Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kellään muulla pohjatonta väsymystä ?. Tuntuu joka päivä siltä, ettei silmät pysy auki. Harmi vaan kun ei päiväuniakaan voi ottaa tämän 3v. Touhuilian kanssa, jos voisi niin varmaan valehtelematta nukkuisin 24h ja katsoisin huomenna uudestaan..onkohan vauvalla joku kasvu kausi, tuskin sitä vielä tarvitsee synnytykseen valmistautua ?!

Tääl on yks väsyny :sleep002 verrattavissa alkuraskauden jäätävään väsymykseen, vois vaan nukkua ja käydä pissalla välillä:booty

Täällä tulee niitä pohjattoman väsymyksen päiviä, välillä tuntuu että joka toinen päivä on ihan hyvä ja virkeä ja sitten niissä väleissä on aina se jäätävän väsymyksen päivä. Jaksan aina yhden päivän olla energinen, sitten pitää taas kerätä voimia pidemmän aikaa...

Täällä tulee niitä pohjattoman väsymyksen päiviä, välillä tuntuu että joka toinen päivä on ihan hyvä ja virkeä ja sitten niissä väleissä on aina se jäätävän väsymyksen päivä. Jaksan aina yhden päivän olla energinen, sitten pitää taas kerätä voimia pidemmän aikaa...
Mulla ihan sama! Ei uskalla edes suunnitelmia lyödä lukkoon - " Kattoo mikä olo huomenna.."

Soitin aamulla ja kävin näytillä. Käyrille pääsin myös heti. Vauvaa jouduttiin vähän herättelemään, mutta kyllä se virkosi lopulta. Jostain syystä supistukset tuntui rauhoittuvan heti synnärillä. Testissä ei näkynyt lapsivettä ja vuotokin oli vähentynyt. Pikkuinen voi hyvin, mutta lapsiveden määrä oli vähentynyt, joten menen tiistaina kontrollikäynnille. Kaula ei ollut avautunut, mutta lyhentynyt. Ei sanonut mittaa. Jos supistukset ja vuoto jatkuu, lapsi voi syntyä vaikka ensi viikolla. muuten kohdunkaulan tilanne on sellainen, että voi mennä viikkojakin. Eli ota tästä nyt selvää. :rolleyes: Mutta sen oloista on että synnytys on alkamassa. Mies oli jo innoissaan soittamassa töihin, ettei välttämättä tule sinne, mutta sain toppuuteltua. :)

Väsymyksen ja virkeyden päivät vaihtelee täälläkin. Yrittää nukkua aina kun vaan väsyttää kun ei tiedä milloin lähtö tulee :)

Mulla oli kans viime viikon tarkastuksessa lapsivettä vähän. Kohdunkaula pehmeä edelleen ja 2cm pitkä mutta sormelle auki. Tätä ollut nyt kohta kolme viikkoa paitsi tuo 1 cm avautuminen löytyi viime viikolla. Ja limatulppa lähti silloin viikko sitten. Ilmeisesti synnytys on hyvin lähellä mutta antaa vaan odotuttaa itseään. Oon miettiny et näinköhän se loppu avautuminen on nopeampaa. Vauva on ollut pitkään niin alhaalla kuin pystyy tulla, pää tuntui lääkärin käteen kohdunsuulla jo 3 viikkoa sitten tarkistuksessa.

Sama juttu väsymyksen suhteen täälläkin, joka toinen päivä menee suht virkeänä puuhastellessa, mutta seuraava päivä onkin sitten todella väsynyttä. Parhaimmillaan/pahimmillaan olen nukkunut kolmet päiväunet täyspitkien yöunien lisäksi, kun ei vaan pysy hereillä!

Ooh! Nukkukaa ketkä voitte! :headphone: Eikä siitä pidä tuntea huonoa omaatuntoa, vaikka iso osa päivästä peiton alla menisikin! :cool14 Kaikelle on aikansa!
Vaikka meillä tuo mies joskus ja jouluna herääkin tytön kanssa aamulla, niin en silti saa nukutuksi vaan pyörin sängyssä tunnin tai kaks ja nousen sitten - jos mahdollista - vielä väsyneempänä.. :dead:

Jaa, pitäiskö sitä sitten kömpiä peiton alle miehen seuraks, johan se on kello 8 ja hereillä oltu 11 tuntia :rolleyes:

Eilen tuntui kipeitä supistuksia alaselässä vaihdellen 0-2 kertaan tunnissa ( välillä saattoi olla lähes kaksi tuntia väliä). Koko yön olen joutunut nousemaan tunnin välein kävelemään ympäri kämppää kun herään kipuun. Kovin tukalaa jo nyt, mitähän oikea synnytys sitten on. Toivottavasti tätä ei jatku viimeistä kahta viikkoa, vaan lapsi syntyisi pian tai lopahtaisi ja menis vaikka ohi lasketun mieluummin. :-(

Eilen tuntui kipeitä supistuksia alaselässä vaihdellen 0-2 kertaan tunnissa ( välillä saattoi olla lähes kaksi tuntia väliä). Koko yön olen joutunut nousemaan tunnin välein kävelemään ympäri kämppää kun herään kipuun. Kovin tukalaa jo nyt, mitähän oikea synnytys sitten on. Toivottavasti tätä ei jatku viimeistä kahta viikkoa, vaan lapsi syntyisi pian tai lopahtaisi ja menis vaikka ohi lasketun mieluummin. :-(
Mulla toi sama vaihe valvominen jatkunut jo toista kuukautta. Joten i feel u

Huoh. Mä ajattelin ton eilisen punkemisen ja aamuisen kipuilun päälle käydä reippaalla kävelyllä, jos alkais vaikka vähän supistaa. No ei, kuulkaa viipotin sellasta vauhtii että jäi ohikulkevat koiratkin jalkoihin eikä tunnu missää. Oisin voinu mennä vaikka kuinka pitkälle, ellei ois rakkula alkanu hiertää :/ Nyt lounaalla ja beibi rytää masussa vailla huolta.. Mikä on tietysti hyvä, mut ku niin toivoin et ois vähän saanu jotain äksönii tonne alakerranki suuntaan PLÄÄH

Mä oon alkanut miettiä, et nyt varmaan on just supistuksia, mut oottaa oikeanlaisia, ettei noihin ees reagoi. Mitä lepposampi päivä, sen enemmän tuntuu. Sit ku puuhaa koko päivän esim.kasvimaalla, niin ei mitään. Jännittävää. Onkohan mitään tapahtunut, kun viikon päästä phks tsekkaa tilanteen taas...:)

Itsellä oli eilen ensimmäinen kivulias supistus, ajattelin jo että nyt tulee lähtö..tälläisiä oli esikoisesta vasta synnytyksessä. En oikeastaan varmaksi osaa sanoa oliko tämä supistus mutta kovempi menkkakipu ainakin.. En kyllä tuntenut, että olisi kohtu kovettunut.mutta jostain luon että nämä menkkakivut loppuraskaudessa ovat niitä supistuksia..

Itsellä oli eilen ensimmäinen kivulias supistus, ajattelin jo että nyt tulee lähtö..tälläisiä oli esikoisesta vasta synnytyksessä. En oikeastaan varmaksi osaa sanoa oliko tämä supistus mutta kovempi menkkakipu ainakin.. En kyllä tuntenut, että olisi kohtu kovettunut.mutta jostain luon että nämä menkkakivut loppuraskaudessa ovat niitä supistuksia..
Eli tuolla logiikalla voisin päätellä, että se julmettu alaselkäkipu (=puhtainta menkkakipua minulle) olisi supistuskipua :)? Jee...

Taas tämmöinen päivä ettei millään jaksais enää odottaa. Epätoivoisesti vaan miettii että jospa se tulis jo. Vaikka ihan turhaahan se on. Ei se tule yhtään sen aiemmin kun on halukas syntymään..

Eli tuolla logiikalla voisin päätellä, että se julmettu alaselkäkipu (=puhtainta menkkakipua minulle) olisi supistuskipua :)? Jee...
Lääkärit, kätilöt ja neuvolan hoitaja sanoneet mulle ainakin että menkkamaiset kivut ovat juurikin supistuksia. Kovenee sitten vaan kun synnytys lähtee käyntiin. Ja mahdollisesti tulee mahan puolelle. Kaveri sanoi että hänen vastaavat koveni ja muuttui enemmän kokonaisvaltaisemmaksi. Toinen kaveri taas sanoi ettei missään vaiheessa ollut mitään sen kummempia kipuja, oli kuitenkin, ei tullut puheeksi oliko mahan vai selän puolella. Äippäpolilla olivat sanoneet että mene kotiin et ne siitä muuttuu sitten oikeasti paljon kivuliaammaksi. Eipä suostunut lähtemään ja ei kivut missään vaiheessa koventuneet, avautuminen tapahtui suht äkkiä myös. Eli kannattaa vaan luottaa omaan tuntemukseen mitä kehossa mahdollisesti on tapahtumassa :)

Oon miettinyt et jos kohdunkaula on ollut jo viikkoja kypsynyt ja lyhentynyt ja nyt jo pari viikkoa sitten sormelle auki, voiko seuraavat avautumisen hetket tapahtua nopeasti vai onko tuolla mitään merkitystä siihen. Onko kellään kokemusta tästä?

Mulla alkoi itseasiassa esikoisen synnytys selkäkivuilla&menkkakivuilla, silloin supistuskäyrä rekisteröi juuri ne supistuksiksi, siksi tietää jo vähän mitä odottaa :)

Mulla alkoi itseasiassa esikoisen synnytys selkäkivuilla&menkkakivuilla, silloin supistuskäyrä rekisteröi juuri ne supistuksiksi, siksi tietää jo vähän mitä odottaa :)

Takaisin