Synnytys lähestyy...oireita? :)

Viime yönä heräilin noin kerran tunnissa supistuksiin ja nyt aamusta jatkuu. Vauva melskasi koko yön aina kun ei supistanut ja sama jatkuu myös nyt... voi kunpa tämä johtaisi nyt johonkin oikeaan, toivottavasti ei kovin pitkää vaan ole tällaista?

Mä kaipaisin sellaista "synnytys for dummies"-juttua (yhtä bloggaria lainatakseni), että vedet menis, niin tietäis ainakin että nyt! :)

Täällä ollut kans pari yötä tosi levotonta...illalla myöhään alkaa se vatsan kovettuminen(ei kuitenkaan säännöllisesti) sohvalla tms. istuessa. Sit yöt ollu kans hankalia: herään monta kertaa kun puutuu paikat ja pitää kääntyä, samalla huomaan että alaselkä jomottaa ja maha kovana. Painetta ja kipuja on tuolla alakerrassa kohdunsuun paikkeilla, säteilee ympäristöön pitkin päivää ja yötäkin. Uskoisin että on hermoperäisiä kipuja kun pää painaa tuolla paikkoja, toki tekee varmaan samalla porautumista alaskin päin. Ärsyttävää, kun väsyttää rikkonaisten öiden takia kokoajan! Just oli tossa hyvä putki et nukuin ku tukki yöt (n.23-07)1-2 heräämisellä...murr

Kuitenkin erotan nää omat tuntemukset supistuksista, jos ne olis synnytyssupistuksia niin ne tulis aaltoina enkä henk.koht.pystyisi makaamaan, ainakaan jos olis tosi kyseessä.
Mulla oli just tollanen onnekas "for dummies" synnytys esikosta ku alko aamulla vesien menolla :grin myöhemmin vasta alkoi supistukset voimistumaan vähitellen. Kakkosestakaan ei ollu epäselvyyttä: klo.3:15 yöllä heräsin niin jäätävään supistukseen että heti ylös sängystä suihkuun puhalteleen ja vatsa tyhjeni pönttöön useasti. Siitä 6h niin lapsi sylissä.

Tällä kertaa voi käydä ihan miten vain, tuskin saman kaavan mukaan ku aiemmatkin ollu ihan randomeja! Ei auta ku odottaa ja uskon että kyllä sen taas tietää ku lähtö tulee :woot: se tulee usein silloin kun sitä vähiten osaa miettiä ja ajatella joten ajatukset muualle on paras vinkki mitä itse saanu tähän loppuaikaan :wink Tosin olis Niiiin paljon kivempaa jos tietäis vauvan aikataulun!!! Siksi mietin jo ottaa yhteyttä erääseen tuttuun joka omaa selvänäkijän vikoja, se on ennustanut meidän lasten sukupuoletkin oikein yms. :grin

Aamupäivä oli vaikeaa, kun olin leikkarilla lasten kanssa. Sit helpotti muutamaksi tunniksi, kunnes taas palasi iltapäivällä ja kesti muutaman tunnin. PLIIIS sanokaa mulle, et nää johtaa tositoimiin! Aivan jäätäviä kipuja kohdunsuulla ja alavatsassa, ei kuitenkaan liitoskipuja (ne on mulla olleet erilaisia). Välillä alaselkä kipeenä ja välillä ihan perinteisiä vatsan kovettumisia. Oispa ihana ajatella, että vaikka viikon sisään jo ois synnärireissu tiedossa.

Mie valvoin järkyissä polttokivuissa 02-04. Pönttö täälläkin kävi tutuksi Jälleen mutta sitkeät on kalvot pirulauta!!! Sit kuin olis halolla päähän ja takas nukkumaan yht nopeesti kun nosti uneltakin. ihan reporankana...ei pääse tämäKään mamma kyllä helpolla tätä loppusuoraa.

Nuo poltot on kuin olis harukset, perskannikat, reidet Tulessa. Nuo supistukset nyt sitten sulattelee...hienoo joo. Mutta jos tuo 2h sessio 10min välein 1,5min kestoisia supistuksia avaa jonkun 1 centin En kestä! :D Oletan jo tällä puuhauksella mitä viikon sisällä ollut joka päivä kovempana jo, että kaula on sulanut ja auki enempi auki kuin 1lle sormelle...tai rikon niin peli verkkarini..

Mulla kadonnut muutamapäivä sitte kaikki oireet kokonaan. Ei supistuksen supistustakaan joitayli viikon ajan tuli päivin ja öin. Nyt tänään tuntununt outoa polttavaa tunnetta alavatsassa :wideyed: siivotessa huomaa kuin tää masu on tiellä vaikka välillä näyttää niin pieneltä :D kävellessä myöa lantio ruvennut lonksuu oudosti.. jospa pian tapahtuis jotain!

Eilen kokeiltiin kaikkia kolmea Ässää, sit heräilin yön toivoen, että vedet menis :D no ei menny, mut ainakin sain seksiä hehheh.

Nyt jomottaa aaltoina alavatsaa kuukautiskipumaisesti. Puuh ja plääh, en malttais oottaa että pääsee sairaalaan, niin absurdilta kuin se kuulostaakin.

Minä toivoin samaa ku sanoja! :hilarious:Kaikki 3 ässää käytössä eilen ja vatsa kans tyhjeni x3, yöllä herään ihan märkänä, olen ruvennu ilmeisesti hikoilemaan? Vatsa pinkee, mutta siinä se.....:arghh:

Me oltiin tänään miehen vanhempien luona syömässä ja kun oltiin kahvipöydässä, mua alkoi yhtäkkiä huimaamaan ihan hirveesti..menin sitten sohvalle makoilemaan ja kohta vessaan oksentamaan :( tultiin kotiin niin maha oli vähän sekaisin. Nyt jo parempi olo mutta voiskohan tuollainen liittyä mitenkään synnytyksen alkamiseen tai jotain? :-o Tai sitten saan hirveen mahataudin :D Nyt 38+1.

Voi voi... viikko sitten oli viimeks menkkamaisia supistuskipuja tunnin ajan. Hassusti hävinneet.:sad001 Sitä vaan odottaa niin kovasti niiden alkavan jotta pääsis synnyttää pienokaisen luoksemme.:joyful:

Huomenna lähteekin rv 38 pyörimään. :) Katsotaan mitä viikko tuo tullessaan! :joyful:

Tänään lenkkeilyn jälkeen tullut ilmeisesti harjoitussupistuksia mutta tosi oudon pituisia kun välillä väliä 1 tai 3 minuuttia ja sitten 15min... ei kipeitä mutta hengittäminen vaikeaa ja tuntuvat yläreisissäkin. Huomenna rv 39+0 ja neuvolakäynti, sitä vaan toivoo että jotain vois jo tapahtua :rolleyes:

Hyh ja huh.. täällä suoli tyhjenee nyt vähän väliä ja oksettava olo :/ en saa unta kun polttelee ja tulee aaltoina huono olo.
Joko mä oon saanu jonkun mystisen taudin tai jotain nyt tapahtuu. Ei oo aikasemmat synnytykset kylläkään alkanu huonolla ololla, tämmönen ihan uutta!! Tää kuvotus/tyhjennys alkoi just ennen unille menoa, siinä 23-maissa.

Tyhjennyin sitte koko yön molemmista päistä kera supistusten, mutta nyt rauhottunut ja yhessä palassa ollaan. Kyllä pieni paniikki oli yöllä päällä että joudunko tässä paskassa olossa sitten synnyttään :/ no en näköjään. Nyt koitan varovasti vettä kohta ja mies tuo jaffaa. Hyi helvetti miten paha olo! Nyt on tietenkin hyvin epävarma olo että johtuiko tää supistuksista vai oliko vaan oksutauti 2-3vkon viiveellä muusta perheestä.?!?

Mä oon kyl jostain lukenut että huonovointisuus voi liittyä synnytykseen, ihan siis oksentelukin. Jossain sanottiin siis kun puhuttiin esim.ilokaasusta että toisille se aiheuttaa huonovointisuutta niin siinä todettiin että se oksetus voi johtua pelkästään siitä synnytyksestä ja ihmiset helposti tulkitsee että se on (ainoastaan) ilokaasun syytä.

Viime yö oli yhtä pyörimistä...supistuksia, hikoilua ja kipeitä lonkkia..... ajattelin että oli vedet menny ku olin niin märkä, mutta eipä tietenkään, hikoilua vaan:facepalm:

Kyllä, mun kakkosen syntymä alkoi sillä et heräsin aamuyöllä supistukseen ja samantien vessaan ja maha tyhjeni supistusten väleissä. Etova olokin oli mutten oksentanut. Sit kun maha tyhjä kokonaan niin huono olo kaikkosi ja keskityin vain supistuksiin.
Tämän kokemuksen rikastuttamana hetkittäin luulinkin yöllä että nyt se alkaa! :woot: Mutta ilmeisesti vatsakrampit vain sai nuo supistukset tiheiksi ja tuntuviksi..

Nyt en ole syönyt mitään ilta 19-jälk, vettä vähän ja jaffaa ehkä 4dl...jospa illalla sais edes jotain maistumaan :dead: maha edelleen kuralla ja välillä supistelee kevyesti, vauva aika rauhaisa nyt kun oli sillekin vissiin rankka viime yö. Yrjötautia tais olla tää vain...nyt voimien keräilyä pikkuhiljaa ja viikonloppuna saakin sitten tulla vauva :rolleyes: tai ens viikolla kun on laskettu aika :wink

Takaisin