Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on varpaankynnet leikattu jo kertaalleen ns. Ihonalle kasvamaan... Tylsyys..

Viimeyönä vauveli tosissaan muistutteli olostaan ( mikä myös oikein mukavaa) hän päätti puskea sellaiset paineet tuonne rakon tienoolle, huh ja vessassa ravattu noita ruokalusikallisia tunnin välein... Niin ja jalka törrötti milloin mistä :laughing002

Mut hei tänään täällä alkoi RV 38 ja kohta neuvolaan ja sit hierojalle, ihanaa :love7

Mulla oli enneuni-juttu 11.12.13... Sitten äitini on päättänyt, että 6.12. ..
Täällä kanssa jännitetään ilolla kuka lähtee seuraavaksi synnyttään :smiley-bounce013

Ihanaa weekkistä kaikille :grin

Joo, mä täällä jännitän koska ja kuka teistä lähtee seuraavana synnyttämään. Nimittäin aivan varmaa se on, että minä se en ainakaan ole :grin. On niinkun niin seesteistä ollut taas, että... Ei edes pienen pientä supistelua, ei selkä-/menkkajomoja, ei niinkun mitään tuntemuksia o_O. Vauvakaan ei vielä kiinnittynyt ja hyvin pääsee liikkumaan. Mahakin aika korkealla.

Mäkin eilen illalla/alkuyöllä innostuin petaamaan pikkusen sängyn ja sitä ennen silitin vauvan lakanat ja kotiinlähtövaatteet. Ja siis lähes ekaa kertaa elämässäni heiluin silitysraudan kanssa :grin. Mies piti eka mulle pienen koulutuksen miten se toimii (hyvää vaimomatskua :grin ). Olen aina ollut sellanen ihminen mikä inhoaa ns. turhaa työtä ja en ole koskaan tajunnut mikä virka silityksellä on. Mutta oi että kun tuli niin ihanan sileitä lakanoita vauvalle :), melkein innostuin koko hommasta :grin.

Tänään teen minäkin joululaatikot pakkaseen! Ja alan virkkaamaan vauvalle pieniä ristiäistossuja :)!

Mukavaa mammalomapäivää kaikille!! Eikös kaikki muuten ole jo meistä lomalla?

Mä oon kans miettiny et toi 11.12.13 olis kiva päivä ;) Tosin esikoinen on syntyny 4.9-09 toka 5.8-11 nii kai tän kuuluis sit syntyy 6.12-13 :D
Pipanat selvästi tietää että vkloppu tulossa ja vkloppu jamit pitää aloittaa :) Täälä oli kans sellanen jumppa ihan koko illan päällä, onneksi tajus sentäs yöksi lopettaa..

Toi ois kyllä hauska toi 11.12.13 :grin. Tai sitten, jos vauva sattuis olemaan tyttö, niin olis kiva, jos se syntyis joulukuun alussa sen nimpparipäivänä :rolleyes:. Tosin ennustaja kyllä ennusti meille poikaa ja itsenäisyyspäivänä pitäis olla skarppina :grin

Ai juku, mä en ole edes tajunnu katsoa löytyykö meijän nimeä kalenterista O.o Meijän poitsun nimi on Jake ja sen nimi jouduttiin itse hieman soveltamaan kalenteriin.. "Jukka,jani,juhani" mitä näitä on samana päivänä juhannuksena :)
Tot ennustajan arviota mä jään kyl ite innolla oottaa et pitääkö paikkasa! :) En oo ikiin ite käyny, mut kuullu aika "pelottavia" kokemuksia :D

Täällä suoritin eilen koko huushollin siivoamisen kattoa myöden... Ja ei niin mitään tuntemuksia saanut sekään aikaiseksi. Tänään onkin sitten meikäläisen synttärit, mut enpä usko että vaavi tänään syntyis :D ja ens viikon torstaina on mun miehen synttärit, että ehkä silloin siten jotain tapahtuisi ;)
Tänään on myös rv 38+0.

Kiitos kiitos =) Vaikka en kyllä synttäreitä mitenkään juhlistakkaan, ei oo kakkua eikä mitään. En oo oikein ikinä välittänyt synttäreistäni, paitsi tietty lapsena :D Mut nyt vanhempana kiinnostus on lakannut kokonaan, varsinkin kun tietää ettei saa mitään lahjoja keneltäkään :D

:D vähä sama juttu, eipä ole 12vuoteen tullu juhlittua kuin 18v synttärit. Mulla oli kans viikko sitten.. Sitähän mä pelkäsin jos piltti päättää syntyy silloin!! :D Olis joutunu väkisin juhlii synttäreitä piltin kanssa :D Lapset tietty on ihan eri asia :)

Meilläkin menee vähän hassusti synttäri hommat..me ollaan synnytty miehen kans samana päivänä ja meidän esikoisen synttärit on aina viikkoa ennen meitä..ei kauheasti huvita enää sit juhlia omia..mut ollaan tehty siten että kun esikoisen synttäri humu on laantunut niin ollaan sit kerätty kaveri porukka kasaan laitettu muksut hoitoon ja menty baanalle..istuttu iltaa sen enempää panostamatta..joikainen maksaa itse ruokansa ja juomansa..ei tartte tiskata ;) omille 30.v synttäreille varmaan pitäs sit vähän panostaa :):)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Marzi: mä oon nähny unta 27.11. päivästä, mutta koska mulla on kokokontrolli vielä sillon niin en oo kovin optimistisella asenteella sen suhteen liikkeellä :wink. Laskettu aikahan ois juuri toi hienon näkönen 11.12.13 :p

Mirkkuli: Munki äiti on päättäny, että muksu syntyy 6.12. :rolleyes:

Mua on taas vaihteeks välillä supistellu, mutta jotenki kun sain kuulla, että sen yhden 4 tunnin supistelumaratonin jälkeen paikat oli täysin kiinni ja ennallaan ni en jotenki osaa ajatella, että näissäkään nyt ois mitään tehoa.

Mua on muuten tuikkinu tonne alakertaan jo monta viikkoa ja silti eilen neuvolassa täti tuumasi, että on vielä ylhäällä.

Se olis niinku tasan kolme viikkoa laskettuun aikaan eli rv37+0, hiphei! :cool05

Päivän alotin ihan rennosti soffalla maaten. Pikku tyyppi kun on ollut virkkuna heti aamusta ja "piinannut" mua jumpallaan! Tuntuu kuin se oikaisisi jalan vasemmalle ja samalla peppu kivasti työntyy ylös oikeelle, siihen päälle on sit kiva muksia pikku kätösillä alakerrassa. Sattuu ja naurattaa samaan aikaan toisen touhut! Ja se nauraminen tuntuu innostavan toista pukkimaan lisää :excited001

Vaaville kaikki ois valmiina! Peti pedattu, hoitopöytä järkätty, vaatteet pesty ja viikattu kaappiin, tutti ja tuttipullot (montako niitä tarvisi olla?) steriloitu... Mitä vielä pitäis huomioida?

Mulla meinaa olla vähän tylsää välillä tää mammalomailu. Ei oikeen ole tekemistä. Ja sit ku jotain keksin tekemistä niin siinä meneekin sit useempi tunti pienessäkin hommassa, kun pitää ottaa lepotaukoja! Lenkilläkin ois kiva käydä, mut ei kykene... kilsan lenkki on jo huima saavutus, kun massu painaa ja pissille ois samantien päästävä :smiley-ashamed008
Mut jospa tänään kuitenkin yrittäis ulkoilla vähän, kun on maa valkiana, jeee-ee, mä niin tykkään!:)

Mukavaa synttäriä Suskille! :)

Kynnet olen saanut leikattua kyllä vääntämällä jalan koukkuun sivulle vessapytyn päällä. Sukkien laittaminen on melkoista akrobatiaa myös varsinkin oikean jalan :grin Alakerrran trimmaus sujuu sokkona. Ei se vissiin ihan päin persettä ( jos näin voi sanoa :laughing002 ) ole mennyt - ainakaan mies ei ole huomauttanut. No tuskin se edes näkee sitä :laughing002

Paljon onnea Suskille!!

Mikä näitä enneunia vaivaa, kun ne ei toteudu?! :wink Ehkäpä seuraava..?

Yhres koos ja ei mitään oireita..tai no ne lonkka ja nivus kivut ja vessassa ramppaamiset...mut ne on iha normi settiä..eiks je :D

Olen erittäin yllättynyt että selviydyin eilisestä citymarket käynnistä sen kummempia pinnistelyitä tekemättä..normaalisti jo pelkkä ajatus rupee puuskuttamaan ja oon jo ennen ruoka osastoa ihan valmis kotiin..nyt olis mennyt melkein loikkien se kieppi :D:D
No mutta jäädään TAAS ootteeleen ;);)

NooraE, mä olen taas ehkä liiaksikin buukannut ohjelmaa mun mammalomalle :grin, ei ole vielä tylsää tullut. Viimeviikolla harjoittelin kaikkia ristiäisleipomuksia (kakkuja, piirakoita, erilaisia keksejä yms...) ja loppuviikosta sitten mulle tuli tänne hirveesti vieraita parinakin päivänä ns vauvakutsuille... Eilen sitten tein koko päivän joululaatikoita (ja kuuntelin samalla joulumusiikkia :grin) ja sitten aloitin virkkamaan vauvalle tossuja. Noista tossuista tulee muuten varmaan aika jättikokoiset, kun teen aika isolla langalla, niin ne menee vielä varmaan 5-vuotiaanakin "vauvalle" :grin. Mutta ajattelin, että teen ensin ns. harjoitustossut ja sitten pienemmällä langalla toiset. Tällä ojeella olen tehnyt, tosi helppo ja hyvä ohje: http://olemisenarvoitus2.blogspot.fi/2011/11/virkatut-tossut-vauvalle.html . Tuollaiset perustossut, joihin sitten jos omelen vielä virkatut kukat kiinni, jos sattuu tyttö tulemaan :). Kävin toissapäivänä kirjastossakin hakemassa kauheen kasan kunnon hömppäkirjallisuutta, kun kerrankin aikaa lukea muutakin kuin koulukirjoja :smiley-bounce005.

Ihanat tossut! :)
Noista muistinkin että mulla on jossain jemmassa virkatut, mutta pikkasen erlaiset tossut -> eiku penkomaan! :)

Viikonlopun saldo: yhteensä 4 menkkajomosupistusta ja muutama kivuton... Taas tuntuu, että lienee parempi ruveta ajattelemaan, että "jouluksi kotiin" :grin ...huolimatta siitä, että tuossa laskurissa lukee, että 10 PÄIVÄÄ JÄLJELLÄ :eek: Todella hurja ajatus, että sittenkin, lähtö voi olla käsillä vaikka huomenna. Seuraava hyvä päivämäärä voisi olla keskiviikko 27.11., joka olisi edesmenneen pappani syntympäivä :)

Täällä ei oo ollu yhen ainutta harkkasupistusta saatika menkka jomoa reiluun viikkoon :(
En tiiä mihin ne on hävinneet..muuten kyllä paikat kipeenä ihan normi liikkumisesta..tänään piti sit luovuttaa ja ottaa panadoolia...on siivottu ja ulkoiltu..mitään vaan ei tapahdu ...pitäisköhän kuperkeikka pyöräyttää :D..

Jotenkin nyt vaan oottaa ens viikon neuvolaa..tuskin mitään uutta on kuultavana mut viime kerrasta jo 2, 5 viikkoa..ainut voi olla että paino on noussut meikäläisellä :D:D

marzi: Kokeiluun vadelmanlehtiteetä :wink Mä join äsken ensimmäisen kupillisen. Kaikki keinot käyttöön piikkuhiljaa..Huomista neuvolaa myös odottelen :) ..jospa jotain uutta ilmaantuis, kuin sitä painonnousua :rolleyes:

Takaisin