Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äp käyty...ihmeissäni vähän olen kun viime kerralla sanoivat et 4cm auki ja nyt sanoi toinen lääkäri et 3cm auki :eek: hmmm..noh..mitenhän viikon päästä menee :confused: Oli vaaville tullu elopaino arviota 600g lisää viikossa..alkaa hirvittää jos tota menua kasvaa ja meinaa olla vaikka laskettuun nii täähän jäppinen on lähemmäs kuusi kilonen ku syntyy :nailbiting: ...

Ja p&%% supistelut taas vaihteeksi..alakaa olla jo nii hellänä alakerta et itkua väännättää :sad010:sorry:

Äp käyty...ihmeissäni vähän olen kun viime kerralla sanoivat et 4cm auki ja nyt sanoi toinen lääkäri et 3cm auki :eek: hmmm..noh..mitenhän viikon päästä menee :confused: Oli vaaville tullu elopaino arviota 600g lisää viikossa..alkaa hirvittää jos tota menua kasvaa ja meinaa olla vaikka laskettuun nii täähän jäppinen on lähemmäs kuusi kilonen ku syntyy :nailbiting: ...

Ja p&%% supistelut taas vaihteeksi..alakaa olla jo nii hellänä alakerta et itkua väännättää :sad010:sorry:

Niin, toinen lääkäri teki arvion ja toinen lääkäri myös tunnusteli kohdunsuun. :) Eli lääkärimuutoksen piikkiin kyllä melkein väittäisin tämän menevän, ei varmasti mitään huolta! <3 Liekö edes mahdollista, että 600g tulisi viikossa lisää vauvalle oikeasti.

Sain kirjeen ultrasta vielä kotiin, niin siinä olikin, että "vauva todella alhaalla rt, pehmeää kohdunkaulaa muutama sentti jäljellä, ulkosuu 3cm auki ja sisäsuu sentin auki. Lähdettävä päivystykseen nopeasti mikäli synnytyksen alkamisen merkkejä." Mulla on nyt ollut kyllä aika tuskaa nää muutamat päivät. En oikein tiedä sattuuko mua se, että vauva venyttelee vai supistaako mua. :think005 Alapäässä koko ajan järkky paineentunne ja pistelee, niin penteleesti. Alaselkä on koko ajan kipee ja lantion aluetta särkee hirveesti. Siis jos tätä joutuu vielä kestään kolme viikkoa, niin oon ihan raato, kun pitäis synnyttää. :eek:

Greyjana hei jos aiot synnyttää ni mulle kans niitä synnytystaikoja, meillä on samana päivänä LA joten en hyväksy sitä että saat synnyttää näin paljon aiemmin !! :grin:grin

Semmosta tuli taas pohdiskeltua että pitäskö sitä synnytystä nyt alkaa sit käymään teoriassa päässä läpi (supparit, hengailuasennot odotellessa aukeamista, semmosta kaiken pienen huomioon ottamista) kun jos nyt ens yönä vaikka lähtis tykittään niin hitokseen kipeitä suppareita ettei järki kulje ni en osais olla rauhallinen ja ajatella loogisesti kellottamista, sairaalaan soittoa, lähtemistä jnejnee.. :meh: pohdiskelenkohan liikaa..:grin

SeEnsimmäinen, oi kun oiski jotain synnytystaikoja.. Mä kuule luulen, että vaikka nyt ois tällästä niin tuskimpa
vaan tää kaveri syntyy.. :D mä kävin tänäänki 4 kilsan lenkillä (joo
näillä turvotuksilla muuten kesti tunnin ja vartin oon oikea etana!!!) ja kun tulin kotiin niin mulla oli seurana vaan kipeet jalat ja selkä! ei supistuksen supistusta.. :D että joo, mä rauhotun nyt tästä jumppaamasta pariks päivää ja ihan vaan löhöilen vaikka helteitten kunniaks! Huomenna neuvolaan! :D

Just kun olen päässyt sen yli etten halua sektiota ja olen valmistautunut alatiesynnytykseen ja tsempannut itteäni, että hyvin se menee. Niin on alkanut pelottaa ihan hurjasti se, että jos ultran painoarviot ei pidäkkään paikkaansa ja poitsu onkin jokin 5 kilon möhkäle enkä pystykkään synnyttämään sitä ja päädytään hätäsektioon..nää fiilikset vaihtelee päivittäin eikä tää oo yhtää kivaa:o

Mulla pelotti raskauden puolivälissä ihan älyttömän paljon ku tajusin että tää laps pitää synnyttääkki, mut nyt mä en pelkää sitä synnytystä nii hirveesti ja toivon olevani synnärillä mahdollisimman äkkiä. Mutta jos ajattelen tarkemmin synnytystä itessää, se ei pelota, vaan siitä aiheutuva kipu pelottaa.

Mua kauhistuttaa kans ajatus äärimmäisen kovasta kivusta varsinkin jos se jatkuu pitkään! Jos kipujen alettua sairaalassa kerrottas että ei mee kauaa ni kestän kyllä. Tuommoset 24h synnytykset on nounou minulle. Nounounou!! :nailbiting:

Niimpä! Minäki ku esikoista odotan enkä tiiä yhtää millasta synnyttäminen on. Ja yleensä ensisynnyttäjillä synnytys saattaa kestää pitkään :/ hyikamala

Synnytys sattuu ihan hirveesti. Miksei ekalla kertaa ollut kerrottu ees. Välillä tulee niitä oloja, ettei supistuksia halua enää kokea. Ja oon asennoitunut, ettei se yrityksistä huolimatta tuu alateitse ni kaikki kärvistely (3 päivää) on niin turhaa...

Itsellä esikoisen synnytys kesti 9h..joten itse toivon, että seuraava tulisi puolet nopeammin

Esikoisesta sairaalassa pe klo 07. Syntyi kiireellisellä sektiolla ma klo 07. Toiveissa vähän lyhyempi nyt...

Mikähän juttu tää nyt on että röyhtäykset maistuu ihan kananmunalle?? o.O ihan sama mitä on syöny ni röyhy maistuu sille ja aika voimakkaastikin vielä. Ja ei, en oo syöny kananmunaa kun en siitä niin välitä. Myöskin suolistossa kuplii ihan älyttömästi välillä. Se on huomioitavaa siksi koska se ei ole "porissut" näin koko raskauden aikana kertaakaan :o

Täällä pitäis olla Wtf ja Hyi hitto -napit sua varten SeEnsimmäinen :hilarious: Sun vauva on alkanu tekee rikkipäästöjä.

Ja ei kaikki ekakertalaiset synnytä pitkään, mainitsinkin jossain ketjussa mut esim mun äiti 5 h ja serkku oli joku varmaan 2 h :D jälkimmäinen nyt heitto tietysti, mut tuli syöksyvauva. Ja varpaat edellä!

Esikoisen synnytyksen kestoksi merkitty neuvolakorttiin 1-vaihe 28h 10min ja ponnistus 49min..eli jos seuraava syntyy edes puolet nopeammin niin pitkään synnytykseen saa kuitenkin taas varautua..:meh:

Eilisillasta lähtien tullut satunnaisia kipeitä supistuksia, mutta en vaan jaksa uskoa niiden tarkoittavan mitään vielä kun viikkoja vasta 37+3 ja esikoinenkin syntyi vasta 41+6.

Takaisin