Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, meiän vauva varmaan näyttää sitten kanssa joltain maahiselta, kun laskeutui jo joskus rv 33-34. :) Toivottavasti ei tunne oloaan kovin epämukavaksi.

Täällä ei taas mitään. Kai sitä täytyy odottaa ihan laskettuun aikaan.

Joo ei tääkään tänään synny... Eiliset tuntemukset katosi yön aikana. Nyt onkin vasta 38+1.

Mä en kauhean hyvin muista miten esikoinen liikkui loppuraskaudessa, mutta jotain muistikuvia on että aika rauhallinen olisi ollut ne viimeiset päivät ennen synnytystä.

Sen tiedän ettei todellakaan ollut näin vilkas tapaus kuin tämä. Tämä tulee varmaan pyörien ulos :grin

Tällä viikolla vauvalla on ollut kyllä ollut vähän enemmän hiljaisia vaiheita, että on vähän ehtinyt huolestumaan. Mutta sitten jossain vaiheessa yhtäkkiä kauhea pyöriminen ja möngerrys taas alkanut.

Eipä tämä ole antanut mitään viitteitä, että olisi syntymässä, joten hyvin tässä voi taas suunnitella tälle päivälle jotain ohjelmaa.
Muuten menee päivä oman navan tuijotteluksi :p

Tää on kyllä typerää, kun ei yhtään tiedä mitkä oireet viittaisi lähestyviin tositoimiin ja mitkä on vaan harjoittelua tulevaa varten. Tänään alkoi iltapäivästä jomottaa alaselkää ja välillä kouristaa vatsan puolellekin. Vauva potkiskelee välillä kunnon sarjoja, mutta on niitä rauhallisiakin hetkiä, josta se havahtuu kun juttelen sille. Mutta kun oikein muistelee, niin kyllä on tainneet liikkeet viime päivinä rauhoittua. Ei kuitenkaan niin paljoa, että olisi tarvinut liikelaskentaa suorittaa.

Nyt taas on ollut sairaalakassin pakkaaminen mielessä. Vois vaikka jo aloittaa... Listan mä sentään tein jo! :grin

Onkos Heidi79 synnärillä, kun ei ole vähään aikaan näkynyt?

Niinpä tietysti, kun sanoin ettei mitään oireita synnytykseen liittyen, niin nyt on ollut vaikka minkälaista vaivaa.
En kyllä itsekään tiedä liittyykö mitenkään edes mahdollisen synnytyksen lähestymiseen vai onko mun kroppa muuten vain sekaisin... :confused:

Itselläni ollut tänään ihan sekamelskaset olot.
Vatsaa kiristellyt ja sattunut sekä selkää jomottanut ja särkenyt. Sitten menee ohi ja tuleekin taas jonkun ajan päästä uudelleen. Alhaalla vihlontaa ja jomotusta.
Tuntuu, että pää hajoaa näihin oloihin... :sad001

Jouduin menot perumaan, kun en olisi pystynyt pitkiä aikoja kävelemään. Pakko päästä makuuasentoon heti kun tuntuu siltä.

Ihan kamala olo tällä hetkellä.
Nyt alkaa taas tulla niitä kuumottavia aaltoja, joista mainitsin toisessa keskustelussa :pale

Mä luulen et tarkoittaa heidi79 nimimerkkiä, uskoisin tulevan itse kertomaan tän hetken kuulumiset kun ehtii :)

Varmaan Heidiä tarkoitti. Suspaus on vielä synnytyksestä ihan sekaisin.:grin

Gemini, kuulostaa ihan lopun alulta sun oireet. :)

Mulla tuli tänään päivällä kahden minsan välein todella kipeitä supistuksia ja yks kesti aina minuutin verran, mutta kun pääsin kotiin niin loppu taas kuin seinään eikä oo kuulunu sen jälkeen :( aamustakin tuli muutaman tunnin 5 minsan välein mutta ne oli kestoltaan ihan mitättöm,iä vaikka kipeitä olikin. Oli aika jäätävä tunne ajaa autoa niiden suppareiden kanssa et pääsi anoppilasta kotiin, mä oon meiän perheessä ainoa kortillinen....
Tänään on raskausviikkoja ja päiviä prikulleen saman verran kun oli sillon kun esikoisen synnytys käynnistyi, tosin esikoinen synty vasta sit 38+0 puolella :)

Pihla, voi vitsi! Toivottavasti on!

Esikoisen kohdalla ei ollut mitään tällaista, joten ihan uutta mulle :confused:
En kyllä tiennyt, että voi olla näin raskasta tää loppu.
Olisi vain mennyt niin kuin esikoisenkin kohdalla, että ensin lapsivesi ja tunnin päästä supistukset.

Mulla on olot jatkuneet samalaisina tässä loppuillankin niin kyselin valmiiksi ystävältä pystyykö häneen saamaan yöllä yhteyttä, että jos lähtö tulee, kun tyttö pitäisi saada jonnekin jatkamaan uniaan.
Nyt on sitten lapsenvahti onneksi saatu niin ei tarvitse sitä miettiä :)

Mieskin on ihan täpinöissään :grin

Saattaa olla tietty ettei tässä mitään tapahdu, mutta vähän itseänikin jännittää :rolleyes:

Mie olin tyttöjen kans laulamassa karaokea ja piettiin muutenki kivvaa tuolla paikallisessa, ni siellä alko tulemmaan kippeitä supistuksia aika tiuhaanki. Mutta ku pääsin kottiin ni eipä nuita taas näy. -.- piru.. toivottaan meille synnytyksen alkua!!

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Meil on semmonen tilanne et mun isä ja äitipuoli joiden luo esikoisen piti mennä hoitoon lähti toissayönä mökille ja sinne on 350km matkaa eli esikoinen ei voikaan mennä heille, anoppi ei pysty viikonloppuna hoitamaan ja on arkena töissä, miehen sisko on myös töissä ja vuorot vaihtelee eli ei ikinä tiedä et sattusko olee töissä vaiko kotona kun käynnistyy... Onneksi mun pikkuveli ja sen tyttöystävä suostui et jos nyt sattuu käynnistymään niin he voivat tulla meille esikoista hoitamaan, jos hekään eivät pysty niin ainoa vaihtoehto on et mies jää kotiin ja mä lähden yksin.

Meillä on lähipiirissä vielä muitakin jotka on ilmoittaneet olevansa käytettävissä kuten mun toinen sisko ja äiti, mutta ne vaan on semmosia tapauksia et mä en anna lastani niille hoitoon, pari ystävää on joille saattasin antaa, mutta sit tulee taas se et hekin käy töissä tai on jo heillä itselläänkin pieniä lapsia niin jos käynnistyy yöllä niin on hankala hälyyttää tänne meille ketään

Tuo on kyllä paha :/varsinki jos ei halluu lähttee yksin synnyttämään. Itellä ollu koko ajan päässä se että kuhan joku on esikoista kahtomassa ni se on pääasia. Että ossaa sitä ite yksin ponnisttaa vauvan ulos muttei esikoinen yksin pärjää.

Saaks kiroilla???
Ärsyttää niin helvetisti!
Viime yönä yhden jälkeen loppui sitten kaikki kipu ja särky. Nyt tuntuu, että on taas saanut turhaa olla tuskissaan..

Noh, siinä me sitten yöllä miehen kanssa pirteinä ja valmiina tositoimiin (synnyttämään) mietittiin, että mitäs me nyt tehdään..
Mies sitten ehdotti, että jos Ässää harrastettaisiin ja siihenhän se sitten meni :grin

Tuli nukuttua kyllä pirun heikosti. Jostain syystä ravasin n. 1h välein pissalla..
Ja sitten välillä vähän tuli supistelua, johon heräilin. Kuuden jälkeen en sitten saanut enää unta.

Ensimmäistä kertaa on tullut sellaista ihan hailakan punaista vuotoa (melkein voisi sanoa vaaleanpunaista), jota kyllä osasin odottaakin, että saattaa tulla.

Selkä on kyllä edelleen jotenkin kipeä ja alavatsalla jotain tuntemuksia, mutta ei näistä ota selvää..:rolleyes:

Vauva on liikuskellut, mutta rauhallisesti :)

Gemini, ärsyttää ihan siun puolesta. :/toivottavasti nyt saisit lepäiltyä, jos se tänään synnytys alkaiski. Ainakkii vuodoista päätellen vois tapahttuukkii jo jottain. Tsemppiä!!

Kiitos Jenni89 :Heartred

Yhdessä keskustelussa taisinkin mainita, että miehen kanssa päätettiin, että maanantaina synnytän ja vauva saa olla luvan olla mukana tässä aikataulussa :laughing002

Noh, täytyypä nauttia tästä päivästä, ottaa rennosti ja olla tuijottelematta taas omaa napaansa.
Tänään vaikuttaisi aurinkokin paistavan :)

Mieki kyllä voisin viimestään huomenna "jouttuu" synnärille ni ei moista käynnistystä tarviis. On nimittäin niin pa*ka sairaala tuo LPKS että siellä käynnistelleevät varmmaan yliajalle tän... Ja välillä kottiin. Niin on pari tuttua joutunu kokemaan. Että mie joko toivon että alkaa luomusti synnytys tai sitte käynnistys alkaa ihan kunnolla tepsimään samantien. Ei miulla oo aikaa sairaalassa maata.

Tännään on kyllä hyvä keli, onneks. :)nautitaan siitä.

Takaisin