Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anisalle tsemppiä tulevaan :)

Täällä oli pitkästä aikaa sellainen yö etten herännyt kertaakaan vessaan, heräsin kylläkin 5.00 kun mies tuli yövuorosta. OIkein sitten säikähdin kun en ollut muita kertoja herännyt ja piti oikein miettiä että enhän ole puoli unissani käveleksinyt :rolleyes:
Sanoivat viime viikon neuvolassa että lapsi on todella alhaalla ja voi nyt tulla milloin vain. Eilis iltana oli sellaisia supistuksia joista jo luulin että tuleekohan nyt se lähtö ja mietin milloin osaan isännälle töihin soittaa että lähtee ajamaan, mutta hävisipä nekin supistukset jonkin ajan päästä kun olin sänkyyn asettunut.
No tänään päivä uus ja lumitöitä tiedossa kun ikkunasta ulos katsoo niin jospa vähän kolailisi lämpimikseen ulkoillessa :grin

Anisalle hurjasti onnea tulevaan pakerrukseen :).

Onko muilla muuten mitään flunssan oireita ollut?? Mulla nyt joka aamu ihan tajuttoman huono olo, nenä täynnä räkää ja kurkku niin kipeä, etttei ääntä saa... Sitten iltaa kohden aina helpottaa. Tätä on mulla kestänyt nyt viime keskiviikosta asti eli melkein viikon o_O.

Eilen muuten oli pitkästä aikaa taas supistuksia :)!

Mutta ei tänne sen kummempia...

Paitsi, että tänään POKS 39+0!!! Eli rv 40 lähti käyntiin!

Mulla on ollut jo useamman viikon ajan aina aamuisin flunssainen olo, neuvolantäti sanoi että on raskaudessa normaalia kun limakalvot kuivuvat. Samalla sanoin että olen kuulemma alkanut kuorsaamaankin ja tämäkin yleistä loppuraskaudesta :)

Pakko oli tulla hehkuttamaan..sain lapsille hoitajan lauantaille niin päästään miehen kanssa kahestaan liikenteeseen :D:D elleivät sitten ota mua sairaalaan huomenna tai synnytys lähde käyntiin itsestään ennen viikonloppua...mulla on muuten huomenna ensimmäin laskettuaika :D ..4.12 oli merkattu ekaksi tuohon neuvolakorttiin kunnes varhaisultrassa se siirty kaksi päivää..eli siihen itsenäisyyspäivään ...kyllä jänskää..mut onneksi on kauheesti touhuttavaa niin ei tarvii koko ajan miettiä joko se syntyy ;):D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

S_uski, tuo lohdutti :). Aloinkin epäilemään, että voiko tämä liittyä raskauteen... Kun ei millään vaan tule kipeäksi, mutta aamuisin heikottaa....

Voi hitto, teinpä sen suuren virheen mennessäni päikkäreille että laitoin kännykän äänettömälle. Tottakai juuri silloin äitini ja veljeni vaimo yrittivät soittaa minulle ja kun en kellekkään unissani vastannut niin oli hälyytetty mies kotiin katsomaan että olenko kenties poksahtanut atomeiksi, muuta vaihtoehtoahan ei ole jos tuntiin ei vastaa puhelimeen. o_O Jatkossa pitää varmaan kaikille laittaa viestiä kun aikoo ottaa päikkärit. No tulipa miehelle harjoituskierros, pomokin varmasti arvostaa.. :grin

Mami91: Mä just varta vasten soitin mun äidille aamulla, että olen menossa tänään neuvolaan enkä voi siis hetkeen vastata puhelimeen. Sillä kun on tapana rimpautella joka aamu ja jos en ole heti kärppänä luurin päässä, niin olen tietysti synnyttämässä. :grin

Voi vitsit, mulla on vähän sellainen fiilis, että aika moni täällä vakkariin kommentoivista on parhaillaan synnyttämässä tai kääröt kainalossa jo. :love7

Mulla on kans samat tuntemukset kun sulla Mininen, nyt niitä vauvoja alkaa todenteolla tulla :love7

Uskaltaakohan tässä enää ruveta imuroimaan jos joku sattuu taas soittamaan :grin

On kyllä ollu viime päivät niin napakoita supistussessioita et ihmettelen suuresti jos ne ei ennustele jotain tapahtuvaksi. Selkä on räjähtämispisteessä, tuo häntäluun seutu, ja alavatsaa jomottelee kiitettävästi. Nyt on eilisillasta saakka ollut pelottavan hiljaista tällä supistusrintamalla, liekkö tyyntä myrskyn edellä vaiko vain toiveajattelua... en tiedä mut hassu tunne vaan siitä et vauva syntyis tällä viikolla. Ei oikein osaa ryhtyä tekemään mitään ja keskittymiskyky ihan hukassa. Jotenkin ajattelee vaan et teen tämänkin sit ens viikolla ku ollaan sairaalasta kotiuduttu.. ens viikolla voin sitte nauraa näille omille tuntemuksille kun täällä edelleen yhdessä kasassa kökötän :D (ja varsinkin sitte jouluna jos vauva ei oo syntyny sittenkään vielä ;) )

Täällä kans yks nuhanenä ilmoittautuu! Nenä on inhan tukkosen tuntonen iltasin nukkumaan mennessä varsinki ja ääni meinaa karata. Oon laittanu tommosia Dexpanthenol/suolaliuos suihkeita nenään, pikkasen tuntuu auttavan. Tavallaan kosteuttaa kuivia limakalvoja vaikka samalla avaa nenää. Suosittelen!

Täällä kans hiljalleen edelleen vuotelee limatulppaa! Hah. Just samanlailla kuin esikoiseltakin, ei siis kerralla näemmä lähde nytkään. Pikkasen supistelee kans kun jotain puuhaa... Saunapuut reippaana hain ja imuroin taas ja semmosta pientä. Mä olen vakaasti päättänyt lähteä perjantaina synnyttämään :D Saa nähdä onko toukka samaa mieltä.

Täällä myös yksi tukkoisesta nenästä kärsivä, todella ärsyttävä vaiva. Pitääkin kokeilla TMJ:n mainitsemaa suihketta! Toivottavasti tepsisi edes vähän tähänkin tukkonokkaan.

neuvola kontrolli taas käyty ja mahan koko pienentynyt!! ja tietenkin edelleen ei terkka löytänyt päätä kun on jo niin alhaalla! Jospa se enteilis jotain?? eikö eikö! ;)

Yöt ja aamut menee tääläkin niiskuttaessa :) Meillä myös isäntä väittää, että oon alkanu kuorsaa kamalan kovaa! :grin Mä en kyl usko sitä, kun en ole ite mitää huomannut :wink Ja isännän "kamalan kovaa" voi kyllä tarkottaa, että olen tuhinan siasta alkanut korisee :rolleyes:
Jos sitä huomena käymää neuvolassa. Onkin sellanen pikanen kerta, kun ei ollut huomiselle kuin 15min aika :) (mutta eipä tässä mitää sen suurempaa sydämellä olekka)

Ainii..
Tosta puhelimesta tuli mieleen :D Meillä ei sentään kukaan ole pelästynyt, jos en ole vastannu puhelimeen (kaikki kyl tietää et olen heti soittelemassa jos jotaa ilmaantuu, ihan lastenkin takia :D )
MUTTA :grin Kaikki vastaa mun soittoihin kamalan nopeasti!! Iskäkin puhu tänää toista puhelua kun sille soitin ja se soitti melkein heti takasin päin :p (Normaalisti menee se puolituntia kun rekkakuski saa edellisen puhelun loppumaan ja unohtaa vielä siinä välissä soittaa mulle takasin.)
Kivaa olla suosittu :happy093 Heh, nojoo:wink

Mä saan aina haukkuja jos en heti vastaa soittoihin tai tekstareihin, ihan kuin en vois mitään muuta olla tekemässä kuin synnyttämässä :D Tavallaan se on kiva et kaikki odottaa vauvaa yhtä paljon kuin minä, mut ei niiden tarttis muistuttaa melkein joka päivä et joko jo...

Mikä mun sukulaisia/tuttuja vaivaa, kun ne ei ole häirinny mua vielä tuolla "joko nyt jotain tuntemuksia" jutuilla?!:eek: Äiti kyl muistaa aina kysyä että onko mitään uusia tuntemuksia.. :grin Ehkä tää 1,5vk on vielä liian aikaista ennen laskettua.. Katotaan sitte jos menee yli :confused:
Kaikki Suski tosiaan vissii luulee, että viime metreillä ollaan täysin tylsistyneinä kotisohvalla ja kännykkä kourassa..:wink
Ok, mä kyl tosi paljon olen kotona ja kännykkä kädessä/tai ainakin lähettyvillä.. Ihan täysin näitten lasten takia mua ei kiinnosta liikkua pitkälle/tai pitkiä aikoja. Asutaan pikkukylässä, joten jos halutaan jotain "spesiaalia" tarvii pakkautua autoon ja ajaa 20km. Ja tuo kännykkä juttu tulee varmaan ihan töidenkin takia, että on kiinnostusta räplätä luuria ja sen kaikkia ominaisuuksia :D (jännä juttu että töissä sitä intoa ei kuitenka ollut.) :grin

Meillä onneksi ei vielä kysellä että joko..vaikkakin näin lähellä ollaan laskettua :D äiti nyt kyllä on kysellyt, mut se nyt on äiti..mä en tiiä mut mua varmaa pelätään kun ei kysellä :):)
Mulla yön aikana nokka kuivuu hirveesti ja aamulla kun niistää niin tulee vähän verta :eek: ja olen myös saannut kuulla että mukamas kuorsaan :D:D:p
Nyt on ollut koko iltapäivän maha kuin pingispallo..kiristää pirusti..ei tunnu supitelulta mut on sellanen pinkee koko ajan...huomen aamusta pitäs jaksaa vähän köpötellä kaupungilla ennen polille menoa jos jotain tontun tehtäviä sais tehtyä :D:p

Kantsii marzi kokeilla kostuttaa ilmaa jollain (kuivataa pyykkejä makkarin läheisyydessä tms.) :) ite kärsin tuosta porukoilla asuessa, kun oli sähkölämmitys ja mitään kosteuden tuojaa lähelläkään makkareita..
Nyt vaikka sähköpatterit onkin, niin makuuhuoneen vieressä olevassa "yläkerran aulassa" kuivavat pyykit on pitänyt kuivan nenän poissa :)

NASO Dexpanthenol Ratiopharm on tuon mun "ylistämän" suihkeen nimi :D On siitä kyllä ollu ihan apuakin. Meillä kun tahtoo kans tää sisäilma aina näin talvisin kuivahtaa. Olis mulla vissiin ihan virallinen ilmankostutinkin tuolla olemassa mut eipä sitä nyt tietenkään saa aikaiseksi viritellä :D

Plääh, täällä rv 40+4 eikä mitään tapahdu... Huomenna neuvolaan... Kävin äsken "reippaalla" kävelyllä, melkein 3 kilometriä ja maha ihan pinkeenä koko ajan. Illalla tiedossa saunaa ja seksiä. :D Ja jos sittenkään ei tapahdu mitään niin mulla loppuu usko että mitkään tuollaiset keinot auttaisi.

Mulla läheiset ystävät ja sukulaiset ei jatkuvasti kysele että JOKO, kun tietävät että se hermostuttaa mua vähän. Mutta sitten taas kaukaisemmat sukulaiset, joista kuulen yleensä ehkä kerran vuodessa, on alkaneet soitella... Mikä on aika outoa mun mielestä. Mutta yritän ajatella asian niin, että on ihanaa kun ihmiset on kiinnostuneita ja odottaa mun kanssa. :)

Ootteko te muuten pyytäneet kummeja jo ennen vauvan syntymää, vai pyydättekö vasta kun vauva on syntynyt?

Takaisin