Synnytys

Just mietin itsekin että pitää täällä kysellä noiden teen ja taateleiden perään! :)

Vadelmanlehtiteetä olen yrittänyt iltaisin vetäistä, ei vaan kuumalla tee mieli. Taatelit oli itsellekin uusi juttu, kuulemma auttavat synnytykseen valmistautumisessa ja palautumisessa, mutta en ole saanut aikaiseksi ostaa. Ei kuulu suosikkiruokiin :)

Jos jollain on kokemuksia niin kuulen mielelläni. Viimeksi teestä ei ollut haittaakaan mutta en tiedä oliko hyötyä.

Niin, ja aikalailla on jäänyt myös välilihan öljyäminen, manteliöljyllä muutaman kerran olen muistanut mutta nyt vikat viikot pitäisi kai terästäytyä...
 
Taatelit toimii hyvin makeuttajana esim smoothiessa... meillä on kaapissa niitä kyllä kun lapsetkin tykkää niillä herkutella:wink mut että synnytys asiassa aivan uus juttu:D
 
Mulla ois vadelmanlehtiteetä kaapissa mutta en oo vielä alkanu juomaan. Jokohan sitä voisi? Taateleista en ole minäkään aiemmin kuullut. :)
 
Oi ne o nii hyviä ne Earth Controlin maustetut taatelit! Lakritsi, kookos jne... Namiiii
 
Apua, mä en ole juonut vadelmateetä, syönyt taateleita saati avannut alapään öljyämiseen tarkoitettua purnukkaa. Tulen tänne sitten itkemään, kun repeämät nousi napaan asti ja synnytys kesti 76 tuntia :hilarious:
 
No enpä minäkään ole toosaa rasvannut, teetä juonut enkä taateleita mussuttanut... tai no teetä join yhden kohdalla jos muistin:/ ja kaikki lapsoset on maailmaan saatu ilman suurempaa damagea:wink
 
Aion mennä tuolla samalla luottavaisella mentaliteetilla kuin äippä x5. Voihan olla että tuo meidän tyllerö tulee tuolta ulos kuin rasvattu salama :grin
 
Ei mullakaan oo mitään keinoja käytössä, vartalorasvakin loppu. Nyt menee varmaan tosi huonosti :wink
 
Hei saaaaisko jo mennä synnyttämään, ei jaksa enää olla raskaana. Päivät matelee ja tuntuu että on vielä joku miljoona päivää. Want my baby out:confused:
 
Täälläkin iskenyt raskauskyllästyminen.. ei jaksais enää olla tämmönen kömpelö valas joka ei pääse liikkumaan normaalisti ja normaalia vauhtia.. tosin meidän tyyppi saa kyl vielä rauhas kypsyä muutaman viikon.
 
Huoh, samat fiilikset. Ei vaan jaksais olla enää raskaana ja ärsyttää kun ei pääse normaalisti liikkumaan ja touhuamaan esikon kans! Ja tää väsymys koko ajan on tosi kurjaa..

:D Munki rasvailut on jääny yhteen kertaan. Voipi olla että nuo teet ja taatelit auttaa enemmän siihen henkiseen puoleen :grin

Mitä ootte muuten kirjannu synnytystoiveisiin? Huomenna synnytystapa-arvio ja neuvolasta kehotettiin täyttämään lappunen jo sinne..
 
Miten paljon voi itse vaikuttaaa/toivoa kivunlievityksien valinnassa etukäteen tai synnytyksessä? Kuulisin mielelläni kokemuksia !:bookworm:
 
Kätilöt kysy ainakin multa että olenko miettinyt jotain tiettyä lääkettä ja sain sen mitä halusin/pyysin eli epiduraalin eipä ne siinä mitään muuta mutissu:D sanoivat vaan että muista sit sanoo hyvissä ajoin kun alkaa siltä tuntumaan että haluat jotai kaasu vahvempaa ku anestesia lääkärillä saattaa kestää...
Spinaalia ne enempi suosittelee uudelleen synnyttäjille mut mulla se ei toimi halutulla tavalla joten en senkin ilmoittanut jo etukäteen et sitä turha tuputtaa...
mut siis lyhyesti, sitä saa mitä haluaa :)
 
Just niin, saa mitä haluaa, ja lisäisin vielä, että kannattaa myös kysellä eri vaihtoehdoista jos yhtään askarruttaa. Kätilöt on siellä ihan auttaakseen. Ja jos etukäteen on jo toiveita tiedossa niin synnytystoivelistaan maininta!

Tietty jos synnytys on kovin vauhdissa niin vaihtoehdot voi jäädä väliin :)
 
Kiitos vastauksista!:happy: Saako ensisynnytät lainkaan siis spinaalia? Mitä kokemuksia teillä spinaalista ja epiduraalista?
 
Ei oo mitään pahaa sanottavaa epiduraalista, ainut et se laittaminen on vähän epämiellyttävää kun pitää olla paikallaan vaikka kovasti supistais.
 
Saahan sen jos haluaa, mut muistelisin että sitä ei enää voi lisätä... mut tästä en nyt ole ihan 100 varma kun siitä on jo 5 vuotta:wink mulla spinaali vei kaiken tunnon lantiosta alas päin ja loppu just ponnistus vaiheeseen...
epiduraalia olen saanut useamman kerran ja pienellä annostuksella ja tunto on lähtenyt just sen verran että supistus tuntuu vaan paineena lantiossa ja tuntenut myös ponnistuksen tarpeen:) iso miinus epiduraalissa on se horkka joka mulle tulee joka kerta kun se alkaa vaikuttaa mutta se ei ole kauaa kestänyt jotai 15min...
Tässä linkki noihin puudutteisiin
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=71
 
Olisin myös kiinnostunut kokemuksista spinaali puudutuksen saanneilta?:) itse ottanu aina epiduraalin,nyt mietin spinaalia.
Onkohan se nopeampi laittaa kun epiduraali?
 
Aikalailla siinä menee saman aikaa kun ne sen laittaa ja yhtä ikävältä se tuntuu olla paikallaan sen hetken kun sitä tähtäävät oikein nikaman väliin:wink oisko alkanut tehomaan nopeampaa... ei voi muistaa mutta ois kiva tuntee edes jalat et vois liikkua :D
Näistähän ei siis voi tietää miten jokainen reagoi mihinkin lääkkeeseen:wink
 
Takaisin
Top