Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta...
Nyt Mirkkuli reklamaatiota kauppaan satsuma puutoksesta ;)

Täällä on huonosti nukuttu yö takana..ulkoilin lasten kanssa eilen joten se sit kostautui yöllä ihan hirveenä särkynä lonkissa ja polvissa..on se kumma kun yrittää pitää itsensä liikkeessä jotta ei olis ihan puu pökkelö niin näin se kroppa sitten kiittää :confused:

Ja kyllä sitä äippäpolilla käyntiäkin tuli mietittyä :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mirkkuli: Ou mai gaad! Ymmärrän tuskasi. Mä meinasin eilen panikoitua, kun en heti nähnyt kaupassa satsumia ja meinasinkin tehdä hirvittävän erehdyksen ja ostaa vahingossa KLEMENTIINEJÄ :eek: Ei tod sama asia! Satsumat onneksi löytyivät toiselta puolelta.

Aaahahah te selvensitte nyt mulle vuosia vaivanneen dilemman, että miten ne samat hedelmät on välillä niin hyviä ja välillä onnettomia.. mutta eihän ne ookkaan samoja vaan satsumat on niitä hyviä ja klementiinit makeanpuisia ja täynnä siemeniä xD Pitää jatkossa muistaa..
Ihme juttu että aina yöt supistelee.. viime yönä harrastin pitkästä aikaa unissakävelyä, nähtävästi kiitos supistusten. Oli aamulla vähän fiksailtu paikkoja.. ei ihme että väsytti herätä :P

Voi satsumat! :D Piti ihan kynnet leikata täysin nysiksi, kun ne alkoi vaalean sijaan olemaan ihan keltaiset satsumien kuorimisesta :D (ok, ehkä jos niitä vähänväliä olis vetässy kynsiharjalla niin olis pysyny vaaleina, mut mä en ole ikinä ollu mikään naiseuden perikuva näitten käsieni kanssa xD ) Jaiks, äippäloma alkoi tänään! :)

Niin siis kommemtoinnit noihin satsuma juttuihin :grin

Mä ostin niitä klementiinejä ja nehän on just niin huonoja, hyvä puoli niissä on "joulun tuoksu"

Täällä oli kanssa haastava yö lonkkien ja jalkojen kanssa....

Ihanaa viikonloppua :hello2

Toisaaltahan nuo yöheräämiset on hyvää treeniä tulevaan, mutta vois kyllä noilta kivuilta säästää! :)
Täytyy koputtaa puuta, mutta itellä ei öisin ole muuta ongelmaa kuin vessassa käynti. Nyt kyllä saanu tiputettua käyntikerrat 2-3, neljästä kerrasta :D Ite huomasin, että nukahan parhaiten ottamalla tyynyn kainaloon! :) Se jotenki kivasti tukee kylkiasentoa, ettei mene liikaa "mahan päälle."

Polilla käyty..ja kyllä jännitti hirveesti mutta ihan turhaan sit kumminkin :)

Vauvan painoarvio oli nyt tasan rv36 3kg, ja siitä lähdetään että lapsi saatetaan maailmaan ala kautta..puukkoa ei näillä näkymin tarvita..niin ja vauva on kiinnittynyt täysin lähtökuoppiin ja pääkin oli jopa kääntynyt siihen asentoon kun pitääkin..hui, nyt sit vaan venataan :)

Täällä kans satsumat on menee kovalla vauhdilla. Puolisoki välillä ihmettelee, "et kuinka paljon sä oot jo syöny??" Enhä mä ku melkein puol pussia :D

Täällä kans yöt menee vessassa ravatessa, mut ei oo onneks tarvinnu 2krt/yö käyä. Muuten tulee kyllä heräiltyäyön aikana, esim, puoliso on nukahtanu ja telkkari jääny päälle tai sit lonkkaan vihloo ja on puuduksissa.
Mulla on aina vessassa käynnin jälkeen vihlonu alamahaan aikas kivasti eikä oo helppoo löytää sit asentoo, et vois jatkaa sit unia...

Yhtenä yönä havahduin siihen, että lonkka oli menossa pois paikoiltaan. Mulla kun on nuo yliliikkuvat nivelet -.- Onko kenelläkään muulla yliliikkuvia niveliä? Mietityttää kans et mitenköhän ne käyttäytyy synnytyksen aikana? :S

Kerran näin semmoista unta, että olin jostain syystä käymässä lääkärillä, joka totes et mulla ois alhaiset rauta-arvot ja anto siihen jonkin pillerin. Sit seuraavana päivänä mun pitikin synnyttää. Sit ne vielä ultras ja kuuntelivat sydänäänet, jotka meni hitaasti ja sit kuulu vaan pelkkä PIIIP. Ja sit hoitajat totes et se menehty nyt. Myöhemmin selvit et se lääkärin antama pilleri ois ollu jonkin sortin e-pilleri. Sit mä havahuin hereille, et miten oli?! Iha ihmeellinen uni :confused:

Emäntä.. Mulla on yliliikkuvat nivelet ja esim oikea ranne kipeytyy pahasti töissä, tietokoneen hiiren käytön takia.
Synnytyksessä ei ole niistä haittaa ollut :) Tosin esikoisen syntymän jälkeen mulla on alkanut naksumaan oikea lonkka ja toisen jälkeen vasen :D Eli saas nähä mikä naksuu tämän jälkeen xD

Klementiinit! :confused3

Mulla on kans jatkuvasti sormenpäät keltaisena. Lisäksi huomasin, että aika monessa paidassa on rinnuksilla ja mahan päällä keltaista röpellystä, joka ei lähde kunnolla pesussa. Kertoo mehukkaista satsumoista :taunt014 Hyviä tahranpoistovinkkejä siis otetaan vastaan, vanishin teho ei ollu tällä kertaa aivan riittävä. Naiseuden perikuva täälläkin :wink

Itsekkin hamstrasin viikonloppua varten satsumia kaupasta kun tultiin polilta... :) mut voi olla että ne loppuu kesken..sunnuntainahan on kaupat kii :D
Ottivat muuten polilla streptokokki näytteen..tää oli ihan uutta mulle...kätilö vaan sanoi että haluavat testa että voivat synnytyksessä laittaa antibiootti tipan jos testi on positiivinen.. :confused:

:) Voi teijän satsumienne kanssa... Täällä ei maistu mitkään hedelmät. Mies kun syö appelssiinii tai satsumaa yms, ni saa lähtöpassit viereltä. Haisevatkin kamalille mun nokkaan... Mutta hauska huomata et meistä on monella himo niihin...

-Eeville- myös kivaa mammalomaa! :) Lomalaiset lisääntyy ja pidot paranee :grin

Mun kynnet näyttää ihan kynsisilsasilta (hyyi) noiden satsumoiden kuorimisesta :grin Kannattais varmaan myös leikata pois..

Marzi: Meillähän on miltei saman painoiset vekkulit ja samat viikot (kävin eilen 36+1 ja paino 2,9 kiloa :)

Kauheeta mikä painajaisuni Emäntä:eek:

-Eevi-: Hyvä tietää, et sulla ei ainakaan niistä ollu haittaa. :) Mulla taas valmiiks lonksuu toi oikeen puoleinen lonkka. Oon nähny jo mielikuvia, et ainakin toinen lonkka ois paikoiltaan ja sojottas jonneki päin, mut vauva tulis helposti :grin

Mun painajaiseen on osittain syynä sekin, kun äidilleni kävi näin ensimmäistä odottaessa. Siis, että se kuoli mahaan kun äitini oli viimeisillään. :sad001

Emäntä: :( voi ei miten huonosti äidilläsi käynyt..Tuo tulee välillä itsellekin mieleen, että mitä jos kaikki ei menekään, niinkuin pitää. Ei parane liikaa jäädä miettimään...

Hui Emäntä..:confused: menin ihan kananlihalle..itsellä oli tuossa puolessa välissä raskautta pitkään olo että itse kuolen synnytyksessä mutta vauva selviää..mutta nyt olen onneksi saanut sen pois päästäni..

Kuuluuko muiden masuista semmoisia naksahdus ääniä?? Mulla kuuluu ja tänään naksahti niin kovaa että luulin vesien kohta menevän :)

:( voi kun ikävä tapahtuma.. En ihmettele jos asia pyörii välillä mielessä. Pitää kuitenkin muistaa kuinka pieni prosentti raskauksista menee kesken vasta loppuvaiheessa :) Mutta jos itseä kovin mietityttää raskauden kulku, niin tuo liikkeiden laskenta (min 10 liikettä/tunti. 3x päivässä laskettuna.) on hyvää mielen rauhoittamista :) Jos vauvalla olisi joku hätä tai napanuora/istukka ei toimisi niin kuin pitäisi, niin vauva vähentäisi liikkumista hapen säästämisen vuoksi..
Naksumista en ole kyllä kuullut :D

Todella ikävä juttu tuo, Emäntä, varmasti vaikuttaa omaan raskauteen ja pitää käydä jotenkin läpi.. Painajaiset kumminkin on myös sellasta erilaisten tunteiden läpi käymistä. Mä oon kanssa nähnyt nyt lopulla ihan hirveitä painajaisia joissa vauva yleensä kuolee, ja kaverit on kertoneet että heillä on ollut raskauden lopulla myös sellaisia mutta vauvat on syntyneet terveinä ja hyvinvoivina. Netistä jotain sellaisia artikkeleitaki löytyi, että mitä hirveimmät painajaiset on tavallisia raskauden lopulla ja ne liittyy hormoneihin, ja on arveltu että jollain lailla ne valmistaa tulevaan äitiyteen ja auttais kiintymään vauvaan.

Toi on kyllä kamalaa kun noin käy :S
Mulla on kuulunut niitä naksahduksia, aika hurjia!! XD oonkin miettinyt et mitä ihmettä ne on..kiva etten ole ainoa :P

Takaisin