Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huomenna sitä pääsee sitten "tuomiolle", toivon niin että käynnistäisivät synnytyksen ja saisin seuraavan kerran tulla kotiin pikku nyytin kanssa:Heartred nyt on ollut pari päivää jo huomattavasti voimakkaampia supistuksiakin, mutta jotenkin en osaa edes toivoa että ne olisi avanneet mitään kun aina kun tuntuu että jotain tapahtuu niin lääkäri toteaa että kaikki entisellä mallilla :/

Oon miettinyt et jos kohdunkaula on ollut jo viikkoja kypsynyt ja lyhentynyt ja nyt jo pari viikkoa sitten sormelle auki, voiko seuraavat avautumisen hetket tapahtua nopeasti vai onko tuolla mitään merkitystä siihen. Onko kellään kokemusta tästä?

Mulla esikoisen kohdalla rv 36 sanottiin, että voi varautua viikon- kahden sisällä synnytykseen. Paikat oli silloin jo valmiita.. Synnytys käynnistyi 41+5, joten ei tässä maailmassa mikään ole varmaa. En osaa sanoa sitten tapahtuuko itse synnytys nopeasti, jos avautuminen on alkanut aikaisin. Mulla oli muuten paikat valmiina, mutta avauduin vasta synnytyksessä. Nyt olen koko raskauden ollut sormelle auki, mutta kuulemma normaalia uudelleensynnyttäjälle, onko muilla mainittu asiasta ?

Huii otin yhden koirista ja haastoin itseni pidemmälle kävelylle. Meni oikein hyvin puoli matkaa jonka jälkeen vauhti hidastui väkisillä kun vatsaan alkoi koskea. Ihan lähellä kotia olin jo naama ihan kurtussa ja keskityin pitämään selkää suorassa ja kivun "kurissa" hengittelyllä :confused:

Lenkki on ehkä 1.5-2km ei varmasti enempää, voi kuinka sitä voikaan olla avuton kun tuo teki jo tiukkaa.. :shy:

Ois ihanaa jos pääsisi edes tuon 1,5 km kävelemään! Viimeksi maaliskuussa on lenkkeily onnistunut, liitoskipujen takia on jo monta kuukautta kävely ollut köpöttelyä. Mutta hyvää se kävely tekee silti, joka päivä ainakin korttelin ympäri kun käy jalkoja oikomassa niin vointi on paljon parempi (:

Millaisia monien kuvaamat menkkajomotukset on? Tarkoitatteko yhtenäisiä jomotuksia vai niitä aaltoilevampia, kummat ois ennemmin synnytystä ennakoivia? Mulla ei oo kuin sitä yhtenäistä menkkamaista juilimista sekä alavatsalla että nyt myös alaselässä. Ihan muutamana viime päivänä on tullut alaselkään juilintaa, muuten tähän asti on selkä ollut oireeton. Kuumatyyny auttaa (:

Aika köpöttelyä tuo munki taaperrus on, hitaasti mutta varmasti :p

Ois ihanaa jos pääsisi edes tuon 1,5 km kävelemään! Viimeksi maaliskuussa on lenkkeily onnistunut, liitoskipujen takia on jo monta kuukautta kävely ollut köpöttelyä. Mutta hyvää se kävely tekee silti, joka päivä ainakin korttelin ympäri kun käy jalkoja oikomassa niin vointi on paljon parempi (:

Millaisia monien kuvaamat menkkajomotukset on? Tarkoitatteko yhtenäisiä jomotuksia vai niitä aaltoilevampia, kummat ois ennemmin synnytystä ennakoivia? Mulla ei oo kuin sitä yhtenäistä menkkamaista juilimista sekä alavatsalla että nyt myös alaselässä. Ihan muutamana viime päivänä on tullut alaselkään juilintaa, muuten tähän asti on selkä ollut oireeton. Kuumatyyny auttaa (:

En osaa nyt sanoa kummanlaista jomotusta mulla on, ehkä vois sanoa että molempia. Lääkäri ja hoitaja sanoi vaan että menkkamainen kipu kertoo lähestyvästä synnytyksestä, eivät eritelleet sitä enempiä. Sanoi et voi kiertää sitten mahan puolellekin kun lähtee kovenemaan.

Neuvolassa hoitaja kertoi että synnytys käynnistyy yleensä yöllä kun istukka erittää tuolloin hormonia eri tavalla kuin päivällä. Mutta varsinaiseen synnytyksen käynnistymiseen tarvitaan että sikiö erittää hormonia. Eli ilmeisesti siis vauva todellakin määrää milloin tullaan maailmaan :)

Mulla tulee ne menkkajomot aaltoilevina ja oon yhdistäny ne suppareihin. En sit tiiä.. niitä on ollut monta viikkoa etenkin iltaisin. Öisin oon tosi kivulias ja alavatsaa polttaa.. tänään kaupassa tuli mojova supistus ja samaan aikaan tuntui kipua kohdunsuulla.. se ainakin oli semmonen supistus mikä taatusti teki jotakin. :)

Menkkajomoja ollut useampana iltana. Viime yönä heräilin kipuihin/polttoihin mutta sain vessareissun jälkeen nukuttua. Myös alakertaan on ajoittain tosi kovaa painetta. Jospa nämä jotain tekis. Onko muuten kellää rinnat arat? Mulla on useampana päivänä (etenki illasta) ollu, nännien alueet varsinki. Mistä lie seki johtuu.?

Tääl on tissit tulleet taas tosi aroiks. Just tänään kiinnitin huomiota. Hiukan jos pihalla tuulee niin ai hitto sekin tekee kipeetä :D jotkut lämmittimet tarttis hankkia.

Eipä ole rinnat kipeät, ei juurikaan supistele (tai ainakaan niin, että laittaisin merkille), kävelen ihan hyvin, leikkaan vielä oman varpaankyntenikin. :D (Viimeksi ei moinen onnistunut todellakaan enää tässä vaiheessa) Ei särje, ei kolota, välillä väsyttää, mutta syy siihenkin löytyy ihan peiliin katsomalla. ;) En tiedä, onko tämä nyt oikeasti näin vaivatonta vai onko vain esikoisen odottamiseen verrattuna.

Ei siis mitään merkkejä mistään tai juurikaan mitään vaivojakaan! Hyvin menee, mutta menkööt! :D

Tääl on tosiaa ollu alusta asti nännipihat ja nännit kosketusarat ja reagoineet kylmään heti :) muuta tisseissä ei sit ookkaa tapahtunu.. nännipihat ja nännit on kyllä suurentunu, muuten ihan pikkutissit :shy::grumpy:

Regina oon kade tuolle varpaankynsijutulle :D se on kyllä semmosta äheltämistä et voi sentää :D huvitti kun mies HALUS lakata mun varpaankynnet juhannuksena :D oli kyllä ottanu muutaman oluen, liekkö asiaan vaikutusta :D oli meillä mukavaa. :D

Takaisin