Synnytys

Mulla ei oo mitään toiveita. Pitää ehkä elokuussa jutella terkan kanssa, mitä toiveita vois olla. Eka tuli sektiolla perätilan takia, niin ei tarvinnut mitään toivoa.
 
Toive: jos saisin lapsen elossa ulos ilman suurempia komplikaatioita.
Tämä kokemus yhden lapsen synnytyksestä..
 
Mulla on kans toiveena, et jos molemmat selviäis ilman isompia komplikaatioita tästä synnytyksestä... no, on mulla yksi toive, toivon, että mulle selostettais mitä tehdään, jos asiat menee persiilleen. Se on oikeesti kamalaa kun niitä lääkkeitä pumpataan ilman, et tiedät asiasta ja sit kun ne ei sovi niin luulet kuolevas, vaikka se johtuukin "vaan" siitä lääkkeestä. Eli toivon, että tilanteita selitettäis. Ainakin ongelmatilanteissa pidettäs ajantasalla. Ja toivon, että saisin aquarakkuloita, panadolia ja tenslaitteen, jos mahdollista. Eli niin paljon ilman lääkkeellistä kivunlievitystä kun mahdollista(ne ei vaan sovi mulle). Ja lapselle sitä maitoa, jos iteltä ei tule tai oon ite jossain toimenpiteessä parsittavana tiedottomassa tilassa. Nämä näin alkuunsa. Viimeks aattelin, et nää olis itsestäänselvyyksiä, nyt olen viisaampi ja tajuan, että kaikki pitää vissiin erikseen pyytää...
 
Palataan keskustelussa hiukan taaksepäin TENS laitteeseen!
Tänään otin neuvolassa puheeksi sen TENS laitteen ja eihän se mitään siitä tiennyt mutta selvitti sitten lääkäriltä ja fyssarilta että mikä mielipide. Ja saa käyttää selkäkipuihin (iskias/hartiajumi) mutta ehdottomasti ei supistuskipuhin ennen rv 37, eikä selkäranganpäällä, omaa kroppaa kuunnellen ja maks 30 min kerrallan! Laitan siis vempaimen tilaukseen :wink
 
Äippä x5, mun pitikin kysyä kuinka tuon asian kanssa kävi! Hyvä tietää, nyt vaan odottelet pakettia kotiin :)
 
Palataan keskustelussa hiukan taaksepäin TENS laitteeseen!
Tänään otin neuvolassa puheeksi sen TENS laitteen ja eihän se mitään siitä tiennyt mutta selvitti sitten lääkäriltä ja fyssarilta että mikä mielipide. Ja saa käyttää selkäkipuihin (iskias/hartiajumi) mutta ehdottomasti ei supistuskipuhin ennen rv 37, eikä selkäranganpäällä, omaa kroppaa kuunnellen ja maks 30 min kerrallan! Laitan siis vempaimen tilaukseen :wink
Minkä merkkisen tilaat? Ja minkä hintainen?
 
Aloin googlailla sairaalakassin sisältöä. Yhtään en taaskaan muista, mitä siellä kassissa pitikään olla. Oliko jollain jo joku hyvä, napakka lista tarvittavista tavaroista? Netti on pullollaan listoja, mutta koska olen laiska, en jaksaisi lukea kaikkia läpi ja silti todeta, että jotain selvästi jäi uupumaan.
 
Aloin googlailla sairaalakassin sisältöä. Yhtään en taaskaan muista, mitä siellä kassissa pitikään olla. Oliko jollain jo joku hyvä, napakka lista tarvittavista tavaroista? Netti on pullollaan listoja, mutta koska olen laiska, en jaksaisi lukea kaikkia läpi ja silti todeta, että jotain selvästi jäi uupumaan.

Dödö
Laturi
Kirja
Kotiin lähtö vaatteet mulle ja vauvalle
Ihorasva(mulla atopia joten vain tietty rasva sopii)
Harja (hius ja hammas)
Hammastahna
Jos vaan mahdollista päästä potilashotelliin niin sit muutamat vaihtovaateet:)
Siinäpä se...
 
Mä ottasin vielä shampoon ja hoitoaineen. Jotkut ottaa imetysliivit. Ite otan myös meikit :grin
 
Mulla oli edellisen lisäksi vähän evästä. Proteiinijuomia :D Eli jotain herkkua ehkä vois olla. Mitä mulla ei ollut, kun en ollut vielä ostanut, niin imetysliivit ja -suojat. Tosin hyvin meni ilman liivejäkin sairaalan kaapu päällä :D Joku ottaa siteitä, mut mä käytin sairaalan isoja vaippoja. Huulirasva pitää olla ja kompressiosäärystimet. Muuten en saa unta, jos siis joutuu jäämään yöks.
 
Ehdottomasti jotain herkkuja. Itse ainakin pakkaan pari pussia lakuja mukaan :rolleyes:

Neuvolakortti

Synnytystoivelista jos sellaista on paperille raapustellut

Tämä nyt ei sairaalakassiin mahdu mutta turvakaukaloa ei kannata myöskään unohtaa. Jos siis autolla on liikenteessä.
 
Hygieniatuotteet
Lääkkeet
Neuvolakortti
Kotiutumis vaatteet itselle ja vauvalle
Vesipullo
Laturi kännykälle
SALMIAKKIA
ja vähän vielä SALMIAKKIA
Imetysliivit ja liivisuojat
Vaihtovaatteet jos pääsee potilashotelliin
 
Löysin HUSin sivuilta "ohjeet" sairaalakassin sisältöön ja jäin miettimään suositusta omista liukumattomista sisäkengistä. Ei mulla ainakaan ollut v. 2015 omia sisäkenkiä :eek:
 
Itse isotissisenä otan ehdottomasti mukaan imetysliivit ja suojat, en halua hyppiä ilman mitään tukea tisseissä muuten alkaa sattumaan :D :D
Ehkä myös omat kunnon tukea antavat kalsarit jalkaan.
Edellisessä raskaudessa pakkasin kassin siinä kohtaa, kun piti ruveta lähtemään joten tuskin sillä pidän kiirettä nytkään :D
Kotiin varasin isoja siteitä niin on mukavampi kun niitä on kaapissa kotiin tullessa.
Kotona myös odotti (ja nytkin tulee odottamaan kun ei tiedetä tuleeko tyttö vai poika) kotiutumisvaatteet vauvalle kolmessa pinossa - yhdet tytölle, yhdet pojalle ja yhdet neutraalit molemmille sopivat varavaatteet. Viimeksi pojalle kun puin sairaalassa kotiutumisvaatteet niin se teki niskakakat ja oltiin pienestä paniikissa mitä sille puetaan päälle. Anoppi oli tuonut sitten vaatteita kun kävi kattoo poikaa sairaalassa niin napattiin sieltä sitten vaatteet pojalle päälle :D Mies tuo vaatteet sitten samalla kun kaukalonkin. Mä käytän esikoisen ja toisen vanhoja vaatteita kun ne ihan pienet on vielä säästössä joten on helppo valmistella tytölle sekä pojalle vaatteita ja monet sävythän sopii molemmille :)
 
Mä odotan vaan sitä vauvaa, synnytyksen vois jättää välistä :grin

Juu mulla sama. Alkaa tää maha oleen sen verran jo tiellä et hankaloittaa elämää niin sais tulla jo ulos, mutta synnyttääkkään en kyl tahtoisi[emoji23]
 
Takaisin
Top