Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monen herkkua nuo satsumat, täälläkin olleet pelastus pahoinvoinnin keskellä! Parasta ehdottomasti nuo satsumat sitten kesän mansikkakauden jälkeen, helppo syödä ja oksentaa :grin Rypäleitä en voi edes ajatella enää kun tuli niitä sen verran ahkerasti syötyä/oksennettua siinä huhti/toukokuun aikaan..
Mulla tullut tänään jotain erikoista vuotoa, supistellut myös kipeämmin..varmaan pitää huomenna varuilta neuvolatädille pirauttaa! :confused:

Täällä kanssa vilinää ja vilskettä, välillä tulee sellasii kunnon iskuja tuon myllerryksen joukossa. Neitokainen on tainnut löytää myös mamin kylkiluut... :eek: Huoh.. Tänään aamulla masu painoikin jo ihan uudet tuntumat, jotenkin jännityksellä odotan huomista lekuria..:dance018

Mulla on kyllä liikeet vähentyneet selvästi, siis ihan oikeasti. Aamupäivällä on yks tunti, milloin tulee ehkä just ja just 10/ tunti ja sit illalla 1-2 tuntia jolloin tulee ainakin 10 liikettä tai yleensä enemmän, mutta oikeastaa koko muun päivän ei tunnu kuin yksittäinen hajaliike silloin tällöin, ei varmasti 10 liikettä tunnissa, eikä seuraavassa eikä sitä seuraavassa ennen kuin vasta illalla. Ultrattukin kun on, niin on tehny vaan hengitysliikkeitä, ei muuta, eikä juuri on sydänkäyrilläkään liikuskellu kuten ennen pyrki doppleria pakoon.. Tällasia päiviä voi olla monta putkeen, sit on taas joku yks päivä (-2) milloin on runsaammin liikettä pitkin päivää ja taas alkaa hiljaiselo. Ennen oli kova potkimaan ja möyrimään useimpina päivinä. Liikkeet tuntuu sellasina jalallatyöntämisinä tai kiehnäävinä muljahteluina, ei enää varsinaisina potkuina. Äitipolilla ei oltu asiasta huolissaan.

Muoks, niin joo ja makean syönnillä (edes sokerirasituksella) tai kylmän juonnilla tai tönimisellä tms ei oo ollu oikein missään vaiheessa mitään vaikutusta. Virkeinä päivinä kahvin juominen ja laulaminen saa tyypin villiintymään mutta uneliaina ei.

Eevi: lähinnä vaalean vihertävää, kolme kertaa sitä silleen kerralla hieman reilummin tuli..mutta ei verestävää. Voi olla että jotain normi vuotoa on, mutta ei aiemmin mitään tällästa oo ollu. Sillä ihmetyttääkin..

Mä tässä olen istuskellut pitkin iltaa nojatuolissa ja tarkkaillut liikkeitä ja kyllä niitä tulee, mutta laiskemmin. Sellaista painelua tosiaan enemmänkin. Painelin pitkin masua, jos saisin vastauksia ja kyllähän niitä tulee. Mutta sitten taas hiljenee. Joten kyllä siellä varmaan ihan kunnossa ollaan. Mullakin tuntuu, että on aktiivisempia päiviä ja sitten voi olla pari toodella hiljaista päivää. Varsinaiset potkut ovat myös jääneet. Ehkä tyyppi on vaan niin iso jo :) Onneksi huomenna neuvola ja pe poli, odotan kovasti..

Taikku: :grin Voi miten positiivisesti ilmaistu satsumista; "helppo syödä ja oksentaa" :laughing002

Aeria vei sanat suusta. Täällä liikkeet ihan samanlaisia - tosin kovin vilkas ei masussa ole ollut koskaan.

Täällä on illasta tullut jonkin verran supisteluita, mutta ei kipeitä..ja luulin että oireettomana mennään loppuun saakka niin kuin toisessa raskaudessa..taisi päivällä kävely lenkki ja kodin siivous vaikuttaa tähän ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

marzi: Kiitos!

Mulle on tullut painoa n. 13 kg, nyt siis viikkoja 35+6. Hui, ensi viikolla olisi synnytystapa-arvio äitiyspolilla samalla kun on kontrollikäynti kohonneiden verenpaineiden ja proteiinin vuoksi. Pari viikkoa sitten jouduin siis käymään ekan kerran, kun epäiltiin raskausmyrkytyksen hiipimistä. Nyt on onneksi paineetkin ollu laskussa. Ylimääräisiin ultriin on kyllä kiva päästä :smiley-bounce012 Viimeksi lääkäri epäili, että synnytystä saatettaisiin käynnistellä jo aiemmin, saa nähdä mitä tuumaa ensi viikolla. Kai se kassi pitäisi kohta pakata valmiiksi...

Voisko joku kertoa mitä kaikkea siellä synnytystapa-arviossa tehdään?? Otetaanko multa jotain käyrää esim vai onko se pelkässä ultrassa käynti...voihan noi käytännöt vähän vaihdella synnäreiden välillä...

Täällä tuo synnytystapa-arvio olisi ainakin mun kohdalla ollut pelkkä lääkärikäynti sisätutkimuksineen, ei ultraa eikä käyriä. Polilähetteen vuoksi vaan päädyttiin tekemään siellä samalla tuo arviokin, ei tarvitse sen takia käydä erikseen neuvolalääkärillä.

Ok.. Varmaan ihan normi vuotoa tosiaa, mut kantsii käydä tarkistuttaas jos ei lopu :) (lapsivesi on vihertävää.) Mut kyllä itelkin oli yks päivä niin runsasta tuo, että ihan aloin kattomaan kun väri näytti hieman vihertävältä..

Täälläkään ei ole varsinaista synnytystapa-arviota, vaan saman ajaa neuvolalääkäri, kuten Soffi kirjoitti. Mutta nyt mun tapauksessa kokematon lääkäri ei tiennyt sanoa vauvan asentoa, joten sain lähetteen polille. Eli jos lääkärille jää asento ym epäselväksi, laitetaan lähete polille.

Ps. Näin unta viime yönä, että istuin synnytyksen jälkeen jossain huoneessa sairaalavaatteet päällä ja odotin, että vauva tuodaan mulle. En muistanut synnytyksestä mitään. Käärö tuotiin syliin ja kysyin, kumpi tuli? Poika tuli oli vastaus. (Vähän turhan helppo tapahtuma :grin)

Ookoo..tää aika varattiin mulle jo rakenneultrassa rv20 vai 21 se oli..no huomenna sen sit näkee mitä ne mulle tekee...jkl gravidalla tekevät kaikki raskaana olevien tutkimukset..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä on myöskin normaalisti vain tuo neuvolalääkärin tekemä tutkimus ja jos jää jotain epäselvää niin sitten pääsee tarkempaan syyniin :) Itselläni ei ole ollenkaan tuota neuvolalääkäri kertaa sillä kasvukontrolliultra korvaa sen ja siinä samalla sitten ultraava lääkäri tekee kaikki sisätutkimukset ym. Saas nähdä malttaako tyyppi pysytellä masussa ultraan asti joka on 26.11. Yks yö oli täälläkin jännät paikat, 4 tunnin ajan tuli kipeitä supistuksia ja polttoja tiuhaan sekä oli jomokipuja välissä...se oli kyllä aika herättävä harjoitus. Alkaa olla jo jännät ajat kaikilla. :)

Kyllähän tässä aletaan jännän äärelllä olla kohta... Rv 36 täyttyy huomenna täällä! :) Vielä viikko niin sitten olis vauvakainen täysiaikainen. Jännitystä tässä itelle tuo se että ollaan esikoisen kanssa vielä tällä hetkellä viikot kaksin kotona ja kun vauva on perätilassa... Jos synnytys päättäis nyt käynnistyä niin ambulanssilla täytyis sairaalaan siirtyä ja sitä ennen hommata esikoinen hoitoon. Jaiks! Että juu, ei vielä synnytykseen kiitos :D Mutta näihin ei taida itse voida vaikuttaa, vauva syntyy sitten kun on sen aika. Mutta eipä ole enää kauaa!

Mä olen alkanut näkemaan tosi omituisia unia viime aikoina. Tosin muuten sitten nukun todella hyvin putkeen koko yön, ei pissaherätyksiä tms. mikä tuntuu tosi hassulta kun välissä on ollut aika monta niitä unetontakin yötä.
Joo, mut niihin uniin. Eka näin unta, että "poikakaveri" oli ilmeisesti ollu jonkun toisen naisen kanssa, kun tuli kotiin huulipunaa suupielessä. Mähän olin unessa aika raivoissani, miten raskaana olevalle voi tehdä tuollaista...hieman ennen heräämistä tajusin, että se on mun ex, jonka kanssa olen seurustellut joskus 14 vuotta sitten eli ei tarvinnut aamulla purkautua omalle kullalle asiasta...tai siis naureskellen hänelle tuosta kerroin myöhemmin päivällä.
No sitten näin yhtenä yönä ihan lyhyen pätkän unta, jossa vauva oli kuollut mahaan...KAMALA tunne herätessä, mutta onneksi pikkutyypin tilannetaju oli täydellinen ja hän muksi muo oikeen kunnolla mahasta, että tajusin sen olevan todellakin unta.
Viimeyönä näin unta, että lapsivesi meni...oli kiva herätä siihen tunteeseen, kun piti sitten tarkistaa asia. Mieskin sanoi, että ootko varma, ettei sänky ole märkä :grin
Mä ihmettelen näitä mun unenlahjojani...aamulla heräsin 6.30 juomaan miehen kans kupin kahvia ennen kun se lähti töihin, lenkitin koirat ja katsoin aamutelkkaria kahdeksaan asti. Sitten otin valehtelematta sellaiset 2,5h aamupäiväpäikkärit. Silti iltapäivästä väsyttää... Kai tää on kropan tapa ilmoittaa, et nyt mama täytyy hiukan himmata tahtia :sleep011

Posti toi tänään ajanvarausilmoituksen Oyssiin synnyttäjien vastaanottoon, synnytysosastolle! Jaiks. 18.11 marssii hän sinne siis. Saapa nähdä mitä siellä sitten ultran lisäksi tapahtuu... Sektioaikaa toivoisin... :D

Takaisin