Moikka kaikille!
Miten ihmeessä voi olla jo joulukuu??? Muistan tarkalleen sen hetken kun aprillipäivänä 1. huhtikuuta näin elämäni ensimmäiset kaksi viivaa raskaustestissä. Nettilaskureilla katsoin sitten la ja se näytti joulukuulle. Ja nyt ollaan jo tässä -maha niin isona tässä edessä, että jalkoja rasvatessa joutuu hengitystä pidättämään. Hienot 8 kuukautta ovat olleet, olen super onnellinen tästä kuluneesta vuodesta. Mieheni kysyi yksi päivä, että onko viimeiset 8 kk olleet elämäni parhaat kuukaudet -kyllä ovat olleet:)
Muistan alussa kuinka ihanaa oli kantaa pientä ihmettä ja salaisuutta sisälläni. Meille on ainakin tulevana äitinä ja isänä ollut vain positiivinen asia, että ihmisen odotus kestää näinkin kauan, olemme voineet rauhassa totuttautua ajatukseen ja kasvaa henkisesti vauvan mukana. Vaikka varmasti paljon yllätyksiä on vielä edessä. Nyt kuitenkin tuntuu, että vauvan on hyvä syntyä meidän pikku perheeseen. Onhan häntä jo odotettu, minä jo viitisen vuotta ja mieskin jo muutaman vuoden.
Ei elämä mitään siirappia ole ollut vaikka kirjoituksesta niin ehkä luulisi, olen vaan onnistunut olemaan hyvinkin positiivinen raskauden ajan. Sopii unohtaa ne muutamat hetkelliset raivarit

Mä hölmö en osaa edes synnyttämistä jännittää, jotenkin ajattelen, että se menee miten se menee. Tietysti toivon, että kaikki menee hyvin ja vauva voi hyvin.
Vauva saa siis syntyä, mutta ei ihan vielä. Turvakaukalon jalusta on kiinnittämättä miehen autoon, sairaalakassiini tarvitsen varmasti muutakin kuin villasukat ja hammasharjan ja vauvan kotiinlähtövaatteet ovat vielä mietinnässä. Niin ja vauvan pesäkin on vielä viittä vaille valmis kun sitä laittaessani huomasin, että täkki oli isompi kuin pussilakana, niin pitihän sitä uudet sitten tilata.
Mutta onhan tässä vielä aikaa -kuuluisat viimeiset sanat

Toisaalta mulla on ollut koko ajan tunne, että yliajalle menee. Jouluna sitten katsellaan tositoimia.
Ihanaa joulukuuta kaikille ja hurjasti stemppiä loppuodotukseen ja sitten siihen suureen h-hetkeen. Ihan itku tulee jokaisesta kirjoituksesta missä kerrotaan syntyneestä vauvasta.
T: Käkkiäinen (ja viikot ovat 38+5)