Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No jee! :dance018 Kylläpä sydän ilahtuneesti läikähtää, kun täällä on kaikkea höpötelty taas enkä olekaan ainut joulukuinen pallomaha. Eevin tilanne kyllä kovasti vaikuttaa siltä, että lähtö on lähellä ja mikäs sen mukavampi hetki oliskaan synnyttää kuin perjantai 13. päivä. :wink

Munkin mielestä olis reilua, ettei vavvat kovin montaa pitkään lasketun ajan jälkeen antais odotuttaa, kun äitiä saattaa jo hitusen turnausväsymys kalvaa. Ja äitylillä olis hieman helpompi pungertaa sitä muksua sitten maailmaankin, jos ei olis ihan kuoleman kielissä ja jalkovälissä 4,5-kiloinen meloni (tää on siis mun visio omasta tulevasta synnytyksestä joskus viikon 42 huiteilla).

Eli ensisijaisesti soisin, että lasketun ajan ylittäneet saisivat pian nyyttinsä kainaloon. Marzi taitaa olla pisimmällä. Vähintäänkin reilua olisi, jos vauveli lähtisi sieltä viikendin aikana puskemaan kohti maailmaa. Ja semmoista myös joulupukilta toivoisin, ettei kenenkään tarvitsisi koko joulua sairaalan perällä viettää. Mukavampi on konvehteja nappailla kotisohvalla :santa. Mistä tulikin mieleen, että hommasin tänään vähän led-tuikkuja. Niillä meinasin sitten mm. valaista synnytyssalia, jos pääsee sillä tavalla käymään että jeesuslasta lähdetään työstämään :angel4. Pitäisköhän sairaalakassiin vielä pakkailla jotain kivaa joulumusaa? Petteri Punakuonot raikaamaan, niin kätilöillekin saadaan vähän joulumieltä. :rendeer

Juu juu ja pala kinkkua kassiin, kun ei nuo sairaalan kinkut kuitenkaan mitään "oikeaa" kinkkua ole! :grin
Joo ei täälä ainaka tänä "katastrofi päivänä" synnytetä :oops: Ei supistele ei.. :mad:
Jos sitä koittais vetää ittesä ähkyks, mikäli olotila sen antaa myöten ja ottais ihan rennosti loppuillan. Eikä muu sitte auta kun toivoa että yön tai huomisen aikana alkais tapahtuu :) (nää viikonloput olis vaan niin hitsin hyvää aikaa synnyttää ton lastenhoidon suhteen!)

Nii ja piti vielä sanoa että täälä on kaikki peukut pystyssä teille kenellä laskettu aika mennyt! Ja täysi myötätunto mukana! :) Mulle tosiaan kun esikoisesta sanottiin 4vk ennen "tulee ihan milloin vain, tule seuraavaksi neuvolaan autolla älä pyörällä ja nyt toooodella rauhallisesti." 4vk meni siinä miettiessä milloin tulee ja vielä viikko yli sarvi otsassa..
Hei kantsii hermostua! Just lapsille ärähin kun ne tuossa tappelee ja samantien tuli harkkasupistus!! :laughing025

Mä täällä niin toivoin, että tänään ois ollut lähtö, kun 13 on mun onnennumero :grin. Mut ei taida ollakkaan mun pikkuisen onnennumero sitten :p.

Tuntuu vaan jännältä, ettei lähtöä tule, kun kerta se iso limanuljaskakin tuli jo 3 päivää 2 päivää sitten o_O, mutta eipä sekään sitten mikään varma merkki ole... Niin ja sittenhän tää mun kaveri vaihtaa ihan reippaasti kylkeä oikeilta vasemmalle, joten ei siis kiinnittynytkään vielä kuulemma..?

No eipä tässä olla kun vasta 3 päivää yli la:n, joten ei mikään paniikki vielä ole :). Pidetään tänään herkuttelu- ja leffailta :).

Mä en toho kiinnittymiseen ole koskaa sen enempi perehtynyt :O ja siis mun käsitys on se, että se pystyy kyl vaihtaa asentoa vaikka olisikin?! En siis ole varma :) Mut esim kuvasarjat synnytyksestä vauva on kyleltään jonka jälkeen kääntyy naama alaspäin (jotkut kuulemma syntyy naama ylöspäinkin) :)
Ja ainakin neuvolassa sanoi, että jotkut kiinnittyy vasta synnärillä :D
Nii no 2vk on vissii se maximi mitä menee kun tulppa irtoaa, mut ei se yleensä niin kauaa kestä :) Eiköhän tuo ala kohta jo syntymään jos kerta kunnon klöntti tuli :)

Cherry, onneksi päivää on vielä jäljellä ja hän kerkeää vielä tekemään tulemisen merkkejä! :) Mä luin netistä (tosi luotettavilta keskustelupalstoilta) että vauva pystyy kääntymään "akselinsa ympäri" vaik oliskin kiinnittynyt. :)
Ehkä ei pitäs valmistella liikoja, kun sit tää ei ainaka halua syntyä. Mutta :D Piti ihan lasten vaatteita kattoa kasalleen mitä heittää kassiin jos tulee lähtö.. Ei sitte yöllä tarvi koluta niiden huoneissa :) Myös merkkasin baarikaappiin mahdollisten varpajaisten varalta kaikki pullot joihin ei saa koskea :D (esim häälahjat yms.) :D

Mininen kivat suunnitelmat sulla synnytys salia varten..kunnon joulu sisustukset vaan kehiin tunnelmaa luomaan ;) mäkin haluisin musiikkia sinne saliin..mut meillä ei oo mitään ohjelmaa josta vois imuttaa sitä cd:lle ja mun huippu älypuhelimessa ei toimi spotify :mad:
Mut jos sitä tässä vielä keksii jotain..no viimestään kun kaahailee synnärille niin pika pysähys nesteellä tai abc:llä teki supistukset kipeetä tai ei :D:D:D
Tänään vois vähäsen herrrkutella..glögiä ja piparia :)
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ei meitä montaa enää ole täällä kärvistelemässä :). Jaxuhalit meille :grin!

Eevi, mä en oo oikein päässy kartalle tosta kiinnittymisestä, kun osa väittää ettei kiinnittyneenä pääse vauva liikkuun ja osaa väittää että pääsee. Mutta ainakin sen tiedän, että monet vauvan on liikkunu ennen synnytystä hurjastikin, joten en huolestu vaikkei tää meijän tyyppi sitten olisikaan vielä kiinnittynyt.

Toi korkeintaan kaks viikkoa limatulpan bongaamisesta kuulostaa masentavan pitkältä ajalta :grin. Ja siis tuli kyllä ittellä niin iso möhkäle sitä kamaa, että jos siinä ei ollut kaikki, niin huhhuh o_O.

Nyt on koko illan ollut supisteluja reisissä. Mutta en anna ittelleni lupaa innostua ennen kuin lapsivedet tulee tai oikeesti tulee kipeitä supisteluja :cool:. Niin monta kertaa "petytty", kun mukamas niin alkanu jo synnytys käyntiin :grin.

Ainiin, me tehtiin tänään miehen kanssa sopimus, että jos yliaikakontrollissa (toivottavasti ei kuitenkaan tarvitse mennä sinne asti) sanotaan, että vauvalla on kaikki ok, niin annetaan sitten mennä yli niin kauan ku on vauvalla tarvis... Jotenkin pelottais ns astua jumalan saappaisiin ja päättää, että koska vauva tulee pois.... Tai njääh, en osaa selittää tätä sanoiksi, mut ehkä joku tajus mitä ajan takaa :anyone.. Tokihan sitten, jos vauvalla jokin hätä ois, että lääkäri sitä käynnistystä suosittelis, niin sitten tietenkin eri...

Marzilla on kans mukavan kuuloset suunnitelmat. Itsekin voisin keitellä vähän glögiä!

Mulle sanottiin viime poli käynnillä siitä käynnistämisestä että ne haluu tehdä sen käynnistyksen vasta sit rv 42 koska siinä rupee sit vauvalla oleen jo riskejä olla äidin masussa..esim just lapsiveden vähyyttä ja istukkahan vanhenee niin sen "toimimattomuuden" takia..nää on esimerkkejä..vaikka äidillä olis tukala olla fyysisesti niin se ei täällä riitä käynnistämiseen..ilen sen jo huomannut..mut mä rupeen henkisesti valmistautumaan siihen että ne käynnistää sen ens viikolla ja oon aika varma että joudun leikkuu pöydälle mennään..mä vaan tunnen sen nahoissani..mulla on kuudes aisti :confused:

Cherry, niihän se kuulostaa, mutta neukkutäti just sanoi et hän vois sanoa että 0-3 pv on sellain keskiverto aika..
Joo ei ollu illalla tuntemustakaan, että yöllä alkaisi syntymään ja tässä sitä ollaan edelleen yhdessä osassa! :oops: Ei tullu kun nukuttua huonosti kolmesta asti ja huono olokin iski kesken yön :mad:
Tänään olis laskettu aika!! "Jeeeee" :oops: (Huomaa masentunut "jeeeee") Mulla meni luotto mun tuntemuksiin, eilen päivällä olin varma että vielä alkaa tapahtumaan, mutta ei..
Esikoinen tosiaan veti viikon yli ja toka alko ilmottelee tulostaa laskettuna, mutta meni seuraavalle päivälle..
Täälä ei edes käynnistetä jos 2vk on täynnä, mikäli kaikki on vain kunnossa :mad: Hieman mietityttää, kun mulla tosiaan oli se alkuperänen la 10pv ja olen aivan varma, että se olis se oikea. Niin selvästi sen ovulaation tunsin silloin ja juuri sinä päivänä kun pitikin kuukautisista laskettuna. Mut eipä ne varmaan tollasta huomioi missään yliaikais jutuissa :oops:
Otan kyllä kännykän taskuun ja painun lenkille kunhan päivä valkenee! Prkl.:grin Hyvä saada ärtymys purattua johonkin :grin

Olihan se -Eevi- vielä maisemissa..mä olin ihan varma että siellä se varmaan jo pakertaa vauvaa pihalle :) no mä kans tiiän millon mulla on ollut ovis..se oli varmaan eka kerta kun olen sitä bongannut..oli tosi kivulias :D ja mullakin se la oli ekaksi 4.12 mut en ymmärrä miksi ne sitä meni sirtämään 2 päivää..mä olen ymmärtänyt että jos on huomattava ero niin sit sitä muutellaan..mut kaks päivää :eek:
Meillä muuten isäntä sairastui flunssaan viime yönä.. :confused: en tiiä kuka lähtee mun kans synnyttään jos lähtö tulee tän tai huomisen aikana..kipeenä ei päästetä synnytys saliin :confused: :D ja mä en oikeen innokas ole ottamaan mun äitiä..tulee pian riitaa..mulla aika nopsaan palaa sen kans käpy :D tod näköisesti tuo tauti tarttuu muhun..en oo sit viime kevään ollutkaan kipeenä..
Mukavata lauantaita kaikille

Juu yli 5pv se pitäisi vasta vaihtaa..
Ei muuta kun isännälle meikkivoidetta nenän ympärille ja röörit auki vaik höyryhengityksellä ennen sairaalaan menoa, sielä voi sit niistelyn laittaa herkistelyn piikkiin :wink
Meil oli kans isäntä kipeä ja mielessä pyöri kauhukuvat tukossa olevasta nenästä. Ei tuo ilokaasun veto oikein onnistu jos nenä on tukossa :confused: Onneksi kaks kertaa se koitti tulla päälle kurkkukivulla yms, mutta se jäi siihen yhteen päivään per yritys. Huh. Peukkuja pystyyn että selviät yhtä helpolla jos on tullakseen :)

marzi, mä en ole ihan varma tuosta käynnistämiskäytännöstä täällä, mutta tuntuu että kaikki tutut täällä ehdottelee itselle, että "kannattaa yliaikakontrollissa feikata, että voi huonosti niin saa käynnistyksen pian". Niin sitten alkoi tuntumaan vaan itestä hassulta, että (sori huono sanavalinta) "leikkis jumalaa" sen takia, että itellä on vaan kiire nähdä vauva. Mutta kyllä mä lääkärin sanaan luotan, että ne saa päättää mitä sit tehdään :). Toivotaan kovasti, että sulla nyt käynnistyis itestään nopeasti ja sun miehelle nopeat paranemiset :)! Aika huonoon saumaan alkaa nyt flunssaa sinne pukkaan.

Eevi, mä en kans luota mun tuntemuksiin enää pätkääkään :grin. Mun pääkin jo kehittelee kaikkia synnytyksenalkamisoireita o_O. Sitten aina kun mä pistän sen "oireen" googleen, niin aina se oire on jollain ollut just se synnytystä ennakoiva merkki :wink.

Täälläkin vois varmaan toi lenkki tehdä hyvää, kun ei oo hetkeen päässsyt ulkoileen, kun aina ollut joko myrsky tai muuten vaan niin liukasta, että mies on kieltänyt ulkona liikkumisen :grin.

Mä muuten aamulla heräsin siihen, että sormet on ihan kamalan turvoksissa ja nyt oon kohta litran tankannu vettä. Vieläkin särkee sormia ja alkaa tää näppisten käyttö olemaan hankalaa o_O.

Huomenta! Mulla on kans niin tönköt sormet, ettei näppäimistölle meinaa taipua. Onneksi ei muuten edes oo mitään merkkejä, niin ei tarvi turhaan googletella. :laughing002

Mulle sanottiin neuvolassa jo muutamia viikkoja sitten, että vauvan pää on kiinnittynyt. Ja reilu viikko sitten lääkäri totesi myös näin. Vauva liikkuu edelleen paljon, mutta esim sellasia kunnon potkuja ei oo tullut pitkään aikaan. Liikkeet on enemmän sellasta "silittelyä" vatsan sisäpuolelta. :) Ja liikkeet tuntuu enemmän oikealla puolella. Täällä siis kiinnittyminen tapahtunut tosi ajoissa, laskettuun aikaan on kuitenkin vielä pari viikkoa. Ja silloin reilu viikko sitten lääkäri huomasi, että kohdunsuu on jo hieman auennut, ja sanoi että laittaa kassit valmiiksi sairaalaan, synnytys voi käynnistyä milloin vaan. Täällä kuitenkin edelleen ollaan yhdessä koossa ja supistuksetkin melkein hävinny kokonaan. Vauva taitaa olla aika "hitaasti syttyvää" sorttia. :grin Taidan siirtää ajatukset syntymästä lähemmäksi laskettua aikaa (30.12). Voi alkaa pikku hiljaa miettimään anopin jouluherkkuja. :grin:p
Oi että kuinka ihana ajatus viedä sairaalaankin vähän joulua, jos synnytys sattuu joulunpyhille. :santa Ja pala kinkkua. :laughing001 Tsemppiä kaikille tulevaan! Kyllä me vielä saadaan meidän pienet kääröt syliimme. :love7

Lähin aamusta kaupalle..aattelin että jos citymarket kierros tois vähän äksöniä tähän lauantaihin..muutama hassu supistus saldona..ja massu täynä caffitellan herkkuja :p vein äidin sinne kiitokseksi kun lähti käyttään mua kaupassa...isäntä jäi lasten kans kotiin..eihän siitä olis tullut mitään kipeen ja kahen yli innokkaan muksun kanssa.. :D ja toi autolla ajaminenkaan ei oikeen oo mun juttu tällä hetkellä..huomasin sen eilen kun hain siskoa pienistä jouluista..jalat ottaa mahaan kii kun pitää olla niin lähellä polkimia :D:D ja muutenkin tuntuu epämukavalta :confused:
Mäkin kävin koiran kanssa köpöttelemässä aamulla..oli tosi mukavaa..hiljasta ja pimeetä..minäkään en oo kauheesti saanu nyt ulkoiluttaa koiraa, isäntä ei oikeen tykkää nyt kun on tosiaan liukasta..ja meidän biikuli on kova vetämään ja varsinkin jos jäpösen haistaa

Mä en tiiä et pitäskö mun olla ilonen vai masentunut, mutta lenkin saldo 5,2km 55min. :eek: Ja ainoastaan vikat 50m tuntu olevan liikaa.. En tarkotuksel lähteny rääkille, mutta oli vain niin hyvä fiilis kun aurinko paistoi ja hyvää musaa tuli napeista. Myös pitkästä aikaa ei kolottanut lantioon! :)
Nyt kyllä sohvalla maatessa sukkapuikkoja alakerrassa ja vatsaa kirrailee. Mut jooo... Mä alan pikkuhiljaa uskomaan ettei tää mimmi ole vielä valmis syntymään :grin

Tää meijän maha vuokralainen on nyt ottanut tällä viikolla rutiiniksi ilta jumpat :mad: tuntuu todella rasittavalta ja kipeeltä :eek:
Varsinkin kun kyntää tuolla päällänsä tuota exit aukkoa..tänään on jopa ollut napakoita harkka supistuksia :D kyllä se tästä lähtee...sovittiin siskonkin kanssa että jos lähtö tulis niin se lähtee mun kas hospitaaliin jos tuo meitin aviomies on kauhee huonossa kunnossa...mut kyllä nyt jo näyttää vähän paremmalta sen olo kun ruoka maittaa ja olen sitä lääkinnyt halauksin ja silityksin ;)

Täälä vissiin muutkin yhdessä osassa?
Joo kävin lenkillä, isäntä saunotti melkein hengiltä. Koko päivän supisteli napakoita harkkasupistuksia, mutta ei niin ei :mad: Nyt en toivo muuta kuin että syntys ennen joulua ja pääsis jouluksi kotiin :)

Takaisin