Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Poppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei onks kellään tietoa millon linea negran siis ton tumman viivan pitäis hävitä mahasta?! Vai lähteekö se edes pois? :D

Lukemani perusteella lineanegra voi olla niin kauan kuin imettää ja senkin lopettamisen jälkeen vielä jonkin aikaa.

Ja meillä yks synnyttäneisiin erikoistunut fyssari sanoi, että niin pitkään kun linea negra näkyy ei saa harrastaa raskaampaa liikuntaa. Ja pah!! Mie lähden tänään zumbaan :)

itselläkin tuo linea negra näkyy..(itse asiassa en ollut sitä pahemmin raskaus aikana huomannut kun on niin alhaalla vatsassa) ja siitäkin huolimatta olen uskaltanut jopa käydä pari kertaa hölkkäämässä. Tänään huomasin ilokseni että jopa 4 km meni samaan tahtiin kuin ennen:p Synnytyksestä tänään 4 vko. Ja joo synnytykseni oli helppo ja lantiopohja lihakset ovat jo hyvässä kunnossa siksi uskallan lähteä jo vähän kuntoilemaan.. kävely on välillä vaan tuskaisan hidas tempoista minun makuun:grin:grin

Eka zumba synnytyksen jälkeen sujui loistavasti!! Keskivartalon lihakset on täysin hukassa ja en uskaltanu vielä hyppiä, mutta kunto riitti oikein hyvin ja hauskaa oli niin että mielikin virkistyi :D 3 vko päästä ois eka oma tunti vedettävänä, saas nähdä kuin maman käy.

Mä niin odotan helmikuuta kuin kuuta nousevaa! Kuntosali jäsenyyden tauko lakkaa sillon. Annoin itselleni aikaa rauhassa toipua joten venytin tauon noin myöhäiseksi. Tähän mennessä oon vaa vaunuillu, onneks meidän asuinalue on ylä ja alamäkiä täynnä , niin tulee vastusta :)

Onkohan tää nyt ihan normaalia ?! Mulla siis loppunut jälkivuoto n. 5 viikkoa sitten. Oli 2vko taukoa ja alkoi kuukautiset jotka kesti normaalisti sen 7pvä. Sitten viikkoa taukoa ja eilen alko TAAS vuoto ?!? :o ja ihan reilusti tulee niinkun mulla aina ensimmäisinä päivinä kun alkaa menkat... mitään kipuja ei kuitenkaan vieläkään ole :o

Itsellä jälkivuoto kesti n 3vk ja oli 2vk tauko ja nyt pari päivää sitten alkoi niukka verinen vuoto (ekat kuukautiset?) Ei mitään kipuja, hajuja tai kuumetta, joten nyt vaan seurailen. Viime ma ja ti oli 38,4 kuumetta ilman mitään muita oireita. Ei flunssaa tai rintatulehdusta yms. Silloin oli onneksi tytön 1kk lääkäri ja kysyin asiasta. Jos kuumetta ja jälkivuoto alkaa niin lääkäriin, mutta muuten vaan pitää seurata tilannetta.

Onko kellään ollut rintatulehdusta? Mulla tosiaan alko flunssa ja tänää kuumetta melkein 38, korkeimmillaa 37.7. Vasenta rintaa on vihlonu imakasti ajoittain ja nyt illalla imettäminen vihloo. Voiko olla rintatulehdus vai voisko vaan olla kuumeesta hellänä?

Mä oon vieläkin täällä toipilaana, 7 viikkoa sektiosta. Haava edelleen auki. Kävikin siis niin, että jouduttiin lähtemään uudestaan sairaalaan viikon kotona olon jälkeen, koska tulehdusarvot nousi yli 200 ja haava vuosi verta. Sairaalassa todettiin, että sektiohaavan alle on kertynyt vanhaa verta,(joka ei tiukoista tikeistä johtuen päässyt ulos) ja infektoitui. Haavaa aukaistiin, että veri pääsi valumaan pihalle sieltä. Tätä ennen veri oli kuitenkin tehnyt onkaloa vatsaonteloon päin, mistä myös jouduttiin punktoimaan sitä verta pois katetrilla. Haavaa on pidetty auki tähän asti, nyt ollaan jo voiton puolella, ei oo enää onkaloita, vaan enää haava. Käyn joka toinen pv tk:ssa hoidattamassa sitä. Ei ihan lähtenyt toivomallani tavalla "arki" käyntiin täällä, mut nyt alkaa jo elämä voittamaan.

Onko normaalia, että kun menee kyykkyyn niin alapäähän tulee semmone paineen tunne ja sitte rupiaa käymää kipiää? O.o synnytyksestä 2kk tänää :o huomenna toki neuvola mistä kysästä... mut on ärsyttävän tuntune :o synnytyksessä tuli vaa 2 pientä nirhaumaa...

Mulla tulee Idapa kanssa välillä hetkellisesti paineen tunnetta alapäähän !! Mutta menee äkkiä ohitse. Ja mullakin tuli vaan pieni nirhauma johon laitettiin muutama tikki. Kerro sit mitä terkka sano! :D ja mulla kans 2kk synnytyksestä.

Ööö onko nää nyt menkat vai alkoko jälivuoto tiputteluna uudelleen? Siis ei tuu vuotoa niin että suojaa tartteis, mutta pyyhkiessä huomaa paperista vähän. Sit välillä on kyl kipua/jomottelua alavatsalla, mut ei menkkamaista. Ekai paikat ny voi näi myöhäänkää tulehtua, 2kk synnytyksestä.

Mulla mennee ohi vaa sillo ku nousen! Ja pakko nousta ku ruppee käymää kippeetä :D
No määpä infoilen 14 jälkee ;D

Eipä täysimetys pitäny menkkoja loitolla ainakaan mulla :/ 6vkoa ja 5päivää synnytyksestä.

Nääh! Enhä mää muistanu kysyä, kun yllättäen vauvasta oli nii paljon puhetta ja mun mielialasta x) prkl!!

Siis mä en kestä ! MULLA ALKO TAAS VUOTO ! eihän tää nyt voi olla enää normaalia ?!? :o nyt mennyt kaavalla 4vko jälkivuoto, 2vko väliä, viikko vuotoa, viikko väliä, taas vuotoa, viikkoa väliä ja NYT TAAS VUOTOA :o ei kipua ei kuumetta. Argh ! Mitä tää nyt oikein on?

Kai tuo normaalia on, varmaa hormoonit vielä jyllää ja ehtii oikiaa kuulautiskiertoa tms :-) mullaki viikko sitte oli menkat ja nyt taas vähä vuotaa. Alotin tosin minipillerit että seki ny vaikuttaa :)

Muuten oon hyvin toipunut mut ärsyttää kun jälkitarkastus on vasta 23.1 ja synnytin 3.11! Aikaa siirrettiin eteenpäin kun kuulemma niin vähän aikoja et raskaana olevat menee nyt edelle. 26.1 pitää todistuksen olla Kelassa et ehtii ajoissa. Ärrin murrin!

Takaisin