Mä oon miettinyt enimmäkseen just synnyttämään lähtemistä, siis esikoisen hoitojärjestelyjä, sairaalaan pääsyä ja sitä odotellaanko pitkään kotona vai tuleeko kiire. Yhdessä vaiheessa en juuri muuta miettinytkään, mutta nyt nämä ovat alkaneet jäädä taka-alalle eli kai oon jo pyöritellyt riittävästi. Sairaalaosuuteen suhtaudun tosi luottavaisin mielin, siellä on ammattilaiset asialla ja mäkin oon hommasta kerran selvinnyt varsin hyvin. Ja kun ei etukäteen voi suunnitella eikä tietää miten asiat menevät, pitää vaan ottaa vastaan mitä tulee. Etukäteen murehtimisesta ei juuri ole hyötyä. Kivunlievitystä olen miettinyt välillä, sillä epiduraalin laitto oli ehdottomasti ekan synnytyksen ikävin osuus, kun ponnistutti samalla niin kauhiasti. Varsinkin kun en sitä itse pyytänyt vaan kätilö tuputti uudelleen ja uudelleen. Että pärjäisköhän sitä ilman? Tai totta kai pärjää, jos on pakko, mutta muutenkin ehkä haluaisin kokeilla ilman puudutuksia. Onneksi ei tarvitse päättää etukäteen.
Imetys meni esikoisen kanssa alusta asti hyvin, joten siitäkään ei ole toistaiseksi huolta. Toivotaan, että tulee toinen samanlainen tapaus. Ja jos ongelmia ilmenee, toivon saavani apua ja tukea sairaalasta ja neuvolasta, sillä imetyksen onnistuminen on mulle tärkeää. Jos se menee jostain syystä puihin, harmittaa varmasti, mutta siitäkin selvitään.
Imetys meni esikoisen kanssa alusta asti hyvin, joten siitäkään ei ole toistaiseksi huolta. Toivotaan, että tulee toinen samanlainen tapaus. Ja jos ongelmia ilmenee, toivon saavani apua ja tukea sairaalasta ja neuvolasta, sillä imetyksen onnistuminen on mulle tärkeää. Jos se menee jostain syystä puihin, harmittaa varmasti, mutta siitäkin selvitään.