Synnytys

Tää oli jo pelkopolilla juttelemassa, ensin lääkärin kanssa, mikä oli ihan turha reissu kun vastassa oli sellanen kyyninen bitch. Ainoa ilo oli ultraus ja rv36 synnytystapa-arvion varaaminen. Se lateli tällasia typeryyksiä kuin: kautta aikojen on lapsia synnytetty... teki mieli sanoo että ihanks tosi, nyt tuli kyllä ihan uutta tietoa..
Odotin, että se olisi käynyt sekä alatie että sektiovsihtoehtoja läpi jne, mutta ei, löi vaan lopuksi lapun kouraan missäniistä oli juttuaja siinä kaikki!!


Suosittelen, että varaatte ajan kätilölle ja käytte senkanssa asioita läpi. Mulla oli siitäparempi kokemus. Hää ol neutraali ja vastaili kysymyksiin, otti asianmukaisesti tilanteen ja lisäks ultrasi.
 
Mulla on ensi tunnin kätilöaika ja sitte lääkärin ultra perään :)

Tuike tsempit polikäyntiin!
 
Mukava pelkopolikäynti oli. Ihan vain kätilön kanssa jutustelua, edellinen synnytys käytiin läpi ja vahvistui, että tasan 38 viikolla käynnistellään, sillä arvion mukaan tämä muksu on 38 viikolla jo 4 kg...esikoinen siis oli sen 200g isompi ja jumitti hartioista. .. Ballonkia tarkoitus kokeilla, se kuulostaisi hyvältä, varsinkin jos kotiin pääsee sen kanssa vuorokaudeksi :woot:. Myös edellinen epäonnistunut epiduraali otettiin huomioon siten, että lääkäri saa tiedon, jotta sen laittamiseen kiinnitettäisi huomiota (edellisellä kerralla vaikutti vain siten, että tunto hävisi lantioista alaspäin, kun pahin kipu oli koko vatsan seudulla). Kirjattiin myös, että kokeillaan vaikka kaikki lääkkeettömät kivunlievitykset ennen vahvempia .Hyvä fiilis jäi:rolleyes:
 
Kuulostaa tuike hyvältä! Ei enää pitkä aika ku saat vauvan ♡
 
Meille on tulossa suunniteltu sektio ja tänään oli Elossa 24 h:ssa samanlainen toimenpide. Oli hauskaa nähdä, niin sai edes jonkinlaista konkreettista käsitystä sektion kulusta vauvan ja isän kannalta.
 
Meille on tulossa suunniteltu sektio ja tänään oli Elossa 24 h:ssa samanlainen toimenpide. Oli hauskaa nähdä, niin sai edes jonkinlaista konkreettista käsitystä sektion kulusta vauvan ja isän kannalta.

Hei, kertoisitko lisää? Mille rv? Miten päädyitte ratkaisuun? Ja onko esikoinen? Radia?
 
Lantion alueen aiemmat isot leikkaukset on pääsyy. vauvan toistaiseksi ainoa tarjonta on ollut perätila, se on vain pieni lisäsyy. Esikoinen on kyseessä. Todennäköisesti sektio on vain joitakin päiviä ennen laskettua aikaa. Ei radia ja molempien terveys muutenkin hyvä.
 
Käytiin päivystyksessä. Ennenaikaiset supistukset ovat lyhentäneet kohdunkaulaa 1,7 cm:iin. Tässä kai sit ollaan vähitellen matkalla kohti sektiota. Vauva on sen verran pieni vielä, alle 2,5 kg, joten saisi se ainakin viikon verran vielä kasvaa.
 
Jouduikko piinamiina osastolle? Mitkäs sulla oli viikot? Eikö ne viivytä sektiota niin kauan ku mahdollista vai onko joku syy että nyt jo sektioitais..?
 
Pääsin kotiin, kun meiltä ei ole pitkä matka sairaalaan. Olisin kyllä saanut kipuihin Litalginia ja olisin voinut jäädä osastolle, mutta tulin mieluummin kotiin. Näillä viikoilla eivät enää jarruta synnytystä, huomisen jälkeen on 36 viikkoa täynnä.

Miun pitää mennä ajoissa aina näytille, jotta sektio voidaan tehdä ilman kovaa kiirettä. Nyt oli ehkä ihan kannattavaakin käydä, ni tietää itekin tilanteen.
 
Aivan. Toivotaan että pikkunen jaksais vielä jokusen viikon kasvaa ja kerätä painoa ♡
 
Mä oon ihan koukussa noihin joulukuisten ja tammikuisten synnytystarinoihin! Vähän kauhistuttaa lukea joitain tarinoita, mutta saanpahan erilaisia kuvia millaista saattaa itellä olla edessä 1,5kk päästä..
Ainakin uskoisin, ettei tämä kaveri turhan ajoissa ulos pyri.
 
Mä oon lukenu vaan ennakoivia oireita, voiski käydä myös synnytykset lukemas :D
 
Takaisin
Top