muille ilmoittaminen ois varmaan pakko soittaa puol sukua läpi synnyttämään lähtiessä, riippuen viikonpäivästä, vuorokaudenajasta ym., kun lapset pitää saada jonnekin hoitoon... ei voi jättää 3- ja 1-vuotiaita oikein yksinkään. [;)] mua on alkanut jännittää se, että jos joudun lähtemään sairaalaan "ilman käskyä", että tiedänkö koska pitää lähteä (että ehdin sairaalaan, saan lapset hoitoon), kun molemmat synnytykset on käynnistetty. eli mulle on vaan sanottu, että tule huomenna aamulla sitten seitsemän jälkeen. [:D]
sekin mietityttää, että jos synnytys käynnistyy itsekseen, ovatko kivut yhtä kovat, vai odottelenko "liian pitkään" kotona, kun odotan sitä jatkuvaa tuskaa, jota mun molemmat synnytykset ovat olleet ekasta kipeästä supistuksesta lapsen syntymään. ovat meinaan menneet aika haipakkaa, sitten kun ovat lähteneet käyntiin... lapset on laskeutunut vauhdilla (ja synnytykset ovat olleet melekin yhtä pitkää supistusta ja painon tunnetta, ei olis kyllä voinut ees harkita nukkumista, vaikka molemmissa oli saanut epiduraalin) ja muutenkin olleet nopeat synnytykset , eka alta 7 tuntia ja toka alta 5 tuntia ekasta supistuksesta istukan ulos tulemiseen. jos "luonnollisesti käynnistyvä" synnytys onkin "lempeämpi", tajuanko lähteä kotoota ennen kuin on liian myöhäistä? en halua miestäni kätilöksi jossain motarin varrella, lapset takapenkillä! [:D] [;)]