Synnytys lähestyy...oireita? :)

Mulla on ollu kanssa öisin tosi kovasti yöhikoilua, mihin oon heränny. Tuskin mitään vakavaa :)

Minä hikoilen kanssa öisin kuin pikkupossu! Toissayö meni valvoessa, navasta polviin asti jokapaikka kipeenä/tulessa ja tiiveröinen melskasi. Vatsakin tyhjeni kahteenkertaan. Illalla sitten lenkkeilyä ja siivoilu innostusta hyväksi käyttäen ajatteelin että ehkä kohta... Viimeyönä ei taas yhtään mitään, nukuin kun tukki... tiiveröinenkin ollu rauhallinen ja saanu hätyytellä ylös imelillä... Ruokakaan ei oo oikein maistuna pariin päivään vaan pakkohan sitä on jotain syödäkkin.

Muokattu viimeksi:
Täällä ei edelleenkään MITÄÄN tuntemuksia. Ei kipeitä supistuksia, ei limatulppaa, ei lapsivettä... tänään tosiaan 40+2. Kaippa se sit siihen lauantaihin menee kun oon kevättä arvellut ja syksystä asti puhunu että saapuupi 21.3.

Eilen illalla mulla oli häpyluuliitos ja nivustaipeet niiiiiiin kipeet et itkua väänsin ja olin jo soittamassa sairaalaan et saa ottaa keinolla millä hyvänsä tän maha-asukin ulos täältä, et nyt minen kestä tätä kipua. Nappasin Panadolin ja tunnin päästä alko helpottamaa. Joskin vieläkin tuntuu siltä, että joku olis hyppin koko yön ton liitoksen päällä. Ei kiva.

Viime yönä ei tullut ainuttakaan supistusta, nukuin hyvin, vessassa kävin kerran. Miehelle jo aamulla valitin ettei tullu supistuksia. Kysyi et eikö se ollu hyvä juttu niin tokaisin, et ei koska siitä ainaki tietää synnytyksen lähestyvän.

Puolisen tuntia sitten tuli muutamat tiukat supistukset, n. minuutin kestäviä..ekan ja tokan välissä tais olla joku vartti ja tokan ja kolmannen välillä pari minuuttia..Nyt ei oo hetkeen mitään tullu. Jospa se alottelis.

Mulla ei syömisen kanssa oo ollu ongelmaa, päin vastoin ruoka on lähi päivinä maistunu vähä liiaksikin.

Mä oon syöny ihan normaalisti mut paino vaan laskee jostain syystä :/

Eipähän ehkä tuu ainakaan ylisuurta beibiä kun oma paino noussut 8,6 kg vaan.

Go Aqqu, go! Sama LA niin oot ollu ajatuksissa ja vähän jo pohdinkin että onko tullu lähtö... katotaan ny mut synnytät varmasti aiemmin jos on jo tuntemuksia! Tsemppiä!

Joo toivoisin et tulis illan/yön aikana lähtö synnyttää mut saas nähä..
Supistukset lisääntynyt mutta ei säännöllisiä.Oli melkosen metka tunne,kun alko supistelee syödessä.Mies jo innoissaa kysy et nytkö lähetää.Heh,jospa ei vielä kuiteen.

Voihan se Liljuska olla,et myös synnytetää samana päivänä :wink

Sitä ei tiä yhtään, lähipäivät sen näyttää :) itellä vahva tunne (vahvistuu koko ajan) et lauantaina olis The Day. Jossei niin menee varmaankin sinne 42+...

Mulla ei ole mitään arvauksia päivän suhteen, muuta kun että tuskin tulee ennen laskettua aikaa eli sunnuntaita. Olen hyvin varautunut, että menis viikonkin tai enemmän yli, vaikken sitä toivokaan. Pessimisti ei pety, eli käynnistystä odotellessa jos jotain tapahtuu, niin se on iloinen yllätys, mutta en suunnittele mitään sen mukaan, vaan täytän kalenteria ihan normaalisti. Luonnollisesti kaikki, joiden kanssa sovin jotain, tietää, että suunnitelmien peruuntuminen on mahdollista.

Mulla on koko päivän särkenyt aaltoina alaselkää, välillä säteillyt ylemmäskin ja välillä nivusiin ja alavatsaan. Katsellaan olisiko nämä jo synnytykseen johtavia, ensisynnyttäjillä kai voi tuo käynnistyminenkin kestää päiviä (?).

Mullakin nivuset välillä vihlonu mitä ei aiemmin oo tehny. Ja selkä vähän kipeenä sekä mahan kovettumisia. Tietty myös sukkapuikkoja. Mut ei todella mitään säännöllisiä. Ainiin ja naama on melko turvoksissa, ei kivan näköstä!

Mukavaa että alkaa viikonloppu. Vois taas koittaa ajatella muutakin kuin synnyttämistä. Kevätverhoja ja muuta pääsiäisen keltasta kuvioihin vaan. Hauskaa viikonloppuu naiset!

En halua olla Sanoja ilon tappaja,mutta mulla noita oireita ollu jo reilu viikon :grin Nyt toki enenevissä määrin.

Vitsi kun poksahtaisitte jo. Loppuvaihe tuntuu aika kärvistelyltä. Koittakaa olla stressaamatta itseänne se voi pitkittää synnytykseen lähtöä. Yleensä kroppa on rentona ennen supisteluja esim yöllä. Pidetään peukkuja et loputkin maaliskuiset sais pikkukäärön syliin.

Jokohan tänää...viiden aikoissa heräsin ekoihin kovempii supistuksii,kävin kellottamaa kuuden aikaa, kun tuntu taas tulevan säännöllisesti.About 10min välein ja kestoltaa minuutin-reilu.Nyt joutuu peiton nurkkaa jo puree ettei kävis kiroamaa ääneen ja herättäis ukkoa.Menkkakivut aaltoina potenssiin paljon.

Limatulppa tais lähtee eilen irtoon,tosin hyvin hitaasti tai se on/oli sikapieni. Voi olla että ei ollu kauheen limanen ja "tipahti" pyttyyn läheshuomaamatta... ph-suojiin ainakin jätti allekirjoituksensa :grin

Jaahas tää kävi kääntymässä synnärillä aamulla. Kotiin lähetettiin hakemaan vauhtia vielä. :happy:

Olin viime yönä nukunut jotain parisen tuntii kun alko supistelee. Kolmisen tuntii tarkkailin niiden tulemisia ja siinä 10minsan molemmin puolin niitä tuli.
Vessassa käydessä tulikin paperiin vaaleanpunaista läikkää joten päätin sitt soitella synnärille. Pyysivätkin sitt käymään katsomaan tilannetta. Vyöt masun ympäri ja pötköttelin siinä puolisen tuntii. Käyrille saatiin suppareita 5min. välein ja testit eivät näyttäneet ett jos ois ollu kyseessä lapsiveden tihkuminen. Joten epäilys on sitt limatulpasta. Seurataan nyt mitä sitt on. Sisätutkimus kertoi ett ollaan yhdelle sormelle jo auki. Kyll oli ihan mukavan tuntuisia suppareita kuin ennen..
Ett näin täällä edistytään ja odotellaan seuraavaa käännettä. :wink

Pitääköhän tässä alkaa kohta tekeen haarahyppyjä tai jotain,et sais noi supistukset tihentymää. Nyt 6,5h edelleen samoilla ajoilla,soitin synnärille et mitä teen,käskivät odottamaan et tihentyy 5min.. jep jep.. Ei kai siinä auta kuin odotella. Nyt jos nämä tästä loppuu niin en ala enää mitää. Pari tuntii menee,mut et yli kuus ja n.10min välein niin alkaa tuntuu sekä pääkopassa että kropassa:wtf:

Mulla tuli eilen aamuyöstä/aamupäivästä jotenkin tosi paljon valkovuotoa mutta sitten se loppui. Nyt taas alkoi tulla vähän enemmän. Mutta eipä kai tää mitään vielä meinaa.

Liikkeet vauvalla on vähentynyt ja se mua on alkanut vähän huolestuttaa. Tein liikelaskentaa ja kyllä pieniä liikkeitä sain sen 10 kasaan. Sais vauva kyllä jo tulla ettei mun tarvis olla kokoajan ihan hermoheikkona :(

Takaisin