Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos mun mies letkauttas jotain tollasta "pitäiskö mun synnyttää ku e näytä onnistuvan" ni kyllä olis äijä sairaalan ovimiehenä alta aikayksikön :D Ei riittäis huumori!
Toivottavasti tajuaa, että tämä on sitten se tilanne, jossa EI tarvitse neuvoa :D

Ton kommentin jälkeen lähtis mun mies kans hieman sairaalan ulkopuolelle mut toi kyl kuulostaa ihan mun mieheltä, se saattaakin letkauttaa jotain tollaista esikoisen aikana tais melkein samanlainen juttu tulla. Mutta toisaalta olin silloin valmis heittämään miehen pihalle, kun toinen päätti vaan nukkua koko operaation ( synnytyskeinutuolissa).. Eli mentiin silloin klo 11 sairaalaan ja tyttö syntyi klo 8,03. Niin kyllä siinä kerkesi sitten hyvin edes joku nukkua!

Kannattaa muuten googlailla viestiketjuja esim. hakusanoilla älyttömintä mitä mies on sanonut synnytyksessä - mahtavaa viihdettä :)

Pakko kysyy et onko muita jotka NAUTTII esim alapään jomotuksesta tms koska se kertoo et kroppa valmistautuu synnytykseen (ja vauvakin valmistautuu..) , vai oonks mä ihan kipee muija?!? :D :D siis mä oon vaan niin tyytyväinen aina ku alkaa jomottaan tai alavatsaa kiristelee tai supistuksia tuntee :P

Minä!! :greet025 Juurikin siksi kun siitä tietää että jotakin suurta on tapahtumassa. Tajuttiin miehen kanssa että ei mene kuin muutama viikko niin vauveli saattaa ihan oikeasti jo syntyä! Minulla nyt siis rv 32+0 menossa. Jotenkin sitä laskettua aikaa pitää niin itsestäänselvänä.. vaikka saattaa jo teoriassa parinkin viikon päästä alkaa tapahtumaan. Kyllä minä tästäkin vaiheesta yritän vielä nauttia, kun saa kanniskella pikkumiestä koko ajan turvassa masussa lämpimässä.

Ällövaroitus: en tiedä irtosikohan minullakin joku limatulppa pari päivää sitten.. koko raskauden ajan valkovuoto on ollut litkuista ja juoksevaa, mutta töissä ollessa tuntui kun jotakin "lötkähti" ulos eikä tavalliseen tapaan "lirahtanut". Vessassa käydessä housuissa oli vajaa teelusikallinen valkoista mälliä, näytti koirien matolääketahnalta :grin

Hehee.. SeEnsimmäinen! Pakko kommentoida et siul on ainakii asenne kohdillaan ku kaikesta löydät jotai positiivista! :grin

Hehee.. SeEnsimmäinen! Pakko kommentoida et siul on ainakii asenne kohdillaan ku kaikesta löydät jotai positiivista! :grin

Tarttee löytää, muuten ei jaksa :) ja ollaanhan sitä jo reilusti voiton puolella, huomenna 34+0 !!! Kaikki uus on jännää ja kivaa niin kauan kun se ei oo vaarallista x) katotaa sit paljonko valitan jos synnytyssupparit kestää 2pv :D

On ollu oikeesti kauheen raskasta välillä tässä ootusaikana. Mutta jonku mielihyvähormoonin ylituotanto mulla silti taitaa olla päällänsä, välillä oon ihan pelottavan onnellinen ilman syytä (no olenhan raskaana, se se syy vissiin on :D )
Yhä olen sitä mieltä että tää jää ainoaks mukulaks. Katsotaan kuitenki mitä aatoksia tulevaisuus tuo tullessaan :)

Minusta kaikki supistelut ym on vaan plussaa kun tietää että ne valmistaa synnytykseen. Ehkä se vielä joku päivä koittaa, tuskin kuukauteen kuitenkaan. Toki toivon että yöt sais nukuttua ja vähän puuhailtua kotona (ettei vuodelevoksi mene). Muuten ei oo niin väliksi.

täällä ilmoittautuu myös yksi kivusta nauttija :D just se että tietää että keho valmistautuu ja nyt alan jo toivoa että pikkuhiljaa etenis tämä homma :) ja sen verran oon utelias että haluan tietää ja tuta mitä se oikea kipu sitten on, kun tähän asti elämästä aika kivuttomasti selvinnyt ;)

Minusta kaikki supistelut ym on vaan plussaa kun tietää että ne valmistaa synnytykseen. Ehkä se vielä joku päivä koittaa, tuskin kuukauteen kuitenkaan. Toki toivon että yöt sais nukuttua ja vähän puuhailtua kotona (ettei vuodelevoksi mene). Muuten ei oo niin väliksi.

Mullakin toi rajana että kunhan ei ihan toimintakyvyttömäksi tee :) siihen asti BRING IT ON!! :P

Joo onneksi loppu sitte. Oli jatkuvaa kipua ja sitte loppu kun sain peloteltua iteltäni viimesetki nukkumismahdollisuudet pois. Tänään on hikotusta ja zumbaamista tuntunu entiseen malliin että ei sinänsä huolestuta. Ihmetyttää vain, mikähän kohtaus oli kyseessä. :/

Mulla oli kans vali vali yö. Vessakäyntien yhetydessä iiiiihania liitoskipuja ja painetta, supistuksia ja pahaa oloa. Hei mistä tää pahoinvointi on oikein tullu? Onko muilla ollu? Ihan vastaavanlaista etomista ku alkuraskaudessa :/ Yleensä aina illalla ja yöllä.

Ja sit tää selkä :( Tai siis oikeastaan pakara. Onko muilla tällasta että toisen puolen pakaran yläpuolelle sattuu etenkin kävellessä tosi paljon? Semmonen pistävä ja viiltävä kipu, ja on pakko välillä "linkuttaa" sitä jalkaa. Yleensä kipu voimistuu päivän aikana ja rasituksessa. Oon yrittäny venytellä, hieroa, lisätä liikuntaa, välttää liikuntaa...mikään ei tunnu helpottavan. Ärsyttää ihan tosi paljon, kun olin suunnitellut, että sit ku loma alkaa niin lenkkeilen enemmän ja liikun ja käyn siellä sun täällä, ja nyt tää vaiva rajottaa kyllä tosi paljon menemisiä.

Madamea, kuullostaa iskias kivulta. Hermo on pinteessä kun kohtu painaa sitä, synnytyksessä hävis ainakin multa esikoista odottaessa :/ tässä raskaudessa ei onneks oo ollu vaikka olin varma että tulee ku oli aiemminki. Et jos millo seuraavaa ootat niin ei välttis tuu, jos yhtään lohduttaa :) lepo autto parhaiten siihen kipuun, rasituksesta paheni.

Iskiakselta tosiaan kuulostaa. Mie sain sen helpottamaan pilatesrullalla takapuolen päältä rullailemalla. Ei tarvinnu ees montaa päivää rullailla, kun rupes kipu pienenemään.

Mulla oli iskiaskipua esikoista odottaessa ja luulin jo ettei sitä nyt tulis. Mutta kuinkas kävikään. Toissa iltana vihlominen alkoi taas. Inhottava vaiva!

Mullakin kyseistä kipua. Monta vuotta ollut. Sattuu nii hitoksee kun paino osuu kantapäälle, itsellä piriformlihaksen jumi kyseessä. Saan foamrollerilla sitä vähän auki, mutta kyllä sekin tekee kipeää! :/ kun kipu alkaa niin koitapa venyttää lonkankoukistajaa, kuulostaa hassulta, mutta tepsii toisinaan. Koukistajat menee myös herkästi jumiin jolloin heijastuu pakaraan/alaselkään kipu :)

Mekään ei oo keskusteltu synnytyksestä, ku vasta ite oon päässy sellaseen tilaan, et pystyn ja haluun asiaa ajatella. Munkin pitää varmaan sanoa, että.muistuttaa pitämään leuat rentona ja hengittämään, ku oon semmonen leukojen ja hampaiden kiristelijä. Vois ehkä jopa hieroa niitä leukoja, niinku öisin usein tekee. Mä saatan tiukoissa tilanteissa myös alkaa hyperventiloimaan, et ehkä se on sit joku paperipussivastaava :)

Tosi vaikee ajatella, mitä mieheltä kaipaa, kun ei voi tietää, miten ite synnytykseen reagoi. Ja vaikee kuvitella, miten mies reagoi ja toimii ja onko se hyvä tuki tuollaisessa tilanteessa. Saattaa olla ite niin jännittynyt, ettei toimi ihan parhaalla mahdollisella tavalla.

Täällä myös iskias vaivannu jo useamman päivän, ei pysty yhtään kävelee, tosi ärsyttävää. Ei siihen oikeen mulla oo mikään auttanu, menee sit viimeistään synntykses ohitte mut toivottavast nyt aiemmin. Nyt ku olis pahin väsymys väistyny niin tosi turhauttavaa kun ei pysty mitää tekee.

Takaisin