Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä päivä on ollut kyllä jotenkin seesteinen päivä..kaikkea mukavaa touhuttu perheen kanssa ja nautittu talvesta..tuolla ulkona on niin ihana tunnelma iltasin kun kulkee..saa ihastella kauniita valoja ja kuunnella lasten kikatusta pulkkamäessä :)
Mun sairaalakassi huutaa edelleen tyhjyyttään..mut ei se haittaa :D mä pakkaan sen sit keskiviikoksi jos vaikka päättävät ottaa osastolle..joitakin suppareita ollut nyt v-lopun aikana...
Voiko paikat aueta ilman että sitä huomaa?? Jostain keskustelusta luin että viimesillään ollut äiti oli mennyt polille ja sillä oli paikat auki 4cm ja mitään oireita ei ennen sitä käyntiä havaittavissa...
Kivasti tämä vaavi taas kaivelee..auts..jospa on taas tien kaivuu hommat käynnissä :D:D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

minulla oli päivällä tänään kolmannen ässän jälkeen pitkään suppareita.. kerkesin jo oikeen elätellä toiveita että no niiiin antaa tulla vaan! Mut mitä vielä eiköhän ne taas rauhottunu! :D Ite tykkään lueskella/kuunnella muitten synnytys kokemuksia.. on se mukava tietää sitte vähän että miten se kaikki menee. Mulla on kassi lapselle valmiina mutta omaa kassia en oo laittanu, eiköhän tuo isäntä osaa tuua sitten tarvittavat! ;)

Heippa! Täällä kotiuduttiin poikasen kanssa mummulasta tuossa alkuillasta. Kauhee virtapiikki iski kun jäin yksin sisälle miesväen lähdettyä vielä lumihommiin. Tuli imuroitua, luututtua, pölyjä pyyhiskeltyä... Pyykkäsinkin vielä :D Mutta ei tunnu missään, kertakaikkiaan. Tää joulutonttu taitaa majailla yksiössään viimeiseen häätöpäivään saakka. Tämmöstä meillä. 39+2

Mä kans olen rauhallisin mielin kuunnelu kolmen jo loka-marraskussa synnyttäneen ystävän synnytystarinoita...vaikka eivät ole olleet mitään helppojakaan, niin silti aika vähän tää tuleva toimenpide jännittää. Aamuisin herää ja toteaa, että taas uusi päivä aikaa touhuta ihan mitä itse huvittaa...mut iltaa kohden alkaa iskeä väsy ja fiilis, et nyt se vauva kyl jo varmaan tulee ensi yönä. Olin la-illalla miehen kans "viimeisillä treffeillä" ulkona syömässä, tänään käytiin siskojen kans joulumyyjäisissä. Jostain kumman syystä ei toi joulufiilis ole vielä oikein herännyt...ei tääl "etelässä" ole vielä edes lunta...

Tää om taas näitä öitä kun käy veskissä niin uni jukka kerkiää lähtee lomille :D
Ja yks minkä on huomannu niin iskee törkee nälkä samaan aikaan, enkä viittis mennä rapisteleen kaapille kun muut nukkuu mut kai se on vähän pakko :D..siirryinkin tänne olkkarin puolelle sohvalle pötköttelemään kun tuntuu taas lonkissa ikävälle..mut jos vähän söis niin ehkä se uni tulis takasin..

marzi:täällä on tota samaa unettomuutta.. Mä on näemmä ruvennu heräämää 5-6.30 aamupissalle ja sen jälkeen ei välttämättä tuu uni enää lainkaan. Ja hyvin jaksaa iltaan asti. Ilmeisesti alkaa unentarve vähentyä.. :) Vaikka kyllä sitä mielellään nukkuis vielä kun saa ite päättää kaikesta! :p

Joo mä oon kans huomannu että ei mua kyllä silleen päivisin väsytä vaikka aamu yöstä herää jo...helposti jaksaa siitä huolimatta iltaan ysiin kymppiin saakka :D
En mä sit tiiä onko se hyvä mut minkäs teet jos ei väsytä..enkä osaa kyllä torkahtaa noitten muksujen päikkyjen aikaankaan enää..yhessä vaiheessa kylläkin vajosin koomaan pariksi tunniksi ku noi ipanat nukku mutta se on nyt jääny pois :)

Sit galluppia..mitä mieltä ootte..sain tässä tietää että tuolla meidän synnärillä on yksi vaikea kätilö tapaus..hänestä on tehty reklamaatioita..usemmat äidit ja yksi hyvä ystäväni kuuluu näihin..oli kanniskellut vastasyntynyttä vauvaa yhden käden varassa holtittomasti, työntänyt ystävääni rullatuolissa vuodeosastolle niin että ovenkarmit kolisi..eikö siis olisi hyvä laittaa maininta kyseisestä kätilöstä synnytystoivelappuun että en halua häntä synnytykseeni..hänen työkaverinsakkin ovat tietoisia näistä ja ovat kannustaneet äitejä toimenpiteisiin jos jotain ikävää ilmenee.

Se on vaan laitettava sen enempää miettimättä..parempi nyt kun sitten synnytyksessä rueta ressaamaan että joutuuko tämän naisen käsiteltäväksi..ikäviä tämmöiset tapaukset.. :confused:

Uskoisin että pärjäisin tämän naisen kanssa mutta tilanne on kumminkin herkkä ja en tahdo saada mitään raivaria salissa sen takia että joku on törppö..ne kätilöt on kumminkin siellä minua varten eikä sitä varten että osun tuittuilevan kätilön maalitauluksi..kummastelen vain että tätä kätilöä ei ole siirretty muihin tehtäviin vaikka näitä ilmoituksia on tehty:mad:

laita vain maininta! :) Eilen kuulin tutulta että hänellä on pari kaveria jotka on aina laittaneet "ei opiskelijoita." Toinen työn takia ja toinen kamalan pelon. Eikä ole ikinä opiskelijoita ollut ;) Kyl se sen verran tärkeä/rankka homma on äidille, että hyvällä omallatunnolla saa esittää vaatimuksia :)

Pakko mainita, että mulla oli synnytyksessä kätilöopiskelija, joka oli kyllä aivan ihana tapaus. Hyvä tuuri kävi. Synnytyksen ja pienten ompelujen jälkeen hän pyysi jotakin toista kätilöä tarkistamaan lopputuloksen. Vanhempi kätilö totes vaan, että "oikein hyvä oppilastyö(ksi)" :laughing001 Nää on näitä tilanteita ja fraaseja, joita ei haluais kuulla :laughing002:laughing002

Mulla oli ekassa synnytyksessä kanssa mukana opiskelija..oli tosi taitava ja huolehtiva :)
Tuli ikävä sitä kun sen vuoro loppu ja minä jäin vielä synnytys saliin..sen tilalle tuli mies kätilö..ei ollut opiskelija mut tosi kovakouranen kun ompeli mua..mä sille tuittusin että mikä siinä hommassa kestää ja ootko ees laittanu puudutetta ynm :):):D

Mun ipana lomakkeessa, eli siinä synnytystoive listassa luki että en halua mieslääkäreitä tai kätilöitä enkä yhtäkään opiskelijaa... Mutta saas kattoa mitä on tarjolla kun synnyttämään menen. Kaikki apu on kuitenkin tervetullutta enkä varmaan ketään käännytä ovelta pois :D Mut jos joku tuttu kätilö tulee huoneeseen niin kyllä siinä kohtaa avaan suuni että eikö ketään muuta olis mahdollista saada....

Tää nyt ei oikeastaan tänne välttämättä kuulu mutta... Miten noiden tuttipullojen pesun kanssa? Siis sitten kun niitä on käytetty? Voiko ihan tiskokoneeseen laittaa vai pitääkö ne keittää joka kerta? :O

Laita ehdottomasti maininta! :) Miten tollanen voi viellä olla samoissa tehtävissä, reklamaatiosita huolimatta o_O

Täällä myöskin unettomuutta,huoh. Parin tunnin välein herää pissalle joten välillä jää yöunet siihen ekaan 2 tuntiin :mad: Toivonpa todella että pikkuinen luopuu yksiöstään laskettuun mennessä, jottei äiti ole valmiiksi univelkainen hermoraunio :grin Ja jos yliajalle mennään niin vauva kuulemma voi olla reippaasti yli 4 kiloinen ja lasketunajankin tienoilla jo lähemmäs 4 kiloinen, iiks :eek:

Itse en oo tuttipulloja pessy tiskikoneessa...kuumaa vettä, tippa käsipesutiskiainetta ja harjaa perään..mä esikoiselta aina keitin tuttipullot käytön jälkeen..herran jestas kun oli työlästä..mutkun ei muusta tienny vielä niin teki kakki hirveen työläästi :D pakasta revityt tietty keitän ekalle käyttökerralle ;)

Mulla alkaa oikeesti kypsyttää nää yöt kun ei saa unta! Mää oon taas kikkaillu hereillä melkeen neljään asti... Ja nyt on olo niinku zombilla :P

Hei! Nyt on pakko hehkuttaa! Vaikka kuinka ällöttävää oikeesti onkin! Mutta, limatulppaa tai jtn muuta vastaavaa hentosen vaaleenpunasta vuotoa havaittu vessareissulla! Jotain tapahtuu siis täälläkin, vihdoinkin! :smiley-bounce013

Tänne kans on arvioitu et yli 4 kg olis tulossa :eek: Neuvolatäti sano et tän rv:n (nyt 37+4) aikana pitäis mönkijäisen laskeutua, mut ehei. Tuolla ylhäällä pyllistelee ja käsillä oikein vastustaa alhaalle menoa...

Nyt on muutamaan otteeseen tullu ihan kauheeta vihlontaa alamahaan, et ei oo välttämättä kärsiny ees kävellä. Saattaa kestää yli minuutinkin, mut sit se häviää. Mihin tää vois liittyä??

Voiku toivois, et alkais pikku hijlaa näyttämään joitakin merkkejä. Mä en nimittäin haluis kauheen isoo pyöräyttää enkä joutua hätäsektioon... :confused:

Täällä on tyyppi laskeutunut ja sen kyllä tunteekin! Kävely on välillä melkoisen koomisen näköstä kun tuntuu että kolmen kilon mötti tipahtaa jalkovälistä pihalle :grin

Ja hätäsektio olis kyllä varmaan se kauhein lopputulos :eek:

Takaisin