Synnytys lähestyy...oireita? :)

Mä herään nykyisin joka tunnin välein vessaan... Ja joskus valvon vaan koko yön ei vaan tuu unta vaikka kuinka väsyttäisi ja päivisin ei oikein tulee nukuttu. Harmittaa kun tykkään lenkkeillä koiran kanssa joka päivä pari tunnin lenkin mutta enää en siihen kykene kun astun kotiovesta ulos ja heti on vessahätä :D sitten joudun koko pitkän lenkin melkein hölkkämään että pääsisin taas vessaan. Voisin alkaa asumaan vessapönttöllä kohta. Tänään rv 39+0 ja viimeistään kolmen viikon kuluttua saan vihdoin pienen vauvan syliin ❤❤ ( toivottavasti syntyisi viimeistään jo viikon kuluttua :) )

Hei, Mulla ei ole radia ja tähän asti vauva kasvanut keskikäyrällä. La-arvio on koko aika heittänyt yhdellä päivällä! Mulla on sen 28 päivän kierto ja tiedän tarkkaan millon kaikki raskauden ihmeet on tapahtunut, (ei ole paljo vaihtoehtoja, jollei usko neitseelliseen raskautumiseen) ja se mätsää juuri siihen la-arvioon. Viimeksi oli kans tullut pomppu kasvussa ja viikot oli yli kahden viikon verran edellä. Meillä kans edessä käynnistys. Joskus ne vaan ottaa harppauksen. :) toivoin kans, että tää tulis ennen käynnistystä ihan ite, mutta hyvien enteiden totaali stoppi ja päivämäärän lähestyminen alkaa kieliä siitä, ettei naturalsynnytystä heru tälläkään kertaa. Ehkä ensi kerralla! :)

Joten viisveisaat niistä lääkärien tahkoamisista! Nyrpistetään niille nokkaa ja näytetään kieltä. Kaikkea ei ole lääketieteellisesti selitettävissä.. Tai ehkä selitettävissä, mutta ei syyllistettävissä! <3

Dotyatu, toivottavasti saat tosiaan vauvelin jo pian ettei tartteis yliviikoille mennä kuitenkaan! :happy: Täysipäiväinen odottaminen on kyllä tuskallista.. En osaa edes kuvitella kuinka turhauttavaa olla yli la:n kun esikoinenkin syntyi 38+0 mutta kun nyt olin pari päivää tuolla sairaalassa, niin siinä ehti miettiä käynnistyiskö tää nyt. Kotona miehellä kanssa sellanen turhautuminen päällä kun nää vikat päivät on nyt niin kyseenalaisia, että kiukutteli minulle ja sai tartutettua levottomuuden. Sairaalassa olin siis itse vielä yliluonnollisen rauhallisin mielin mutta nyt on sellanen olo päällä ettei malttas ajatustakaan ajatella loppuun... koko ajan vaan pyörii mielessä että jokojokojokojokojoko...! Minulla on siis tänään rv 38+2 ja sektio ylihuomenna 38+4.

Ja pakko sanoa että minulla oli se tasan 28 päivän kierto 6kk ennen esikoista... se oli kyllä erikoista 10vuoden pillerien/ehkäisyrenkaan käytön lopettamisen jälkeen. Tässä välissä ei ollutkaan kertaakaan kahta saman pituista kiertoa peräkkäin!:grin

Mulla alko tulemaan yhen aikaan yöllä 4-5min.välein supistuksia. Alaselkää poltteli samaan aikaan. Niitä tuli n. 1.5h säännöllisesti. Samaan aikaan mulla oli hirveen kylmä ja maha sekasin. Jukurttia oli pakko syödä ku hirveä nälkäkin iski. Onneksi olin nukahtanut jossain vaiheessa. Aamulla nyt tullu n. 10min. välein ja tuntuu enempi alaselässä kipeänä poltteena. Saa nähä mihin se tästä kehkeytyy ku supistuksia ei oo ollu kahteen kuukauteen. :):p

Täällä ei tapahdu mitään :( Äsken koiralenkillä vähän supisteli se oli siinä, ei tää taida haluta tulla ikinä ulos. (malttamaton) :confused::oops:

Mun mies ollu kans levoton et koska se syntyy. Sit mä olin vaa et jos se ei avita muo ni sit voi olla hyvinkin 4viikkoakin. .

Mulla niin hekästi tulee pissahätä .et onneks asun mettän keskel et jos lenkillä oon ni saa kyykistyy usein pisulla. Hyvä kun ei kovii pakkasii oo.
Lueskelin viime yöllä netistä et usein kun on rentona niin herkemmin lähtee synnytyskin käyntiin. Tai jotain. Kun stressi hidastaa synnytyksen kulkuakin.
Mulla ollu nyt 2viikon aikana maha joka päivä sekaisin. Ei kuitenkaan vatsatautia. Johtunee supistuksista mitä tulee. Pissa hätä usein,limaa tulee..et kylkai se noilla oireilla pitäis jo lähestyy synnytys. Veikkaisin viikkoa... mut eihän sitä tiiä... jos mun tuurilla veikataan ni oon nyt sitte la ajan yli.

Tämmöistä tänään. Heräsin 06 koviin supistuksiin. 07. Otin paracetamoolia ja yritin nukkua supistusvälin joka oli vasta 25min. Siitä se kehi levossa lopulta 15-20min. Ja oli noustava ylös jo. Vatsatyhjeni. 10min välejä ja useita. Selvä rytmi ja koventui kipu. Soitin sinne ja synnärille matka. Ajo 1h. Siellä putos kohta supistukset hienosta alusta 20min takaisin. Alusta oli kulunut tuolloin 4h. Pistettiin rappuja ramppaan. Suht tuskasta pyykkiä. ..mentiin ulos mäkilähtöön kun rikkaampi ilma. Suppareita kovemmin ja oli mentävä takasin. Yhteensä jo 3h rankan pyykin jälkeen. Kun ei erottanut milloin supistus alkoi ja mihin päättyi. Aivan jäätävät kivut sain aikaan mutta supistustehot laski vissiin niistä.? Pyysin, että voiko käynnistää nyt samaan tuskaan kalvot vaan puhki kun vettä niin paljon mutta muuten valmista. Saisin tehoja supistuksille. Tämä Toiminut ennenkin. Tilanne on Sormelle auki ja pää kiinnittyneenä. Et saisin kipulääkettä vain huiviin ja rai rai...et mie kestän ja jaksan kyllä jatkaa. Tulos: "ei me nyt vielä käynnistellä kun nuita viikkoja se 36+4. "Ultranmukaan 37+1. Vauva yli 3kg ja hengittelee jo hyvin. Pallealla tämä ultrassa nähty viime perjantaina. Haista koot pas kan! Olisin Toki saanu jäädä sairaalaan lepäämään. Miksi?! Sanoin Heibat tää läksi nyt kotiin. Kotona lapsi kuitenkin ja mitä mie sairaalassa lepään kun synnyttää pitäs tää pellolle. Jos ei takeita reiluun viikkoon heidän puolesta Tulla nyt Vastaan. Ja kun tulen ens kerran niin tulen lapsi kainalossa jälkitarkastukseen. Tekee mieli synnyttää kotona tämä 4s vaikka omin avuin. Arvaatte, että ottaa ja kovasti päähän. Spontaania veden menoa odotellessa. 2 syntynyt niin että sitkeät kalvot oli puhkottava eeltä kun vettä paljon joka kerta. Ne ei ittellään losaha. Vauvalle saatiin tällä reissulla aikaan vain stressiä eli pulssit kohos ylärajoille ja olin sen takia sit tarkkailussa. Eivät suostuneet myöskään ottamaan UÄtä ,vaikka pyysin et näkisi onko hänen oikeasti hätä. Siellä oli kiirettä. No eipä sitten. Kamppeet kasaan ja hei hei. Kotimatkan olin kivuissa ja vaavi riehui masussa. 1h ajoa. Heijasin kotona heti vauvan unille ja lepäsin itse miettien Hyviä asioita, että stressitaso saadaan alas. Vauva nukkunut jo hyvinkin yönsä eli rytmi hyvä. Mutta 12h koko supistusrumba niin eihän se saanut rauhallista unta päivällä yhtään. Otin särkylääkettä ja eikun nukkumaan klo19. Kun vaavi vihdoin rauhoittui. Heräsin just. Nyt vaavi rauhoittunnu ja kohtu. nukkuu..vienoja uniliikkeitä. Voi rakas pieni. Nyt kova nälkä kun ruoka maistunnu. Juomat kyllä. Eiköhän tää tästä.

Muokattu viimeksi:
No siellähän Kajijuan on ollut actionia. Toivottavasti pääset pian tositoimiin, kun kerta noin hankalalta kuulostaa ja käynnistystä ei vielä luvattu.

täällä vasta pieniä supistuksia iltaisin, vauva kyllä mötkähti alas n. viikko sitten. Eka syntyi 40+4, joten ei kiirusta vielä varmaan tälläkään. Nyt 38+3.

Täällä on ollu noin parin viikon verran sellaista menkkamaista jomotusta alaselässä ja alamahassa, viime päivinä se on ollut huomattavasti kovempaa kuin aiemmin ja äsken tuli limatulppaa, mahtavaa että jotain on alkanu tapahtua, viikkoja 37+2 :)

Viime viikolla alkoi sitten vihlasut alaselässä ja häntäluussa. Vessassa rampataan.:) Supistuksia tullut silloin tällöin. Vetisempää vuotoa ilmaantunut, ett oikeen tuntee. Ma oli sisätutkimus, jonka jälkeen olikin kipee olo...alaselkää vihlo ja supisteli, jopa kaupassa käynti kävellen tuotti kotiin päin tuskaa. Sängyllä pötköttäen sitt toki helppas.

Tänään taisinkin kokea (tai siksi koin sen) ekan kerran tuon sukkapuikkosupistuksen muutamaan otteeseen.:wideyed: Jestas, kun vihlas alapään sisällä! :woot: Kävellessä labraan koin tämän tunteen ja kyll toinen tassu kohos ilmaan, kun vihlas. Ajattelin, ett siellä se Tiiveröinen poraa itteensä alaspäin.. :wink

Ei täälläkään tapahdu mitään. Ei mitään oireita, ei supistuksista tietoakaan tms.:rolleyes: Rv 36+3

Noi sukkapuikkosupistukset on jotenkin hassuja. Nimi kuvaa niitä oikeesti hyvin, vaikka nyt ei olekaan kokemusta siitä, että sukkapuikkoa tungettais alapäähän :). Eikös niiden tarkoitus ole pehmittää kohdunsuuta ja saada paikkoja valmistautumaan silleen?

Nyt kolmatta päivää supistuksia tullut aina kun käy lepäämään. Viime yönä heräsin muutaman kerran kipeimpiin suppareihin. Tänään ehkä tuli limatulppaa kun tosi pitkää kirkasta venyvää limaa tuli eikä millää katkennu :hilarious::yuck: ja nyt menossa rv.37+2 ja huomenna ois neuvola. Saas nähä onko vauva pysyny pää lantiossa kun välillä näyttää että kylelleen makoilis tuolla :)

Limatulppaa täälläkin tullut. mutta muuten ihanan rauhallista. Kohtu ihan Zen tilassa. Eilinen 12h supistelu sai sen totaalisen iisiksi. Vauva saanu levätä ja mie myös. Tyyntä myrskyn edellä...niin se on aina ollut. :sleep002 rentous ja mielihyvä nyt aa ja oo. Nauttia loppuhetkistä sen minkä voi.

Mä kattelin eilen illalla nuorimman pojan kanssa synnytys videoita youtubesta. Se oli ihan ihmeissää ja mikä katse kun vauva tuli... onneks poika ei nähny painajaisia niist.
Katottiin myös nää salkkarien synnytys kohtaukset jotka vähän kauniimpaa katottavaa....

Noh... kävin eilen kaupungissa kävelemässä ei tullu mitään. Alko vaan särkee mahaa. Supistukset on heikentyneet, mut tää jomotus ja särky on vaan koventuneet. Eikä särkylääkkeet auta kun hetkeks.jyvä tyynystä vähän apua selkä kipuun... Väsyttää vietävästi. Yöllä en heränny kuin 2kertaa kääntymää.

Täällä on kovin rauhallista...Yksi merkki kuitenkin on ilmaantunut: Verenpaine kohosi. Näin on käynyt molempien edellisten kanssa reilu viikkoa ennen synnytystä. Muita myrkytyoireita ei ole eikä edellisissäkään raskauksissa ole ollut. Luinkin jostain,että näin voi käydä.Tulkitsen sen siis lähestyvän synnytyksen nerkiksi.

Mullakin on verenpaine ollut tämän viikon vähän korkeammalla! :o mitään synnytykseen viittaavaa ei ole, siis kipuja tai vuotoja. Normaaleja harjotussupistuksia vaan. :) Oon ollut super väsynyt tämän viikon. Voisin maata ja nukkua vaan.. aattelin että siksi se mittari näyttää vähän korkiampaa lukemaa, tai jotain.. Päätäkin särkenyt ja silmät ollut vähän laiskat.. kukahan hoitaisi meitin kotia? :)

Nostan käden ylös, täällä tarkka 28 päivän kierto, siitäkin huolimatta eskoinen tuli 8pv LA:n jälkeen ettei se mitn kerro. :D

Mulla La nyt viikonloppuna eikä kyllä minkäänlaisia merkkejä, että ulos olisi koskaan tulossa. :) Yöllä sängystä pääsee normaalia hitaammin ylös ja kyljen vaihto sattuu liitoksiin mut muuten olo ihan täysin normaali. Mut eipä sinne vatsaan oo koskaan kukaan ennenkään jäänyt et eiköhän tämäkin joskus ulos tule.
Alotin tosin makkarissa vielä pienen rempan ettei paraniskaan ihan vielä lähipävinä tulla niin saan maalaukset loppuun. :D

Takaisin