Synnytyksestä toipuminen

Mun hiuksissa ei oo tapahtunut muutosta synnytyksen jälkeen (paitsi etten pese sitä kun n.2 kertaa viikossa ajan puutteesta). Pidemmät kun ikinä ja hemmetin paksun tuntuiset. Enpä siis valita!
 
Joko kaikilla mammoilla on kuukautiset alkaneet "vaivaamaan"? Ittiä alko mietityttään kun oon osaimettäny poikaa nyt reilu 2kk ja eikä vieläkään kuulu menkkoja :confused: mietin vaan että onko tämä nyt ihan normaalia? niin ja raskaana en oo :)
 
Mulla tuli ekat niukat menkat tytön ollessa vähän yli 4 kk. Eli normaalilta vaikuttaa :-) Esikoisen aikaan osaimetys loppui 3 kk iässä ja sitten vasta alkoivat.
 
Mulla on tullut kahdet menkat ja kun alotin minipillerit niin ei oo tullut sen jälkeen
 
Ekat kuukautiset oli viisi viikkoa sitten tytön ollessa vajaa 3kk ikäinen ja täysimetyksellä mennään. Nyt jo kohta viikon odotellut seuraavia. Testinkin jo tein varmuuden vuoksi vaikka meillä on ehkäisy käytössä.
 
Täällä vielä odotellaan menkkoja, ikävä niitä ei kyllä oo! Synnytin siis 28.10.. Oon täysimettäny ja ehkäisynä toistaseks pelkästään kumi.
 
Ei täälläkään onneksi oo vielä menkat palannu, yksi joku ihme välivuoto oli, mutta siinä se. Saa mun puolesta pysyäkin poissa niin pitkään kun vaan :) hormonaalista ehkäisyä en tule käyttämään...
 
Mulla oli tammikuussa ekat menkat. Helmikuussa ei kuulunu ja nyt taas sit alko. Meillä mennään kumilla, nuo nl antamat minipillerit ei vaan sopinu mulle. Hormoonit ois varmaa ajanmyötä tasottunu, mutta en halunnu jäädä odottelemaan häviääkö päänsäryt vai paheneeko.
 
Täällä tosiaan kans minipillerit käytössä, päänsärkyä oli hetken niitten kans mutta hävis sit. Ja juu, jospa ne nyt joskus ees tulis sitte vaikkei nyt kyllä ikävä niitä ookkaa.. :)
 
Mulla on nyt toiset menkat ja näiden yhteydessä laitetaan nyt hormonikierukka, katsotaan kuinka se sopii kun yleensä mikään hormonaalinen ei mulle sovi, mutta lääkäri kertoi että siitä kierukasta irtoaa niin vähän hormonia vereen et harvoin tulee oireita.. katsotaan katsotaan :p
 
Mulla ei ole tullut vieläkään menkkoja, osaimetys loppui tammikuun alussa ja synnytin lokakuun lopussa... Mulla ei tuo kierto ole ikinä toiminut normaalisti joten varmaan menee vielä pitkästi ennenkuin menkat taas alkaa. Luultavasti joudun syömään terolut-kuurin että jotain tapahtuisi.
 
Ei ole vielä menkat alkaneet, mutta en odottanutkaan, koska molempien edellisten lasten kanssa menkat alkoivat vasta kun lopetin imetyksen kokonaan elk n. vuoden kuluttua synnytyksestä. Tällä viikolla asennetaan hormoonikierukka, mulle ensimmäinen laatuaan, jonka kaupunki tarjoaa.
 
Täälläkään ei oo menkkoja näkynyt. Imetän, mutta en edes täys. No ei kyllä haittaa yhtään! Ehkä minipillereilläkin voi olla osuutta asiaan, tiedä häntä.
 
Mulla on menkat tullut jo moooonta kertaa. Alussa oli täysin kivuttomat, nyt viimisimmät oli jo sellaiset että mietin otanko särkylääkettä.... :sad001 Kivut siis palailemassa takasin. Blaah. En tykkää yhtään.
 
Täälläkään ei vielä menkkoja oo kuulunu, imetän vaan kerran vuorokaudessa enää. Mutta lääkärikin tuota mietti että saattaa olla pillereitten vaikutusta. Ja nyt myös on kapseli laitettu ja käsi kipeenä.
 
Takaisin
Top