Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kylläpä turhautaa, kun ei tuosta ballonkista ollut mitään apua, huoh... Yks päivä vaan tuli oltua tommonen "letku haarojen välissä"....

Toivottavasti muilla on ollut paremmat yöt ja tullut paljon lähtöjä sairaalaan :)

No eipä täällä ainkaan mitään uutta... Nätisti sanoen tympäsi herätä omasta sängytä! :smiley-angry017

Yhdessä koossa, ei lisättävää.. :smiley-angry002 Tai joo, vitutus käyrä noussut huipun yläpuolelle!
Jotaa positiivista jos pitää hakea, niin ainaki taas muistaa miltä supistukset tuntuu..

Holaa holaa ja buenosta tardesia vaan! Täällä viime yö meni melkein kokonaan valvoessa, ku vessassa piti juosta yhtenään kusella ja hivee nälkä tuli yhen jälkeen yöllä ja sit söin, niin siitkös vauva innostui potkimaan ja liikkumaan.. Neljän jälkeen sit nukahdin ja kasiin nukuin, tyhjää parempi :) Eilen mieheni kanssa intouduimme ja kokeilimme tosissaan kaikki kuuluisat ÄSSÄT läpi; vitut mitää vaikutusta!!!!! Vauva on ja pysyy sisällä, se siitä, nyt luovutan :confused:
Toivon että maanantain viimeisessä neuvolassa antaisivat suoraan jo käynnistys ajan, olo ei ole mitenkää hirveen kiva.. Mut tiiän jo ettei näin käy o_O
Eevi; mä olin ihan varma että sulla jo la aamuna nyytti sylissä, kaikki vaikutti niin lupaavalta! Höh, noh onneksi olet täällä meidän päivää piristämässä :hug013
Tsemppiä teille kaikille, kyllä ne vaavit tänne maailmaan ennemmin tai myöhemmin putkahtaa, ja voi taivas sitä riemua sitten :rolleyes: <3

Piparintuoksuista ja rentouttavaa joulun odotusta.... Ja paskat nyt täytyy sanoa:grin Täällä ei yhtään mitään, ei supistuksia, ei limatulppaa, ei huonoa oloa, ei mitään! Äsken juoksin tätä meidän kämppää ympäri ja sekin onnistui ilman mitään oloja. MIKÄ MUSSA ON VIKANA KUN EI TÄMÄ TYYPPI SYNNY???

Ai, alkaako hieman tämä odottaminen käymään hermoille... Vaikka kuinka yritän, että eihän tässä mitään -mä voin hyvin, mä nukun hyvin, mua ei satu ym... Nooh, huomenna sitten sairaalaan kuulemaan, että tervetuloa joulupäivänä uudestaan.

Täällähän meitä kärvisteiljöitä on monia, onkohan edes kukaan synnyttänyt nyt tässä lähipäiviä?

Odottavin terveisin: Käkkiäinen ja olisikohan se rv 41+4

Hemulin pikkunen tuntuu pitävän viimeseen asti tulonsa salassa :)
Täälä ainaki loput tuli limatulpasta! Tai kuvittelisin että oli loput, koska muuten tonne alakertaan muuta mahu kuin tulppa :grin Ja vatsa ihan sekasin! :eek: (Tiedä sitte johtuko kahvista vai mistä) vuorokausi aikaa syntyä että kerkee jouluksi kotiin! :) (mikäli kaikki menee hyvin)

Täällä oli tosi tuskainen yö. Supisteli niin kipeään, että piti mieski herättää kärsimään niistä mun kanssa. Lyhimmillään väli oli alle 5 minsaa. Olin jo ihan satavarma, että nyt tuli lähtö mutta EI! Neljän kaameen tunnin jälkeen kaikki vaan taas loppu. Miks miks miks, en voi ymmärtää? Tein jo sotasuunniltelmaa, et kun seuraavan kerran alkaa taas suppailla noin kovaa niin lähetään heti synnärille ja sanon niille että on supistellu jo vaikka kuinka hiton kauan ja sit jos ne taas loppuu siellä niin niitten on PAKKO antaa oksitosiinia tai jotain että ne jatkuu ja tämä tyttönen viimein ulostautuu.

Neukku eilen käski kans harrastaa kolmee ässää, hieroa nännejä, tehdä kyykkyjä ja painella akupunktio pisteitä. Totesin vaan, että arvaappa onko kaikki jo tehty :smiley-ashamed008

Onko kellään muulla ihan jäätävää turvotusta jaloissa nilkoista alaspäin? Mulla on nyt reilun viikon ollu ihan järkyt elefantin teputtimet jotka ei laske edes yöllä. Alkaa jo lihas krampata toisesta jalkapöydästä kun ei varmaan veri enää kunnolla kierrä. Ihanaa...

Tsemppiä taas multakin kaikille! Kyllä tämän kestää kun onneks tietää ettei tämä ikuisesti jatku ja lopputuloskin on mitä parhain <3

Tsemppiä kerttuli! Mä niin tiedän miltä toi tuntuu!! :) (kolme päivää kärsiny säännöllisistä supistuksista ja tässä vielä ollaan.)
Mulla turvotus on pahin käsissä :\ Mutta oon siis huomannu että se tuli tässä ihan viimehetkillä..
Ei taida muu auttaa kuin rauhottuminen käynnistämään sen synnytyksen, noilla muilla konsteilla tuntuu vaan saavan lupaavia merkkejä aikaan...

Mä huijasin edellisessä kirjoituksessa... Onhan mulla närästystä, joka on ollut ystäväni koko raskauden ajan, joten olin hänet jo unohtanut.

Kerttuli, on mullakin ollut turvotusta lähinnä nilkoissa + pohkeissa ja sormissa. Mulla ei ole jalat vielä kokoa norsu, eikä ole kipeetkään. Mutta sormet ovat kyllä öisinkin tosi jäykät ja vähän kipeet. Ja joskus tuntuu, että naamakin on turpeessa kuin pahemmallakin deekulla. Mutta onneksi on talvi ja mä en ole kärsinyt näistä turvotuksista kuin jokusen viikon vasta. Mitähän turvotukset olisivat kesähelteillä...

Mä heräsin aamulla siihen, et tuntu jotain märkää... No olihan siellä jonkinmoinen lammikko persiin alla :confused: Mä luulin eka et oon kussu alleni ku oli kauhee pissahätä, mut se ei haissu miltään. Sit mä aattelin, et oisko se sit voinu olla lapsivettä. Eipä tainnu olla ku ei sitä oo enää tullu... PRKL!! :mad: Et mitähä lie se sit ollu??? :confused:

Eilen kyl taas iltaa kohden vihlomiset vahvistu, et ei taaskaan meinannu kärsiä kävellä. Mut ei muuta... :sad001

Mulla on jalat persiistä varpaisiin turvoksissa ja käet sen verran et ranteesta sormiin. Ei lähe "sulamaan" vaikka juo päivässä n. 3l vettä ja syö ananasta päälle....

Emäntä, mulla on ollu tässä viikon verran samantyylistä. Ei kuitenkaan lammikkona, mutta alushousut kastuu ainavälillä.. En tiiä liittyykö tohon limatulpan irtoamiseen, mutta samaan ajankohtaan on sen kanssa aina osunut..

Kylläpä teillä ne vauvat nyt sitkeesti viihtyvät siellä masun puolella! Toivottavasti nyt pääsisitte pian tositoimiin kellä la on jo reilusti ylitetty. :) Ehkä sieltä haluaa vauvat ajoittaa tulonsa joululahjaksi ja syntyä juuri jouluna.:greet008 Vaikka se ei meistä äideistä ehkä se paras aika nyt oliskaan..

Täällä ei oikeestaan mitään ihmeempää synnytykseen viittaavaa. Liitoskivut on aika ajoin aika huimat ja nyt on tullut niitä ihania sukkapuikko kipuja, vitsi, että se tuntuu inhottavalta! Liikkuminen myös alkaa olla ärsyttävää kun ei taivu ja maha kiristää ja särkee maha-selkä-lantio akselilla.. Nyt aionkin ottaa ihan rennosti koko ens viikon ja odottelen laskettua (ens viikon pe), sen jälkeen sitten lähempänä vuoden vaihdetta voi taas ruveta touhuilemaan ja savustamaan vauvaa ulos. :grin

Huhhhuh.. täällä taas päivä menny höyrytessä: miehen mummulassa puurot syöty, hiukan siivottu taas ja leivottu huomisia vieraita varten. Kävin vielä yli 30min lenkin ja tuloksena lähinnä vitutus kaikkea härdelliä kohtaan. Sanoin jo miehelle että maanantai illan jälkeen en tee yhtään mtn, varmastikkaa! vedän lonkkaa ja ootan pikkuisen syntymää. Eri asia onnistuuko sit :cool01
Tänään mies lähtee veljensä kanssa viihteelle, katsotaan pitääkö se yöllä kotiini hälyttää :cool05
Noh, tänne siis ei mtn uutta, luen teidän juttuja aina ku mahdollista ja niitten avulla itse sinnittelen päivästä toiseen, eli SUURI kiitos teille kanssa kärsijät että piristätte mun päiviä!!! :smiley-angelic003

Minä täällä -Eevi- jännään joka päivä että joko nyt joko oot halkeemassa..ja tietysti kaikkia muitakin joilla olis hetki ihan käsin kosketeltavana :)
En ole vieläkään synnärikertomusta rustannut..tänään päästiin kotiin ja tämä on ollut yhtä härdelliä kun isommat sisarukset ovat niin ihmeissään pikkuisesta..kuhan vähän vauhti heltiää ja saan ajatukset ja sanat kasaan niin sit rupee lyyti kirjoittamaan..ja sitä stooria on sit kyllä kerrottavana..tsempitykset x 1000 kaikille ja ihanaa joulun aikaa

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

:D Ihanaa marzi! Alan joo olee jo vähä täynnä näit tuloksettomia supistuksia.. Taas niistä saanu tänää "kärsiä." :oops: Tänään taas olin päivällä siinä toivossa että lähtö tulis, kun alkoi 30min välein supistelee, sitte 20min välein ja nyt niit tulee taas tosi harvoin :mad:

Hemuli! Meillä ainakin tuo miehen baariin lähtö käynnisti toisen synnytyksen! :) (eikä ollu mitään oireita ennen kuin se sinne läksi) Kaks tuntia kerkes sielä vissii istua :grin

Tulin pikaisesti tänne huikkaamaan tsempit vielä pallomahan kanssa kärvisteleville! Toivoa on niilläkin, joilla ei ole mitään oireita. Itsellänikin synnytys käynnistyi ihan yhtäkkiä keskellä yötä supistuksilla ja tulivat heti 10 minuutin välein, vaikkei sitä ennen ollut näkynyt ensimmäistäkään kipeää supistusta, limatulppaa, rusehtavia/punertavia/kukertavia vuotoja tai ainuttakaan ennakoivaa oiretta. Maha ei ollut oikeastaan edes laskeutunut ja vauvakin hyöri ja pyöri edelleen entiseen tahtiin. Niin vain pääsi pikkukaveri yllättämään.

Jeee hyvä mininen!! :)
Täälä taitaa myös tulla vihdoinkin lähtö aamuun mennessä. Illalla supisteli 15-20min välein. Kävin nukkumaan ja heräsin kolmen jälkeen. Nyt supistelee miten sattuu. 4-10min välein. Taidan alkaaki herättelee miestä!! Nyt väli oli 6min, en uskalla vedättää pitkään kun niin monta päivää supistellut..

Jee, kiva kuulla, että -Eevi-:n tilanne vihdoin edistyy! Tsemppiä sinne! :)
Täällä vaivaa taas unettomuus... Niin huonosti nukuttu yö takana ja puoli seittemän jälkeen ei enää uni sitten tullut ollenkaan. Vessassa käynti ennätyskin varmaan tuli viime yöltä. Huoh. Noh onneksi ei oo päivälle mitään suunnitelmia, niin pitää ottaa sitten päikkärit kun alkaa väsyttää. :sleep002

Takaisin