Mä en osaa edes vaatia asioita ja vähän sillä mennään että kipu kuuluu asiaan. Tekisin sen varmaan luomuna jos pyydetään, hölmö minä.
Kyllä Isabell ja cupcake tarinat tuo muistin takaisin. Mulla ei vaan onneksi kammo jäänyt niistä asioista mutta ymmärrän että se on rankka kokemus monille ja kun tapahtuu voi mitä vaan, se on aika pelottava ajatella. Sen takia ehkä olenkin ajattelematta asiaa vaan luotan siihen että kaikki menee niin kuin pitääkin. Ja palkintona nyytti sylissä
Tsemppiä kaikille joilla tuo synnytyspelko on, toivottavasti saatte apuja käsitella asiaa.
Sydänäänet täälläkin hävisivät, mutta jo osastolla ja rullatuolissa minut kiidätettiin paniikissa synnärille. Se oli pelottavin hetki, mutta synnärillä äänet löyty ja sain jäädä sinne vaikka olin vasta 1cm auki.
Sanotaan että käynnistys pahentaa kipuja, tiedän vaan että konttasin ensimmäisestä supistuksesta jo lattialla kun prkleestä sattu. En voinut omatoimisesti edes vaihtaa asentoa synnytyksen aikana kun kivut oli järkyttävät alavatsassa (epäonnistuneet ballonki-yritykset olivat tehneet myös verisiä haavoja edellisenä päivänä kohdunkaulaan mikä ei auttanut asiaan), olin se jonka huuto kuulu läpi käytävien jokaisen supistuksen aikana mutta alussa vain ilokaasulla mentiin. En tienyt että osaan noin huutaa kivuista :-) 6h ilokaasuttelun jälkeen olin sen 4cm auki ja ehdotettiin epiduraalia, mutta se toi vain kahden tunnin helpotuksen, koska jouduin sen jälkeen synnyttää vielä kolme tuntia ilman lisää-puudutuksia. En tiedä miksi en saanut lisää - ja kerran pyysin, mutta en vaatinut - ja kolme tuntia olin sen 9cm auki ja ponnistusolo koko sen 3h aikana. Nauratti kun sanoivat sen kestoksi 33 minsaa, että mitä mä sitä ennen muka tein? Työnsin vauvan alemmas, joo ... Eli pahimmat tunnit ja koko ponnistusajan menin ilokaasulla, en tiedä auttoikohan se edes siinä vaiheessa mutta vedin sitä jo kun vanha mestari.
Motiaavatiota sain jatkaa ponnistamista vaikka oli jo täysin puhki, kun klo 16:50 kätilo sano, että viideksi tätä vauvaa ei saada maailmaan mutta 10 yli tämä on ohi. Yllättävän energiaresurssi vapautui, tää voi oikeesti loppua, ja 17:12 tyttö oli sylissä. Aika hyvän ennusteen teki :)