Synnytys lähestyy...oireita? :)

Mulla puutuu joskus(harvemmin) kädet mut onhan se inhottavaa. Sit ku pitäs vaihtaa kylkeä sängyssä niin siinä menee joskus jopa vartti ainakin kun kerään voimia siihen urakkaan ja kipuun: maha ei sinänsä iso mutta jostain syystä kääntyminen makuulteen sattuu ihan v****ti tuonne häpyliitokseen ja lonkkiin. Ja kuuluu mukava rusahdus. Että välillä koitan vaan nukahtaa uudelleen kun herään koska kyljen kääntö yhtä helvettiä.
Ja ei, tällaista ei ollut ekasta eikä tokasta vauvasta :inpain:

Mul on jotain pieniä "häpykipuja" alkanu oleen. Öisin ku kääntää kylkee niin tuntuu ja samoin ku istun auton kyytiin ni "haarat venyy" ja täytyy tarkkaan suunnitella miten istahtaa.

Puutuuko teil muil kädet yöllä?

Puutuu! Ja kun turvotukset alko niin vaan entistä enemmän, eikä vaan öisin vaan vähän väliä päivisinkin. Aina jos yhtään on huono asento, pysyttelee paikallaan liian pitkään tai tekee jotain tarkkuutta vaativaa esim kokkaa.
Neuvolassa suositeltiin kokeilemaan sellasta teippiä, nyt en muistakaan sen nimeä enää!.. Mut sellasta 4cm leveetä mitä urheilijat käyttää... Niin sitä neliöpalat ranteisiin yöks, niin veri kiertää paremmin. Saa ihan prismasta ja sittarista, varmaan halvempaa kun apteekissa. Minulla on pinkkiä. :p Tietty tärkeintä on että ranteet pysyy suorina kun nukkuu, et ei saa laittaa kippuraan eikä muuten huonoon asentoon.

Mulla on sama homma ton häpyluukipuilun kanssa! Koitan aina nukahtaa mielummin uudelleen, ku kääntää kylkeä. Se on sellanen urakka, että siinä elimistö herää väkisinki! Ja sattuu! Pissallekaan ei tee mieli lähtee ellei oo ihan pakko, koska sieltä sängystä seisovilteen kömpiminen on niin tuskasta. Jos selällään pystyis nukkuun, ni häpyalue ei kipeytyis, mutta ei puhettakaan enään selälteen nukkumisesta! Kuolen hapenpuutteeseen. Ollapa sellanen moottorisoitu sänky! En tosiaan tienny mitään liitoskivuista ennen tätä. :D

Mulla tulee pakaroihin joo sellasta hermokipua jota voisi poltteluksi kuvailla. Tosi vammasta ja tuntuu joskus siltä, että kohta toi jalka luiskahtaa alta.

Se on tosi hyvää se kinesioteippi mistä mammasmurffi puhu, lisää verenkiertoa!! Tosi maagistakamaa. :D ja mun mielestä voi mennä terveyskeskukseen ja pyytää fyssaria teippaamaan.. Niillä ei siinä kauaa kestä ja ne ainaki tietää mihin laittaa, ku ongelma tuolla. :) esittää vähän uusavutonta ja esittää asian nätisti, että näkisin vähän mallia, osaan sit jatkossa laittaa itte. ;D mukku ei se aina mee niin, että ongelma on siellä missä kipu on! Mulla ku oli kiertäjäkalvosin tulehtunut olkapäästä niin teippi pistettiin kyynärvarteen! Ja se kipu hellitti siä olkapäässä. :)

*muoks Jaa se oli noin helppo teippausohje tuohon puutumiseen! :D ehkä sen osaa nipin napin itekki..

AadaEveliina; siis se on sellasta oudon tuntuista polttoa (varmaan siis just tota hermokipua) takapuolessa. Sinänsä ollu nyt outoa et mua ei kyl oo supsitellu yhtään parina viime päivänä mut kaiken maailman muita ihme tuntemuksia on kyllä ollu... Etenki just toi polttelu mitä on myös ollu alaselässä. Ja semmosta on kans koko ajan et kävellessä yht äkkiä "nappaa" sisäreidestä suonenvedon tyylisesti ja tekee tosi kipeetä.

Auts...joo, kaikkea sitä tuleekin :/
Tuota puutumista oli muuten mulla enempi kakkosesta kun oli kans järkyt turvotukset! Eli on siinä kyllä joku yhtälö varmasti.

Loppu lähenee...täällä perusharkka supistukset muuttaneet jo luonnetta täysin. Ja enää kyttään veden menoo ja limatulppaa. Kipujen kovenemista etten kotona pärjää ja supistus välin lyhenemistä. Tänään piti pitkään 10min väliä eli 4h säännöllistä rytmiä 2 min supistukset masulla ja selässä. Nyt latenssi vaihe eli keho huilaa...kipulääkettä ja yrittää pitäs unta...väsyttää järkyttävän paljon mutta masutyyppi alkoi vuorostaan jumppaan. 36+2. 13.3. Sovittu käynnistys. Ettei kasva liian isoksi. Luonnollisesti taitaa tulla ilman käynnistystäkin. Vähän semmoiset merkit. Suolikin tyhjenee nyt ittellään ja kevyt ruokavalio ollu tänään. Pahoinvointia.

Oho! kajijuan, kuulostaa kyllä lopun alulle! tai ainakin toivottavasti, kun ilkeätä jos nyt pitää tuollaista säännöllistä supistelua sitten pitkäänkin tai useamman päivän :/ toiv.saat levättyä nyt ja kerrohan kuulumisia myöhemmin!

Täällä ei mitään uutta tapahtunut: harkkasupistuksis harvakseltaan ja perinteistä painontunnetta alapäässä. Limatulppaakaan ei ole tullut lisää enää.. keskiviikkona Porvoossa lääkärin+kätilön kanssa vielä tapaaminen ja tsekkaus, toiv.ronkkivat kunnolla jotta lähtis synnytys käyntiin :wink voi kun saisinkin jo jäädä sinne suoraan synnyttämään, kun kohta 2vkoa sitten olin jo 3cm auki, nyt toiv jo pikkuhiljaa enemmän. Sit ollaankin jo virallisesti "täysaikaisia" :cool05

Kiitos vinkistä, voisi käydä kinesioteippiä ostamassa jostakin. Mulla on myös noita häpyliitoskipuja. Tuossa yhtenä päivänä tein virheen ja nostin jalan avulla ulkoroskista, sen jälkeen sohvalta nouseminen ja kävely ollut tuskaa. Nyt onneksi vähän helpottanut. Huh tuntuu niin oudolta että vauva saattaa tulla maailmaan seuraavan neljän viikon aikana.. Ihan epätodellisen tuntuista. Aika rauhassa tässä vielä ollaan kun en sairaalakassiakaan hirveemmin pakkaillut.. Pikkuhiljaa kaikkea järjestellyt.

Kajijuan, onko sulla aikaisemmat lapset ollu isoja syntyessään tai onko ultrassa annettu painoarvio vaikuttanut käynnistys päätökseen?

Kajijuan taitaa saada vauvan syliin vielä ennen minua (to aamuna sektio!) kuulostaa ihan siltä. Tsemppiä ja voimia supisteluihin!!! Kivaa kun alkaa tapahtua!!! :joyful:

AadaEveliinallakin kuulostaa tilanne jo lupaavalta.. Kerro heti kun tulee jotain uutta. :) Täällä jännätään mukana!

Täällä vauvan pää jo kiinnottynyt, rv 35+4. Ei ihan vielä tarvis tulla, jos nyt malttaisi tuon 37 viikkoa saada täyteen.

Vai osaako joku sanoa, joutuuko alle rv37 syntynyt automaattisesti lasten tehohoitoon tms, jos painoa on kuitenkin jo yli 2,5 kg? Kun keskosen määritelmähän taisi olla, että alle rv37 tai alle 2,5 kg.

Sanoja, ei joudu. Meillä kaksoset syntyi rv34+5 ja yllätykseksi molemmat pääsi ihan tavalliselle vierihoito-osastolle, tosin yleensä noilla viikoilla käydään vielä pyörähtään lastenosastolla mutta ei tosiaan aina :) Tytöt oli 2010g ja 2175g.

Jotain tällaista olin ajatellutkin, että jos kuitenkin on sitten tietyt jutut kunnossa, niin ei tarkoita että joutuu varsinaiseen keskostarkkailuun.

Äsken koirien kanssa lenkillä ollessa tuli niin paljon sukkapuikkosupistuksia että huhhuh. Ja aina samaan aikaan säteili kivut nivuseen, jompaan kumpaan. Sen verran voimakasta tuo kipu nivusissa aina on, että meinaa jalka lähteä alta. Jospa siellä ne paikat alkaisi jo tekeytymään...

Mä valon inspiroimana päätin lähteä kävelylle aamupäivällä huolimatta häpyliitoksen kivuista, ajattelin että josko auttaisi happihyppely. Noh, kävelin n.15min korttelin ympäri ja takas kotiin kun paheni säryt ja tuntui ettei jalat tottele ollenkaan. Tää mun kävely on vaappumista ja jalkojen eteenpäin laahausta :/ voipi olla ettei palaudukaan ihan heti vauvautumisen jälkeen...Mä oon niin vankina tässä bodyssa!

Nyt viimeisimmässä ultrassa paino lähtenyt vaavilla nousuun, vaikka miun sokerit pysyneet ok. Koko ajan kun seuranta. Aikaisemmst 3400-3580g keskikäyrän vaaveja. Nyt tyttö ollu keskikäyrällä tähän asti mutta painopiikki ylöspäin...?! Varsin hämmentynernä olen nyt sitten tarkkaillu sokereita vielä tarkemmin. 4,3-4,5 paastoarvot. Korkeimman arvon olen saanut 6,7 koko raskauden aikana. Painoarvio oli nyt 3100g. Ja jos kasvaisi tuota tahtia niin menisi yli edellisten reilusti. Siksi käynnistys. Menevät Dgllä raskausajan diabetes ja sillä siisti. Tarkistin kotona tuon varhaisultran LAn ja se näyttää että nyt menkkakierto heittää sen 4vrktta minimissään. Eli varhaisultrassa sanoi että on pidemmällä..menkkakiertoon en luota senkään takia että hormoonikierukan oton jälkeen se haki toista kuukautta jonkin sortin kierron. Mutta raskauduin miltei samoin tein...eli menen sillä että LA mikä neuvolakortissa seisoo on päin persettä...sillä synnytystä alustavat oireet ja vaavin koko ei nyt täsmää. Näillä supistuksilla ja tilanteella olen ollut aiemmin viikkoa myöhemmin. Sika tarkoin. Nyt kaula sulanut täysin ja sormelle auki. Tämä päivä ollut perus supistuksia ei ole ottsnut ns. Tuulta alleen kunnolla kuten Toissa päivänä. Vettä runsaasti joka on este kunnon supistustehoille.

Siis tuo 6,7sokeri oli 1h syömisestä. Ei paasto. :D miun raja arvot 5,7 paasto eli ei lähelkekkään ole kolissu. Ja ruokailusta 7,4.juu ei sekään..:) ja vettä miulla on ollut aina joka raskaudessa runsaasti ihan ilman diabeetteksiä. Mutta kun lääkäritäti on nyt tuon kortin ottannu ja inttää inttämistään niin ok. Käynnistys käy mulle ok. Mutta toivon että syntyy sitä ennen ihan piruuttaan..vaikka se olisi edellispäivänä.

Mä olen sitä mieltä, että ne lasketut ajat on muutenkin ihan pepusta...soveltuu, jos omaa just sen 28 päivän kierron. Käsi ylös, monellako on se?

Täällä taas yökukutaan, heräilen lähes joka yö yhden maissa ja sit on niin levoton olo, että vaikka väsyttää, ei tule uni.

Täällä myös herätään yhen maissa. Kuulostellaan mahan supistuksia eikä uni tule. Nyt parituntia olen valvonut ja vähn väliä tuntuu rakko täydeltä ja taas vessaan. Pikkuinen liikahtelee masussa. Tulispa uni jo.

Takaisin