Synnytys lähestyy...oireita? :)

Mä olin 5senttii auki kun synnärille päästiin. Supistuksia tuli selkään pahemmin. Ja tosiaan yli kolme tuntii meni avautua loput 5cm. Ja sehän sattu.

Tuntti sitten olin 4cm auki kylläpä mun synnytys etenee hitaasti, mutta olen iloinen kun etenee. Tähän saakka pärjätty pelkäällä ilokaasulla . Tekee kyllä kipeetä

Täällä on tullut koko päivän lääkärin sisätutkimuksen jälkeen kipeitä suppareita. Ovat vaan 5-15 min. Välein ja 30-90 sekkaa, joten toivon laantuvan, jotta sais nukuttua. Aamulla saisivat jatkua vaikka kovempina. :sleep002 Nyt testaamaan, josko uni veisi kivusta voiton.

Hienoa että Dotyaty on päässyt toimiin. Tsemppiä. ♥ kivuitta että tule täälläkään pehmeneminen saati avautuminen. Lääkettä otat sen mukaan et synnytys edistyy siedettäbällä tasolla ilman turhaa stressihormoonia. Turvsllinen synnytys on pääasia ei se millä ja kunka tai kuinka pitkään kestää.

Yön on tulleet supistukset n. 4 minuutin välein. Harmittavasti eivät kovene sellaisista kovista menkkakivuista. Vauva mylttää välillä ihan urakalla. On varmaan ihmeissään, mitä tapahtuu. Nyt tuntuu, että tästä tulee vain uneton ja kipeä yö. Hyvin olen saanutkin yöt ennen tätä nukuttua. :)

Täytyy päivitellä sen verran, että ainoa minkä sain synnytettyä, oli iso klöntti (sori ilmaisu) limatulppaa tänä aamuna. Supistukset loppui joskus neljän aikaan yöllä, nyt vaan vatsantyhjennystä. Vielä saa siis odotella tositoimia.

No ei ole kaukana. Nyt vaan seurailet supistuksien tehon nousua ja yksittäisten suoistusten voimaa eli kestoa. Avaavat supistukset kun lähtee miulla ainakin alhaalta ja kiipee hiipien ylös ja takaisin alas ja lopuksi selkään jopa reisiin niin et jalat alkaa tahatta tärräämään. Samoin leukaperät. Ne on niin kokonaisvaltaisia. Korviin asti nousee paine aalto. :D tänään heräsin aamu 6 oikein intensiivinen ja pitkä supistus. Toinen puolen timman jälkeen. Nyt Välit putkiä mutta kovenee ja pidentyy. Myös taas vatsa toiminut ja oksettaa yök aaltoina. Ekasta oksensin synnytyspäivänä aamupalat ulos. Nyt en kyllä syö väkisin. Kun Ei mene aamupala alas ei sit yhtään. Onneksi mies teki eilen pakkaseen mehujäätä. Kuinka monella tulee synnytysvilu? Miulla aina horkka. Nytkin peiton alla kyhötän sit tulee yht nopeesti hiki mut enempi vilun tunne. Piti tänään lähtee shopittaan. Ei yhtään uskalla lähteä. Joteniin vaisto käskee jäädä kotiin...piiloon. :D

Onko teillä muilla ollut ns. selkeiden supistusten lisäksi kohdunsuun vihlontaa ja kipuilua? Mulla on sitä siis useasti päivässä, melkein kerran tunnissa vähintään. Parina iltana on lämpö noussut myös tuonne 36,8 C hujakoille, mitä lie enteilee. Eilen käytiin elokuvissa, toivoin että olis menny vedet dramaattisesti :grin, mutta ei. Yöllä heräsin pariin otteeseen supistukseen.

Miulla tuli silloin viime viikolla kotimatkalla autossa vihlovaa kipua ja painetta syvemmältä. Tympeää kipua. Ei teräviä. Pistin penkin vaateriin. Tuon johdosta kun päästiin kotiin niin limatulppa tuli kokonaisuidessaan. Eli heti kohta kovempi supistus ja sit löts. Käsi meni vaistomaisesti haaroihin. Got It!!! :D sen jälkeen supistukset olleet epäsäännöllisiä mutta sulattelevia. Joka päivä tehokkaampia. Eivät jää enää vain menkkakivuiksi. kohdunsuu on pehmeän limainen ja löllö. Vaikka emätin lähinnä pintakuiva. Kaunis kuvaus :D

Mulla nykyään päivittäin tuntuu jonkinasteista vihlontaa tuolla alhaalla. Tänään aamulla heräsin siihen kun tuntui että vauva puskee päätään ulospäin, eli semmosta painetta. Kävellessä saattaa olla niitä tymäkämpiä vihlaisuja ja häpyliitos on melko kipeä. Mutta kyllä selkeesti tuntuu vauva olevan alhaalla. Huomenna olisi lääkäri, saa nähdä katsooko kohdunsuun tilannetta. Mulla on tsekattu vain kerran. Tänään 37+3.

Joo nämä kohdunsuun kipuilut tuntuu siis siltä, kuin se alkaisi avautumaan. Paineen tunne, nooooh, mulla kun vauvan pää on ollu kiinnittynyt jo hyvän tovin, niin jotenkin oon turtunu tähän fiilikseen :)

Limatulpasta ei itsellä ole havaintoja, kun tuolta värkistä tulee niin paljon kaikkea sekalaista eritettä :grin

Illan on supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti. Välillä kipu tullut nivusiin ja reisiin siten, että meinannut jalat lähteä alta. Välillä vatsa taas selkeästi kovettunut ja ehkä 30 sek kestänyt. Välillä tosi kovat kivut kohdunsuulle ja tuntuu siltä, kuin värkki leviäisi, en osaa oikein muuten kuvailla. Vauva on hiljaa näiden ajan ja sitten ns lepoaikoina alkaa tosi kova mylläys.

Tänään tuli 37+0 täyteen, joten saahan tuo tulla. Mua vaan ihmetyttää, mistä mä tiedän millon lähteä sairaalaan? Kun just supistuksetkin voi olla eri ihmisillä täysin erilaisia, joillain tuntuu menkkakipuja, joillain vaan selkäkipuja, joillain kaikkea jne...

Kuulun nyt siihen supistaa-eipäs supista -porukkaan. Eilen meni iltapäivä puhallellessa, jo arvelin, että illalla tulee lähtö. No ei, sainkin nukuttua ysistä aina puolille öin, kun taas pari tuntia piti mahaa pidellä ja nojailla keittiön pöytää vasten.

Nyt on taas vaan omituinen olo kohdunsuulla. Sitä verensekaista limatulppaa on tullut muutamassa erässä. Tällä menolla olen toivon mukaan reilusti auki, kun synnärille lopulta lähtö tulee :).

Takaisin