Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkään ei mitään! Nyt munkin täytyy hiljalleen jo myöntää, että muakin alkaa kiukuttamaan tämä odottaminen. Eilen ennen saunaan menoa pesin parit matot pesuhuoneessa ja muutenkin tuli taas käveltyä paljon kun käytiin joulumarkkinoilla. Ja päivän saldo -kompuroin ja kaaduin polvilleni. Mä alan olla niin kömpelö, että en meinaa pysyä pystyssä vaikka täällä etelässä on aivan kuiva ja sula maa. Ei mulla kipuja vieläkään ole ja hyvin pystyn kävelemään näin norsun kokoisenakin kun vain pystyssä pysyisin.

Mullakin neuvolakortissa merkattu ekana la 7.12., ultran jälkeen se sitten muutettiin 10.12. Vaikka eihän tässä vielä ole kuin 5 päivää lasketusta ajasta niin mulla alkaa tulla negatiivisia tunteita. Yölläkin olin hereillä pitkään ja mietin, että kuinkahan jätti vauva pitää synnyttää. Mä olen alusta asti vähän jännännyt kuinka iso vauva meille tulee ja sitten huokasin helpotuksesta kun kahdessa ultrassa on syntymäkoon arveltu olevan normaali. Mutta jos se kaksi viikkoa tai enemmän menee yli veikkaan, että vauva on joku 4.5 kiloinen jätti. Mun siskon kolmas lapsi oli 58 cm ja painoa huimat 4700 kg. Mutta on tyttö nyt 12-vuotiaana aika pitkäkin (175 cm), eikä mikään lihavakaan ole. Mutta lähinnä siis pelottaa, että miten selviän synnytyksestä kun en ole osannut sitä aiemmin jännittää juuri yhtään.

Onneksi mies on ollut todella kiva ja yrittänyt auttaa mua kuten on jopa hieronut mua nyt parina päivänä. Sanoinkin eilen saunassa miehelle, että mua kiukuttaa, mutta en halua hänelle kiukutella. Sanoin sitten, että täytyy foorumilla kiukutella kun siellä ovat muutkin avautuneet. Kiitos tästä sisaret:love7

Mites muilla, onko kukaan ole päässyt tositoimiin tässä lähipäivinä? Onko edes mitään oloja?

Toivotaan ettei sieltä mitään jättiä tule :) meilläkin poika meni viikon yli ja 3600g 51cm oli paino :) eli ihan normi :) Täälä on hyvä purnaa, kun muut tietää tasan tarkkaa miltä tuntuu <3
Oloja on vaikka mitä ollut viimepäivät, mutta ei niiiin ei...
Oon vähä kuuhullu ja toivon vauvan syntyvän tiistaina täydenkuun aikaan :D (esikoinen syntyi ja toinen puolen kuun aikaan) ;)

Täällä myös käyty pitkiä kävelylenkkejä. Eilen sain "pakotettua" myös miehen mukaan, vaikka tahti ei enää mitään päätä huimaavaa ole. :grin Käytiin lenkin jälkeen sit vielä saunassa. Illalla myöhään tuli tosi kipeitä supistuksia tasasesti, mutta loppuivat kuitenkin puolen tunnin jälkeen. Yöllä heräsin monta kertaa selkäkipuihin.. :mad: Ja nyt aamulla ei olekaan sit enää mitään oloja.
Välillä käy kyllä niin sääliksi tuota miestä. :smiley-ashamed008 Taitaa olla silläkin aikamoinen raskausaika. :grin:p Näin jälkiviisaana olis voinu ehkä jättää "muutamat" kiukuttelut ihan sisälle. Ehkä tarvii yllättää se jotenkin vaikka vauvan syntymän jälkeen. :wink Nyt olo on jotenkin niin kömpelö, että ei kauheesti oo innostusta lähteä mihinkään ja tehdä mitään ylimääräistä. Loppurutistus enää jäljellä.. :cheers

Yhes koos, tosin pää alkaa vähitellen levitä. Ihan pyllystä tämmönen, kun ei pysty nukkumaan. :smiley-angry017

Toi suppareitten loppuminen on niin masentavaa! :mad: Mä päätin ottaa käyttöön taktiikan "unohda ohitettu laskettu aika, tulee kun tulee." Nyt ei muuta kun rennoin mielin eteenpäin ja huomena taas neuvolaan. Kyl se täti varmaan on taas ihmeissään kun sinne menen :D oli niin varma, että viikonloppuna pääsen synnyttämään :D

Joo mä oon vollanut kun pikku vauva nyt tän viimesen viikon..hyvin oon saanut kyyneleet pidettyä tähän asti mut nyt vaan hana on auki solkenaan..tää loppu aika kyllä kivasti hajottaa pään..ja sit kun oon niin kova tytteli murehtimaan asiat ennalta :D
Mies onkin aina ihan monttu auki kun murehin turhaan..tai no mikä nyt on turhaa sitten??!! Mun mielestä tällä hetkellä ei mikään :p

Mullahan ei oo niitä neuvoloita enää ollenkaan..ens keskiviikkona mennään sinne polille..sit olis jo rv 41+5 menossa..sit kyllä hajoon jos ne ei rupee tekee mitään peliliikkeitä sen eteen että vauva saatas pihalle :mad: Mulla on vielä muutamat joululahjat kaupassa..katotaa kerkiikö ne pukin konttiin :D:D
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kyllä luoja sais sulle jo suoda tuon jakautumisen!! :) Olet niin kauan saanut jo tuota pikkuista kasvattaa mahassa, että olis aika saada jo tuotos syliin. :)
Taitaa olla herkistyminen kaiken raskauden ja yliaikaisuuden summa ;)

Joo mäki täällä oottelen koska pamahtais! :/ yöllä oli jonkinlaisia kipuja mut ohi meni, rv 40+3 menossa :)

Mäkin tulen tänne huuteleen, että yhdessä osassa vielä ollaan :grin. Ja täällähän siis mennnään nyt 40+5!

Anoppi kävi äsken kylässä ja "kauhisteli", että mulla on niin korkealla vielä maha, että "ei näytä siltä, että vielä ois tulossa" :grin. Oon itekki kyl kans vähän ajatellut, että kyl tää saattais vielä aika lähelle joulua odotuttaa, mutta onpahan sitten ainakin "kunnon joulupaketti" :santa.

Kaks päivää oon ollut jotenkin tosi väsynyt ja nukkunut välillä kahdetkin päikkärit. Tänäänkin ois vaan suunnitelmissa öööh nukkumista, lukemista ja elokuvia :grin, pitää nyt ottaa oikeesti kaikki irti näistä vikoista päivistä!

Eevi, noi herkistymiset on kyllä tässävaiheessa jo "ihan omaa luokkaansa"... Yks aamu itkeskelin sitä, että jos vauva syntyy jouluna, niin se ei ikinä tule saamaan kukkakuvioisiin lahjapapereihin käärittyjä lahjoja, kun kaikki kuitenkin käärii synttärilahjatkin tonttu-/petteripunakuonolahjakääreisiin :grin. Mut onneks mun äiti lohdutti, että hän lupaa sitten kääriä synttärilahjat aina kukkakääreisiin :grin.

Voi ihme, mikä näitä meijän vauvoja vaivaa, kun kaikilla paukkuu yli!:confused:
Olishan se tietty liian kivaa synnyttää muutama päivä ennen laskettua :mad: Itellä kaikki raskaudet nyt mennyt yli! 41+0, 40+1 ja saas nähä mihi tämän kanssa pääsee!
Meijän äiti synnyttäny melkein neljä ja melkein kaks viikkoa etuajassa. Empä ole tuota ainaka häneltä periny :grin

Nii ja täälä muuten sama, väsyttää niin penteleesti. Äsken melkein nukahin, kunnes tajusin ettei meijän tyttöä näy missään, että se on vessassa. (Eli varmasti pahanteossa.) Empä ole vielä jaksanu nousta kattomaan, et mitä se tällä kertaa sai aikaiseksi. Sit taas kun koittaa nukahtaa uudestaan niin jotenki ahdistaa eikä saa unta :( sellain levoton olo..

Mua rupes aamulla huvittaan kun käytin koiraa kävelyllä ja mun yksi kaveri tuli vastaan oman koiransa kanssa..siinä sit vaihettiin kuulumisia ja sit hän kysy että mikä mussa on "vikana" kun vauva ei synny :D
Tokasin vaan että ei se ihmis kroppa toimi kuin kello..annettakoon anteeksi, hänellä ei ole lapsia :) oli vaan niin huolissaan kun kaikki mun raskaudet on menny ylite...
Joo mun äiti on kans synnyttänyt kaikki meijät kolme ihan ajallaan..mut ei tää taika mulle ole siirtynyt :D Oon kyllä joskus miettinyt että mikä vois vaikuttaa siihen yliaikaisuuteen..mulla on todettu ennen esikoista että mulla on keskivaikea endometrioosi..yksityinen lääkäri vaan kerran tokaisi mulle kun kävin näytillä kun yritettiin ekaa vauvaa ja sitä tuusattiin miltei kaksi vuotta ennen ku tärppäs niin että mun olis normaalia vaikeampaa raskautua..että voisko tämmönen vaikuttaa esim...kuka tietää

Niin ja lisättäköön vielä että esikoinen sai kyllä alkunsa ihan luomuna lääkärin sanomisesta huolimatta

Jotain positiivista. Harkka suppareita on ollut pitkin päivää, vaikka en ole tehny mitään.. Oon vaan vetäny lonkkaa koko päivän :grin Tai kannoin mä aamusta korillisen puita sisälle, mutta en muuta..
Kyllä me vielä tästä jakaannutaan! :love2

Täällä myös ollaan yhdessä koossa ja ilman mitään lähestyvän synnytyksen merkkejä, vaikkaki viikoja on 39+3.

Viime yö oli aivan kauhea, ku heräsin aivan KAUHEAAN närästykseen. Koskaan ei oo närästäny nii pahasti kuin yöllä ja tietenkin renniet oli loppunu. Kesti 1,5h ennen kuin sain närästyksen hallintaan ja nukuttua edes vähäsen. Päivällä sit muutaman tunnin päikkärit autto :)
Samalla huomasin et vasen käsi oli turvonnut ihan kauheesti. Oli kankeeta taivuttaa kättä ja tuli pieni paniikkikin samalla kun en meinannut saada sormusta sormesta. :O

No tästä huolimatta tuli leivottua pullia, pipareita ja sämpylöitä. Nam nam :D

Tänään kaks kaveria meni synnärille ja minä tietenki siihen, et minäki haluuuuuuuun :D Toinen kavereista synnytti pari viikkoo etuajassa ja minä taas siihen, et epäreiluu! Oli kyl mun puolisolla nauramisen aihetta :)

Emäntä, mä kans kärsin tost yönärästyksestä viikost 38 eteenpäin, nyt on helpottanut. Sama kun tuo turvotus alkoi 40viikolla. Ärsyttävät vaivat..
Täälä oli eilen päivän ja illan napakoita harkka suppareita, mutta ei mitään.. En tiedä kärsinkö niistä yöllä, kun unessa niitä tuskailin :confused:
Eilen aloin jännittää myös synnytystä :grin ..Mitä jos lähtö tulee yöllä, mites nuo lapset. Mitä jos kaikki lasten hoitajat on jossaa. Sit myös synnytystä mietin, et millanen tulee olemaan ja mitä jos käykin jotain.
En siis ole mitää tällästä murehtinut aikasemmin. Sais syntyy pikkuhiljaa, ei sovi yliaikasuus pääkopalle.

Ei se omien ajatusten muuttaminen olekaan niin helppoa. Olin jo valmistautumassa siihen, että vauva syntyy vasta lähempänä laskettua aikaa. Mutta eilen illalla tepastelin pitkin asuntoa, mikään asento ei ollut hyvä, viiltomaisia kipuja alakerrassa, lantiossa omituisia kipuja.. Kivut ei kuitenkaan pahentunut ja ei kun maate, onneksi sain kuitenkin unta pienen tyynysodan jälkeen, jotta sain hyvän asennon. Ja kas kummaa, aamulla edelleen yhdessä koossa omassa kodissa. Alkaa pikku hiljaa hajottaa pääkoppaa. :confused: Onkohan mulla enää päätä jäljellä, jos tää jatkuu tällasena seuraavat kolme viikkoa? :eek: Ehkä on parempi olla miettimättä sinne asti.

Eevi, kuulostaa hyvin tutulta toi jännittäminen. Synnytys on kuitenkin niiiin lähellä, mutta silti tuntuu niin kaukaiselta. Ja supistukset, kivut jne. ei kyllä yhtään tunnu helpottavan pientä jännitystä. Mutta ei auta muu kuin toivoa parasta, kaikki menee aivan varmasti parhain päin. :):smiley-angelic001

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :) Olisko tämä viikko hyvä synnyttää, ehtis hyvin jouluksi kotiinkin. :wink

Joo meillä synnytään ainakin viimeistään lauantai aamupäivällä :p (Pääsis jo maanantaina kotiin, mikäli kaikki menee hyvin.)
Mä onnistuin aika hyvin tossa mielen tyhjentämisessä.. Helpottaa kummasti! Tosin nyt taas aamulla vatsa sekasin ja paha olo + noi harjotus supistukset jatkuu niin alkaa väkisinkin taas miettimään "joko nyt." :grin

Takaisin