Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emäntä: Mulla oli myös monta päivää samanlaista vihlontaa alamahassa ja jopa värkin puolella.. sittenpä selvis ku oli seuraava kontrolli käynti että vauva on laskeutunut! :) Jospa se rupeis sinullakin laskeutumaan jo vähitellen kun ollaan aikalailla samoilla viikoilla! :D (itellä nyt 37+3) Vois jo syntyä, oon nähny pari kertaa untaki siitä että vauva synty mutta ei ikinä oo selvinny sitä päivää että vois ees kuvitella että "enneuni" ;)

Hei te joilla on jo H-hetki lähempänä ja toivotte että synnytys alkaisi jo, niin oletteko kokeilleet vyöhyketerapiaa/akupainantaa? Babyidea.fi sivustolta löytyy synnytyksen yleispisteet :)

Mami91..mä oon katsonu niitä mut mä en tajuu niistä mitään :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Marzi, määkään en ymmärtäny noita ohjeita yhtään kun luin noista pisteistä, mut sit löysin ton yllämainitun sivuston, siellä on kuvat ja laajat selitykset noille pisteille niin niistä tajus enemmän. Oiskohan miehet parempia tulkitseen ja toteuttaan noita? :grin ne kun paremmin näkee tonne selänpuolelle.

Muokattu viimeksi:
Sanko- : toivottavasti ois laskeutunut ees vähäsen, to olis seuraava neuvolakäynti :) Mä en oo vielä nähny mitään realistisia unia synnytyksestä, vaan yhden painajaisen...

Mä teen vähän painetta masuasukille painamalla/pitämällä käsiä mahan päällä istuessa, et vinkvink voisit mennä sinne alaspäin. Nii masuasukki työntää ihan selvästi käsillä vastaan, et en oo vielä menossa :) Se rupee aina naurattaa mua, mut samalla toivon et siitä ei tulis ihan kauhee jääräpää... :p

Just kävin puolison ja koiran kaa lenkillä, nii rupes tuntuu samanlaista vihlontaa loppulenkistä, onneks lähellä kotia :)

Täällä ei kyllä mitään synnytykseen viittaavaa ole havaittu moneen päivään... Alkaa jo niin turhauttaa :D Kun ite ois jo niiiiiiiin valmis vauvan ensitapaamiseen masun ulkopuolella :) Tänään siis Rv 39+3...

Tänään on ollu ekaa kertaa sellanen päivä että on ollu edes jotain epämukavia tuntemuksia! :D Empä olis uskonu että oon iloinen niistäki. Alavatsaa vihloo/juilii tosi tosi herkästi, ihan pienikin rasitus niinku kävely saa aikaan tosi hankalan olotilan. Supistellutkin on muutaman kerran silleen että on saanu vähä puhallellakki. Että jos toi ipana olis alkanu lähtökuoppia ittelleen kaivella ihan tosissaan. Meilläkin kun se painoarvio oli pari viikkoa sitten jo sen 3300g. Jaiks. 39+3 täälläkin siis.

TMJ: se voipi olla että baby siellä suunnittelee lähtöselvityksessä poistumista ;)

Nyt alku illasta iski hirvee väsymys..ihan veltto olo ja eilen ilmestyi päänsärkyä mikä painottuu iltaan..eli äsken alkoi taas päässä jyskyttämään :confused: Voiskohan paineet olla kohollaan..niin ja turvotus iski kans, sormet on ku HK:n siniset ja jalatki tykyttelee..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla alkanut muutamaan otteeseen vihlomaan nivusesta...siis varmaan, kun vauvan pää painaa johonkin hermoon. Paineentunnetta myös alavatsassa iltapainotteisesti.
Laitin sitten koirien kanssa lenkille mennessä liukuesteet kengän pohjiin ja pimeessä vedin sitten kuitenkin pururadalle vievällä rinnepolulla lipat, voi perkele!!! Onneksi polvi ja kyynärpää edellä osuin rinteeseen ja liu'uin kyljelläni sitten alas noin metrin verran. Ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia ole tullut sen jälkeen ja vauvakin jytää ihan kunnolla (kun sai sitä snickers-kakkua), joten ei iskenyt paniikki, mutta ärsyttää tietty tollanen huolimattomuus!!!

Voi väsymys, oli tääläkin niin kova että piti ennen kymppiä käydä nukkumaan. Nyt sitte heräsinkin vessaan ja toista tuntia ollut hereillä :mad: Kurkussakin meinaa vähä närästää.. On se kumma kun mikään aika ei ole hyvä käydä nukkumaan :grin
Lauantaina olis muksut menossa mummille&vaarille yökyläilemään ja olis tarkotus tuon miekkosen kanssa viettää laatuaikaa.. Jotenka en ole viel osannu hehkuttaa asialla, kun joku tuola sisällä on siinä uskossa että oltas sillon jo synnärillä :D (toiveajattelua varmaan) :D

Jep, täällä mentiin myös kympin aikaan nukkuun ja ennen kahta piti nousta vessaan ja siihen ne unet sitten taas jäikin, mur! :mad: Eikä muka edes yöllä nukuta ollenkaan, iltapäivällä kyllä alkaa sitten olla vähän pöllö olo mutta iltaa kohden taas normalisoituu. Voikohan kroppa yrittää totuttaa jo tulevaan vai mistä ihmeestä tää johtuu? o_O

Mutta jei tänään 37 vikkoo täynnä! :dance008

Muokattu viimeksi:
Meillä taitaa olla tämä tänään edessä :eek: Lapsivedet hulahtivat viideltä yöllä. Viideltä iltapäivällä viimeistään pitäisi suunnata sairaalaan, jollei sitä ennen supistukset tästä voimistu. Tähän mennessä ihan siedettäviä ja ainoana oireena karmea nälkä :p

Liityn ryhmään "iloiseen" tuon valvomisen kanssa...:smiley-angry002 Ihmettelen oikeen kun nyt on muutamana yönä pitäny oikeen rampata siellä vessassa...ja sit kun on tullu taas noi kivut kylkiin ja lonkkiin niin eihän siinä unta saa ku möngit sängyssä koko ajan että sopiva asento löytys...täällä on vieläkin pääkipuilua, eilisestä illasta asti nyt ollut...

Huomenna taidan oikeen nitistä ja natista kun mennään sinne polille..hui ku jännittää että joko vauva on sellanen möhkäle:pale ja jos ne päättääkin ottaa mut osastolle...A-P-U-A ei mulla oo ees kaikki joululahjatkaan hankittuna! Sehän se tässä tärkeintä onkin :p:wink

Tänään leivotaan pasteijoita ja joulutorttuja pakkaseen..yritän viikonlopuksi jommalle kummalle päivälle saada lapsia hoitoon että päästäs miehen kanssa treffeille..me on viimeks kesällä käyty kahdestaan ulkona syömässä:confused:

Apua kun jännittävää anisa... :) tänään tai viimestään huomenna teillä on pikku nyytti sylissä...tsemii!!!

Tsemppiä Anisa synnytykseen! =) Jännää! :)
Joo, 3h tuli valvottua kun ei vaan väsyttänyt.. Itellä ei muuten kyllä mitään kipuja tms ole mitkä häiritsis unia, mut mistä lie johtuu tää valvominen O.o ..nyt kyllä väsyttäs :D
Täälä kans Marzi kesäkuussa oltu viimeks kahestaan ihmisten ilmoilla :D Nauroin et jos meijän ravintola suunnitelmat ei lauantaina toteudu synnytyksen takia, niin saahan sielä sairaalassakin ruuan valmiina nenän eteen ja siel saa olla kahestaan :p

Kiitos kovasti kaikille tsempeistä :)
Vaikea kyllä uskoa, että tässä kohta synnytetään, kun ei vieläkään tunnu oikeen missään. Eiköhän se hymy tästä hyydy - viimeistään kun aletaan käynnistellä...

Unettomuutta itsellä ollut melkein koko raskauden mutta kaksi viimeistä yötä on tullut valvottua lähes kokonaan eikä päivälläkään saanut unta...
Myös pari yötä sitten luultiin jo, että tuli lähtö kun supistukset jatkuivat koko yön n.15min välein mutta lopahtivat sitten kuitenkin aamulla kahdeksan aikoihin.
.
Muita "ennakoivia oireita" ei kai oikeastaan ole ollut, kun että eilen päivällä kiukutti aika pitkälti ihan kaikki ja tulevalle isälle korttia etsiessä tuli vollotettua kirjakaupassa eli tunteet hyvin pinnassa :D Illalla oli ihmeen hyvä ja seesteinen olo ja olin ihan varma ettei ainakaan tänään vielä käynnisty :rolleyes:

Anisalle tsempit täältäkin! =)

Viimeks sanoin ettei mitään tuntemuksia... hihhi ois pitänyt olla varmaan ihan hiljaa :D Viime yönä oli sitten sillaset supistukset puolen tunnin ajan et olin ihan varma et tulee lähtö... Mutta just kun ajattelin et täytyy varmaan äijä herättää niin olo kummasti helpotti. Ehkä baby vaan ilmotti että tuloilla ollaan :)

Moni tosta väsymyksestä valitteli... Mä meen nukkumaan yleensä 20-21, herään pissalle 23-00 aikaan ja jatkan uniani, sitten herään pissalle 2-4 välillä ja jatkan uniani ja sitten saatan herätä vielä 6 aikaan pissalle ja senkin jälkeen jatkan uniani vielä 2-3 tuntia :D Että en voi valittaa etten sais nukuttua. Kivut on kyllä kovat kun kääntää kylkeä mut kun on paikoillaan sängyssä niin on yllättävän hyvä olla.

Muutenkin oon päässyt tässä raskaudessa tosi helpolla, ei oo ollut pahoinvointia, närästystä on vasta nyt ilmaantunut, kiupuja nyt tietty on ollut mut ihan siedettäviä nekin ja joo oonhan mä keränny kiloja ja raskausarpia mut eipä ne mua häiritse. Niin ja se tärkein, mun mieliala on ollut tosi hyvä koko ajan :) Ja tästä päästäänkin siihen että epäilen synnytyksen sitten olevan vaikea kun kaikki muu on mennyt niin hyvin :D

Oliskos se hormonit ja luonto mitkä valvottaa tulevaa äitiä ja valmistaa tuleviin yövalvomisiin? :) Täällä oli ihmeen hyvä yö poikkeuksellisesti. Yhen maissa kömmin sohvalta sänkyyn ku isäntä käski. Ja olin kuulema ihan taju pois kun se tuli hetken päästä perässä, Kuorsasinkin kuulema?? En varppina :D Mut Nukuin 01-08 vissiin parin vessareissun turvin, en eees kelloa katellu ku nukahdin heti uudestaan. Ihanaa. Ilalla taas vähä supisteli mut aamusta ei taas mitään...

Huomenna oon luvannu aamusta mennä kaveria käyttämään neuvolassa ja sitte mennään shoppailemaan :D 39+5 on just hyvä aika suunnitella joka päivälle jotakin menoa :D Hah. Jos ei synnytys joulushoppailulla käynnisty niin sitte ei millään. OIkeesti jännä nähdä että syntyykö tää kakkonen ajallaan vai meneekö yli ja jos menee niin kuinka paljon... Esikko lähti ittekseen tulemaan 40+2 ja kipeillä supistuksilla. Synnärille mennessä oltiinki jo 4cm auki...Ja supistuskivut melkoset...Sitä odotellessa... :D

anisalle tsemppiä täältäkin! :) Maailman ihanin palkinto odottaa <3

Takaisin