Synnytys ja imetys

Mä kans ajattelen, et lähtö voi tulla ihan millon vaan.. Tossa viimeks just polilla käydessä kätilö sanoi, et ei synnytystä enää mitenkään esteltäs jos lähtis nyt syntymään ja täysaikaisuuteenkaan ei ole enää kun 3 viikkoa aikaa, hurjaa! Ekaa odottaessa synnytyksen alkaminen tuli ihan puskista ku oli varautunu, et ainakin viikon menee yli lasketun ajan kun kaikki sitä toitotti, että eka menee yleensä yli lasketun. No eipä mennyt, vaan 38+1 syntyi :) Ekaa odottaessa sen kyl jotenki tajus vasta kun synnytys alkoi, että se on menoa sit :D
 
Lilminni hyvin se lapsi syntyy vaikka perätilassa! Jos siis ei ole isokokoinen tms. Mun esikko oli yllätysperätila joka selvis vasta synnärillä :/

Täällä ollaan ihan valmis jo synnärille mutta jos vielä 3 viikkoa viittis toukka kasvaa:)
 
Siis mäkin pidän auton tankis ainetta, ettei ainakaan tarvi tankille mennä, kun lähtö tulee. Laukun oon saanu katteltua tohon esille, mutta pakannu en vielä oo. Kyllä mäkin koko ajan "oon valmiudessa", mutta se itse synnytys saatika vauva tuntuu niin kaukaiselta :D
 
Äippä: kyllä tästä meidän neidistä on arveltu yli 4kg pötkylää, ja neuvolastakin sanoivat ettei sen kokoista suositella synnytettäväksi alateitse.
 
Joo-o niin piti olla meilläkin :) paino kuitenkin synnärillä 2.9 kg :) jospa pikkunen kääntyisi vielä ja pääsisit synnyttää ihan normisti, kyllä ne aika tarkkaan tutkii että miltä lantion tilavuus näyttää jos perätilassa vaavi on!
 
Äippä: armonaikaa kääntymiseen annettu tasan kahden viikon päähän, kun on neuvolalääkäri. Jos on vielä perätilassa, niin sitten laittavat lähetteen äitiyspolille. Siellä sit ultraavat ja kattovat koon. Sen mukaan sitten katotaan yritetäänkö ulkokäännöstä. Mutta jos tosiaan vaikuttaa nelikiloselta, niin eivät ilmeisesti edes yritä kääntää ja varaavat mulle sektio-ajan.
Näin siis selostivat mulle neuvolassa, joten saa nähdä miten tässä sitten käy.
 
Jospa kääntyisi itsestään:) parempihan se sektio kun riskipeli sun ja vaavin terveydellä! Mut ne tosiaan ultras ja pistii vielä varuiks magneettikuvaan... Hyvä että perätila tiedossa niin kerkiää valmistautumaan kun se että on 4 cm auki ja sitten vasta saa tietää että vaavi perätilassa :/
Mulla itsellä vaan usko mennyt noihin neuvolan kokoarvioihin kun meidän tytöistä jokaista povattu yli 4 kg painosia ja ennätys painot on tähän mennessä ollut 3.2kg....
 
Juu niin mäkin jo neuvolassa sanoin, että en varmaan uskaltais muutenkaan yrittää perätilasynnytystä.
Mielummin synnyttäisin alakautta, kun palautuminen kuitenkin nopeampaa sillon, mutta jos sieltä nyt sektio lätkästään, niin sitten vaan sillä tavoin.
Meillä oli esikoinen 3755g ja kuopus 3960g, joten ihan hyvin voi ollakin tämä vauveli yli 4kg..
 
Mulla taas ultrassa kävi niin että arvioivat synnytystä edeltävänä päivänä ultralla että tyttö painaa 3 kg ja käsikopelolla synnytyssalissa että sieltä yulee ihan pikkanen max kolmekilon vaavi. Kätilö huudahti ihan et oho ku laittoi tytön vaa alle :D 3916g että ei ne ultra mittaukset ole tosiaan kuin arvioita :) tai sitten mun neitokainen lihos päivässä melkein kilon :D
 
No ei auta kun odotella neidin syntymistä, ja kattoo sitten mitä se paino sillon todellisuudessa on :D
 
Miten teillä muilla toimii vatsa?
Mulla vaihtui jatkuva ummetus pois, ja tilalle tulikin varsin löysä vatsa. Oon tästä vähän ihmeissäni, kun kahdessa aiemmassa raskaudessa ummetus jatkui ihan sinne synnytykseen asti, ja nyt sitten vaikuttaisi vähän siltä, että luonto ns. hoitaa hommansa ja alkaa tyhjentyä synnytystä varten.
Jonkun uskomuksen mukaan jatkuva ripulointi siis enteilee synnytystä, mutta mulla ei oo ainakaan mitään käsitystä, kuinka pian se on sitten odotettavissa.
Rv 34+3
 
Mulla maha ihan totaalisen jumissa... Normaalisti toimii 1-2 kertaa päivässä ja nyt ehkä jokatoinen päivä:/ mullakin pari päivää ennen synnytystä maha alkoi toimimaan tehokkaasti! Maanantaina apteekkiin levolacia hakemaan että saa mahan pehmeäksi!
 
Mulla on tätä ripulointia ollut suunnilleen viikon verran. Ja yleensä vielä iltaisin/öisin, hyvin harvoin keskellä päivää.
Eikä varmasti ole mistään tavisripulista kyse, sillon saisi käydä yhtämittaa vessassa ja jokaisen ruokailun jälkeen.
Luin muuten siitäkin, että toinen "ennakoiva oire" olis ruokahalun vähentyminen. Tätäkin meinaan miehelle ihmettelin, kun ruokakaan ei maistu enää entiseen tapaan, vaan tulee selkeesti syötyä vähemmän.
 
Tuosta toisesta oireesta, ruokahalun vähenemisestä en ollu kuullukaan. Ittellä ku sitä ollu tässä havaittavissa :O
 
En tiedä onko siinä sitten mitään perää.. Täytynee neuvolassa kysyä, jos vaikka osaisivat sanoa siihen jotain.
 
En minäkään ole kuullut tosta ruokahaluttomuudesta, ei sitä toisaalta tässä viime metreillä saa mahaan ahdettuakaan samalla tavalla kuin ennen kun tila loppuu kesken:D
 
Mitä te odotatte eniten lapsen syntymältä? Jätetään nyt pois nämä varmasti jokaisen odotukset tulevasta äitiydestä ym. itsestäänselvyyksistä. Mä odotan noiden em. lisäksi huimasti sitä, miltä lapsi näyttää. Isä on niin tumma, kuin vain perisuomalainen mies voi olla ja mä taas ihan vaalea :D Isältään on tuo meidän tuleva isukki kuontalonsa värin perinyt ja muutenkin kulkee heillä vahvasti suvussa niin mies varmaan järkyttyy, jos lapsella on vaaleat hiukset :D Olishan sellanen tummatukkainen peikkotyttö kiva :) Ei sillä että blondeissa mitään vikaa olisi.
 
Mä odotan että kumpi se on, ultra sanoi tyttö mut itsellä ei sellainen fiilis. Kanssa että onko minkä näköinen. Mietityttää vaan että miten tää meidän pieneni likka ottaa vastaan uuden tulokkaan, jänskättää:/
 
Mua on kans mietityttäny vaikka ultrassa oltiin melko varmoja tytöstä mutta jotenkin vielä vähän poikafiilistä.... Saa nähä :)
 
Samoja itekin jännää, että kumpi tulee (tyttöä veikattu, mutta sanottu, ettei oo varmaa heti perään). Minkä näköinen ja luonteinen pikkuinen sitten on ja kummalta saanut mitäkin piirteitä :rolleyes: Mua mietittyttää kuinka iso pötkylä sieltä oikein tulee :oops:
 
Takaisin
Top