Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan tommonen tosiaan aika ikävää, mut en oo sitä sen enempää miettinyt (ihan oman mielenterveyden kannaltaki :) )

Onneks ei oo tarvinnu huolehtia liikkeiden laskusta vaan päinvastoin, milloin saisi "bilehirmulta" rauhan :wink Tosin eilen oli hieman hiljaisempi päivä, mut liikkeitä tuntui kumminkin.

Pitääköhän paikkaa semmonen väite, et jos raskausaikana on närästystä niin sen seurauksena vauvalla olis syntyessään paljon tukkaa? :grin Jostain luin, mut en muista sen tarkemmin.

Niin ja täälä myös "paniikissa" aloin niitä laskemaan kun sain sen seuranta kaavion.. Totesin kyllä kahen päivän jälkeen, ettei siinä ole mitää järkeä jos lähemmäs 20 liikettä tulee 15 minuutissa :D ..aika tyhjältä paperi siis näyttää xD Mulla poika oli sellainen kun olin jossain muualla kuin kotona, niin se oli hissukseen tuola mahassa. Oltiin rv 35 tallinnassa yksi yö ja kaksi päivää se oli niin rauhallisesteen sielä, että melkein pelästyin. Kotiin kun päästiin, niin johan alkoi taas kamala jumppailu :D Eli on tosiaan tosi paljo päivästä kiinni :)
Nyt musta tuntuu, että tää piltti kiusaa äitiä ihan tahallaan esittämällä voimia :D Pariin kertaan sattunu tänäänkin niin hitosti, kun toinen tunkee kantapäätä mahasta läpi..

Mulla kans alkaa masukilla olla niin paljon voimaa, että tää homma on kääntynyt niin päin, että mä joudun vääntyilemään ja mukautumaan hänen liikkeittensä mukaan, eikä enää päinvastoin, koska muuten tekee kipiää! :grin Taitaa mennä pallerolla jo hermot, kun ei mahdu mönkimään enää kunnolla, sitten vaan koitetaan venyttää äipän nahkaa, autch! :dance008

Kyllä huomaa, että tällä raskausajan pituudella on merkityksensä; nyt kun loppusuoralla mennään, alkaa ajoittain olemaan niin kypsä tähän tukalaan oloon, että eilenkin melkein itketti. Tuli jotenkin niin väsähtänyt olo jo tähän kömpelyyteen. Tähän kun lisätään parit viikot lisää, niin ehtii varmaan kasvamaan sellainen sisuuntuminen, että menee mielelllään synnyttämään sellaisella pexxkeleen voimalla, sattui se sitten kuinka järjettömästi hyvänsä :brave

:D ihanaa.. Joo sama juttu. Mä olin eilen viel sitä mieltä, että samapa tuo jos menee yli. Saa ainakin nauttia vielä tästä "omasta ajasta" (niin paljon kun sitä voi 2 ja 4v lapsien kanssa nauttia :D ) Tänää kyllä mielipide muuttui kun väänsin itkua kun tajusin mun reisiin tulevan suonikohjuja.. Hittolain, ei päivääkään yli, kiitti! Mielellään viel viikko etukäteen! :D

Meillä ainakin esikoisen kohdalla jäätävä närästys odotusaikana = mahdottoman tuuheatukkainen vastasyntynyt peikkopoika :D Saapa nähdä päteekö tän toisen kohdalla.

Täällä kanssa on yksi suonikohjuinen :grin. Tai sanotaanko, että ne suonikohjut ei onneks ole (vielä) niin pahat, mutta turvotus on jaloissa ihan järkyttävää o_O ja sen myötä muutama parin sentin matonen on noussut pintaan. Mutta sitten vielä nolompaa, että mulle tuli ihan parissa viikossa sekä pohkeisiin, että reisiin sellua :smiley-ashamed008. Ei oikein kierrä veri enää jalkoihin... No, mä toivon, että se pitää paikkansa, että raskausaikana tuleva selluliitti lähtis sitten pois viimeistään imetyksessä.. ? (Jos teillä on jotain eriävää tietoa, niin älkää pliis kertoko mulle, koitan vielä pitäytyä tossa uskossa :grin ).

Täällä vauva on pitänyt taas todella kovia bileitä masussa, kun ei meinaa olla paikoillaan millään :blob8 ja sitten lisäksi mun kohtu on hirveesti alkanut aina liikkeiden välillä (ja välillä niiden aikaankin) supistelemaan hurjasti. Ei ole mitenkään liian kovia ne supistelut, mutta niitä on nyt noin 3-4 päivää tullut ja välillä tosi säännöllisestikin ja rentoutuminen on hankalaa...

Cherry, mä komppaan sua. Kahdesta lapsesta tulleet sellut lähteneet ;) Nää kohjut on niiin hanurista >:| Aamulla tajusin että suonta särkee ja hieman turvottaa, tässä sitte päivä mennykki huiliessa ja välillä jalat ylhäällä :D Tätäkö teen seuraavat vajaat 5 viikkoa? xD

Oi ja pakko hehkuttaa kun hormooni myrskyllä meinas tulla tippa linssiin tosta sun johanna kurkelan tekstistä, tuossa seurustelu janassa! Meijän "häävalssi" <3

Täällä eka äippälomaviikko takana ja rv...olisko 36+6? Mulla alkaa pää tehdä selkeesti tepposia, kun en enää muista millä viikolla ollaan...lähinnä tiedostan, et LA on huomenna tasan 4 viikon päästä. Täällä yhä se fiilis, että vauva saa pysyä mahassa ihan rauhassa ja saa mennä vaik yli lasketun ajan...huolimatta siitä, et liikkeet tuntuu välillä tosi ikäviltä, kun toinen oikoo siellä masussa koipiaan. Selkeästi myös toi liikehdintä aiheuttaa supistuksia. Samoin kaikki fyysinen rasitus...mut ei ne ole siis kivuliaita, joten no worries...
Tällä hetkellä ärsyttävin oire on väsymys...tai siis se, että nukun niin paljon. Eilen mentiin nukkumaan ehkä siin 23 maissa, heräsin klo8 pissalle, syömään aamupalaa ja lenkitin koirat...no sit jatkoin unia sohvalla tv:n ääressä klo12 asti. Tuntu siltä, et koko päivä menee hukkaan näillä unenlahjoilla. Ja en todellakaan herää pissalle öisin (voiko johtuu siit, et joisin liian vähän?) Hereillä kyllä ravaan lirauttelemassa sellasia puolen desin pisuja vaik kuinka useesti.

Täällä edelleen oireettomuus, toista viikkoa !? Taakse jäivät vikkeläsuolet, jomotukset, supparit. Kaikki loppuivat kuin seinään !? Ja huomenna jo 37. viikko alkaa! :eek: Taitaa tosiaan käydä niin, että kun seuraavaksi alkaa tuntumaan jomot tms, niin synnytys on käynnistyny?!

Nyytikki: :thumleftSaat ainakin hyvin levättyä varastoon tulevaa koitosta varten :sleep002 Itsellä paha tapa touhottaa liikaa, että menee ylikierrosten puolelle, vaikka väsy painaa ja pitäis todellakin nyt ottaa rennommin ja lepäillä.

Sama juttu noissa viikoissa itellä :D Mua kans muuten väsyttää normaalia enemmän! :( Alkaakohan pikkunen viemää jo energiaa niin paljon, kun tekee loppuvaiheen kasvukirin :) Toisaalta saatpahan nukkua vähä "varastoon." ;)
Sulla ei vaan vauva paina ikävästi virtsarakkoa tai juot tosiaan vähän illan aikana.. Mulla myös supistelee tosi herkästee (2v 13kg likka tykkää olla sylivauva, joten aika paljo tulee kyl päivisin nosteltua yms.) Ite ainaki huomannu tosta veden juonnista, että pitäs juoda enemmän.. Sekin saattas vähä helpottaa noit suppareita..

Hah, tänään alkoi vasta se rv37 eli olin viikon edellä, nyt siis 36+0. Mulla on ollut tänään nestetankkauspäivä...menny useampi iso lasi maitoa, mehua, kivennäisvettä ja tavallista vettä. Totta, supistelu on vähäisempää...tosin en ole kamalasti liikkunut ja vauvakin on nukkunut paljon. Täytyykin vähän tunnustella taas liikkeitä.Ystävällä ylihuomenna laskettu aika :)

Neukussa käyty tänä aamuna..kaikki arvot ookoo..painoakaan mulle ei ollut tullut viikkoa kohden kuin +78g :)
Uusi lähete laitettiin äippäpolille siitä syystä kun mua nyt on ruennut pelottamaan se sektio asia..kun en todellakaan halua sitä sektiota kun ihan viime hädässä..että ennemmin sit käynnistys hyvissä ajoin että vauva ei kerkiä kasvaan vonkaleeksi ja sen takia sit joutuisin puukon alle..neukku ymmärsi mua ihan täysin..parempi ottaa puheeksi kun sit olla tää loppu raskaus päähajalla

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Voi ei, mulla alkaa mennä välillä kai liikaa pelon puolelle tuo synnytysjännitys. Eilen illalla nukahtaminen viivästyi, kun aloin miettimään sitä tilannetta, kun se on kohta sitten menoa, eikä sitä voi enää mitenkään itse kontrolloida :eek: Aamulla asia ei tuntunut ollenkaan niin pelottavalta. Se on tuo yöaika, milloin alkaa asiat saada vähän turhan suuret mittasuhteet. Asiaa ei tietenkään auta, että äitini mainitsee joka puhelussa, kuinka paljon häntä jännittää MUN synnytys :grin No tottakai se jännittää, mutta sen kuuleminen jännittää lisää :rolleyes:

Mulla kanssa tunteet heittelee laidasta laitaan. Välillä tuntuu että sehän on VAAN synnytys, pikku juttu, ja haluaa nopeasti päästä kokemaan sen. Kun taas välillä oon ihan kauhuissani kun ajattelen sitä itse tilanetta!! :confused:

Ja niitä "pelkoja" ei kyllä yhtään auta kun muut kertoo kauhutarinoita ja "jännittää mun puolesta".

Ite en edellisessä raskaudessa lukenut ollenkaan muiden "kauhukertomuksia" , enkä loppuvaiheessa ajatellut ollenkaan kipuja tms. Vasta kun supistelut alkoivat olla kovia, aloin miettiä miltä synnytys tuntuisi :D

Hihhei, tossa katoin että joulumammojen listan viimeinen synnytti meistä ensimmäisenä! =) Siitä innostuneen päätinkin ottaa sairaalakassin listan tuohon esille :D Nää pikkuset osaa kyllä yllättää <3

No todellakin yllättää :). Täällä on taas vaihteeksi ihmetelty masukin hiljaiseloa..välillä vain satunnaisia tönäisyjä havaittavissa..no sentään jotain..

Taitaa olla parempi, ettei ajattele niitä tulevia kipuja etukätee tms kuten Dolly on tehnyt..:rolleyes:

Takaisin