Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei miullakkaa esikoisen aikkaan tullu mitään oireita alkavasta synnytyksestä, meni vaan yks ilta vedet ja neki ensin tiputtelemalla, 38+6(ja nyt samat viikot!). Ja tuo on niin ärsyttävää ku kaikki ketkä näkkee ni jaksaavat aina kyllä jankuttaa sitä miks en oo jo jakkautunu. Ihanku mie tässä ite tätä raskautta pitkitän...

Gemini, eiku hommiin :D jospa se nyt tuottas tulosta.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Kiva kuulla, että voi alkaa yllättäen. :) Toisaalta vaan entistä kutkuttavampaa!

Mä täällä juon vadelmanlehtiteetä ja testailen rintapumppua, josko rintojen stimulointi aiheuttaisi supistuksia tai jtn.....

Mä pakkasin äsken sairaalakassin ja vauvan vaatteet, kun iski kauheet vatsakivut ihan yhtäkkiä. Siis supistuksia ja menkkakipuja ekaa kertaa samaan aikaan. Ja alaselkää jomottaa. Mut ei noista kivuista kyllä pysty sanomaan mitään kestoa, kun sattuu koko ajan enemmän tai vähemmän. En oo synnärille soittanut, kun tuntuu ettei mulla oo mitään konkreettista kerrottavaa (esim. supistusten väli/kesto). Mies on töissä ja oon ihan kahden vaiheilla et pitääkö se hälyyttää kotiin vai ei. Hitto kun ei tiedä että miten se synnytys etenee, ettei hätäile liian aikaisin tai kuppaa kotona liian pitkään. Kuitenkin reilu 45 min matka synnärille.

Nyt vauva rupes taas liikkumaan melkoisesti, eikös niitten pitäis ennen h-hetkeä olla hissukseen? Eli sen perusteella ei oo vielä tulossa...

Täällä taas illalla tuli ihan napakoita suppareita 7-10 min välein, mutta jossain vaiheessa loppuivat kun olen nukahtanut. Samaan aikaan vauva potki ja liikkui kovempaan kuin koko raskaus aikana. No nyt ollaan taas hereillä oltu kohta tunti...taas on meno päällä vatsassa ja muutama supistuksin tullut. Alkaa kyllä jo ketuttaa nää supistukset jotka ei johda mihinkään, ois vaan mukava saada potkia tuo mies tuosta ylös ja sanoa että nyt se tulee...mutta kun ei.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kans oli eilen illalla menkkakipua/supistusta, mutta ei laskettavasti asti. Ja vauva potki näiden jälkeen tosi lujaa ja myös nyt aamusta on virkiänä. Kaks päivää laskettuun. Mäki haluan herättää miehen lähtemään! Eilen keksin pakata sille batteryn sairaalakassiin (on kyllä vielä jääkaapissa piilossa, jospa muistan sen sitten ottaakin sieltä). :)
Mullakin Eka lähti vesien menolla ja ihan yllättäen, vähän oli niitä menkkakipuja pari päivää, mutta ei supistuksia ja en ollu huomannu limatulppaa. Nyt toivoisin taas sitä vesien menoa, että ois selkee, mutta kyllä ne supistukset sitten tietää kans, että millon on meno. :) Luin jostain (varmasti luotettavasta lähteestä), että vain 15% synnytyksistä käynnistyy vesien menolla.

Joko Gemini läks synnyttämääno_O..tais mies ottaa haasteen tosissaan:p??

Mekin intouduttiin ässäilemään, kun lapset viipyi poissa ja talo oli niin hiljaa:p- mutta kyllä se yks kerta riitti, niin kivaa kun oliki! mieskin tykkäs :grin (se ei oikeen muuten innostu tästä raskaus-olomuodosta..)
Mutta ei sillä kyllä mitään synnytystä joudutettu, päinvastoin! ei pisaraakaan vaaleanpunaista, eikä ainuttakaan supistusta koko yönä.
mutta unettomuus vaivasi ihan ilmankin-taas meni kahteen kukkuessa. mutta onneksi on kesäloma, ei oo aamun alkamisella väliä kellonpäälle!

41+0:)
mun tarkka tytär jo kyseli montako päivää voi vielä mennä..YKSI viikko korkeintaan! se on vähä se!

mutta ei toivottavasti tänään-tulossa serkkulapsia kylään yöksi asti, että huomenna vasta sopis!

Pöh, meillä kun oli keskinäistä kivaa sängyssä, niin eikös meillä kaivettu kondoomit kehiin. Ettei vaan lähtis vielä synnytys käyntiin... Ja muilla sitä jo harkitaan 3x peräkkäin! Tosin mä en tiiä riittäiskö mun kunto siihen...

Ei täällä vielä mihinkään valitettavasti lähdetty ja mies otti kyllä haasteen vastaan, mutta päätettiin jättää miehen kanssa Ässäilyt huomiselle tai ylihuomiselle, kun tulee taas kotiin :grin
Mutta toivotaan kyllä ainoa syy miksi tulee tällä viikolla kotiin päin olisi se, että lähtee kuskaa mua sairaalaan :p

Älä lue alleviivattua tekstiä, jos muiden limajutut ovat sinusta yökköjä :grin

Eilen illalla sitten irtosi limatulppaa!
Ainakin luulen niin, kun oli juuri sellaista hyvin joustavaa kiinteää kirkasta limaa, jota vaan tuli ja tuli, kun se oli vähän sellaista, että sitä pystyi ns. vähän vetämään ulos.
:oops:

Aamulla naureskelin itselleni, kun huomasin ajattelevani innoissani jotain limaa ja että tuleeko sitä lisää vai ei.
Selvästi joistakin meistä odottavista äideistä tulee vähän höperöitä tässä viimeisillä metreillä :laughing014

Mäkään en ole tosiaan edes soittanut sairaalaan, kun on niitä supistuksia tullut, ja hyvä niin, koska loppuneet on sitten kesken kaiken.
Kivut olleet kuitenkin sellaiset, että oon pystynyt seisomaan tai makaamaan sängyssä jalat suorassa.
Esikoisesta kuitenkin muistan, että ne OIKEAT supistuskivut on sellaiset, että pistää tosiaan mut aika nopeasti polvilleen ja sängyssä menen "sikiöasentoon", kun supistus iskee.

Ja tosiaan vauva taas liikkuu täälläkin siihen tahtiin, ettei ole halukas noudattamaan meidän suunnitelmaa, että syntyisi tänään.. Ellei se vaan sitten halua olla noudamatta sitä "hiljentymisrituaalia" ennen synnytystä :grin

Jee, Gemini! Kyllä se siitä piakkoin käynnistyy! Ja meillä muuten muksu aloitti jonkin liikuntarupeaman vesien menon jälkeen, että ei ne nyt välttämättä ihan hissukseen ole ennen synnytystä. :grin

Mulla oli kyllä ne yölliset kivut jo vähän kumaraan ja kippuraan vetäviä. No ei tullut lähtöä, menkkakivut laantui jossain vaiheessa, mutta jäljelle jäi kivistävä, kireä maha. Ihan kuin olis kauheesti ilmaa suolistossa jumissa, mikä ei vaan tule ulos. Kaikki liikkuminen sattuu mahaan, inhottavaa.
Kävin eilen testaamassa sen edellisviikolla haaveilemani pyörälenkin. Kyllähän se 24 km ihan hyvin sujui, mutta nuo yön kivut oli näköjään kropan kosto siitä, ettei olisi sen mielestä kuitenkaan enää näillä viikoilla tarttenut tuota tempausta tehdä.

Toivotaan, että nyt tämän viikon aikana tulisi se lähtö. Ensi viikon maanantai (laskettuaika) ja tiistaikin vielä menisi, mutta sitten menee aika vaikeaksi... :oops:

Tuli nukuttua viime yö huonosti (yllätys..), mutta yllättävän energinen sitä on silti ollut. On jaksanut ravata pyykkituvassa (hyvää hyötyliikuntaa) ja nyt purin yhden huoneen kaikki kaapit lattialle ja aloin käymään tavaroita läpi ja pakkailemaan laatikkoihin. Onpahan tekemistä koko päiväksi :)
Tällä hetkellä vähän selässä tuntuu ja vatsaa kiristää.

Oon ihan tyytyväinen, että nyt sataa ja on vilpoista. Raitista ilmaa :p

Ei meilläkään miehellä ole kiire saada vauvaa pihalle, että sen puoleen ei kannata seksiä markkinoida. :grin Vetoan vain omiin tarpeisiin ja lähestyvään pitkähköön taukoon, että nyt jos koskaan täytyy ottaa ilo irti.

Jumankekka, kun meinasi mennä hermot tänään!
Siis puhelin soi ihan koko ajan ja ei ole varmasti kenenkään vaikea arvata miksi ihmiset on soitelleet...
Ihan uskomatonta, vaikka oon sanonut että ilmoitellaan kyllä jos jotain tapahtuu.
Oma mieskin soitellut päivän aikana monta kertaa ja kysellyt tilannetta.
Alkaa vaan mennä hermot, kun joutuu samat asiat selittää kaikille..

Sitten jos en vastaa niin soittavat miehelle ja kyselevät, että ollaanko sairaalassa, kun minä en vastaa.
Joten mies tietty hätääntyneenä soittaa mulle, että onko tilanne päällä tai onko mulle jotain sattunut, kun en vastaa... :BangHead

Sama on meno täällä, olikohan eilen vaiko toissapäivänä kun 3 tekstarissa kysyttiin joko ja sit vielä 5 puhelua et joko, mä oon viimeaikoina vastannut puhelimeen suoraan et "ei, en ole synnyttänyt vielä vai olenko mahdollisesti asiasta jo sinulle ilmoittanut?" Laitoin myös faceen mun seinälle päivityksen että me perheeni kanssa odotamme vauvaa varmasti ihan yhtä innolla syntyväksi kuin läheisemmekin ja varmasti ilmoitamme kun se on tapahtunut et lakatkaa jokaikinen vuorotellen kysymästä siitä, teille infotaan kyllä kun on sen aika. Ei oo tullut yhtään viestiä tahi puhelua sen jälkeen :D

Laita gemini uus vastaaja viesti tyylin "olen päiväunilla, en siis synnyttämässä, jätä viesti, jos asiasi liittyy muuhun, kuin vauvan tuloon". Ja sitten vain puhelin ronskisti kiinni. :D Mä itseasiassa en saa kyselyitä synnyttämisestä, kuin vaan tuttuihin törmätessä. Tänään kyllä just kuulin äitiltä, että mun mummu soittelee sille joka toinen päivä (tiiä sitten soitteleeko sille kaikki muutkin sukulaiset), että mä oon kätevästi ulkoistanu tämän vastailun äitilleni. :D

Ei miultakkaa kukkaan kysele, huomenna siihen käynnistykseen klo 10 ni varmmaan siks. Saapi nähä minä päivänä sitä saapi ilmotella ne vauvauutiset. :)

Jos mies ei tekisi noita hommia, mitä nyt tekee, niin hänen puoleltaan sukulaiset soittelisivat hänelle. Mutta kun ei pysty vastaamaan puheluihin, niin soittelevat sitten mulle :rolleyes:

Mahtavaa Jenni89, mä niin toivon ettei sulla pitkittyisi se synnytys :Heartred

Voin uskkoo että on rasittavaa, ku jatkuvasti joku kyselemässä. Ei siinä, eilen yks kaveri kävi kylässä ni ekat sanat sen suusta oli:"Ei herrajumala sie oot iso!" Ihanku en ite näkis sitä peilistä... :o
Kiitos♡
Sitä sammaa mieki toivon, että jo huomenna pääsis tositoimiin. ♡eihän se ois siullakkaa ku viikko LA. Toivotaan siulle luomukäynnistyksiä sinne! :)

Takaisin