Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:pEi herunu enää saunan jälkee kolmatta S:ää, kun mies nukahti sohvalle... No, ehkä ihan hyvä...
Onko kellään muulla sellasta masun kokonaisvaltasta kovettumista koko päivän? Siis mulla on välillä ollu maha tosi kovana/pinkeenä ja vauva ei sit liikukkaan juur yhtään sellasena päivänä. Aiheuttaa muuten hiukkasen harmaita hiuksia tollanen!! Liikkeet tulee kyl sit, kun tekee sitä liikelaskentaa...tosin en oo koko tuntia jaksanu laskea niitä, hyvä kun vähän liikkuu ees, ni jo olo rauhoittuu. Tänään oli sellanen kovamaha-päivä... Illalla vessassa kakin sitten jotain ihme papanoita, vaikka jo toiveikkaana odotin kunnon tyhjentymistä. Aattelin, et kun nyt on kotikin siisti, niin saa sit tulla vauva...mut näköjään ei tuu. Ois viel ehtinyt marraskuun puolella tulemaan...
Mun masu on kans ihan toispuoleinen, vauva vasemmalla jalat terkan mukaan oikealle (missä ne potkut siis pahiten tuntuukin)

Täälä alkaa olemaan aika tuskastunutta porukkaa teksteistä päätellen! :D Kovasti jaksamisia loppuaikaan :)
Itellä on noit kivuttomia suppareita paljon päivisin. :\ Epäilen sen johtuvan siitä kun kokoajan joutuu olee liikkeessä ja jumppailee noitten lasten kanssa. Välillä ne taas on kipeitä..
Ite kans eilen siivosin koko talon ja eipä siitä saanut aikaseksi kuin kipeät lonkat :D Näytin viissiin pingviiniltä kun kävin ruokakaupassa sen jälkeen :D
Mä oon onneks onnistunu suht hyvin unohtaa tuon lasketun lähestyvän, eikä innosta alkaa sen enempää ite "käynnistee." O.o Kai mult on menny jo usko kaikkiin kikkoihin, kun ei ne ole ennenkään toiminut :D

Ihanalle kuulosti tuo nyytikin siisti koti johon lapsi on valmis tulemaan! Itellä KOKO ajan takaraivossa kolkuttaa kodin suursiivous, joka piti joulukuussa tehdä, mutta kun tämä neiti päätti sen 1,5kk etuajassa syntyä, niin sehän on tosiaan tekemättä ja kaikki aika menee täällä sairaalssa neitiä hoitaessa.

Eikä tilannetta helpota yhtään se, että siellä on 3v poika ja mies pitänyt huushollia pystyssä jo reilun 2 vkoa :eek::grin Pitänee anoa vapaapäivä sairaalasta jahka tytön kotiutuminen alkaa olla ajankohtaista :grin

Aerialle kans tsemppejä toivottelen tulevaan uuteen viikkoon :thumleft. Jääräpäisiä pikkuruisia tuntuu olevan, kun ei tahdota ahtaista yksiöistä muuttaa...

Nyytikki: Musta tuntuu, että mulla maha myös kokoajan enemmän tai vähemmän pinkeenä. Toki kivuton suppari kiristää vielä lisää, mutta tosi pingis-pallo on masu kokonaan, ylhäältä varsinkin. Muakin mietityttänyt tämä vähäliikkeisyys, mutta olen tyytynyt siihen, jos vähääkään tunnen liikehdintää. En ole alkanut laskemaan.

Täällä köllötellään selkä vasempaan ja jalat oikeallepäin :binkybaby

Epäilen, että eilen tapasin EHKÄ palan limatulppaa vessassa..ainakin luulen niin. Tänään on päivä uusi ja vessakäynteihin lisää jännitystä siis laughing7 Herätty on luonnollisesti 04, niinkuin muuten joka ikinen aamu tällä viikolla, huokaus.. Eikä asiaa auta, että alkaa kuulostelemaan masun "loiskahtelua" ja odottaa, koska kuuluu naps ja tulee tulva tai että liikkuuko lapsi ollenkaan vai ei. No tulipa taas mietittyä joululahjat valmiiksi, ja muutama homma työlistaan, kuten jouluverhojen laitto. Pitäis varmaan nyt torkahtaa ja sitten lähteä vaikka jouluostoksille. Mies lähti aamulla polttareihin, autolla..saa nähdä tuleeko autolla myös takaisin vai onko vaihtunut taksiin :grin Eli vavva vois olla nyt kuitenkin vielä ainakin huomiseen sisällä..Muuten kokoajan oikeastaan lievästi jomottelevia supistuksia tai kivuttomia, mutta niissä ei ole säännöllisyyttä...

Juu siis kaikille tiedoksi et olen erittäin tyytyväinen ettei labratuloksissa ollut mitään vikaa, ois vaan ollut kiva päästä synnyttämään jo :D Tässä alkaa olemaan jo niin malttamaton että huhhu. Miehelle jo vihjasinkin että lasketun ajan ylitettyämme saa hän seksiä joka päivä xD luonnolisesti hän oli tästä innoissaan... :D

Itellä on kans pienen pieni pelko siitä että jos vauva on yli neljä kiloa niin että miten mahdan pystyä sen synnyttymään, ja olen asiastaki sanonut neuvolassa mutta eipä ne osaa siellä sanoo ku vaan sen että se tulee sitten kun se on valmis! o.O todella ärsyttävää! ku ite vielä seurailen sitten sitä vauvan tilannetta sen painon mukaan eli jos miettii sitä painoo nyt niin se vastaa viikkoa 40!!! eli miksi ei voi jo tulla? Iltaisin aina alkaa kipeet jomotukset ja supisteluja on hieman mutta heti ku niitä rupee silleen huomioimaan ni loppuu ku seinään.. Eniten synnytyksessä pelottaa nyt varsinki se että sä puserrat ja puserrat sitä vauvaa ja sitte sillä on tyyliin pää pihalla mutta muuten ei sitte pääsekkää tulemaan ni kaiken lisäksi johonki keisarinleikkaukseen.. mielikuvitus juoksee jo aika villisti! ;) sitä kolmatta ässää on kyllä tehty monestikki ja eiii mitään vaikutusta! Miten muuten tunnostaa että useella äidillä on tulossa iso vauveli? :D

Meillä pikkunen :) joku lääkäri joskus sanoikin et en tuu koskaan yli nelikilosta vauvaa saamaan.. täällä on malttamattomuus vaan lisääntynyt, tällä viikolla syntyny molemmat meidän vauvan serkut (toinen maanantaina ja toinen eilen) ja voitte uskoo miten mein taikauskoinen suku niiin odottaa tätä viimestä samalle viikolle :) (itsehän en ole lainkaan miettiny et ei kahta kolmatta ;) )
Päätin sit ryhtyä siivouspuuhiin, välillä vaan pakko istahtaa kun vauvanpää tuntuu roikkuvan melkein puoliks pihalla...ja kivasti pikkunyrkkejään hankaa vissiin poskiaan vasten kun tuntuu sille. Illalla saunotaan ja yritän saada ukon vieteltyä tonne vällyjen väliin, ihan vaan kokeilumielessä...;)

Aamulla katselin noita vanhoja poikien äitiyskortteja, et miten kauan on mulla käynnistyminen kestäny...ekaa, jolta tihkutti lapsivettä, käynnistettiin 4 päivää, toinen lähti tulemaan päivän käynnistelyn jälkeen ja viimenen vei 5 päivää... muistan kyllä sen turhautumisen tunteen kun piti välillä pitää niitä välipäiviä ja itkin vaan et ei se sieltä tule ikinä :D toivon kovasti et tää viimenen nyt haluais lähtee syntymään ihan luomuna et pääsis kokee miten erilainen synnytys voi olla. Onko täällä kellään kokemusta sekä käynnistetystä että itsestään käynnistyneestä?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Inkeri32..mulla eka synnytys käynnistyi sponttaanisti supistuksilla...ne oli tosi kipeitä mutta ne ei oikeen saanut mitään aikaiseksi joten mulle laitettiin oksitosiinitippa avaamaan paikat sen verran että saatiin kalvot puhkaistua..toinen käynnistettiin tableteilla rv42 ja tyttö syntyi 42+2 sektiolla tarjonta virheen takia..olisko vuorokausi mennyt että rupes tuleen niitä suppareita, olin jo 8cm auki kun kätilö huomasi että vauva on tulossa nenä edellä..joten se homma sit tyssäsi siihen..tästä kolmannesta en jaksa uskoa että käynnistyisi itsestään joten toivon että ensi viikolla suostuisivat käynnistykseen jo ihan senkin takia koska mulla on suuri kutina että tämä baby on jo 4kg..la mulla on 6.12 joten vauvakin olis varmasti kypsä :D minä ainakin olen ;);)

Sen verran pakko sakaantua tähän keskusteluun, että sain mielestäni tuomion kun joudun tulevalla viikolla käynnistykseen - siis täysin päinvastainen suhteutuminen aiheeseen kuin monella täällä. Koen myös osin huonoa omaa tuntoa, kun toiset toivoisivat käynnistystä, itse lähinnä odotan sitä kauhunsekaisin tuntein enkä lainkaan ilahtunut aiheesta. Käynnistys aloitetaan siis kaksi päivää ennen LA:ta.

Ehkä asiat menevät paremmin kuin etukäteen ajattelen, tai sitten ei :sad001

Mymmeli..jokaisellahan on omat toiveet omasta synnytyksestä.. :) itse kyllä toivoisin sponttaania käynnistymistä..mutta itsellä omalla kohdalla on niin suuret vibat että joko synnytys käynnistetään ensi viikolla tai sitten ootetaan sinne rv42 asti ja käynnistetään..en mitenkään jaksa uskoa että käynnistyisi itsestään..toivon vaan että en joudu sektioon..itse koin epäonnistuneeni kun en saanut toista lasta synnytettyä alateitse :( vaikka se päätös piti tehdä lapsen ja itseni parhaaksi..joillakin se kroppa vaan ei toimi niin kuin pitäisi :confused:

:santa Huomenta naiset!! :smiley-bounce016 Se on JOULUKUU!!!!! :love7

Täällä alkaa ainakin jännitys konkretisoitumaan!! Maha on lähteny laskemaan, jotenkin poikittain tuntuu neiti alavatsalla viihtyvän. Aiemmin ollut siis takamus mun oikiden kylkiluiden alla, nyt siinäkin tuntuu vain tyhjää... :smiley-angry026 (pakkohan sitä toista on tökkiä ja tunnustella...)

Täällä oli suurimpana pelkona et joutuisin suunniteltuun sectioon. Sen kokisin henkilökohtaisena epäonnistumisena... Haluan ainakin yrittää alakautta synnyttämistä :)

Tänään olis ohjelmassa Joulubasaari, jonka jälkeen olis tarkotus mennä kyläilemään miehen veljen luo. :p
HYVÄÄ JOULUKUUTA!!!! :santa

Ekat joulukalenterin luukut avattu :)

Mä nään ton sektioasian niin, että mun mielestä on ihan sama miten se vauva sieltä maailmaan saadaan. Mulle on jo täys onnistuminen se, että oon pystyny kantamaan kehossani tän koko ajan sitä uutta elämää tänne loppuun saakka. Se on jo mulle tosi mieletöntä et mun keho on niin hyvin toiminu :)

Huomenna saanki sitten vaavin syliin ja voitte vaan arvata miten paljon jännittää! Jos saan ens yönä nukuttua yhtään nii on kyllä ihme ;) klo.8 aamulla naistenklinikalle ja siitä sitte muutamien tuntien päästä on vaavi sylissä ♡

Jaksamisia kaikille lopuille kärsimättömille odottajille tänne :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Hyvää Joulukuuta myös täältä! :)
Täälä herättiin yöllä kamalaan oloon ja vessaan vähän suuremmalle hädälle. Samalla alkoi kamala palelu ja sänkyyn takasin päästyä alkoi hikoilittaa. Pari tuntia jo mietin, että näinkö tässä vielä lähtö tulee mutta ei sentäs :grin Tais tulla eilisillä synttäreillä ja pikkujouluilla vaan herkuteltua liikaa :p
Ihan kiva, tässä oliskin ens viikolle vielä muutama asia suunnitteilla :D

:santaTapahtumarikasta Joulukuuta arvoisat kanssaystävät :rendeer

Alkava viikko alkaa olemaan aika tapahtumarikas tällä palstalla, veikkaan :smiley-bounce016

Aarnikraatti lienee seuraava onnekas :thumleft

Täällä on alkanut vähän tapahtumaan ; eilisestä asti supistellut. Yöksi vähän rauhottui, mutta aamuyöstä palasivat. Supistukset ovat olleet nyt eri luonteisia, kuin mitä olen ennen kokenut. Niitä tullut nyt n 10-15 min välein, kestoltaan vain n 15 sekuntia. Ihan hyvin niitä sietää, vähän vaan tulee hengiteltyä syvempään ja tepasteltua paikallaan :) Ihan alkua vaan varmaan ja voihan olla että loppuvat vielä tyystin, mutta...jännää!

Hyvää joulukuuta täältäkin!:rendeer

Mun mielestä se on se ja sama että tuleeko lapsi sektiolla vai alakautta, pääasia että tulee turvallisesti ja terveenä tälle puolelle masua :) Mun kauhuskenaario olisi se että tuntien ponnistamisen jälkeen todetaan ettei vauva tule alakautta ja tehtäisiin hätäsektio ja mut nukutettaisiin ja tietenkään mies ei saa tulla sinne mukaankaan. Mutta siis näinhän ei mun eikä meidän muidenkaan kohdalla käy :grin

Moikka kaikille!

Miten ihmeessä voi olla jo joulukuu??? Muistan tarkalleen sen hetken kun aprillipäivänä 1. huhtikuuta näin elämäni ensimmäiset kaksi viivaa raskaustestissä. Nettilaskureilla katsoin sitten la ja se näytti joulukuulle. Ja nyt ollaan jo tässä -maha niin isona tässä edessä, että jalkoja rasvatessa joutuu hengitystä pidättämään. Hienot 8 kuukautta ovat olleet, olen super onnellinen tästä kuluneesta vuodesta. Mieheni kysyi yksi päivä, että onko viimeiset 8 kk olleet elämäni parhaat kuukaudet -kyllä ovat olleet:)

Muistan alussa kuinka ihanaa oli kantaa pientä ihmettä ja salaisuutta sisälläni. Meille on ainakin tulevana äitinä ja isänä ollut vain positiivinen asia, että ihmisen odotus kestää näinkin kauan, olemme voineet rauhassa totuttautua ajatukseen ja kasvaa henkisesti vauvan mukana. Vaikka varmasti paljon yllätyksiä on vielä edessä. Nyt kuitenkin tuntuu, että vauvan on hyvä syntyä meidän pikku perheeseen. Onhan häntä jo odotettu, minä jo viitisen vuotta ja mieskin jo muutaman vuoden.

Ei elämä mitään siirappia ole ollut vaikka kirjoituksesta niin ehkä luulisi, olen vaan onnistunut olemaan hyvinkin positiivinen raskauden ajan. Sopii unohtaa ne muutamat hetkelliset raivarit:grin Mä hölmö en osaa edes synnyttämistä jännittää, jotenkin ajattelen, että se menee miten se menee. Tietysti toivon, että kaikki menee hyvin ja vauva voi hyvin.

Vauva saa siis syntyä, mutta ei ihan vielä. Turvakaukalon jalusta on kiinnittämättä miehen autoon, sairaalakassiini tarvitsen varmasti muutakin kuin villasukat ja hammasharjan ja vauvan kotiinlähtövaatteet ovat vielä mietinnässä. Niin ja vauvan pesäkin on vielä viittä vaille valmis kun sitä laittaessani huomasin, että täkki oli isompi kuin pussilakana, niin pitihän sitä uudet sitten tilata.

Mutta onhan tässä vielä aikaa -kuuluisat viimeiset sanat:grin Toisaalta mulla on ollut koko ajan tunne, että yliajalle menee. Jouluna sitten katsellaan tositoimia.

Ihanaa joulukuuta kaikille ja hurjasti stemppiä loppuodotukseen ja sitten siihen suureen h-hetkeen. Ihan itku tulee jokaisesta kirjoituksesta missä kerrotaan syntyneestä vauvasta.

T: Käkkiäinen (ja viikot ovat 38+5)

Hieno teksti Käkkiäinen16 :)

Tuntuu, että meillä kaikilla olisi alkamassa pitkään ja hartaasti odotettu juhla..:)

Mä meikkasin ja laitoin tukan äsken, ja otin (viimeisiä?) kuvia masusta, virkkasin virkkuutyöni loppuun..ikäänkuin olisin lähdössä..:oops: :confused013 Supistelee..kämmenet hikoaa aina sen ajaksi-sen verran se tuntuu:rolleyes: eli ei paljon kuitenkaan.

Apua, mulle tuli tippa linssiin Käkkiäisen tekstistä :love7.

Ja ihanaa joulun (ja vauvan) odotusta meille kaikille :rendeer. Täällä laitettiin tänään joulukoristeet, kyntteliköt ja lyhtyhommat pihalle ("jouluvalot" eli siis meillä talvivalot ovatkin jo olleet pihalla jo pari kuukautta). Miehen kanssa eilen iloittiin siitä, että vauva siis todellakin syntyy joulukuussa :love2. Ollaan molemmat vähän jouluhulluja :santa.

Mies lähti äsken joululahjaostoksille ja itse tietenkin antelin viimehetken vinkkejä mun lahjojen hankintaan :grin. Itse meen kohta pakkaileen miehen joululahjat.

Eilen mulla alkoi ne ns sukkapuikkokivut, mitä olen pitkään ihmetellyt, että mistä kaikki hokevat. Auts, ei todellakaan ollut mukavaa, mutta jospa ne sitten jotain editystä tekevät synnytykseen :).

Tottatosiaan nythän on joulukuu ja viimeistään nyt kaikkien odotus palkitaan :santa
Ihan mahtava fiilis :love7

Kaikille tsemppii :santa Mahtavuuttaaa

Ei pysty ajatteleen pientä sylissä, kun ihan menee sekaisin, ei malttais odottaa ja sit vielä pitänee hetki odottaa ... Hih

Ainiin, olin eilen tupareissa jossa olikin 5 naista ja he kertoivat kaikki synnytyskertomuksensa, mutta ihan yllätyin itsekin kuinka mukava oli kuulla erilaisia kokemuksia, edelleen rauhallinen mieli synnytyksestä :)

Takaisin