Hei!
No eihän se hauskalta tunnu miettiä sitä synnytyksessa alapää levällään oloa... mut jos yhtään helpottaa, niin siinä hetkessä on niin paljon muuta ajateltavaa, kuten supistukset ja into tulevasta vauvasta, että ainakin itsellä nolous on painunut taka-alalle. Ja aina voi ajatella, että ne kätilöt ja lääkärit siellä on nähneet jo niin monta pimpsaa että eivät niitä varmaan esteettisesti ajattele.
Itse olen myös pohtinut pitäisikö miettiä 'varahenkilöä' tueksi synnytykseen. Miehellä on työreissuja aina silloin tällöin, ja vaikka syys-lokakuulle ei päiväreissuja pidempiä olekaan, niin mietityttää kuitenkin. Mun synnytykset ovat olleet aika nopeita (viimeisin 3h 57 min), eli jos miehellä menee 2-3 tuntia ehtiä mukaan, niin aika yksin siinä sitten saa sen sairaalaan menon ja avautumisvaiheen olla, ja mies ehtisi sitten vasta viimeiseen rutistukseen. Mut ongelma on, että en oikein tiedä ketä pyytäisin... ne lähimmät ihmiset asuukin jo sen varran kaukana, että eivät ehtisi sen nopeammin. Anoppi on lähimpänä, mutta en oikein tiedä olisiko hän hyvä valinta (vaikka on kyllä ihana ihminen ja tulemme todella hyvin toimeen)...