Synnytys lähestyy...oireita? :)

Ärsyttävää, kun heräilee kerran tai kaks yössä tosi kipeeseen supistukseen. Siihen havahtuu ja alkaa jo toivomaan että JES NYT. Ja sit mitään ei enää jatku. Kyllä raskauden ja odotuksen tuskallisimmat hetket on ehdottomasti tässä synnytystä odotellessa. Ei vaan jaksais enää yhtään.

Sanoja, ihan samat fiilikset. Yöllä aina tulee niitä kipuja mut ei mitään säännöllistä... Voi luoja, ei jaksa tosiaan!! Ja tänään olis pojan syntymäpäivä :D surkea fiilis kun ei mitään tapahdu.

Mistäköhän syystä eliinaa antoi arvion mulle "vanha" vaikka ihan uunituoreen uutisen lätkäsin tänne. :grin

Heh, tais olla joku näppäilyvirhe :) Mä ainaki ku puhelimella tässä töppösormilla yritän painella peukkuja niin välillä osuu viereiset napit ja sit on kiire perua arvioita :)

Sama mulla. Tai jos unen pöpperössä lukee nii silloi tulee annettuu kaikkee muuta kun oikeita merkkejä.

Täällä ei mitään oireita. Blääh. Olen sopinu ens viikon ihan täyteen kaikenlaista, että edes Murphyn laki auttaisi pikkuista kohti maailmaa...niin joutuisin sit madollisimman paljon näkemään vaivaa peruakseni kaiken. Jos vaan odottelisin peukaloita pyöritellen enkä sopis mitään ohjelmaa, niin ihan varmasti menis sen koko 2 viikkoa yli ja käynnistykseen. Huomenna laskettu aika, eikä toivoakaan...Muutama yksittäinen säälittävä supistus tullu iltaisin silloin tällöin jo yli viikon ajan, mut muuten on ihan perusolo. Esikoinenkin meni melkein viikon yli, niin en viitsisi nyt tällä kertaa elätellä turhia toiveita MUTTA...riittäis jo. En uhallakaan viitsi pakata mitään sairaalakassia, sillä sit ei ainakaan varmasti tule mitään äkkilähtöä jos siihen valmistautuu etukäteen... Äh mitä taikauskoa kaikki, alkaa selvästi jo pää hajoilla :D

Mullakaan ei oo minkäänlaista uskoa siihen että tyyppi ois tulossa ens perjantaina, vaikka la sillon onkin. Vaunutki on hankkimatta, enkä kans tosiaan oo pakkaillu vielä mitään. Ens viikolla vois ehkä kokkailla pakkaseen valmiita ruokia (mies ei oo oikein kokkityyppiä ja oon satavarma etten jaksa häärätä köökissä kunhan kotiudutaan..) ja ulkoilla.

Mimmosta limatulpan palaset teil on? Mul ei kyl oo tainnu semmosia irrota. Aika paljon kyl valkovuotoo ollu. Täällä oon tänään kovasti kotona touhuillut. Maanantaina olis the day, ei ny hirveemmi tunnu et ois tulossa. Tänään tuli ehkä 3 supistusta. Huomen kiinnitetään kaukalon telakka autoon ja aattelin josko kolme ässää vetäis kehiin.

Voin kertoo et nyt koetellaan pienen ihmisen sietorajaa ja kipukynnystä. Ensin yheksän tunnin rupeama säännöllisiä supistuksia 7-11min välein,muutama tunti taukoa,sit alkaa epäsäännöllisesti tulemaan,kunnes seittemän aikoissa alkaa tuleen säännöllisesti 10min molemmin puolin ja hemmetin kovina supistuksina,ei oo paljoo paratabseista enää apua kivunlievitykseen:arghh::smiley-angry017

Mites Aqqun loppuyö sujui? Tuliko lähtö?

Mä heräsin taas tunniksi about supisteluihin, ensin alavatsalla ja sitten siirtyivät selkään. Noi selässä tuntuvat supparitkin on tosi inhottavia, vaikeuttaa olemista joka tavalla. Mitenhän toi limatulppa, voikohan se lähteä vasta synnärillä?

Mulla tulee ihan älyttömästi valkovuotoa, joka haiseekin vähän poikkeavalle. Oonkin miettiny, voiko siinä olla niitä lapsiveden lirahduksia mukana, kun se haju poikkeaa tosiaan normaalista. Eikös lapsivettäkin voi lirahdella vaikka kuinka pieniä tippoja?

Ei lähdetty vielä. Karseesti noin kokonaisuudessaan,ihan jäätäviä supistuksia mutta eipä tullu kun ihan muutama 5min välein ja siten taas piteni välit.Kolmen aikoissa mietin et pitäiskö vaan lähtee jo niiden kipujen takia,mut sit päätin et odotan aamuun.Sit sainkin ehkä tunnin verran nukuttuu ja seittemän kantturoissa alko jälleen tulee.
Kohta varmaan pitää luovuttaa ja lähtee ainaki käymää siellä synnärillä kattoos tilanteen

Jossain ketjussa puhuttiin sellasista papereista millä voi testata onko lapsivettä... myytäiskö niitä apteekissa? Pitääpä googlettaa:grin ku mulla tuntuu välillä että valkovuotoo on ihan hirveesti ja siinä on erilainen haju tai sellanen voimakkaampi.... hiiva oireita ei kuitenkaan ole...

Huomenta ja päivää kaikille! Vaikuttaa siltä että aika samoilla linjoilla mennään. Täälläkin edelleen sellaisia satunnaisia supistuksia mutta ei mitään kellottamisen arvoista..huoh. Ja limaisempaa vuotoakin ollut. Aamulla housut ihan märät mutta ei haissut mitenkään erilaiselta joten tuskin nyt mitään lapsivettä vielä.

Ootteko ajatelleet että automaattisesti sitä vaan miettii aina seuraavaa yötä mahdollisuutena synnytyksen käynnistymiselle :D mieskin aamulla sanoi että "ei poika alkanut syntymään mutta jospas se sitten ens yönä" :) ei osaa kuvitella että sehän voi samalla tavalla alkaa vaikka nyt päivällä.. Toivossa on hyvä elää!

Mulla pe neuvola ja kuulemma antavat sen käynnistysajan jos ei ole mitään tapahtunut.

Tsemppiä kaikille ja jaksamisia vielä kaikille odottaville! <3

Oon kans kuullu et apteekista sais ostettua sellasta "vessapaperia" mikä vaihtaa väriä jos kyseessä on lapsivesi.

Useimmitenhan synnytys käynistyy yöllä kun kroppa on täysin rentona mut ihan hyvin voi käynnistyä mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Tsempit kaikille lopuille odottajille! Toivottavasti saatte pian omat nyytit ulos ja syliin :)

Yritin ettiä tuota "vessapaperia" jolla sais selvyyden onko lapsivettä...on siis nimeltään lakmus tai lacmus paperia...ilmeisesti ei myydä enään apteekissa. Joitain testejäki on olemassa (olisko ollu joku a:lla alkava) mutta vissiin neuvolasta vois testejä saada? Ja tekevät niitä päivystyksessä/äpolilla...

Mulle sanottiin sairaalassa osastolla että limatulppa on jo lähtenyt ja siitä on aikaa varmaan ainakin viikko. Itse oletin että se on sellaista kellertävää limaa, paksumpaa kuin valkovuoto, jota on jäänyt pikkuhousunsuojiin. Voihan se tietty olla tullut muulloinkin mut muuta en oo ite hoksannut.. ja en jotenkin usko et se siellä enää olisikaan kun kohdunsuu on jo 2-3 sormelle auki..?

Mull on nyt ollut tän limatulpan irtoamisen yhteydessä rusehtavaa vuotoa ja sellasta hiusgeelimäistä kirkasta juttuu.

Mikä ero on muuten kun puhutaan ett kuinka monelle sormelle on auki ja sitt niistä senteistä? :)

Tuskin niillä eroa on,paitsi että onko tutkimuksen tehnyt mies vai nainen.Miehillä,kun yleisesti ottaen on hieman leveämpi sormi kuin naisella.
1 sormen leveys vastaa 1cm:n aukinaisuutta.

Sitä olen miettinyt,kun jossain kerrottiin purppura viivasta,että Suomessakin sitä jo käytettäisiin hyväksi seuratessa paikkojen avautumista juuri sen takia,ettei tartteis olla lääkäreiden laittamassa sormia sisää.Eli sen verran kuin purppura viiva on pitkä niin kertois monta senttiä on auki.
Onko kenenkään jo synnyttäneen avautumista seurattu sitä kautta?

Takaisin