalan kamppeita, koko ajan sai vaihtaa vaatteita kun semmonen hiki päällä koko ajan niin en halunnut pyykkiä kotia mukaan.
 
En ois ees pystynyt laittamaan omia housuja päälle kun tuli niin paljon jälkivuotoa. Ei siellä paljoo ulkonäköä kyl jaksanut miettiä :grin
 
Niin, sairaalakassi... Mulla ei oo muistikuvaa miten toimin tyttöjen kanssa 12 v ja 10 v sitten. Hämäristi muistan sitä pakanneeni ees taas, nuorin oli niin nopee lähtö että varmaan pikana kauhottiin jotain ja esikoinen päiväkotiin. Melkein tuli siihen pk:n pihaan.
Ehkä nyt voisi alkaa jo miettimään. Tytöt ovat ainakin luvanneet tehdä soittolistan joista löytyy ainakin Tuiskun "mä hiihdän".. Jaksaa jaksaa :laughing002
Ehkä sitten jotain purtavaa, ja hygieniatuotteet, Reinot jne.. Viimeksi mun sisko toi mulle imetysliivit kun en ollut ees ajatellut, ehkä nyt voisi nekin pakata. Ja sairaala vaatteilla mennään, ihana vetää sitten kotiinlähtö päivänä omat vaatteet päälle.

Hitsi vie,kävin äskeen puntarilla.. Painoa tullut ensimmäisestä neuvolasta muutaman kilon verran. Kasvot kaventunut ja kädet pienentynyt. Anoppikin sanoi tänään että sä oot kyllä kaventunut. Kaikki ylimääräinen paennut mahalle :happy7
 
Mä en todellakaan ole päästämässä miestä yöksi kotiin vaan olen marssimassa potilashotelliin - oon ihan pulassa jos vointi ei sitä mahdollistakaan. Tuntuisi hassulta olla ilman miestä, onhan se senkin vauva, ja esikoinen on isovanhempien kanssa. Hotellissa on myös omat kamat käytössä, siksi ne pakkaan. Ja me saatiin jättää laukku synnärin lokeroon josta mies sitten haki sen. Kaukalo oli jo autossa valmiina. Periaatteessa siinä menisi se 5min kun laukun pakkaa mutta kun ei koskaan tiedä kuinka kiire tulee. Tossa tuo laukku on puolivalmiina, en ajatellu viimeistellä kuin vasta rv 39 (eli vajaan parin viikon päästä!!!)
 
Kaikella rakkaudella miestä kohtaan niin varmemmin on oikeat tavarat, kun itse pakkasin laukun :) Voin kuvitella ettei hän löytäisi esim mun vaatteista sellaisia, jotka olis mukavat päällä siinä kohtaan ja samoin mun hygieniajutut on enemmänkin mun tiedossa :) Mies ahdistuisi jo ajatuksesta etsiä tavaroita, joiden olin paikan minä tiedän paremmin ja on ollut iloinen, kun kassi on valmiina odottamassa. Mun mielestä kassin pakkaaminen on ollut yksi mukava lisä valmisteluissa eikä niinkään mikään ahdistuksen tuoja. Mun mielestä kaikki valmistelu on ollut ihanaa, jopa pyykin pesu on ollut mukavaa, kun pyykin seassa on ollut pieniä vaatteita :)


Samaa mieltä! Valmis kassi on molemmille helpompi ja varmempi, kaikella rakkaudella miestä kohtaan !:angelic::angelic:

Pitäiskö jotain mukavempia alushousuja ajatella ostaa vielä synnytyksen jälkeisiin päiviin? (Nimimerkillä: aina stringit jalassa)
 
Hui, täällä meni vedet:nailbiting: Lieviä supistuksia mutta käskivät näytille Streptococcus näytteen takia niin täällä nyt istutaan käyrillä. Toivoisin kovin vielä että pääsee yöksi kotiin ja aamusta sitten uudestaan ..
 
Riina, tsemppiä! :)

Kyllä mäkin aion olla sairaalan vaatteissa, mukavat rönttävaatteet on siihen hetkeen, kun päästään lähtemään kotia kohti :)
 
Hei stringityttö, sieltä tulee verta synnytyksen jälkeen eikä siihen saa tamponia käyttää että mee ihmeessä ostaa mukavempia alkkareita:grin riinalle tsemppiä, jännäää!
 
Takaisin
Top